päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,864,385 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4661 • • Jussi Soro choon!

ALIEN, 9.10.2006 00:23:
Mut mielestäni mitä tähän aiheeseen tulee sen pitäisi olla ihan samat säännöt kuin lajeissakin kun otetaan erää, mutta vasta siinä vaiheessa kun molemmat lyövät hanskat jäähän ja alkaa paiskoo. Sen pitäisi olla se "kling!" ja matsi alkakoot -merkki koska molemmat siihen lähtivät. Mut ei mua paljon huvittais rehtinä mailan heiluttajana jos luistin käväsis maalialuuella niin joku poliisi AHL:stä vetäis nyrkillä naamariin. Vittu syytteenhän mä siitä laittaisin pahoinpitelystä yhtälailla kuin jos joku tempasis mua naamariin sählymatsissa.


Noinhan se suurinpiirtein meneekin. Ennen kuin kummaltakin tippuu hanskat, ei lyödä.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#4662 • • Jussi Soro choon!

Epailija, 9.10.2006 00:27:
Valtaosassa useimpien lajien otteluita häviäjä ja voittaja onnittelevat toisiaan ja toistensa tiimejä yhtä lailla. Milloinkas viimeksi jääkiekossa on näin käynyt tappeluiden suhteen? Kuinka usein vastustaja pyritään NHL-tappeluissa nöyryyttämään vetämällä pelipaita pois tämän päältä?


Jälleen kerran huomaa ettet tiedä mistä puhut.

Tappelujen jälkeen on erittäinkin tarkat säännöt, mitä saa tehdä. Suurin osa esimerkiksi NHL:n tappelijoista arvostaa vastapuolta, ja onnittelee voitosta. Etiikkasäännöstö on erittäin vahva, jopa vahvempi kuin muissa kaukalon tapahtumissa. Pelipaita taas vedetään pois päältä sen takia, ettei toinen pääsisi lyömään.

Jokatapauksessa, mun pointti ei ollut se, että onko jääkiekkotappelu kauniin näköistä, tai edes lajissa tarpeellista. Vaan se, että mielestäni on väärin, että voidaan nostaa syyte kun ammattilainen harjoittaa lajiaan sen sääntöjen puitteissa. Koska olet itsekin jo myöntänyt, että tappelut kuuluvat jääkiekkoon, on mielestäni yhtä absurdia nostaa syyte esimerkiksi Amin Asikaista vastaan, kuin Nielikäistä ja Vandenbusschea. Tässä tapauksessa on yksinkertaisesti kyse tiettyjen poliittisten tahojen mediapelistä vaalien lähestyessä. Valtavaa jeesustelua johon kukkahattutädit ja klubituksen wannabehumanistit yhtyvät suuressa kuorossa.

Jos et tykkää jääkiekosta, niin suosittelen seuraamaan vaikka kaukalopalloa. Siinä ei tapella, ja pelaajien taitotasot ovat hyvin lähellä jääkiekkoa. Peli on jopa hetkittäin nopeampaa kuin jääkiekko.
Lothar

Posts: 97

#4663 • • Lothar

Mut ei mua paljon huvittais rehtinä mailan heiluttajana jos luistin käväsis maalialuuella niin joku poliisi AHL:stä vetäis nyrkillä naamariin. Vittu syytteenhän mä siitä laittaisin pahoinpitelystä yhtälailla kuin jos joku tempasis mua naamariin sählymatsissa.



Tätä varten molemmilla joukkueilla on ne poliisit siellä, ettei tätä tapahdu! Ei tappelijat käy kenenkään kimppuun (pois lukien Nielikäinen), jos ei toistakin kiinnosta lähteä mukaan. Tietenkin ylilyöntejä tapahtuu (vrt. McSorley tai Bertuzzi), mutta pääsääntö on, että tappelijoiden puolelta ei päällekarkauksia taitopelaajien päälle tapahdu. Poliiseilla NHL:ssä on oikeasti oma funktionsa vaikkakin tällä hetkellä jo pienenevä.

--
"Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa."

Epailija

Posts: 5,636

#4664 • • Epailija Physicist, 2nd class.

JussiS, 9.10.2006 07:50:
Jälleen kerran huomaa ettet tiedä mistä puhut.



Muistelin vain sitä mitä on NHL:ää aktiivisesti seuranneiden serkkujen puheista kuullut (plus ne pari tappelukohtausta selostuksilla, jotka näin nauhalta).

Jokatapauksessa, mun pointti ei ollut se, että onko jääkiekkotappelu kauniin näköistä, tai edes lajissa tarpeellista. Vaan se, että mielestäni on väärin, että voidaan nostaa syyte kun ammattilainen harjoittaa lajiaan sen sääntöjen puitteissa. Koska olet itsekin jo myöntänyt, että tappelut kuuluvat jääkiekkoon, on mielestäni yhtä absurdia nostaa syyte esimerkiksi Amin Asikaista vastaan, kuin Nielikäistä ja Vandenbusschea. Tässä tapauksessa on yksinkertaisesti kyse tiettyjen poliittisten tahojen mediapelistä vaalien lähestyessä. Valtavaa jeesustelua johon kukkahattutädit ja klubituksen wannabehumanistit yhtyvät suuressa kuorossa.



Poliisin toiminnan suhteen ollaan pääosin samaa mieltä, mutta viranomaiset ovat todennäköisesti jossain vaiheessa historiaa erikseen hyväksyneet nyrkkeilyn harjoittamisen. En tiedä onko jääkiekon tappeluita koskaan tarkasteltu siltä kantilta, että voidaanko tämä sallia vai ei. Voi olla, että tämä tapaus on merkki siitä, että näin ei tosiaan ole käynyt ja että nyt on aika päättää miten asiaan suhtaudutaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4665 • • Jussi Soro choon!

Epailija, 9.10.2006 11:19:
Muistelin vain sitä mitä on NHL:ää aktiivisesti seuranneiden serkkujen puheista kuullut (plus ne pari tappelukohtausta selostuksilla, jotka näin nauhalta).


Jep, näin oletinkin

Poliisin toiminnan suhteen ollaan pääosin samaa mieltä, mutta viranomaiset ovat todennäköisesti jossain vaiheessa historiaa erikseen hyväksyneet nyrkkeilyn harjoittamisen. En tiedä onko jääkiekon tappeluita koskaan tarkasteltu siltä kantilta, että voidaanko tämä sallia vai ei. Voi olla, että tämä tapaus on merkki siitä, että näin ei tosiaan ole käynyt ja että nyt on aika päättää miten asiaan suhtaudutaan.


"Todennäköisesti".

Tsekkaapa vaikka faktaks toi ennen ku väität sitä edes todennäköiseks...
Epailija

Posts: 5,636

#4666 • • Epailija Physicist, 2nd class.

JussiS, 9.10.2006 11:26:
Jep, näin oletinkin



Eli jos asiaan tutustuneiden serkkujeni puheiden perusteella plus sen, miten selostaja näkemissäni matseissa reagoi paidan repimiseen pois päältä, vedän sen johtopäätöksen, että pelipaidan vetäminen pään yli on toisen nolaamista, olen ihan yhtä heikoilla jäillä kuin jos en seuraisi lajia yhtään?

Tsekkaapa vaikka faktaks toi ennen ku väität sitä edes todennäköiseks...



Pikainen googletus ei auttanut. Voi tietysti olla, että kansainvälistä hyväksyntää nauttinut Queensberry-säännöillä käyty nyrkkeily joutunut Suomessa sen kummemmin viranomaisten hampaisiin, vaikka olisi luontevaa olettaa kukkahattutätien nostaneen kulmakarvojaan tämänkin lajin suhteen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#4667 • • ALIEN Guest

Lothar, 9.10.2006 09:07:
---
Mut ei mua paljon huvittais rehtinä mailan heiluttajana jos luistin käväsis maalialuuella niin joku poliisi AHL:stä vetäis nyrkillä naamariin. Vittu syytteenhän mä siitä laittaisin pahoinpitelystä yhtälailla kuin jos joku tempasis mua naamariin sählymatsissa.

---


Tätä varten molemmilla joukkueilla on ne poliisit siellä, ettei tätä tapahdu! Ei tappelijat käy kenenkään kimppuun (pois lukien Nielikäinen), jos ei toistakin kiinnosta lähteä mukaan. Tietenkin ylilyöntejä tapahtuu (vrt. McSorley tai Bertuzzi), mutta pääsääntö on, että tappelijoiden puolelta ei päällekarkauksia taitopelaajien päälle tapahdu. Poliiseilla NHL:ssä on oikeasti oma funktionsa vaikkakin tällä hetkellä jo pienenevä.



aivan, mut ilmeisesti ollaan SadoMasossa menossa tohon poliisi meininkiin? Ei se mua auttaisi oli meillä poliisi tai ei jos mä olisin saanut aivan naurettavasta syystä tällin joltain temperamentiselta tappelupukarilta joka esim. vaikka erehtyi osoitteesta ja kuvittelee että se on matsin jälkeen kättelemällä selvitetty kun mä olen saanut pysyviä vaurioita pääkoppaan. Näitähän ylilyöntejä sisältyy NHL ja varmasti myös AHL -kausiin useita.

Tietty tossa tilanteessa se osumaa ottava näkee mahdollisen egonsa ja miehisyytensä tehtäväksi lähteä tappeluun mukaan tai niin ainakin mä tein nuorempana ja tyhmänä.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#4668 • • Jussi Soro choon!

Epailija, 9.10.2006 11:42:
Eli jos asiaan tutustuneiden serkkujeni puheiden perusteella plus sen, miten selostaja näkemissäni matseissa reagoi paidan repimiseen pois päältä, vedän sen johtopäätöksen, että pelipaidan vetäminen pään yli on toisen nolaamista, olen ihan yhtä heikoilla jäillä kuin jos en seuraisi lajia yhtään?


Lähes. Joskus aikoinaan jossain tappelussa (Rob Ray?) on pelipaita viety vastustajan päältä, jonka jälkeen siihen on syljetty, ja muuten "häpäisty". Yleensä pelipaita revitään vain vastustajan pään päälle, jolloin vastustaja ei näe mitään, eikä saa käsiään liikkumaan.

Pikainen googletus ei auttanut. Voi tietysti olla, että kansainvälistä hyväksyntää nauttinut Queensberry-säännöillä käyty nyrkkeily joutunut Suomessa sen kummemmin viranomaisten hampaisiin, vaikka olisi luontevaa olettaa kukkahattutätien nostaneen kulmakarvojaan tämänkin lajin suhteen.


Mä väitän ihan yhtä kovalla varmuudella ettei Suomessa ole yhtään lakiin kirjattua päätöstä että missä urheilulajissa saa lyödä ja miten. Edelleen - siviilioikeuden lait pätevät urheilussa ihan samoin kuin muuallakin, ja esimerkiksi pelaaja, joka kokee joutuneensa kaukalossa pahoinpitelyn uhriksi, voi nostaa syytteen pahoinpidellyttä pelaajaa vastaan.

Jokatapauksessa, mä en jaksa enää aiheesta sen enempää keskustella. Ihmettelen vain, että minkä takia ihmiset, jotka omien sanojensa mukaan eivät seuraa juuri yhtään sm-liigaa esiintyvät yhtäkkiä lajin asiantuntijoina - vailla mitään käsitystä esimerkiksi lajin säännöistä tai jääkiekkopugilismin etiikasta ja historiasta. En minäkään kannata kaukaloväkivaltaa, erityisesti vihaan tahallisia vahingoittamisyrityksiä (Jarkko Ruutu), typerää rottailua ja "sovittuja tappeluita" (Nielikäinen). Mutta. Jääkiekkoon kuuluvat rehelliset mies miestä vastaan tappelut, halusivat sitä ihmiset tai eivät. Maksava yleisö ainakin haluaa.
Epailija

Posts: 5,636

#4669 • • Epailija Physicist, 2nd class.

JussiS, 9.10.2006 13:48:
Ihmettelen vain, että minkä takia ihmiset, jotka omien sanojensa mukaan eivät seuraa juuri yhtään sm-liigaa esiintyvät yhtäkkiä lajin asiantuntijoina - vailla mitään käsitystä esimerkiksi lajin säännöistä tai jääkiekkopugilismin etiikasta ja historiasta.



Kuinka moni täällä on esiintynyt jääkiekon asiantuntijoina?

Mutta. Jääkiekkoon kuuluvat rehelliset mies miestä vastaan tappelut, halusivat sitä ihmiset tai eivät. Maksava yleisö ainakin haluaa.



Nyt jääkin nähtäväksi ovatko viranomaiset sitä mieltä, että jääkiekko saa nykyisessä muodossaan jatkua. Jos olet sitä mieltä, ettei viranomaisilla pitäisi olla asiaan mitään sanomista, voit palata kysymyksiini katutappeluista, jotka tyystin sivuutit.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Citty

Posts: 113

#4670 • • Citty
Mun iguaani jonka oon luullu olevan uros ni osoittautukin tytöx.... eilen illalla oli pyöräyttäny munan ja lisää on tulossa*ding*
asdf

Posts: 3,155

#4671 • • asdf
Onnistuin säätää kaukosäätimellä jotenkin et TV:n kuva on kokonaan mustavalkonen *ding* Ei haisuukaan mitä painoin ja millä saisin vaihettuu ton asetuksen takas :F
larzizi

Posts: 1,661

#4672 • • larzizi
Onko tukastaan-ei-niin-paljon-huolehtivilla pojilla joku juttu, että tähän aikaan vuodesta käydään leikkaamassa se reuhka? Koulussa on näkynyt nyt niin paljon uusia tukkia pojilla ja muistan kyllä nähneeni tämän ilmiön muinakin vuosina tähän aikaan.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

remotion

Posts: 5,283

#4673 • • remotion nostatus guru

larzizi, 9.10.2006 20:09:
Onko tukastaan-ei-niin-paljon-huolehtivilla pojilla joku juttu, että tähän aikaan vuodesta käydään leikkaamassa se reuhka? Koulussa on näkynyt nyt niin paljon uusia tukkia pojilla ja muistan kyllä nähneeni tämän ilmiön muinakin vuosina tähän aikaan.


ehkä se ylikasvanut kesäreuhka on hoksattu käydä fiksaamassa kun kelitkin vaativat jo melkeen talvitukkaa.
larzizi

Posts: 1,661

#4674 • • Edited larzizi

rmtn, 9.10.2006 20:11:
---
larzizi, 9.10.2006 20:09:
---
ehkä se ylikasvanut kesäreuhka on hoksattu käydä fiksaamassa kun kelitkin vaativat jo melkeen talvitukkaa.



Ilmeisesti.. *joo*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Femi

Posts: 651

#4675 • • Femi

larzizi, 9.10.2006 20:09:
Onko tukastaan-ei-niin-paljon-huolehtivilla pojilla joku juttu, että tähän aikaan vuodesta käydään leikkaamassa se reuhka? Koulussa on näkynyt nyt niin paljon uusia tukkia pojilla ja muistan kyllä nähneeni tämän ilmiön muinakin vuosina tähän aikaan.



mä oon huomannu saman jutun! ehkä ne 2 parturilla käyntiä ajottuu aina syksyyn ja kevääseen? uudistumisen aikaa. *hihu*
kml

Posts: 1,142

#4676 • • kml Keyhole Markup Language
Poltin just nuudelit pohjaan.

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

embie

Posts: 531

#4677 • • embie Shwoopsie poo
Tekstiviestikeskustelu ystävän kanssa:

Y: Hei, sun kuva on tän päivän Metron/Satasen kannessa
M: Täh?? Onhan edes edustava kuva *vink*
Y: Joo, oot tosi hyvän näkönen, nii siis se mielenosoitus...
M: Mhh...mikä mielenosoitus?
Y: Eksä sit oo ollu siin opiskelijamielenosoituksessa tuomiokirkolla?
M: en tietääkseni... *ding*

En oo nähny kuvaa, mut olispa hauska tietää, kuka tää mun aktiivinen kaksoisolento oikein on *nauru*
Freja

Posts: 8,775

#4678 • • Freja Sihteeri
Mä luulin et kissat nukkuu suurimman osan ajasta, mut ei! Toi toinen ei oo nukkunu koko yönä! Voiskohan se olla vaa jotai alkujännitystä, ku se tutkii kaikkia paikkoja koko ajan...?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Kerttu-

Posts: 4,542

#4679 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Freja, 11.10.2006 06:57:
Mä luulin et kissat nukkuu suurimman osan ajasta, mut ei! Toi toinen ei oo nukkunu koko yönä! Voiskohan se olla vaa jotai alkujännitystä, ku se tutkii kaikkia paikkoja koko ajan...?



Kyllä kissat yleisesti nukkuukin n. 18 h/vrk! *nukkuu* Tosiaan johtuu varmaan tosta alkujännityksestä. Meinaan mun kisut nukkuu ainakin oikein nätisti kaikki yöt..*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#4680 • • Annakins Guest
Reuters:

SINGAPORE - The rise of the 'little' one out of the warm Pacific waters might not be so menacing for Asian farmers this time around.



*ding*

Oletan, että liittyy sääilmiöihin, mut osaisko joku kertoa, et mihin ihan tarkasti?