päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,856,372 views

nethr

Posts: 763

#7081 • • nethr !!
Espoossa vaihteeks (ainakin Kehä I:llä) tähän aikaan katuvalot päällä *ding* Energiansäästöä? Juu, sitäpä sitä *piis*

--
xD

tiiplis

Posts: 1,043

#7082 • • tiiplis also available in sober
Tää oli kyllä jo viikonloppuna mut sílloin en ollut koneella: metsästä löytyy vieri vieressä kypsiä ja syömäkelpoisia metsämansikoita, kypsiä ja syömäkelpoisia vadelmia sekä kypsiä ja syömäkelpoisia puolukoita. Lisäksi löytyy puolukankukkia.

Puolukka kukkii touko-kesäkuussa ja punainen syötävä pohjusmarja on kypsä syyskuussa.



Ahomansikka kypsyy luonnonmarjoista ensimmäisenä. Sen paras poiminta-aika on heinäkuussa.



Vadelman satokausi on elokuun alusta syyskuun alkuun.



Eipä tarttis mennä moneen kertaan metsään kun voi poimia kaikki samalla kerralla *justjoo*

--
italia litania nainati lailati

Jone

Posts: 8,258

#7083 • • Jone Archibald Haddock
Olis vieläkin suklaata nenässä. Juon bisseä, mutta maailma tuoksuu Fazerin siniseltä.
kinderi

Posts: 1,783

#7084 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Eilen illalla alko tuntuun ihmeellistä jomotusta ranteessa,ja nyt tuntuu ku olis koko vemputin tulessa jos yrittää jotain tehä *ding* Ymmärtäsin tän jos oisin tehny jotain ja ranne ois esmes rasittunu tai vääntyny mut eih *ding*

Vielä enempi o_O: Neuvolantäti sano et mun pitää ottaa rauhallisemmin ja olla ihan rennosti vaan.. Mitenkäs mä voin enää ottaa rauhallisemmin? Enhän mä ees tee mitään *hih*
No,käski se käydä vähän labraski mut kummiski..
T:Se laiskin kaikista

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

josbe

Posts: 1,982

#7085 • • josbe suomalainen juhlakinkku

violet_angel, 12.8.2007 20:52:
---
Ana-5000, 11.8.2007 18:57:
---
plink, 11.8.2007 04:03:
jpku äijä tuli viereen myymään ruusuja ku olin panemassa yhe naisen kanssa puistossa :D sanoin et ei kai tässä enää ruusuja tarvita :DD

---
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahhahahahhah

---
*lmao*


Voisko tää olla päivän o_O vai olisko se päivän :DD, että toi alkuperäinen postaus on deletoitu ja jäbä on sen jälkeen hajonnu pari kertaa viralliseen krapula topikkiin? :D
Epailija

Posts: 5,636

#7086 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Siis voi elämä näitä teknisiä tukia. Väännän kättä Sony Support Finlandin kanssa siitä, miksi telkkareihin ei muka voisi tehdä softamuutosta, joka mahdollistaisi 1080p/24-moodin käytön täyden tarkkuuden paneeleilla (oma lehmä ojassa, koska oma telkkuni pystyy vain 1080p:hen).

Tähän keskustelu jäi kesän alussa:

> Kiitoksia vastauksista. Tämä kuitenkin hieman kummastuttaa:

>> 24p tuki ei voi lisää softalla, siis jos haluaisit sen ominaisuuden
>> kannattaa odottaa 3000-sarjan televisioita. Ensimmäinen mikä on tullut
>> nyt on D3000 (ainoastaan hd ready) mutta on tulossa myös W3000 ja
>> X3000 full hd televisiot kesän jälkeen.

> Kuulostaa oudolta, kun tuo pull down kuitenkin taidetaan hoitaa ihan
> softapohjaisesti kuten myös PAL- ja NTSC-formaattien tunnistaminen.
> Koodiinhan pitäisi vain lisätä moduuli, jossa tuo 1080p/24-formaatti
> tunnistetaan ja siitä eteenpäin laitteiston tehtäväkuorma helpottuisi,
> kun pull down-vaihe voitaisiin yksinkertaisesti jättää väliin eli mitään
> uusia piirejä tuohon ei pitäisi tarvita. Jos kerta mura-ilmiöön tarjotaan
> myös softapohjaista parannusta, pitäisi laitteen resursseista löytyä sen
> verran ilmaa, että tuo moduuli saataisiin peruskoodiin ympättyä. Lisäksi
> kun kerran Playstation 3:eenkin on luvattu tuo 1080p/24-tuki ja
> nimenomaan softapäivityksellä, on firmassa joku, joka osaa tuon tuen
> koodatakin. Vaikuttaa siis enemmän tahdon puutteelta, minkä toki ymmärtää
> 3000-sarjan ollessa tulossa.

Sonyn tyyppi lupasi pistää kysymyksen eteenpäin seuraavalle tasolle, mutta mitään ei kuulunut pariin kuukauteen, joten pistin ylläolevan mukaan tämän viestin päätteeksi:

"Hei,

Kuinkas pitkiä lomia siellä oikein vietetään vai onko niin, että olen
oikeassa ja "seuraava tasanne" ei pysty kieltämään taikka vahvistamaan
tätä, koska kumpikin vaihtoehto tekisi hallaa yhtiön imagolle?

Parahin terveisin, ********

PS. Tässä muistutukseksi:"

Ja mitä Sony vastaa? Ei ainakaan mitään järkevää:

"Lähettävään laitteeseen, kuten PS3 on mahdollisesti lisättävissä parannettu signaali ulospäin. Kun kyseessä on televisio, ei sen resoluutiota ole yksinkertaisesti mahdollista (kuvaruutuun lisätä fyysisesti lisää pikseleitä) päivityksen avulla tehdä. Nyt olemassa olevan D3000 sarjan resoluutio, eli paneeli on 1366 x 768, eikä sitä voi päivittää täys resoluutioon 1920x1080.
Kuitenkin D3000 sarjassa on ominaisuus vastaanottaa 24p tulo, kuten laitteen teknisistä tiedoista löytyy,

(linkki poistettu)"

Näin siis kertoo Tytti Sony Support Finlandista. Ei tässä tiedä itkeäkö nauraa. Pelonsekaisin tuntein odottelen minkälaisen vastauksen saan kun pyysin pistämään kysymykseni eteenpäin jollekin, joka tietää mistä on kyse.

PS. Kesän alussa kysymyksiini vastaili eri tyyppi kuin tämä Tytti.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#7087 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Uutis otsikko:

"Miika Kuisma tunkeutuu aivoihisi!"

Pelotti hiukan... *pökr*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Apo

Posts: 1,574

#7088 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Epailija, 13.8.2007 19:31:
Tähän keskustelu jäi kesän alussa:

> Kiitoksia vastauksista. Tämä kuitenkin hieman kummastuttaa:

>> 24p tuki ei voi lisää softalla, siis jos haluaisit sen ominaisuuden
>> kannattaa odottaa 3000-sarjan televisioita. Ensimmäinen mikä on tullut
>> nyt on D3000 (ainoastaan hd ready) mutta on tulossa myös W3000 ja
>> X3000 full hd televisiot kesän jälkeen.



Kun et pistänyt telkkusi merkkiä tähän niin menee arvailuksi, mutta jos kyseessä on se että telkkuun pitäisi saada erilainen piirtotaajuus, niin voi olla että nykyisen telkkusi tekniset komponentit eivät taajuudenvaihtoon pysty. Taustalla voi olla esim. se että jokin ajastin on lukittu tiettyyn taajuuteen jolloin formaatin muutoksen estää mekaaninen ongelma, mitä softalla ei voi korjata.
Freja

Posts: 8,775

#7089 • • Freja Sihteeri
Ei pitäs ajatella niin paljoo. Hajoo pää :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

pain

Posts: 75

#7090 • • pain OBEY
päivän o_O on ehdottomasti se että aamulla kun heräsin niin olohuoneesta oli televisio kadonnut.
hetken jo luulin että varkaita käynyt mutta kämppis oli vienyt sen huoneeseensa. miksi? ei ole vielä selvinnyt.
larzizi

Posts: 1,661

#7091 • • larzizi
En vieläkään tajua, että huomenna pitäisi aamulla herätä kouluun O.o Mihin se kesäloma oikein katosi?

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

lostgone

Posts: 2,493

#7092 • • lostgone
Laajennan kuulemma taas toimenkuvaani: Tällä viikolla olen Jussi the Nanny. *justjoo* Ei näiltä ideat lopu kesken ei.*hmph*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

spoinkel

Posts: 398

#7093 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Tänään Conan O'Brien showssa ankka paskoi lattialle ja maistoi omaa paskaansa.

Tiistaina päivällä tulee uusinta...

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Avatar
#7094 • • Taika Guest

lostgone, 13.8.2007 22:14:
Laajennan kuulemma taas toimenkuvaani: Tällä viikolla olen Jussi the Nanny. *justjoo*


tän mäkin haluan nähdä!*nauru*
*lohduttel*

..*lmao*
Apo

Posts: 1,574

#7095 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Tädin vanhaan osoitteeseen tullut mainoskirje käännettiin mun uuteen osoitteeseen.

Postimieheltä aikamoinen päättely. Täti asui kuitenkin kolmen talon päässä vanhasta Lauttasaaren osoitteestani. Ilmeisesti jos mulle haluaa lähettää postia niin riittää että postin pistää johonkin Lauttasaareen osoitteeseen (asun nykyisin Pohjois-Tapiolassa) ja vastaanottajan nimeksi "xxx Apo" missä xxx voi olla mies- tai naispuolinen nimi. Kätevää.
Epailija

Posts: 5,636

#7097 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

Apo, 13.8.2007 20:17:
Kun et pistänyt telkkusi merkkiä tähän niin menee arvailuksi, mutta jos kyseessä on se että telkkuun pitäisi saada erilainen piirtotaajuus, niin voi olla että nykyisen telkkusi tekniset komponentit eivät taajuudenvaihtoon pysty. Taustalla voi olla esim. se että jokin ajastin on lukittu tiettyyn taajuuteen jolloin formaatin muutoksen estää mekaaninen ongelma, mitä softalla ei voi korjata.



Televisio on W2000-sarjaa ja olen kyllä tiedostanut, että tämä saattaa oikeasti olla ongelma. Toisaalta olen myös järkeillyt asian niin, että Sonyn on taloudellisesti järkevää teettää televisio niin, että komponentteja tarvitaan mahdollisimman vähän. Koska sekä NTSC- että PAL-standardeja tuetaan, voisi esim. ajastimen siis kuvitella olevan ohjelmallinen. Oli miten oli, niin jos kyseessä on tosiaan ihan mekaaninen rajoittuneisuus, haluaisin Sonyn sanovan ongelman syyn suoraan ympäripyöreiden "ei voi"- tai "pikseleitä ei voi lisätä jälkikäteen"-vastauksien sijaan.

Niin ja jos taas kyseessä on ohjelmallinen puute, on vain ajan kysymys milloin tuo W2000-sarjalainenkin pystyy 24p:hen. ;)

Edit: Huoltovastaavalta oli tullut "ei pysty" ilman perusteluita. Ei ihan täysin vakuuta, mutta olen pian valmis myöntämään tappioni.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Viltsu

Posts: 2,010

#7098 • • Viltsu noname
Pinja tuli hakemaan että takapihalla lapsijoukko on kivittämässä oravaa, tuota veikeintä otusta mihin omalla pihalla voi törmätä.

En oo ehkä ikinä huutanu yhtä lujaa, ikinä..
toivottavasti ei ollu kukaan vielä osunu.

järkytyin :I

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

MiMoSa

Posts: 1,664

#7099 • • MiMoSa
Yks kaveri soitti äsken et olisko mulla "lainata" sille jotain viinaa kun ne ei vielä tähän aikaan viiti lähteä baariin. Kysyin vaan, että eikö se ite kerenny alkoon mut oli kuulemma kerenny, se oli vaan jo juonu sen viinapullon ja mäyräkoiran!*whaat* Siis wtf, viinapullon ja mäyräkoiran eikä se ees kuulostanu kovin humalaiselta. Joillakin näyttää olevan vähän parempi viinapää.*pökr*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Avatar
#7100 • • Annakins Guest
Voisko joku hankkii mun puhelimeen alkolukon tekstareita varten *justjoo*