päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,863,819 views

Amma

Posts: 2,383

#4881 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Suomessa on noin 60 000 hevosta.
Suomessa (tai suomalaisia) hevosia kuollee vuosittain yli 2000, mutta vuonna 2005 niistä teurastettiin vain 787 (Eviran teurastamovalvonta-osaston lukema).
Loput hevoset lienevät lopetettu, kuolleet luonnollisesti tai viety muualle Eurooppaan teurastettaviksi.

Hevosenlihaa tuotiin Suomeen viime vuonna 1 143 119 kiloa (tullin antamien tietojen mukaan).

1980-luvulla Suomessa hevosesta sai teurastamolla 8000 mk = lähes 1300 euroa = n. 6,5 euroa/kg.
1995 hevosenlihan kilohinta oli 1,23 euroa.
Tällä hetkellä hevosenlihan kilohinta teurastamolla on vain 0,33 euroa.

*ding*

--
*etsiskel*

kinderi

Posts: 1,783

#4883 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Vastasin eilen töissä puhelimeen "..*paikka* *firma* Kindertin päivää".
Vähänkö rupes mietityttää..

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Fresia

Posts: 764

#4884 • • Fresia vähän outo
Näin meidän äidin ystäväperheessä: äidin ystävän veli ampui itsensä pari vuotta sitten. Kukaan ei uskaltanut kertoa lasten vanhalle 90-vuotiaalle äidille. Eikä tämä äiti tiedä asiasta vieläkään. Vanhus on kuulemma täysin järjissään, ei dementiaa eikä muutakaan. Muut lapset eivät halua kertoa tälle äidille pojan kuolemasta (josta on siis kulunut jo 2 vuotta), ettei äiti järkyty ja kuole.

Aika kamalaa *ding* Mitä jos tuo lasten äiti kuulee jostain muualta, ja onko tollanen nyt yleensäkään ottaen kovinkaan "reilua". Ymmärrän lasten pelon äidin menettämisestä, mutta eikö tällä äidilläkin ole oikeus tietää pojastaan. On ne ihmiset kummia... *igor*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*

lostgone

Posts: 2,493

#4885 • • lostgone
Oli aamulla tosi kuollut olo q pääsi töistä koti. Viimeiseen puoleentoista tuntiin en osannut puhua kunnolla suomea ja firman nimi meni joka kerta vituilleen.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Freja

Posts: 8,775

#4886 • • Freja Sihteeri
Junalippu Tikkurilasta Hämeenlinnaan on 7 euroa halvempi kuin Helsingistä Hämeenlinnaan *whaat*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Claudi0

Posts: 255

#4887 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s
ihmeellinen vapina ja kalina ollu tänään kokopäivän! ihan ihmeellinen fiilis*ding*
Muhvi-

Posts: 303

#4888 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
On karkkipäivä ja ei tee mieli karkkii. *igor**vink**nyyh*

--
It was once my life - it was my life at one time.

Pätkis

Posts: 1,038

#4889 • • Pätkis Pikkis
Matkalla baarista kotiin KAKSI äijäporukkaa ehtii käydä huutelemassa ja hyppimässä vieressä "ööööööööl lähe messii öööööööööö". Parhaimmillaan nää kuninkaat hyppii niin kiinni mussa että omat takinhelmat heiluu mukana. Painele siinä sitten kipsuttimilla kinttua toisen eteen ja toivo ettei kukaan keksi alkaa raahaamaan oikesti mukanaan..

Vitun hienoa olla nainen ja kävellä yksin yöllä keskustassa. Kiitos vaan kaikille. Saatana.

Ens kerralla otan sateenvaron mukaan ja pätkäsen päähän heti ensimmäistä huutelijaa joka käy iholle*igor* ..ja sen jälkeen juoksen kipsuttimillani helvetin lujaa karkuun.

Ja olin vaan tulossa kotiin vaihtamaan kengät järkevämpiin peleihin, mut nyt en kyllä lähde enää yhtään mihinkään.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

embie

Posts: 531

#4890 • • embie Shwoopsie poo
Valion Aino mustikkapiirakkajäätelö säilyy jääkaapin pakastelokerossa (n. -6 astetta) 4-5 tuntia

o__O

Joko mä oon nautinnolla syöny pilaantunutt jäätelöä tai sit toi on kirjotettu jotenki hassusti...
NextAce

Posts: 2,505

#4891 • • NextAce Alienated
Tuplaturbolla varustetut kikserit*whaat*

--
-Alienation-

-----

Howdy

Posts: 7,955

#4892 • • Edited Howdy Oldie

Pätkis, 5.11.2006 01:04:
Matkalla baarista kotiin KAKSI äijäporukkaa ehtii käydä huutelemassa ja hyppimässä vieressä "ööööööööl lähe messii öööööööööö". Parhaimmillaan nää kuninkaat hyppii niin kiinni mussa että omat takinhelmat heiluu mukana. Painele siinä sitten kipsuttimilla kinttua toisen eteen ja toivo ettei kukaan keksi alkaa raahaamaan oikesti mukanaan..

Vitun hienoa olla nainen ja kävellä yksin yöllä keskustassa. Kiitos vaan kaikille. Saatana.

Ens kerralla otan sateenvaron mukaan ja pätkäsen päähän heti ensimmäistä huutelijaa joka käy iholle*igor* ..ja sen jälkeen juoksen kipsuttimillani helvetin lujaa karkuun.

Ja olin vaan tulossa kotiin vaihtamaan kengät järkevämpiin peleihin, mut nyt en kyllä lähde enää yhtään mihinkään.



Jeh...se vaan on fakta et äijät on idiootteja .. ainakin suurin osa .. koittakaa kestää niin mäkin yritän .. mut on niitä onneks jokunen ketkä osaa käyttäytyäkkin .. :)

--
Käpy vailla vertaa

larzizi

Posts: 1,661

#4893 • • larzizi
On tullut telottua itseä viikonlopun aikana kun meillä oli riehakkaat halloweenbileet *nauru* En tosin tajunnut sitä vasta kuin äsken kun kävin suihkussa. Joka paikka täynnä isoja mustelmia, käsissä hirvee määrä kohtia, joista on palanut/lähtenyt ihoa tai sitten on käynyt jotain muuta. Tosta vähän rinnan yläpuolelta löyty pieni fritsu (syyllistä etsitään). Eilen illalla kaveri myös veti mua turpaan (ei mitenkään pahasti eikä tarkotuksella). Ei se paljoa sattunut, mutta kirosin sitä läpällä toiselle kaverille, joka kysyi, että aukesko mun nenä. Vastasin vaan et ei nyt sentään ja olin jo lähdössä pois, kun kaveri sano "Laura hei, kato sun käsiäs!". Jep, vertahan sieltä tuli ja aika paljon.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Fresia

Posts: 764

#4894 • • Fresia vähän outo
Mun rinkka on vaan puoliks täynnä *ding* Sinne tulee vie hyttysverkko mut ei siltikään tuu tupaten täyteen... mitä multa puuttuu ja mitä ihmettä panikoin ton tilan "puutteen" kanssa *whaat*

Ja tästä kysymyksiin, mitä ihmettä me oikein ajatellaan tän matkan kanssa?? Oisko joku voinut kertoa, että ei oo ehkä maailman järkevin idea lähtee pariks viikoks palloilee Intiaan, varsinkin kun seurueesta kaks on suhteellisen järjettömiä valopäitä, jotka ei osaa aina ottaa itseään kovin tosissaan *nauru*

Paniikki tulee kohta. *pökr* Halaan siis koiraa.

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*

checki

Posts: 683

#4895 • • checki

Fresia, 5.11.2006 18:36:
Mun rinkka on vaan puoliks täynnä *ding* Sinne tulee vie hyttysverkko mut ei siltikään tuu tupaten täyteen... mitä multa puuttuu ja mitä ihmettä panikoin ton tilan "puutteen" kanssa *whaat*

Ja tästä kysymyksiin, mitä ihmettä me oikein ajatellaan tän matkan kanssa?? Oisko joku voinut kertoa, että ei oo ehkä maailman järkevin idea lähtee pariks viikoks palloilee Intiaan, varsinkin kun seurueesta kaks on suhteellisen järjettömiä valopäitä, jotka ei osaa aina ottaa itseään kovin tosissaan *nauru*

Paniikki tulee kohta. *pökr* Halaan siis koiraa.



10 Kilon telamiina piristää aina kummasti tuota repun/rinkan kantoa. Ainakin intissä... *joo*

--
Ämpäriin ei huku.

Dneya

Posts: 1,464

#4896 • • Dneya Sizkolizko.
päivän kahvisaldo 2½kupppia (lue:normaali?) mut kädet tärisee ihan kun ois juonu 20litraa *igor**nauru* Tän siitä saa ku ei kipeenä maistu kahvi ja kun koittaa tervehdyttyään palata totuttuihin kaavoihin. *justjoo**piis*

--
The greatest hazard in life is to risk nothing.

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#4897 • • WiljamiDzay Nyypiö
Oikeastaan sunnuntaiaamuyön o_O, mutta ei kerennyt/kyennyt aiemmin kirjaamaan..

Baarissa ollessani poistumassa tiskiltä taakkepäin tuopin kanssa, tulee luokseni ihan ok näköinen nais-ihmeinen ja sanoo mulle että "Olet seksikkään näköinen mies."

No minä oon siinä että *whaat* ja se vissiin oletti etten kuullut, ni sano "Olet mun mielestä tosi seksikkään näköinen mies."

Minä siinä sitten kysyn siltä, että mulleko se varmasti on puhumassa *nauru*
(kun kerroin tätä kohtaa kavereille, he onnittelivat minua hyvästä itseluottamuksesta...)

Loppupeleissä ei edes tullut mitään, kun tästä lähentelystä häkeltyneenä (ja ylpistyneenä) piti lähteä välittömästi ettimään kavereita, joille päästä kehua retostamaan törmänneensä baarissa erittäin huonolla maulla varustettuun (tai mahdollisesti sokeaan) naikkoseen.. Ja palattuani ei neitokaista enää näkynytkään missään *igor*

Mutta siis tällaista tällä kertaa *nauru*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

MaSari

Posts: 1,986

#4898 • • MaSari space jammer
Kahen päivän krapula.. Onneks jo takana *hikoil*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Gleba

Posts: 549

#4899 • • Gleba

Fresia, 5.11.2006 18:36:
Mun rinkka on vaan puoliks täynnä *ding*



ole huoletta, kyllä se viimeistään paluulennolla jo venyy lastissaan.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

larzizi

Posts: 1,661

#4900 • • larzizi
Kaveri kerto yhden kohtuullisen järkyttävän uutisen *whaat*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.