Apo, 1.2.2008 20:40:
---
Hitchhiker, 1.2.2008 20:37:
Ihmisten rahan arvon käsitys on kummallista, olin "korjaamassa" kaverin tietokonetta ja sen onkelma oli messengerissä ku ei pystynyt kirjautumaan sisään. Ongelma oli hyvinkin pieni, kaveri ei muistanut messengerin salasanaa (lainatakseni "tää ei siis kirjaudu sisään, mitä mä teen") ja uusisin vain salasanan. Tästä pienestä hommasta kaveri maksoi parikymppiä, vaikka sanoin että ei tästä nyt todellakaan tarvitse maksaa mitään. Ja silti lykkää rahan käteen , vaikka en sitä olisi todellakaan tarvinnut.
---
... tuosta se konsultin ura urkenee
No toisaalta justiinsa miettisin bisnesideana samankaltaista oikeaa firmaa, kuinka moni ihminen olisi valmis maksamaan siitä että joku tulee korjaamaan koneen kotiin. Ihmisen ei tarvitsisi raijjata konettaan mihinkään, vaan kaikki hoituisi paikan päällä ihmisen kotona. Olen katsonut minimiveloituksia tietokoneliikkeissä nopeista huolloista (ollut lähemmäksi 60/h). Eli ihan hyvin voisi pyytää 'bout 50/ tunti (tai miksei enemmänkin) ja minimiveloitus olisi tunnilta. Siinä olisi hyvä bisnesidea jollekkin, joka tuntisi myös kaikki yleisimmät käyttöjärjestelmät läpikotaisin.