Suomessa (tai suomalaisia) hevosia kuollee vuosittain yli 2000, mutta vuonna 2005 niistä teurastettiin vain 787 (Eviran teurastamovalvonta-osaston lukema).
Loput hevoset lienevät lopetettu, kuolleet luonnollisesti tai viety muualle Eurooppaan teurastettaviksi.
Hevosenlihaa tuotiin Suomeen viime vuonna 1 143 119 kiloa (tullin antamien tietojen mukaan).
1980-luvulla Suomessa hevosesta sai teurastamolla 8000 mk = lähes 1300 euroa = n. 6,5 euroa/kg.
1995 hevosenlihan kilohinta oli 1,23 euroa.
Tällä hetkellä hevosenlihan kilohinta teurastamolla on vain 0,33 euroa.

En tosin tajunnut sitä vasta kuin äsken kun kävin suihkussa. Joka paikka täynnä isoja mustelmia, käsissä hirvee määrä kohtia, joista on palanut/lähtenyt ihoa tai sitten on käynyt jotain muuta. Tosta vähän rinnan yläpuolelta löyty pieni fritsu (syyllistä etsitään). Eilen illalla kaveri myös veti mua turpaan (ei mitenkään pahasti eikä tarkotuksella). Ei se paljoa sattunut, mutta kirosin sitä läpällä toiselle kaverille, joka kysyi, että aukesko mun nenä. Vastasin vaan et ei nyt sentään ja olin jo lähdössä pois, kun kaveri sano "Laura hei, kato sun käsiäs!". Jep, vertahan sieltä tuli ja aika paljon.
Halaan siis koiraa.