päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,863,333 views

Apo

Posts: 1,574

#7981 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Annakins, 14.11.2007 18:10:
Mulle on viimesen kolmen päivän aikana tullu 500-600 työsähköpostia. Ei mikään ihme, että oon joka päivä ollu n. 1,5-2 tuntia ylitöissä, kun "oikeita" töitä saa tehtyä vasta sähköpostitulvan vaiettua.

Hullua puuhaa.



Vanhassa firmassa tuli tuota sähköpostin roolia mietittyä jonkin verran ja se ei kauhean hyvin sovi niihin moniin tehtäviin mihin yritysmaailmassa sitä käytetään. Vaikka sähköpostin määrä ei päässyt lähellekkään noita määriä, niin tiedon kulun ja käsittelyn parantamisesta olisi ollut huomattavasti parannettavaa. Sähköposti sopii hyvin pienen ryhmän väliseen pikaiseen viestitykseen, mutta se ei toimi isojen ryhmien, pitkien viestiketjujen, tiedon säilytyksen, tehtävien välityksen tai prosessihallinnan työkaluna.

Nykyisessä firmassa (it-konsultointi) homma toimii huomattavasti järkevämmin kun tiedon käsittelyyn käytetään sopivia työkaluja ja järkeviä prosesseja. Mitä tehokkaammaksi tiedon käsittely saadaan, sitä vähemmän se vie ihmisten työaikaa.

Erilaisia tuotteita / tuoteperheitä löytyy isoilta kaupallista toimittajilta (IBM, Microsoft), mutta pienemmälläkin investoinnilla pärjää jo hyvin (esim. Jira: Jira case study: Linden Lab ). Ilmaisiakin tuotteita löytyy (Bugzilla, n kpl. wiki-softia jne.).
crissy

Posts: 1,958

#7982 • • crissy
joutuu kyl hommaamaan ämerikän idolista (2005) tutun Chris Daughtryn levyn... on vaan niin hyviä biisejä...
Snaggo

Posts: 1,147

#7983 • • Snaggo ;__;

Snaggo, 16.11.2007 19:26:
Poliisi teki just kotietsinnän kämppiksen huonees O_O



Miks mua kuumottaa vaik en ees tehny mitää?

--
bojoing.

m1kk3

Posts: 5,560

#7984 • • m1kk3 no-life

Snaggo, 16.11.2007 21:58:
---
Snaggo, 16.11.2007 19:26:
Poliisi teki just kotietsinnän kämppiksen huonees O_O

---


Miks mua kuumottaa vaik en ees tehny mitää?


Sä lämpenet miehistä, joilla on univormu ? *nauru*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Snaggo

Posts: 1,147

#7985 • • Edited Snaggo ;__;

mikke, 16.11.2007 22:00:
---
Snaggo, 16.11.2007 21:58:
---
Snaggo, 16.11.2007 19:26:
Poliisi teki just kotietsinnän kämppiksen huonees O_O

---


Miks mua kuumottaa vaik en ees tehny mitää?

---

Sä lämpenet miehistä, joilla on univormu ? *nauru*


Ei.
No mut seriously, vaikka olen ollut kunnollinen kansalainen viimeiset muutamat vuodet(tää lause on niin väärin-ymmärrettävissä*nauru*), tuli ekaks mieleen että minä olisin syypää johonkin. TV-MAKSU ÄÄÄÄ! WARETUS ÄÄÄÄ! nuorena tehdyt pikkuhölmöydet ÄÄÄÄ

edit. tähän tietysti liityy se että minä olin se henkilö joka avasi herroille oven.

--
bojoing.

m1kk3

Posts: 5,560

#7986 • • m1kk3 no-life

Snaggo, 16.11.2007 22:06:
tuli ekaks mieleen että minä olisin syypää johonkin. TV-MAKSU ÄÄÄÄ! WARETUS ÄÄÄÄ! nuorena tehdyt pikkuhölmöydet ÄÄÄÄ

edit. tähän tietysti liityy se että minä olin se henkilö joka avasi herroille oven.


Joo, voin hyvin kuvitella... *hikoil* *nauru*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

MiMoSa

Posts: 1,664

#7987 • • MiMoSa
Kerään sellaseen pikku kuppiin kolikoita, jotka laitan säästötilille aina muutaman kuukauden välein. Oon nyt taas about 2kk tällä erää siihen kolikoita laittanut ja sisko laski ne äsken. Ajattelin et siinä vois ehkä hyvällä mäihällä olla jopa 60e, mut siinä olikin yli 100e.*whaat* Äkkiä noista kolikoistakin sit vaan kertyy isoja summia!

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Freja

Posts: 8,775

#7988 • • Freja Sihteeri
Hämeenlinnassa ei näköjään oo kaupat sunnuntaisin auki o_O

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Amma

Posts: 2,383

#7989 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

MiMoSa, 17.11.2007 16:32:
Kerään sellaseen pikku kuppiin kolikoita, jotka laitan säästötilille aina muutaman kuukauden välein. Oon nyt taas about 2kk tällä erää siihen kolikoita laittanut ja sisko laski ne äsken. Ajattelin et siinä vois ehkä hyvällä mäihällä olla jopa 60e, mut siinä olikin yli 100e.*whaat* Äkkiä noista kolikoistakin sit vaan kertyy isoja summia!


Ja se 100e on melkeen 600 mummoa! Tähän liittyen jotkut ihmiset viljelee vissiin ihan huvikseen 10-50 sentin kolikoita esim. pitkin baarin lattioita (kun markka-aikana heiteltiin 10 pennisiä). Joillakin on vissiin liikaa rahaa... *ding*

--
*etsiskel*

MiMoSa

Posts: 1,664

#7990 • • MiMoSa
Olin just koiranäyttelyssä enkä oo koskaan nähnyt niin isoja koiria mitä siellä oli, sellasia ihan törkeen isoja pyrenneittenmastiffeja.*pökr*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Heli

Posts: 1,489

#7991 • • Heli vai kuka se oli

anniharha, 14.11.2007 20:53:
Kymmenen tuntia koulussa o/
Kai mä sit oikeesti tykkään siitä mitä teen.



lucky you! :)

--
ei se väärin ole.

Jone

Posts: 8,258

#7992 • • Jone Archibald Haddock
pepsi.jpg

Tää oli toissapäivän O_o
Elmiira

Posts: 1,446

#7993 • • Elmiira
Tajusin just, että käytän viikossa noin 10 tuntia aikaa
työmatkoihin. Sen ajan vois käyttää paljon muuhunkin.

Mut en mä silti kyllä halua muuttaa enkä vaihtaa työpaikkaa eli ei voi valittaa.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#7994 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Mulla tuli kirje HelMet-Kirjastosta jossa oli myöhästymismaksu.

Lukee että "Ennen 1.1.2006 kertyneet maksamattomat maksut)

Vitsi piilee siinä että mun kirjastakortti on vanhentunut vuonna 1999 enkä ole lainannut mitään kirjastosta varmaan ala-asteen jälkeen *ding* Joten tän on pakko olla joku 10vuotta vanha maksumuistutus :D

Toivottavasti ne ei ota tavallista 10% myöhästymismaksuu kuukaudessa, koska sitten lasku olis _vitun iso_ *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

MiMoSa

Posts: 1,664

#7995 • • MiMoSa

Steven Hoaks, 19.11.2007 16:52:
Mulla tuli kirje HelMet-Kirjastosta jossa oli myöhästymismaksu.

Lukee että "Ennen 1.1.2006 kertyneet maksamattomat maksut)

Vitsi piilee siinä että mun kirjastakortti on vanhentunut vuonna 1999 enkä ole lainannut mitään kirjastosta varmaan ala-asteen jälkeen *ding* Joten tän on pakko olla joku 10vuotta vanha maksumuistutus :D

Toivottavasti ne ei ota tavallista 10% myöhästymismaksuu kuukaudessa, koska sitten lasku olis _vitun iso_ *nauru*


Kyllä siihen varmasti ainakin jotain myöhästymismaksuja on tullut. Mä kävin kesällä lainaamassa pitkästä aikaa kirjan kotipaikkakuntani kirjastosta ja samalla mulle kerrottiin et mulla on siellä myöhästymismaksuja vähän päälle 5e. Ne maksut oli tullut mun 4 vuotta sit lainaamasta koulukirjasta. Siellä kirjatossa oli sit kaikki mun yhteystiedot joltain ajalta 1 ja 2, joten eipä oo sit mitkään muistutuksetkaan tullut perille...

Mut eipä tuo maksu nyt hirveästi ollut ehtiny kasvamaan näiden muutaman vuoden ajalta. Onneks kävin siellä nyt enkä joskus kymmenen vuoden päästä, koska sillon toi maksu olis ollut jo paljon isompi.*hih* Sun laksun suuruus riippuu sit tietty ihan siitä kuinka iso se on sillon alunperin ollut. Mulla toi lasku ei oo varmaan ollut aluks kun jotain euron luokkaa et sen puoleen, ei ollu kyl hirveästi tota korkoa tohon ehtinyt kertymään. Mut kannattaa mennä se hoitaa nyt heti pois ennenkö se kasvaa vieläkin isommaks!*tirsk*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#7996 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)

MiMoSa, 19.11.2007 17:02:
-clip-



Varmana maksa mitään *hih*

En ole ikinä kuullutkaan noista kirjoista mitkä on tossa olevinaan myöhästyneitä. Varmaan joku virhe. Soitin sinne just ja ne sano että ne on 2003 vuoden laskuja. Ole ainakaan tän vuosikymmenen puolella astunut jalallakaan kirjastoon *nauru*

Ps: Kusetus paljastu jo siinä vaiheessa kun luin että kirja joka on myöhässä on Suomi-Ruotsi sanakirja :D Koske semmoseen pitkällä tikullakaan *lmao*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

MiMoSa

Posts: 1,664

#7997 • • MiMoSa

Steven Hoaks, 19.11.2007 17:05:
---
MiMoSa, 19.11.2007 17:02:
-clip-

---


Varmana maksa mitään *hih*

En ole ikinä kuullutkaan noista kirjoista mitkä on tossa olevinaan myöhästyneitä. Varmaan joku virhe. Soitin sinne just ja ne sano että ne on 2003 vuoden laskuja. Ole ainakaan tän vuosikymmenen puolella astunut jalallakaan kirjastoon *nauru*


Ai no sit... Aika jännä kyl et tollein mokaavat. Mun kohdalla oli kyse kyllä ihan omasta mokasta, joten piti kiltisti maksella pois...*tirsk* Mut kyllä vähän otti päähän kun ei oo mitään muistutuksia koskaan tullut mut olis vaan ite pitänyt huolehtia et sielläkin on yhteystiedot ajantasalla. Onneks ei ollu ton isompi lasku!*hih*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

larzizi

Posts: 1,661

#7998 • • larzizi
Poika, jonka kanssa olin kuusi vuotta samalla luokalla, joka asui melkein naapurissa ja jonka kanssa leikin pienenä, löytyy nykyään myös mm. Wikipediasta *ding* Feim.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Miinapiina

Posts: 3,494

#7999 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

MiMoSa, 19.11.2007 17:02:

Mut eipä tuo maksu nyt hirveästi ollut ehtiny kasvamaan näiden muutaman vuoden ajalta. Onneks kävin siellä nyt enkä joskus kymmenen vuoden päästä, koska sillon toi maksu olis ollut jo paljon isompi.*hih*



oonks mä ny kui väärässä mut eiks velat vanhene kolmessa vuodessa (vai montas vuotta se on nykyään)
jos sitä velkaa ei peritä kyseisenä aikana (eli siis jos ne ei lähetä sinä aikana yhtään perimiskirjettä tai itse ei tee mitään juttui mitkä siihen velkaan liittyy) ni sehän vanhenee...
eiks...??

vai onks toi käytäntö vaan noihin ulosottoihin tms...??
joku fiksumpi, jos valasis... *pepsodent*

ja vielä...
http://www.pori.fi/kuluttajaneuvonta/ajankoh.html

--
pinkki on pop!!!

MiMoSa

Posts: 1,664

#8000 • • MiMoSa

Miinapiina, 19.11.2007 22:34:
oonks mä ny kui väärässä mut eiks velat vanhene kolmessa vuodessa (vai montas vuotta se on nykyään)
jos sitä velkaa ei peritä kyseisenä aikana (eli siis jos ne ei lähetä sinä aikana yhtään perimiskirjettä tai itse ei tee mitään juttui mitkä siihen velkaan liittyy) ni sehän vanhenee...
eiks...??

vai onks toi käytäntö vaan noihin ulosottoihin tms...??
joku fiksumpi, jos valasis... *pepsodent*


En kyllä itseasiassa tiedä. Mut ei varmaankaan sitten kun ne mun maksut oli vuodelta 2003. Tai sit ne on lähetelly mulle niitä kirjeitä mut ne ei oo ikinä tullu perille kun siellä oli niin vanha osote.*ding*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*