päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,864,493 views

Avatar
#9361 • • REivaaja Guest

Lost-Soul, 23.6.2008 12:33:
Eih.. toi tarkottaa että voi lähtee ma-to 1/2 tuntii aikasemmin ja perjantaina 2 tuntii aikasemmin... Ihan hyvä systeemi.

skrugaa pönde ;)
Amma

Posts: 2,383

#9362 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Saksassa hotellin respassa juttelin respan tytölle lontooksi varaustani ja olin valmis tavaamaan haastavaa sukunimeäni. Hiukan hämmennyin, kun se ilmoitti sujuvasti suomeksi varauksen olevan ok. En melkein saanu sitä halvatun vierailulappua täytettyä. =D

--
*etsiskel*

Lyylikki

Posts: 2,975

#9363 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

REivaaja, 23.6.2008 12:29:
Se tarkottaa sitä että voit tehdä työtä 'pankkiin' tai 'pankista' Esim. ½timmaa ylitöitä 4xviikos ja 2timmaa aikasemmin perjantaina kotiin. Ihan hyvä systeemi.



I really really know what that means!

Tarkoitin tuolla sitä, että ei kai se sentään ole kenellekkään peruste, jolla työpaikka valitaan? Erilaiset liukumat alkavat olla nykyään enemmänkin sääntö, kuin poikkeus. Itselläni ainakin on ollut kaikissa "toimistotöissä" mahdollisuus joustaavan työaikaan ja äkkiseltään googlesta löysin, että "Joustavien työaikojen piiriin kuuluu Suomessa noin 80 % palkansaajista."

Lisäksi "liukuma klo 7-16" ei ole vielä liukumaksi mikään erikoinen.

T: Neiti 7.30-18
Avatar
#9364 • • Edited REivaaja Guest

Lyylikki, 23.6.2008 12:51:
I really really know what that means!
T: Neiti 7.30-18

Vähän ihmettelinkin..
Kovin offensiivista :( En minä tyhmäksi luullut.
Avatar
#9365 • • REivaaja Guest
Johtuneeko hyökkäys minusta vai feminismistä?
moksu

Posts: 1,386

#9366 • • Edited moksu [Dimension]
Siis vau..

Työpaikkahaku ja omat referenssit:
- Lähes puolet enemmän "vaadittua" alan operativiista työkokemusta
- Koulutus täytti vaaditut määritelmät ja enemmänkin
- Suosittelijana mm. kyseisen työn entinen esimies
- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.
inneah

Posts: 704

#9367 • • inneah ...Trust no one...
Meijän taloyhtiössä on yhellä pariskunnalla parvekkeella puluja lemmikkeinä *ding*

Siellä ne tepasteli ja näytti niillä joku häkkikin olevan... mistähän torilta ne on ne mukaan napannu!

--
nahkalakanat

Lauruska

Posts: 821

#9368 • • Lauruska nihkee

moksu, 23.6.2008 13:10:
Siis vau..

Työpaikkahaku ja omat referenssit:
- Lähes puolet enemmän "vaadittua" alan operativiista työkokemusta
- Koulutus täytti vaaditut määritelmät ja enemmänkin
- Suosittelijana mm. kyseisen työn entinen esimies
- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.



Taisit vain olla liian pätevä kyseiseen hommaan siis. Itse ajattelisin näin.
moksu

Posts: 1,386

#9369 • • moksu [Dimension]

Lauruska, 23.6.2008 14:52:
---
moksu, 23.6.2008 13:10:
Siis vau..

Työpaikkahaku ja omat referenssit:
- Lähes puolet enemmän "vaadittua" alan operativiista työkokemusta
- Koulutus täytti vaaditut määritelmät ja enemmänkin
- Suosittelijana mm. kyseisen työn entinen esimies
- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.

---


Taisit vain olla liian pätevä kyseiseen hommaan siis. Itse ajattelisin näin.


Jos näin tosiaan, niin erittäin nihkeetä kyllä.. noh, kohti uusia mahdollisuuksia sitten vain *piis*
Jutu

Posts: 3,054

#9370 • • Jutu Blondi
Iskä soitti puhuakseen jalkapallosta o_O

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#9371 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
meidän 4kk vanha tyttökani yritti just nylkyttää mun jalkaa *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

onni3mk

Posts: 3,973

#9372 • • onni3mk Onni on.

Hyzenthlay, 23.6.2008 22:29:
meidän 4kk vanha tyttökani yritti just nylkyttää mun jalkaa *nauru*



Ei se oo mitään tavatonta. Sille on luultavasti tulossa uhma ja se saattaa jatkaa tota vaik kuinka kauan. Mun uroskanille uhma tuli vasta 1,5 vuoden iässä ja se yritti jatkuvasti paritella mun äidin villasukan kanssa, joka oli siis äidin jalassa :D

--
Onni on.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#9373 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Joo siis oon itseasiassa lukenutkin, että tyttöpupuillekin toi on ihan normaalia käyttäytymistä. Mut toi on jotenkin huvittavaa *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Pätkis

Posts: 1,038

#9374 • • Pätkis Pikkis
Pehmolelukissa on yhä ehjä vietettyään päivän koiran käsittelyssä, josta tähän mennessä mikään uhriksi joutunut ei ole selvinnyt ilman vammoja. Oon sanonu aina et se on teräskissa :D

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Avatar
#9375 • • Edited REivaaja Guest

moksu, 23.6.2008 14:59:
Jos näin tosiaan, niin erittäin nihkeetä kyllä.. noh, kohti uusia mahdollisuuksia sitten vain *piis*

Tai sitten itsevarmuus paistoi siinä taustavalossa että työnantaja uskoi sinusta olevan harmia.
Ennen vanhaan teurastaja-oppilaat laitettiin keittämään teetä vähän väliä ettei olisi oppinut liian nopeasti.
Eräs insinöörin kirjoittama kirja mentor henkisestä yrityksen johtamisesta kertoi heidän pistäneensä uudet työntekijät (MIT insinöörit) vastaamaan pelkästään puhelimeen ensimmäiseksi vuodeksi. Ei nöyryyttäkseen, vaan jotta he oppisivat perusteellisesti koko ketjun innovaatiosta asiakkaalle.
Sehän tietenkin oli nuorille maailman omistajille usein liikaa.
Myöskin suosituksia kannattaa katsoa IMO ohimennen, koska kyseessä voi olla usein perheyritys tai sitten kaverin yritys. Ei ole vaikeaa löytää suosittelijoita. Yksi henkilö opiskelee oppisopimuksella sihteeriksi faijansa firmassa ja kyllä sitä voisi sanoa naurettavuuden huipuksi kun tyttö käytännössä ei tee mitään ja suositukset on taattuja.

Meinasin jättää aluksi sanomatta koska tota on mahdotonta sanoa ilman loukkaantumisen mahdollisuutta, varsinkin kun olen nuorempi, mutta kiusaus kävi liian suureksi.

Mutta tiedä sitten syitä. Etköhän löydä hyvän duunin noilla papereilla*piis*
moksu

Posts: 1,386

#9377 • • moksu [Dimension]

REivaaja, 24.6.2008 08:53:
Tai sitten itsevarmuus paistoi siinä taustavalossa että työnantaja uskoi sinusta olevan harmia.



:D olen kyllä sitten aika lahjakkaasti hakupaperit kirjoittanut, että pelkästään paperista näkee, että minusta olisi harmia. Työhistoriaani hieman selailemalla tämä väite osoittautuu täysin huuhaaksi. Tosin, en sitten tiedä näkeekö sitä niin selkeästi pelkästään papereista.. Selvitän itse tänään vähän mutkan kautta, millä perusteilla ne palkkasi väkeä tällä kertaa..


plaa plaa plaa...
Sehän tietenkin oli nuorille maailman omistajille usein liikaa.



Oliko nyt tarkoitus hieman vihjailla jotain mun suuntaan, tiedä sitä sitten, mutta voin nyt kyllä sanoa viitaten tekstissäsi mainitsemaan toimintatapaan, että on erittäin typerää firmalta olla käyttämättä osaajiensa potentiaalia. Olen kyllä sitä mieltä, että työssä kuin työssä täytyy tuntea oman yrityksen toimiala ja sen oppimiseen on hyvä välillä käydä koko yrityksen tuotantotehtävät läpi (työskennellä hetken aikaa niissä tehtävissä).


Myöskin suosituksia kannattaa katsoa IMO ohimennen, koska kyseessä voi olla usein perheyritys tai sitten kaverin yritys. Ei ole vaikeaa löytää suosittelijoita. Yksi henkilö opiskelee oppisopimuksella sihteeriksi faijansa firmassa ja kyllä sitä voisi sanoa naurettavuuden huipuksi kun tyttö käytännössä ei tee mitään ja suositukset on taattuja.



Tämä nyt kuulosti yleispätevältä neuvolta rekrytoijalle.. vai oliko tässäkin tarkoituksena vihjailla jotain mun suuntaan. Oma toimintani suosittelijoiden kanssa on se, että kun olen tehnyt työn ja siihen on oltu tyytyväisiä, pyydän että saisin hänestä myös suosittelijan itselleni. Omalla alalla suosittelijat on ikävä kyllä yksi tärkeimmistä kohdista CV:ssa, koska ala on sen verran sisäänpäin kääntynyt ja pieni.


Meinasin jättää aluksi sanomatta koska tota on mahdotonta sanoa ilman loukkaantumisen mahdollisuutta, varsinkin kun olen nuorempi, mutta kiusaus kävi liian suureksi.



No tällä kertaa, että kyllä sivaltanut sen verta henkilökohtaisuuksiin, että olisi ollut tarpeen loukkaantua.. tai muutenkaan provosoitua. Ja niin, en kyllä yllä yleensä loukkaannu nuoremman ihmisen puheista, se vähän rajaisi keskustelukumppaneita mulla.


Mutta tiedä sitten syitä. Etköhän löydä hyvän duunin noilla papereilla*piis*


Tähän tähdätään.. *piis*
Avatar
#9379 • • Edited REivaaja Guest

moksu, 24.6.2008 12:01:
Tähän tähdätään.. *piis*

Tähän se sitten meni :D

Se mainitsemani yritys on maailman johtavimpia analogisten mikropiirien suunnittelijoita. Ne on päässyt siihen mainitsemallani 'mentor' periaatteella, jota useiden lähteiden perusteella tullaan tulevaisuudessa taas näkemään enemmissä määrin. Mun mielestä se ei ole typerä idea. mun mielestä se on nerokas idea. Tosin siinä ajetaan yrityksen etua pitemmällä aikavälillä kuin kvartaali, tai edes vuosi.
Ei se ole potentiaalin hukkaamista, vaan sen jalostamista. kyse on kuitenkin luovasta työstä jota ei voida toteuttaa ilman riittävää taustatietoa.

Tässä ei nyt vihjailtu siihen suuntaan. Perustelin mahdollisia skenaarioita lukemallani.

Eihän ne suositukset ole pahasta, mutta ei niihin voi niin hirveästi luottaa. Itse en ainakaan luottaisi.

Edit: Tietenkin muilla aloilla pitää soveltaa niille soveltuvia metodeja.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#9380 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

moksu, 23.6.2008 13:10:
Siis vau..

Työpaikkahaku ja omat referenssit:
- Lähes puolet enemmän "vaadittua" alan operativiista työkokemusta
- Koulutus täytti vaaditut määritelmät ja enemmänkin
- Suosittelijana mm. kyseisen työn entinen esimies
- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.



Mitäs outoa tuossa on? Olen itse hakenus uutta duunia viimeisen 2 vuotta, välillä aktiivisemmin ja välillä en ollenkaan..Ja edelleenkään en ole saanut työtä. Olen varmaan hakenut n. 80 työpaikkaan ja haastatteluun olen tainnut päästä n.10 kertaa. Minulla on amk-koulutus, paljon erilaista työkokemusta, hyvät suosittelijat, iloinen ja reipas mieli..Mutta miksi en ole saanut töitä?? Olenko siis vaan sittenkin urpo..ehkäpä! *nauru* Eräs rekrytoija kuitenkin sanoi, että isoa osaa "muotiammatteja" (itse haen henkilöstöhommia, en tiedä sitten muodikkuudesta) hakijoita on helposti 250!!! Yritä siinä sitten erottua. Hakijoiden taso on nykyisin myös kova, assarinpaikkoja hakee jopa ekonomit, joilla on lapset tehty, ikää 25 v. puhuu 6 kieltä sujuvasti, työkokemusta 10 vuotta jne jne.. Eli kilpailu on ihan älytöntä. Joihinkin duuneihin on vaan melko vaikeeta, ellei mahdotonta päästä. Kaupankassalle tietty luulis pääsevän melko helposti!

Mutta pointti on, työnhaku on hermoja ja voimia riistävää. "ei" vastauksia tulee paljon enemmän kuin kiinnostuneita. Haastatteluun pääsy on jo lottovoitto.. Ei kannata ihan heti lannistua, jos ei pääse haastatteluun. Kandee hioa sitä omaa hakemusta vielä ja laittaa vaan uusia menemään. Mäkään en ole vielä ihan täysin lannistunut, vaikka välillä itsetunto kaikkien "ei"vastauksien jälkeen laahaakin maassa.. Tsemppiä työnhakuun!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..