päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,864,384 views

moksu

Posts: 1,386

#9381 • • moksu [Dimension]

REivaaja, 24.6.2008 12:14:
---
moksu, 24.6.2008 12:01:
Tähän tähdätään.. *piis*

---
Tähän se sitten meni :D

Se mainitsemani yritys on maailman johtavimpia analogisten mikropiirien suunnittelijoita. Ne on päässyt siihen mainitsemallani 'mentor' periaatteella, jota useiden lähteiden perusteella tullaan tulevaisuudessa taas näkemään enemmissä määrin. Mun mielestä se ei ole typerä idea. mun mielestä se on nerokas idea. Tosin siinä ajetaan yrityksen etua pitemmällä aikavälillä kuin kvartaali, tai edes vuosi.
Ei se ole potentiaalin hukkaamista, vaan sen jalostamista. kyse on kuitenkin luovasta työstä jota ei voida toteuttaa ilman riittävää taustatietoa.

Tässä ei nyt vihjailtu siihen suuntaan. Perustelin mahdollisia skenaarioita lukemallani.

Eihän ne suositukset ole pahasta, mutta ei niihin voi niin hirveästi luottaa. Itse en ainakaan luottaisi.



No hyvä, että kyseinen menetelmä toimii siellä. Se, että pyritään pistämään nuori kolli "ruotuun" antamalla duuniks pelkästään puhelimeen vastaaminen, ei kyllä taida ihan täyttää mentor-menetelmää. Jos siis tarkoitit tällä yhtä työssäoppimismenetelmää. Tällä kertaa kuvasit kuitenkin yrityksen ideankin kouluttamisesta työtehtävään. Mentorointi monella alalla on mielestäni erittäin hyvä, jos mentoroija on pätevä tehtäväänsä. Sen sijaan ensimmäisessä viestissä kuvaama "otetaan luulot pois"-menetelmä, on suorastaan typerä.. eikai ne nyt pelkästään siihen puhelimeen vastaile? Noh, kuitenkin näyttää siellä toimivan, itselle varmaan pelkästään puhelimeen vastailemisesta nousis sen verta iso kyrsä otsalle melkoisen pian (jos siis oikeasti pelkästään sitä, jos sut on palkattu vaikka prosessien kehittämiseen tähtäävään toimeen). Noh, empä nyt viitsi enempää mussuttaa, kun ei tässä nyt ole kyllä enää mitään mussutettavaakaan. Lisäksi alkaa olla sen verta OT:tä taas..
Avatar
#9382 • • Edited REivaaja Guest

moksu, 24.6.2008 12:38:
No hyvä, että kyseinen menetelmä toimii siellä. Se, että pyritään pistämään nuori kolli "ruotuun" antamalla duuniks pelkästään puhelimeen vastaaminen, ei kyllä taida ihan täyttää mentor-menetelmää.

Se teurastamo juttu on luulot pois juttua. Toinen juttu on ihan käytännön kouluttamista. Ne joutuu pelkästään vastaamaan ja siten myös ottamaan selvää asioista. Kyse oli siis teknisestä tuesta. Ei oo heleppoo
vastata diplomi insinöörien kysymyksiin mikropiirien modaamisesta eri käytötarkoituksiin. Tai jos kysytään 'onko mahdollista?'
Tuskin sinuakaan jo ikäsi vuoksi palkataan suoraan ratkaisemaan prosessinkehittämiseen liittyviä ongelmia, tai no jos olet konsultiksi hakemassa... Varmaan konsultitkin on eka oppilaita, vaikka koulut onkin käyty.

Tolla tasolla ne ei siis ole mitään ''mun tietokoneen mukiteline hajos?'' (eli cd-rom asema :D)
moksu

Posts: 1,386

#9383 • • moksu [Dimension]

Super-Kerttu, 24.6.2008 12:24:
---
moksu, 23.6.2008 13:10:
Siis vau..

Työpaikkahaku ja omat referenssit:
- Lähes puolet enemmän "vaadittua" alan operativiista työkokemusta
- Koulutus täytti vaaditut määritelmät ja enemmänkin
- Suosittelijana mm. kyseisen työn entinen esimies
- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.

---


Mitäs outoa tuossa on?


Huomasin juuri tuossa, että en ollut laittanut tarpeeksi tarkasti tuota työntekijänä ollessa kohtaa. Niin siis oudoksi tilanteen tekee sen, että olen työskennellyt kyisesessä lafkassa 5 vuotta ja opiskellessa ollessa kehoitettu hakemaan palveluesimiestehtäviäkin. Ei ole kuitenkaan omaa alaani ja eikä siten tavoitteeni. Totta puhut kun kirjoitit, että paikkoihin saattaa olla melkoinen tunku. Tosin, tämä työpaikka karsi hakijoita, koska itse koko ala on pieni ja tuon työpaikan suuntautuminen tiettyyn toimintaan on sen verta pieni, että sitä harjoittaa Suomessa kaksi suurta yritystä (yli 80% sektorista) ja muutamat pienet siinä sivussa. Jotenkin vain se, ettei saanut kutsua edes haastatteluun vaikka papereiden ja kyseisessä lafkassa ennen työskentelyn johdosta olisin niin uskonut. Noh, pidin kai sitä liian itsestään selvyytenä ja siksi se tuli todella outona yllätyksenä. Emmä sitä paikkaa silti sure, työnantajana se ei todellakaan ole työntekijän unelma ja niiden toimintapolitiikka on aiheuttanut sen, että monet ovat saaneet tarpeeksi kun ei ole resursseja toimia omassa työssään ja siksi lähtenyt pois. Kyseinen paikka olisi ollut hyvä tässä vaiheessa, mutta uraa siellä ei kyllä oikein tehdä.


Tsemppiä työnhakuun!



Kiits *hymy**piis*
moksu

Posts: 1,386

#9384 • • moksu [Dimension]

REivaaja, 24.6.2008 12:47:
---
moksu, 24.6.2008 12:38:
No hyvä, että kyseinen menetelmä toimii siellä. Se, että pyritään pistämään nuori kolli "ruotuun" antamalla duuniks pelkästään puhelimeen vastaaminen, ei kyllä taida ihan täyttää mentor-menetelmää.

---
Se teurastamo juttu on luulot pois juttua. Toinen juttu on ihan käytännön kouluttamista. Ne joutuu pelkästään vastaamaan ja siten myös ottamaan selvää asioista. Kyse oli siis teknisestä tuesta. Ei oo heleppoo
vastata diplomi insinöörien kysymyksiin mikropiirien modaamisesta eri käytötarkoituksiin. Tai jos kysytään 'onko mahdollista?'
Tuskin sinuakaan jo ikäsi vuoksi palkataan suoraan ratkaisemaan prosessinkehittämiseen liittyviä ongelmia, tai no jos olet konsultiksi hakemassa... Varmaan konsultitkin on eka oppilaita, vaikka koulut onkin käyty.

Tolla tasolla ne ei siis ole mitään ''mun tietokoneen mukiteline hajos?'' (eli cd-rom asema :D)


Jep, selvennys teki tehtävänsä.
Jutu

Posts: 3,054

#9385 • • Jutu Blondi

REivaaja, 24.6.2008 08:54:
---
Jutu, 23.6.2008 19:46:
Iskä soitti puhuakseen jalkapallosta o_O

---
Empä usko.


Kumpaa et usko, sitä että iskä soitti vai sitä että se puhu jalkapallosta? :D

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#9386 • • REivaaja Guest

Jutu, 24.6.2008 13:51:
Kumpaa et usko, sitä että iskä soitti vai sitä että se puhu jalkapallosta? :D

sitä että se soitti puhuakseen jalkapallosta :)
Lyylikki

Posts: 2,975

#9387 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Katselin meidän koulun kirjaston sivuilta ihan huvikseni, että onko yksi "tuttu" valmistunut eli siis kirjoittanut opinnäytteen. Ihan en hänen nimeään muista, joten jouduin testaamaan hakuni rajauksia omalla opinnäytteelläni.

Ja mitäs hemmettiä, se on jollakulla lainassa *täh*

Ei sitä kyllä vältsyyn kannattaisi paljon lukea *pepsodent*
isokeksi

Posts: 260

#9388 • • isokeksi iskekosi
Hankin luottokortin, vaikka oon vannonut etten moista hanki ikinä! Koht oon vararikossa *piis*
tiiplis

Posts: 1,043

#9389 • • tiiplis also available in sober

Lyylikki, 24.6.2008 14:38:
Katselin meidän koulun kirjaston sivuilta ihan huvikseni, että onko yksi "tuttu" valmistunut eli siis kirjoittanut opinnäytteen. Ihan en hänen nimeään muista, joten jouduin testaamaan hakuni rajauksia omalla opinnäytteelläni.

Ja mitäs hemmettiä, se on jollakulla lainassa *täh*

Ei sitä kyllä vältsyyn kannattaisi paljon lukea *pepsodent*



Tuli yhden tyypin kanssa baarissa aikanaan puhetta päättötyöstä ja kävi ilmi että tää tyyppi oli käyttänyt mun päättötyötä yhtenä lähteenä omassa päättötyössään *whaat*

Noissa koulujen kirjastoista lainatuista opinnäyte/päättötöissä ja graduissa on sikäli huono puoli että se lainaaja ei tiedä että mikä arvosana ko. työstä on tullut, toki niistä vähän tarkemmin katsomalla näkee onko se nyt ihan skeidaa vaiko ei...

--
italia litania nainati lailati

Lyylikki

Posts: 2,975

#9390 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

tiiplis, 24.6.2008 14:50:
Noissa koulujen kirjastoista lainatuista opinnäyte/päättötöissä ja graduissa on sikäli huono puoli että se lainaaja ei tiedä että mikä arvosana ko. työstä on tullut, toki niistä vähän tarkemmin katsomalla näkee onko se nyt ihan skeidaa vaiko ei...



No meillä niissä kyllä on se ihan sama arviointi, kuin mikä tulee tekijälle itselleen. Hassua, että käytännöt noin vaihtelevat.
BT

Posts: 164

#9391 • • BT
tuli juteltua äsken puhelimes 1h36min *whaat* aika meni ku siivillä
tiiplis

Posts: 1,043

#9392 • • tiiplis also available in sober

Lyylikki, 24.6.2008 15:04:
---

No meillä niissä kyllä on se ihan sama arviointi, kuin mikä tulee tekijälle itselleen. Hassua, että käytännöt noin vaihtelevat.



Ei meillä ainakaan toimitettu kirjastoon kuin sidottu kappale päättötyöstä, johon ei sisältynyt mitään arvosanoja/arviointeja. Tosin tämä on tapahtunut vuonna 2003, käytännöt ovat voineet muuttua. Ei silloin saanut julkaista esim. listaa tenttiarvosanoista, vaan jokaisen piti käydä itse katsomassa oma arvosanansa toimistosta (sielläkin se oli kohdistettu oppilasnumeroon, ei nimeen) *hymy*

--
italia litania nainati lailati

merqus

Posts: 1,010

#9393 • • merqus Tuomiopäivän lapsi
Mulla on 38,4 astetta kuumetta o_O Mulla on viimeks ollu tommosia lämpöjä joskus kakarana
Avatar
#9394 • • gnomex Guest
Vista *toktok*

Surffataan sitten safemodessa
jusqu

Posts: 762

#9395 • • jusqu pilipalipilotti
Eilisillasta asti ollu sydämen tykytystä. Pari tuntia sit laskin et pulssi pyörii siinä 150 paikkeilla O_o Teen niin kevyttä duunia et fyysistä rasitusta se ei ole, mikään ei stressaa, kaikki on hyvin... Mistä lie johtua.

--
*pupu**piis*

Karski

Posts: 6,049

#9396 • • Karski Pomon kätyri

juuco, 25.6.2008 12:22:
Eilisillasta asti ollu sydämen tykytystä. Pari tuntia sit laskin et pulssi pyörii siinä 150 paikkeilla O_o Teen niin kevyttä duunia et fyysistä rasitusta se ei ole, mikään ei stressaa, kaikki on hyvin... Mistä lie johtua.



Tuliko juhannuksena otettua keittoo?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

jusqu

Posts: 762

#9397 • • jusqu pilipalipilotti

Karski, 25.6.2008 12:28:
Tuliko juhannuksena otettua keittoo?



Does a bear shit in the woods? :) Okei, myönnän ottaneeni myös eilen muutaman, mutta silti. Härski fiilis, kun sydän takoo tuhatta ja sataa. Nyt alkaa olo onneksi vähän normalisoitumaan.

--
*pupu**piis*

Karski

Posts: 6,049

#9398 • • Edited Karski Pomon kätyri
Siinä syy. Muutaman päivän tinttaus kyllä tuntuu
pumpussa, varsinkin jos unen määräkin on jäänyt
vähemmälle ja alkoholin takia katkonaiseksi.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ipe

Posts: 1,845

#9399 • • ipe X-Rust / Holvi

juuco, 25.6.2008 15:03:
---
Karski, 25.6.2008 12:28:
Tuliko juhannuksena otettua keittoo?

---


Does a bear shit in the woods? :) Okei, myönnän ottaneeni myös eilen muutaman, mutta silti. Härski fiilis, kun sydän takoo tuhatta ja sataa. Nyt alkaa olo onneksi vähän normalisoitumaan.



jep. been there done that. mä oon pariki kertaa saanu oikeen kunnon rytmihäiriöt. mitä tästä opimme:

1. ei saa altistua fyysiselle rasitukselle kovan ryyppäämisen jälkeen.
2. ei saa ryypätä puolikuntoisena, esim. flunssaisena
3. kolmekymppisen kroppa ei todellakaan kestä enää samaa kuin silloin parikymppisenä

*piis*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

tiiplis

Posts: 1,043

#9400 • • tiiplis also available in sober
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1549193

Naisten rintoja paljaaksi riuhtonut mies kiinni Joensuussa *ding* *nauru*

"Toinen katsoo silmiin, toista kiehtoo peräpää.
Silmien alla on jotain mikä minua miellyttää,
siellä on daisarit
daisarit ja ne rauhasta muistuttaa.

Päivä päivältä elämäni kasvaa elämää suuremmaks',
seitsemästä ihmeestä maailman, beibi sull aon kaks'.
Nämä, nämä, nämä, nämä, nämä, nämä, nämä, namä,
daisarit
daisarit ja ne rauhasta muistuttaa.

Jos intressit ei kohtaa eikä neuvottelut luista,
muista aina että totuus löytyy imeväisten suista.
Siellä on daisarit
daisarit ja ne rauhasta muistuttaa.


Toisillensa vittuilee Ykä Bush ja Saddam Hussein,
on kummaltakin näkemättä jääneet turhan ussein,
"Nämäkö, nämäkö", "Ne, ne, ne, ne, ne, ne",
daisarit
daisarit ja ne rauhasta muistuttaa.

Poikien on syytä silloin olla varuillaan,
kun on kevät ja tyttäret leikkii, hyppynaruillaan.
Ja niillä on daisarit
daisarit ja ne rauhasta muistuttaa.

Daisarit ja ne rauhasta muistuttaa"
-Juice Leskinen

on varmaan ollut ihan kauheaa noille naisille kun joku käy väkisin käsiksi mut en voi olla nauramatta... kun tissit on nähtävä niin ne on nähtävä

--
italia litania nainati lailati