päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,849,016 views

Marjo

Posts: 1,796

#5161 • • Marjo pupuTupuna

RainChild, 17.12.2006 13:46:
---
pupuTupuna, 17.12.2006 13:18:
Tää oli itseasiassa eilisen, mutta unohtu laittaa. Eli, kun olin kävelyllä, huomasin muutamassa paikassa puhjenneita pajunkissoja. Saattako niitä olla useinkin tähän aikaan vuodesta vai meneekö tämä siihen saman kategoriaan syksyllä uudestaan kutevien haukien kanssa?

---


Tä on vaan tämmönen kutina, en mikkää asiantuntija oo. Noista hauista en kyllä tiiä o_O, mutta siis, onhan täs paljon muitakin kasveja ollu vähän sekaisin tänä syksynä/talvena. Naapurin ruusutkin alkoi kukkimaan vielä uudestaan. Mut tuli mieleen, jos se olis sillai, kun tossa välissä oli kylmempi kausi (kun oli lunta maas ja pakkasasteitakin jonkun verran), että niitten pajunkissojen hmmh.. biologinen kello meni sekaisin vuodenajasta ja luuli talven menneen jo (ja että niiden on siis hyvä aika ruveta luomaan versoa)



No ainakin noista hauista oli lehdessä juttua syksyllä. Mansikatkin kai alkoivat kukkia yms. Tiedän, että johtuu ilmastosta, mutta sepä tässä pistää raapimaan päätään, että kuinka pitkälle tuollaisia asioita katsellaan vaan sivusta. *eiei*
Freja

Posts: 8,775

#5162 • • Freja Sihteeri
Kolme eri julkisen liikenteen linjaa sekä 400m kävelyä ja mä oon puoles tunnis kotona *whaat*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,775

#5163 • • Freja Sihteeri

pupuTupuna, 17.12.2006 13:51:
että kuinka pitkälle tuollaisia asioita katsellaan vaan sivusta. *eiei*



Mitä itse asialle aiot tehdä?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Marjo

Posts: 1,796

#5164 • • Marjo pupuTupuna

Freja, 17.12.2006 18:25:
---
pupuTupuna, 17.12.2006 13:51:
että kuinka pitkälle tuollaisia asioita katsellaan vaan sivusta. *eiei*

---


Mitä itse asialle aiot tehdä?


Tiedän, että en ole itsekään paljoa tehnyt, lähinnä pieniä perusjuttuja, mutta lähiaikoina on alkanut nuo asiat enemmän ja enemmän pyöriä päässä ja huolestus nousta. Ja ette voi väittää, ettei isot päättäjät antaisi tapahtua maailmassa paljon asioita, jotka vaikuttaa suuresti maapalloomme. *uuh*
Femi

Posts: 651

#5165 • • Femi
2 päivää pohtinut että haluaisin kissan (koskaan moista omistanut)
nyt kaveri ilmoittaa, että pitäisi etsiä koti muutamalle kissanpennulle tai ne lopetetaan.
otanko/enkö?
*uuh*
KooKie

Posts: 4,338

#5166 • • KooKie aka. Petress Pan

Femi, 18.12.2006 02:07:
2 päivää pohtinut että haluaisin kissan (koskaan moista omistanut)
nyt kaveri ilmoittaa, että pitäisi etsiä koti muutamalle kissanpennulle tai ne lopetetaan.
otanko/enkö?
*uuh*



Imo 2 päivää on liian vähäinen aika, jonka perusteella ottaa uutta perheenjäsentä.

Mutta mulla ei ikinä ole lemmikkiä ollut, joten don't take my word for it. Ja oishan se hyvän asian puolesta...

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Apo

Posts: 1,574

#5167 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

KooKie, 18.12.2006 02:12:
Imo 2 päivää on liian vähäinen aika, jonka perusteella ottaa uutta perheenjäsentä.



Totta, mutta toivottavasti tuossa on pitempikin miettiminen taustalla. Ite kelaillu satunnaisesti viimeset 3v ottaa koiran mutta konkreettisesti sitä tullu mietittyä ehkä vasta 0.5pv :)

Oma vinkki hommaan on että kannattaa miettiä kuinka paljon itse pystyy sitoutumaan kotieläimen pitoon, ts. pystyykö tarjoamaan tarpeeksi hyvin kodin. Kotieläin vaatii sekä aikaa että rahaa. Satunnaisiin pitempiin seikkailuihin ei ole paljon mahista vaan kämpässä pitää käydä tarpeeksi usein ettei se elätti jää liian yksin.

Mites se vanha kamppanja menikään, "älä ola kesäkissaa vain kesäksi" tjsp.
Femi

Posts: 651

#5168 • • Femi
Niinpä niin. Kokemusta löytyy kyllä koiran omistamisesta ja kaikki nämä faktat homman vaativuudesta on kyllä mielessä, en todellakaan halua ottaa kissaa jos en ole sen hoitamiseen kykeneväinen.
Pisti miettimään omaa elämäntilannetta.
Avatar
#5169 • • Norb Guest

Femi, 18.12.2006 02:39:
Niinpä niin. Kokemusta löytyy kyllä koiran omistamisesta ja kaikki nämä faktat homman vaativuudesta on kyllä mielessä, en todellakaan halua ottaa kissaa jos en ole sen hoitamiseen kykeneväinen.
Pisti miettimään omaa elämäntilannetta.


Niin noh, mä en lähtis vertaa koiran ja kissan hoitamista. Lähinnä sun kannattaa miettiä riittääkö raha. Jos esim. ottaa kaksi kissaa kerralla niin niistä olis seuraa toisilleen ja vaikka et olisikaan koko ajan kotona niin ne pärjää yhden yönkin keskenään. Mutta rahaa niihin saa kulumaan tulevat leikkaukset, ruoka, mahdolliset eläinlääk. kulut, tarvikkeet, madotukset/rokotukset ym.. Jos rahapuoli on kunnossa niin minä en näkisi mitään estettä. Mutta esim. opiskelijana/työttömänä en lähtis eläintä ottamaan.
larzizi

Posts: 1,661

#5170 • • larzizi

pupuTupuna, 17.12.2006 13:18:
Eli, kun olin kävelyllä, huomasin muutamassa paikassa puhjenneita pajunkissoja.


Mäkin bongasin näitä eilen kun kävelyllä oli *joo*

Aika kummallista se on kyllä nähdä niitä tähän aikaan vuodesta O.o

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

laite

Posts: 2,994

#5171 • • laite MastahWankah

2la, 17.12.2006 18:19:
---
pupuTupuna, 17.12.2006 13:51:
Tiedän, että johtuu ilmastosta, mutta sepä tässä pistää raapimaan päätään, että kuinka pitkälle tuollaisia asioita katsellaan vaan sivusta. *eiei*

---

Mitäs sä sitten olet tehnyt asian hyväksi? ;) Äänestänyt?


Mä aattelin ostaa auton ja käyttää sitä tyhjäkäynnillä 24/7! Vitun pakkanen :(
dncr

Posts: 249

#5172 • • dncr aika notkee

Femi, 18.12.2006 02:07:
2 päivää pohtinut että haluaisin kissan (koskaan moista omistanut)
nyt kaveri ilmoittaa, että pitäisi etsiä koti muutamalle kissanpennulle tai ne lopetetaan.
otanko/enkö?
*uuh*



Kissa vaatii aika paljon virikkeitä, riippuen missä/miten asut. Se pärjää aika hyvin, jos sillä on lajitoveri niin saavat seuraa toisistaan. Mutta yhden sisäkissan omistajana voisin sanoa, että kissalle pitäisi kyllä kehittää virikkeitä ja tekemistä, se kun yleensä tykkää saalistaa, leikkiä ja tutkia. Tottakai sinullakin on varmasti intoa leikkiä pennun kanssa, mutta realistisesti ajatellen ei kukaan jaksa kissaa leikittää enää parin vuoden jälkeen kovin aktiivisesti.

Muuttaessani yksiöön keskustaan, jätin toistaiseksi kissani vanhempieni hoiviin paristakin hyvästä syystä. En ole mielestäni tarpeeksi paljoa kotona, asun yksin ja kissalla ei ole mahdollisuutta ulkoilla -toki myös vanhempani toivoivat saavansa pitää kisun. Kannattaa muistaa myös kissan pitkä elinikä, mikä tarkoittaa sitä että 16-vuotiaana saamani kissa voi hyvinkin olla elossa vielä ollessani kolmekymppinen ja perustamassa perhettä. Vastuu tulisi aina ottaa koko eläimen eliniältä. Kuka hoitaa kisuasi, jos lähdet opiskelemaan tai töihin ulkomaille?

Tsemppiä, päätös ei ole helppo. Mutta, kissat ovat aivan ihania eläimiä ja tuovat paljon iloa arkeen *plur*

--
The love we give away is the only love we keep.

larzizi

Posts: 1,661

#5173 • • larzizi

dncr, 18.12.2006 18:41:
Kissa vaatii aika paljon virikkeitä, riippuen missä/miten asut. Se pärjää aika hyvin, jos sillä on lajitoveri niin saavat seuraa toisistaan. Mutta yhden sisäkissan omistajana voisin sanoa, että kissalle pitäisi kyllä kehittää virikkeitä ja tekemistä, se kun yleensä tykkää saalistaa, leikkiä ja tutkia. Tottakai sinullakin on varmasti intoa leikkiä pennun kanssa, mutta realistisesti ajatellen ei kukaan jaksa kissaa leikittää enää parin vuoden jälkeen kovin aktiivisesti.



Tuo on kyllä totta, että etenkin pentu tarvitsee paljon virikkeitä. Itsellä ollut pienestä pitäen kissa, joka sitten jouduttiin lopettamaan noin vuosi sitten. Ikää kissalla oli ihan kohtuullisesti ja eipä sen kanssa oikeastaan koskaan edes tarvinnut leikkiä, kun se tykkäsi vaan nukkua ja syödä. Muutaman kuukauden jälkeen taloon tuli uusi n. 2 vuotias kissa, joka muutti meille pysyvästi kaverin lähtiessä töihin ulkomaille muutamiksi kuukausiksi. Pysyvästi se jäi meille, koska kaveri halusi ajatella kissan parasta ja ettei se joudu muuttamaan kotia vähän väliä. Vaikka nykyinen kissa ei mikään pentu enää ole, mutta silti on sen verran nuoressa iässä edelleen, että haluaisi leikkiä 24/7. Kyllä sen kanssa ihan mielellään edelleen lähes vuoden jälkeenkin leikkii, mutta kyllä välillä tulee sellainen olo, että ei millään jaksa *poks* Tietysti riippuu paljolti kissasta, mutta voin lähes taata, että kyllä sen kissan kanssa täytyy monta vuotta jaksaa leikkiä.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

larzizi

Posts: 1,661

#5174 • • larzizi
Ostin eilen kaupasta alle kahdella eurolla meikkipuuterin ja ajattelin, että ei voi kyllä olla hyvä, mutta että kokeillaan nyt.. Tänään tuli sitten kokeiltua ja hitto vie, se on ehkä paras ikinä *ding* Tais olla joku tarjous tai loppuunmyynti mistä ostin, joten pitää käydä ostamassa ne kaikki sieltä pois *nauru*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Chatte

Posts: 4,085

#5175 • • Chatte Team Teknolipat :)
Yrittäkää saada tää peli loppuun: http://nostalgiapelit.servut.us/pajatso.html. Minulla loppuu hermo ennen kuin peli. Joka kolmannella kerralla osuu aukkoon, joten ei voi saada peliä loppuun... *ding*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

RiD

Posts: 2,817

#5176 • • RiD Nukemi
Kohtuu järjetön ilta.

Kohta kouluun samoilla silmillä!

--
*super* *possu*

FreeFall

Posts: 2,256

#5177 • • FreeFall music addict

Chatte, 20.12.2006 23:43:
Yrittäkää saada tää peli loppuun: http://nostalgiapelit.servut.us/pajatso.html. Minulla loppuu hermo ennen kuin peli. Joka kolmannella kerralla osuu aukkoon, joten ei voi saada peliä loppuun... *ding*


noi kolikot pomppii välillä erittäin epäloogisesti...hermot meni *grr*

sitten voikin aloittaa työt *hymy*

--
Lintuperspektiivi

mariq

Posts: 2,154

#5178 • • mariq
Mikä päivä tänään on? *ding* Oon ihan kujalla.. viime torstaista asti maannut kotona flunssassa/keuhkoputkentulehduksessa, ja nyt ekaa päivää töissä.. Ja siis huomennako pitäis sitten joulunviettoon lähteä? *ding* *ding* *ding*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

ezzy

Posts: 8,060

#5179 • • ezzy Droid-pappa

laite, 18.12.2006 18:25:
---
2la, 17.12.2006 18:19:
---
pupuTupuna, 17.12.2006 13:51:
Tiedän, että johtuu ilmastosta, mutta sepä tässä pistää raapimaan päätään, että kuinka pitkälle tuollaisia asioita katsellaan vaan sivusta. *eiei*

---

Mitäs sä sitten olet tehnyt asian hyväksi? ;) Äänestänyt?

---

Mä aattelin ostaa auton ja käyttää sitä tyhjäkäynnillä 24/7! Vitun pakkanen :(



My kinda man <3 Vitun talvi!
Fresia

Posts: 764

#5180 • • Fresia vähän outo
Vitsailtiin ennen matkaa, että kyllä joku meistä saa jonkun loisen kaverikseen mahaan. Kämppis soitti, että sillä on kuin onkin joku kaveri asumassa suolistossa, ja lääkäri oli kehottanut muita matkaseuralaisia menemään testeihin, koska samaa ruokaa ollaan syöty ja samoissa paikoissa pyöritty. Ja kaikilla on samanmoisia oireita... *ding*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*