REivaaja, 24.6.2008 12:14:
---
moksu, 24.6.2008 12:01:
Tähän tähdätään..
---
Tähän se sitten meni :D
Se mainitsemani yritys on maailman johtavimpia analogisten mikropiirien suunnittelijoita. Ne on päässyt siihen mainitsemallani 'mentor' periaatteella, jota useiden lähteiden perusteella tullaan tulevaisuudessa taas näkemään enemmissä määrin. Mun mielestä se ei ole typerä idea. mun mielestä se on nerokas idea. Tosin siinä ajetaan yrityksen etua pitemmällä aikavälillä kuin kvartaali, tai edes vuosi.
Ei se ole potentiaalin hukkaamista, vaan sen jalostamista. kyse on kuitenkin luovasta työstä jota ei voida toteuttaa ilman riittävää taustatietoa.
Tässä ei nyt vihjailtu siihen suuntaan. Perustelin mahdollisia skenaarioita lukemallani.
Eihän ne suositukset ole pahasta, mutta ei niihin voi niin hirveästi luottaa. Itse en ainakaan luottaisi.
No hyvä, että kyseinen menetelmä toimii siellä. Se, että pyritään pistämään nuori kolli "ruotuun" antamalla duuniks pelkästään puhelimeen vastaaminen, ei kyllä taida ihan täyttää mentor-menetelmää. Jos siis tarkoitit tällä yhtä työssäoppimismenetelmää. Tällä kertaa kuvasit kuitenkin yrityksen ideankin kouluttamisesta työtehtävään. Mentorointi monella alalla on mielestäni erittäin hyvä, jos mentoroija on pätevä tehtäväänsä. Sen sijaan ensimmäisessä viestissä kuvaama "otetaan luulot pois"-menetelmä, on suorastaan typerä.. eikai ne nyt pelkästään siihen puhelimeen vastaile? Noh, kuitenkin näyttää siellä toimivan, itselle varmaan pelkästään puhelimeen vastailemisesta nousis sen verta iso kyrsä otsalle melkoisen pian (jos siis oikeasti pelkästään sitä, jos sut on palkattu vaikka prosessien kehittämiseen tähtäävään toimeen). Noh, empä nyt viitsi enempää mussuttaa, kun ei tässä nyt ole kyllä enää mitään mussutettavaakaan. Lisäksi alkaa olla sen verta OT:tä taas..