päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,807,414 views

-xx-

Posts: 5,001

#2803 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
pepsi max cappuccino o_O

maistuu jotenkin oudosti vaniljarommikolalle *hih* Ihan hyvää kyllä :)

--
kiitos ja anteeksi ^^

Firefox

Posts: 47

#2804 • • Firefox
Tää menee vaan kummallisemmaks tää meikän vuorokausirytmi...Eilen illalla menin "päikkäreille" siinä seiskan aikoihin kun olin ihan sippi, ja heräsin kolmelta yöllä. Normaalisti oisin vaan jatkanut unia, mut nyt päätin ruveta säätämään rästiin jääneitä kouluhommia ihan hyvällä menestyksellä. Pariin viikkoon en oo saanu mentyä koisimaan ennen aamu viittä. Mikäs tässä, ihan kiva lähtee kerrankin luennolle pirteenä kun on tässä tullu palloiltua jo jokunen tunti. Ei tää kyl ihan normaalia ole...

--
It*s now or never...

mariq

Posts: 2,154

#2805 • • mariq
Mulla on huono tietokonekarma *joo*
Aamulla töissä mun kursori alko käyttäytyä kummallisesti; roll-overit oi toiminu ja se hyppi ympäriinsä itekseen yms.. Puolilta päivin miedän mikrotukityyppi tuli käymään meidän toimistossa, ja kysyin sit, et osaisko sanoo, mikä täs on. Heppu katto konetta vähän aikaa, ja sano ettei kyl tiijä mitä ihmettä se tekee, aivan outoa. Avas yhden uuden selainikkunan ja kävi parilla saitilla.. ja sit se yhtäkkiä toimi oikein. *ding*
..en vaan osaa..

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

purrr-

Posts: 577

#2806 • • purrr- naked chef
Mikä ihmeen tarve aikuisilla, valmistuneilla ihmisillä on ilmoittaa cv:ssään joku 10v. sitten tehty kesäduuni pakkaajana/kiskanmyyjänä/hampurilaisbaarissa/lehtienjakajana/<insert oma paskakesäduuni here>. Trust me, ketään ei kiinnosta! Lisäksi cv venyy tollaisten takia turhaan, eikä cv:n tärkein asia ole pituus vaan asiapitoisuus.

Eri asia on, jos on 18 v. ja hakee vastaavaa kesätyötä, sitten on relevanttia että ilmaisee että on jo ollut töissä ja tietää pääpiirteittäin, millainen työmaailma on.

--
<3 maastohiihto, peti ja keittiö.

Nauskiss

Posts: 532

#2807 • • Nauskiss

purrr-, 11.1.2006 13:48:
Mikä ihmeen tarve aikuisilla, valmistuneilla ihmisillä on ilmoittaa cv:ssään joku 10v. sitten tehty kesäduuni pakkaajana/kiskanmyyjänä/hampurilaisbaarissa/lehtienjakajana/<insert oma paskakesäduuni here>. Trust me, ketään ei kiinnosta! Lisäksi cv venyy tollaisten takia turhaan, eikä cv:n tärkein asia ole pituus vaan asiapitoisuus.



Sit jos noita kaikkia ex-paskaduuneja ei luettele, niin ei pääse haastatteluun, koska on mukamas vaan chillaillu vuosikaudet.

Ne voi onneks ahtaa aika pieneen tilaan sillee luettelomaisesti. En usko, että niitä sieltä CV:stä kovin yksityiskohtaisesti tutkitaan, mutta sen verran varmasti katotaan, että on aina ollu jossain hommissa.

Valmistunutkin ihminen joutuu kilpailemaan työpaikasta usean muun kanssa, eli ihan pikkujututkin voi ratkaista.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

liikkuva muna

Posts: 2,652

#2808 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Nauskiss, 11.1.2006 15:16:
---
purrr-, 11.1.2006 13:48:
Mikä ihmeen tarve aikuisilla, valmistuneilla ihmisillä on ilmoittaa cv:ssään joku 10v. sitten tehty kesäduuni pakkaajana/kiskanmyyjänä/hampurilaisbaarissa/lehtienjakajana/<insert oma paskakesäduuni here>. Trust me, ketään ei kiinnosta! Lisäksi cv venyy tollaisten takia turhaan, eikä cv:n tärkein asia ole pituus vaan asiapitoisuus.

---


Sit jos noita kaikkia ex-paskaduuneja ei luettele, niin ei pääse haastatteluun, koska on mukamas vaan chillaillu vuosikaudet.



Hahahaha. Mulla on kokemusta tästä.

En oikeesti tajua työnantajia jotka alkaa vinettämään jostai "chillatuista kesistä". On se jumalauta jos koululaisen on joka loma paiskittava alusta loppuun duunia. "Mites sulla on nää kesät 1996-2000 ihan tyhjiä? Eikö työt oikein maita?"

Vois muutenkin noiden paskaduunifirmojen "muka isot pomot" (esim. varaston tai pakkaamon osastopäälliköt) mennä itteensä. Mitä työkokemusta siihen tarttee että osaa jotain ledejä latoa piirilevyille tai rahdata jotain palikoita paikasta A paikkaan B. *eiei*

Oon keskustellu nää asiat työhaastatteluissa monta kertaa, mutta jollain ihmeen kaupalla aina saanu paikan.

Oikeeta duunia (oman alani) en vielä oo hakenu, eikä niihin ole saumoja päästäkään ennenkö koulua on käyty vähän pidemmälle.
mekaanikko

Posts: 1,176

#2809 • • mekaanikko don selecta

Nauskiss, 11.1.2006 15:16:
Sit jos noita kaikkia ex-paskaduuneja ei luettele, niin ei pääse haastatteluun, koska on mukamas vaan chillaillu vuosikaudet.



Mun mielestä ton voi ratkaista niin, että listaa paskaduunit jotenkin yhtenä könttänä, tyyliin "vuosina 1978-83 toimin lisäksi mm. rautakaupan myyjänä, miesstripparina, aidan seipäänä sekä Kirkko ja kaupunki -lehden kopiokoneen vartijana".

Ei mulla kyl tosin kukaan ole ikinä valittanut töitä hakiessa siitä että CV:ssä on "aukkoja" kun olen listannut sinne vain omasta mielestäni relevantit hommat ja jättänyt epämääräisemmät säädöt suosiolla veks. No, viimeisin rekrytointi tapahtui niin että työnantaja ei oo ees nähnyt CV:tä eikä mitään työhaastatteluakaan ollut. Ai miten niin kiire saada väkeä remmiin? =D

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Nauskiss

Posts: 532

#2810 • • Nauskiss

mekaanikko, 11.1.2006 16:04:
---
Nauskiss, 11.1.2006 15:16:
Sit jos noita kaikkia ex-paskaduuneja ei luettele, niin ei pääse haastatteluun, koska on mukamas vaan chillaillu vuosikaudet.
---

Mun mielestä ton voi ratkaista niin, että listaa paskaduunit jotenkin yhtenä könttänä, tyyliin "vuosina 1978-83 toimin lisäksi mm. rautakaupan myyjänä, miesstripparina, aidan seipäänä sekä Kirkko ja kaupunki -lehden kopiokoneen vartijana".

Ei mulla kyl tosin kukaan ole ikinä valittanut töitä hakiessa siitä että CV:ssä on "aukkoja" kun olen listannut sinne vain omasta mielestäni relevantit hommat ja jättänyt epämääräisemmät säädöt suosiolla veks. No, viimeisin rekrytointi tapahtui niin että työnantaja ei oo ees nähnyt CV:tä eikä mitään työhaastatteluakaan ollut. Ai miten niin kiire saada väkeä remmiin? =D



Jeps, mun CV:stä löytyy kohta ´Aikaisempi työkokemus lyhyesti´, jonka alla on listamaisesti lueteltuna kaikki sälähommat.

On minutkin joskus palkattu CV:tä näkemättä ja yhden kerran melkein väkisin palkattu (kieltäydyin) hommiin, joita en oikeesti osaa (flash-koodaamista). Mutta, usein joutuu kyllä töitä hakiessa semmosen syynäyksen ja ristikuulustelun kohteeks, ettei oo tosikaan! Varsinkin jos hakee johonkin ei-niin-rentoon mestaan eli muualle kuin mainostoimistoihin tms.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Nauskiss

Posts: 532

#2811 • • Nauskiss

alek száhala, 11.1.2006 15:43:
En oikeesti tajua työnantajia jotka alkaa vinettämään jostai "chillatuista kesistä". On se jumalauta jos koululaisen on joka loma paiskittava alusta loppuun duunia. "Mites sulla on nää kesät 1996-2000 ihan tyhjiä? Eikö työt oikein maita?"



Joo, toi on kyllä hiukan ahdistava ilmiö, että AINA pitäis olla niin aktiivinen ja ahkera. Lomaa ei sais pitää ennen ku on se vakiduuni (niin koskahan sekin päivä koittaa...?).

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Claquesous

Posts: 3,206

#2812 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Oon keränny kaikki roinat lattialta, lajitellut sellaisen mikä lähtee messiin ja mikä ei, mutta silti tajuntani salaisimmissa sopukoissa kummittelee se, että olen kuitenkin taas unohtanut jotain tuikitärkeää.

Vaihtoehtoisesti oon taas liia kunniahimoisesti kerännyt mitä kamaa lähtee messiin ja sit pakatessa tajuan, et "Ei helvetti! Ei riitä tila ja painoki on jo salettii yli 25kg."

Muuttaminen ei oo kivaa. Etenkää sillo ku pitää muuttaa ulkomaille.

--
32. of December

jeesboks

Posts: 4,064

#2813 • • jeesboks p u p u
luokan pikkujoulut ( jäi viettämättä joulukuussa, kiireiden takia). Kivat hipat tulos mut väsy ja tekis mieli jäädä lämpimän peiton alle nukkumaan.*ding*

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2814 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

alek száhala, 11.1.2006 15:43:
Vois muutenkin noiden paskaduunifirmojen "muka isot pomot" (esim. varaston tai pakkaamon osastopäälliköt) mennä itteensä. Mitä työkokemusta siihen tarttee että osaa jotain ledejä latoa piirilevyille tai rahdata jotain palikoita paikasta A paikkaan B. *eiei*



Tää on muakin vituttanut niin paljon *igor* oon vieläkin katkera niistä monista turhista työnhakuyrityksistä 15-18 -vuotiaana, kun mikään ei tuntunu sillon ton asian suhteen onnistuvan. Paras oli, kun olin n. vuosi sitten (koulutuksena lukio) kiinnostunut jostain kahvinkeittäjän paikasta (kokousten valmistelua, jotain mapitusta tms. hommaa), ja ko. hommaan haluttiin TRADENOMI :D en helvetissä rupeis miksikään kahvinkeittäjäks jos oisin tollaseksi kouluttautunu. Johan olis aika noloa. Teki jo mieli soittaa joku vittuilupuhelu ko. firmaan mut en sit viittiny...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

ezzy

Posts: 8,060

#2815 • • ezzy Droid-pappa
Espoossa on pajunkissat auenneet jo...luonto hiiiieman sekaisin


O_o
Sinza

Posts: 2,227

#2816 • • Sinza

Hyzenthlay, 11.1.2006 17:26:
Paras oli, kun olin n. vuosi sitten (koulutuksena lukio) kiinnostunut jostain kahvinkeittäjän paikasta (kokousten valmistelua, jotain mapitusta tms. hommaa), ja ko. hommaan haluttiin TRADENOMI :D en helvetissä rupeis miksikään kahvinkeittäjäks jos oisin tollaseksi kouluttautunu. Johan olis aika noloa. Teki jo mieli soittaa joku vittuilupuhelu ko. firmaan mut en sit viittiny...


Niinpä.. Ja sitten meille tradenomeille vielä koulunpenkillä mainostettiin, että tulette työskentelemään asiantuntijatehtävissä. Eipä tällä koulutuksella sellaisiin todellakaan pääse - ainakaan heti valmistuttuaan, vaan ihan perustoimistohommiin. Vähentäkää jo prkl niitä tradenomikoulutuksen aloituspaikkoja *grr*.

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

sapeli

Posts: 11,768

#2817 • • sapeli jokukukamikä?

mikkihiiri, 11.1.2006 16:52:
Muuttaminen ei oo kivaa. Etenkää sillo ku pitää muuttaa ulkomaille.



Been there, done that *hymy* Mäkin heitin ihan tajuttomasti tavaraa menemään tai annoin pois, mutta jäi kyl muutama pahvilaatikollinen tavaraa mitä en voinu ottaa mukaan mut en raaskinu heittää poiskaan (lähinnä roolipelien sääntökirjoja *vink*) jotka sit arkistoitiin joko kavereille käyttöön tai sit tosiaan laatikoissa perheen varastoihin *joo*

Mut teki silloin toisaalta tosi gutaa tavallaan puhdistaa itseään menneisyyden taakoista *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

hemuz

Posts: 2,178

#2818 • • hemuz kätevä emäntä

ezzy, 11.1.2006 21:32:
Espoossa on pajunkissat auenneet jo...luonto hiiiieman sekaisin


O_o



Ja ei kun virpomaan *nauru*
Dneya

Posts: 1,464

#2819 • • Dneya Sizkolizko.
Ei väsytä. On keskiviikko, eikä miuta väsytä yhtää!!!! *ding* *igor* Miten nukahdan, ennen kun pitää aamul herätä töihi. Unbelievable.*dissaa*

--
The greatest hazard in life is to risk nothing.

sapeli

Posts: 11,768

#2820 • • sapeli jokukukamikä?

Dneya, 11.1.2006 22:20:
Ei väsytä. On keskiviikko, eikä miuta väsytä yhtää!!!! *ding* *igor* Miten nukahdan, ennen kun pitää aamul herätä töihi. Unbelievable.*dissaa*



Lähet supercooleihin ja sieltä jatkoille ja sit sieltä suoraan töihin *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.