päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,867,053 views

Hitchhiker

Posts: 1,754

#8461 • • Hitchhiker

Apo, 1.2.2008 20:40:
---
Hitchhiker, 1.2.2008 20:37:
Ihmisten rahan arvon käsitys on kummallista, olin "korjaamassa" kaverin tietokonetta ja sen onkelma oli messengerissä ku ei pystynyt kirjautumaan sisään. Ongelma oli hyvinkin pieni, kaveri ei muistanut messengerin salasanaa (lainatakseni "tää ei siis kirjaudu sisään, mitä mä teen") ja uusisin vain salasanan. Tästä pienestä hommasta kaveri maksoi parikymppiä, vaikka sanoin että ei tästä nyt todellakaan tarvitse maksaa mitään. Ja silti lykkää rahan käteen *whaat*, vaikka en sitä olisi todellakaan tarvinnut.

---


... tuosta se konsultin ura urkenee


No toisaalta justiinsa miettisin bisnesideana samankaltaista oikeaa firmaa, kuinka moni ihminen olisi valmis maksamaan siitä että joku tulee korjaamaan koneen kotiin. Ihmisen ei tarvitsisi raijjata konettaan mihinkään, vaan kaikki hoituisi paikan päällä ihmisen kotona. Olen katsonut minimiveloituksia tietokoneliikkeissä nopeista huolloista (ollut lähemmäksi 60/h). Eli ihan hyvin voisi pyytää 'bout 50/ tunti (tai miksei enemmänkin) ja minimiveloitus olisi tunnilta. Siinä olisi hyvä bisnesidea jollekkin, joka tuntisi myös kaikki yleisimmät käyttöjärjestelmät läpikotaisin.
Avatar
#8462 • • niomic Guest

Hitchhiker, 1.2.2008 21:08:
---
Apo, 1.2.2008 20:40:
---
Hitchhiker, 1.2.2008 20:37:
Ihmisten rahan arvon käsitys on kummallista, olin "korjaamassa" kaverin tietokonetta ja sen onkelma oli messengerissä ku ei pystynyt kirjautumaan sisään. Ongelma oli hyvinkin pieni, kaveri ei muistanut messengerin salasanaa (lainatakseni "tää ei siis kirjaudu sisään, mitä mä teen") ja uusisin vain salasanan. Tästä pienestä hommasta kaveri maksoi parikymppiä, vaikka sanoin että ei tästä nyt todellakaan tarvitse maksaa mitään. Ja silti lykkää rahan käteen *whaat*, vaikka en sitä olisi todellakaan tarvinnut.

---


... tuosta se konsultin ura urkenee

---

No toisaalta justiinsa miettisin bisnesideana samankaltaista oikeaa firmaa, kuinka moni ihminen olisi valmis maksamaan siitä että joku tulee korjaamaan koneen kotiin. Ihmisen ei tarvitsisi raijjata konettaan mihinkään, vaan kaikki hoituisi paikan päällä ihmisen kotona. Olen katsonut minimiveloituksia tietokoneliikkeissä nopeista huolloista (ollut lähemmäksi 60/h). Eli ihan hyvin voisi pyytää 'bout 50/ tunti (tai miksei enemmänkin) ja minimiveloitus olisi tunnilta. Siinä olisi hyvä bisnesidea jollekkin, joka tuntisi myös kaikki yleisimmät käyttöjärjestelmät läpikotaisin.



Heh, niin jos oikeasti jaksaa sitä paskaa ja retardeja ja ajelua eestaas joka päivä. Tosin jos jaksaa ja jengi ei whinee hinnasta, ni mikäs siinä ku saa jengii auttaa :p
yana

Posts: 877

#8463 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Hitchhiker, 1.2.2008 21:08:
---
Apo, 1.2.2008 20:40:
---
Hitchhiker, 1.2.2008 20:37:
Ihmisten rahan arvon käsitys on kummallista, olin "korjaamassa" kaverin tietokonetta ja sen onkelma oli messengerissä ku ei pystynyt kirjautumaan sisään. Ongelma oli hyvinkin pieni, kaveri ei muistanut messengerin salasanaa (lainatakseni "tää ei siis kirjaudu sisään, mitä mä teen") ja uusisin vain salasanan. Tästä pienestä hommasta kaveri maksoi parikymppiä, vaikka sanoin että ei tästä nyt todellakaan tarvitse maksaa mitään. Ja silti lykkää rahan käteen *whaat*, vaikka en sitä olisi todellakaan tarvinnut.

---


... tuosta se konsultin ura urkenee

---

No toisaalta justiinsa miettisin bisnesideana samankaltaista oikeaa firmaa, kuinka moni ihminen olisi valmis maksamaan siitä että joku tulee korjaamaan koneen kotiin. Ihmisen ei tarvitsisi raijjata konettaan mihinkään, vaan kaikki hoituisi paikan päällä ihmisen kotona. Olen katsonut minimiveloituksia tietokoneliikkeissä nopeista huolloista (ollut lähemmäksi 60/h). Eli ihan hyvin voisi pyytää 'bout 50/ tunti (tai miksei enemmänkin) ja minimiveloitus olisi tunnilta. Siinä olisi hyvä bisnesidea jollekkin, joka tuntisi myös kaikki yleisimmät käyttöjärjestelmät läpikotaisin.



jumankauta. viel bisneskonsultti!
Hitchhiker

Posts: 1,754

#8464 • • Hitchhiker

niomic, 1.2.2008 21:10:
---
Hitchhiker, 1.2.2008 21:08:
---
Apo, 1.2.2008 20:40:
---
Hitchhiker, 1.2.2008 20:37:

*klipklipsanoisakset*

---


... tuosta se konsultin ura urkenee

---

*klipsistä*

---


Heh, niin jos oikeasti jaksaa sitä paskaa ja retardeja ja ajelua eestaas joka päivä. Tosin jos jaksaa ja jengi ei whinee hinnasta, ni mikäs siinä ku saa jengii auttaa :p



Niinno jengi kyllä maksaa ihan älyttömistäkin asioista ja jos ei kiinnostaisi, niin miksi tilata *nauru*. Ja kyllähän jengi maksaa melkeistään mistä tahansa, siis jos on tarpeeksi tyhmä *lmao*.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#8465 • • liikkuva muna an egg on the move
HTML-tiedosto 1 ja CSS-tiedosto 1, kumpikin meni validaattorista läpi, ja syntaksi oli 100% varmasti oikein, mutta CSS:n määritellyt jutut eivät näkyneet HTML-tiedostossa.

Boottailin parikin kertaa ja sama ongelma.

Sitten päätin ottaa kotisivuiltani HTML- ja CSS-tiedostot (joilla siis kaikki toimi) ja pastesin koko lähdekoodin noista edellä mainituista "1-"tiedostoista näiden päälle, ja homma pelitti.

Aika mystinen juttu. Täsmälleen samat lähdekoodit toimivat eri tavoilla eri nimisissä tiedostoissa. Tunti meni aikaa rodeen ton takia.
Avatar
#8467 • • niomic Guest

alek száhala, 2.2.2008 22:05:
HTML-tiedosto 1 ja CSS-tiedosto 1, kumpikin meni validaattorista läpi, ja syntaksi oli 100% varmasti oikein, mutta CSS:n määritellyt jutut eivät näkyneet HTML-tiedostossa.

Boottailin parikin kertaa ja sama ongelma.

Sitten päätin ottaa kotisivuiltani HTML- ja CSS-tiedostot (joilla siis kaikki toimi) ja pastesin koko lähdekoodin noista edellä mainituista "1-"tiedostoista näiden päälle, ja homma pelitti.

Aika mystinen juttu. Täsmälleen samat lähdekoodit toimivat eri tavoilla eri nimisissä tiedostoissa. Tunti meni aikaa rodeen ton takia.



Ettei ois ollu jonkinlainen selaimen cachevammaus? Noita on käsittääkseni ollut enemmän nykyaikaisissa selaimissa kuin joskus aikoinaan. Itsekin törmännyt ainakin kerran duunissa semmoseen, että mikään force reload tai vastaava ei pelannut, vaan killasin selaimen ja avasin uudestaan, niin homma pelas. Veikkaan et siellä on jotain mukaälykästä, joka sotkee asioita tietyissä olosuhteissa.
T0mbstone

Posts: 728

#8468 • • T0mbstone The Process.
Uskomatonta, miten pihalla jotkut ihmiset sattuu olemaan. Vuodesta toiseen eletään samaa illuusiota uudestaan ja uudestaan. Kuvitellaan, että juuri sen hetkinen kuvitelma on entistä parempi kuin edellinen ja itsetiedostuksen puute estää heitä älyämään, kuinka sekaisin onkaan. Välillä toivoisi, että joku napauttaisi ne todellisuuteen... O_o

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Janisa

Posts: 2,226

#8469 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

$, 3.2.2008 05:35:
Se o_0n seksi jota tapahtuu tällä hetkellä.

Mut luonnollisesti ei mulle. En mä silloin kirjottaisi tänne.



Kerro nyt ihmeessa minkamoisesta seksista on kysymys, kun se paasee oikein o_O-osastolle... *tirsk*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

tiiplis

Posts: 1,043

#8471 • • tiiplis also available in sober
Rakkautta nykyajassa:

Miss Suomi: Minulla on muskasukkainen mies

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1483995

Hän näyttää mustasukkaisuutensa olemalla kiukkuinen ja luotaantyöntävä. Hän on älyttömän itsepäinen, mutta kuitenkin lämmin ja hellä, Satu kertoo lehdelle.



Vähänx ihQ poitsukamu, oon aina unelmoinut tollasesta: kiukkuinen ja luotaantyöntävä ja mustasukkainen.... *plur* *sydän* *justjoo* *poks*

--
italia litania nainati lailati

Amma

Posts: 2,383

#8472 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Ei tää ole mikään o_O mutta silti.

Irtisanoin tv-lupamaksun digi-aikaan siirryttäessä (puoli vuotta sitten?). Irtisanomisen jälkeen tv-maksuhallinto on jo kahdesti muistanut mua kirjeellä "Olemme vastaanottaneet ilmoituksenne television käytön lopettamisesta. Mikäli otatte television uudelleen käyttöön, asiasta tulee tehä tv-ilmoitus....."
Aikookohan YLE lähettää jatkossakin tasaisin väliajoin muistutuksen asiasta...?

Tällä kertaa kirjekuori sisälsi myös mm. iloisen viestin (Tervehdys YLEstä! YLE tarjoaa elämyksiä, tietoa ja viihdettä.... Kaikki tämä tuotetaan suomalaisille 60 sentillä päivässä... Päläpälä...), jonka oli ystävällisesti allekirjoittanut Mikael "So fucking what" Jungner. Kyseinen heppu kiilasi nätisti allekirjoittaneen + "muutaman" muun eteen lentokentän turvatarkastusjonossa toissa viikolla. Ei noussut arvostus.

--
*etsiskel*

Freja

Posts: 8,775

#8473 • • Freja Sihteeri

Amma, 4.2.2008 13:20:
Ei tää ole mikään o_O mutta silti.

Irtisanoin tv-lupamaksun digi-aikaan siirryttäessä (puoli vuotta sitten?). Irtisanomisen jälkeen tv-maksuhallinto on jo kahdesti muistanut mua kirjeellä "Olemme vastaanottaneet ilmoituksenne television käytön lopettamisesta. Mikäli otatte television uudelleen käyttöön, asiasta tulee tehä tv-ilmoitus....."
Aikookohan YLE lähettää jatkossakin tasaisin väliajoin muistutuksen asiasta...?



Jännä, mua ne ei oo muistanut yhtään kertaa :D Hesarista muistaa kuitenkin soitella ja pommittaa postilla kun lopetin viikonlopputilaukseni tossa vuosi sitten.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Amma

Posts: 2,383

#8474 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Freja, 4.2.2008 13:22:
Jännä, mua ne ei oo muistanut yhtään kertaa :D Hesarista muistaa kuitenkin soitella ja pommittaa postilla kun lopetin viikonlopputilaukseni tossa vuosi sitten.


Ehkä ne sun YLE-kirjeet tulee sitten mulle?
Hesarin tilaukseen (tai ylipäätään mihinkään vastaavaan) ei kannata laittaa puhelinnumeroa. ;)

--
*etsiskel*

Freja

Posts: 8,775

#8475 • • Freja Sihteeri

Amma, 4.2.2008 13:29:
Ehkä ne sun YLE-kirjeet tulee sitten mulle?
Hesarin tilaukseen (tai ylipäätään mihinkään vastaavaan) ei kannata laittaa puhelinnumeroa. ;)



Iskä tilas sen mulle :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ezzy

Posts: 8,060

#8476 • • ezzy Droid-pappa

Amma, 4.2.2008 13:20:
Mikael "So fucking what" Jungner. Kyseinen heppu kiilasi nätisti allekirjoittaneen + "muutaman" muun eteen lentokentän turvatarkastusjonossa toissa viikolla. Ei noussut arvostus.



whaaa, miks tätä ei o ollu viel iltalehdes ;)
lunake

Posts: 800

#8477 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä

ezzy, 4.2.2008 14:23:
---
Amma, 4.2.2008 13:20:
Mikael "So fucking what" Jungner. Kyseinen heppu kiilasi nätisti allekirjoittaneen + "muutaman" muun eteen lentokentän turvatarkastusjonossa toissa viikolla. Ei noussut arvostus.

---


whaaa, miks tätä ei o ollu viel iltalehdes ;)



Toihan on selkeesti Seiska matskua. Sinne kääk-osioon vaan ja tienaten rahaa. *hih*

--
Hedelmällisyys on påp!

anniharha

Posts: 1,937

#8479 • • anniharha
Ekaa kertaa viiteen vuoteen en pystynyt maun takia syömään tarjottua, ilmaista ruokaa o_O

Koulussa olivat jättäneet soijamaitoon tehdystä vegaanikaalikeitosta suolan ja muut mausteet pois, salaatissa oli karvoja, leipä oli palanutta ja kaiken kruunasi liian laiha kahvi. Niistä tuli oikein kaunista katseltavaa kun alkoi lapsettaa ja sotkin kaiken keskenään valmiiksi palautusastiaa varten. Söin sit lohikeittoa, ja kun käytiin valittamassa kahvista niin saatiin uudet kupilliset toisesta pannusta.

On mun sietokyvyllä sittenkin rajat, vaikkei niitä ennen olekaan näkynyt.

--
and though my words could save the world they never come out right

-V-

Posts: 587

#8480 • • Edited -V-
Joku nainen kuto mielikuvitus..jotain.. tänään metrossa mun edessä *ding*

Tiiviisti katto käsiään ja teki käsillään koko aika samanlaita liikettä kun olis kutonu jotain vaikka sillä ei ollu mitään kädessä *sars*