päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,936,787 views

ninscu

Posts: 635

#6701 • • ninscu candydelic

larzizi, 28.6.2007 23:57:
---
mayah, 28.6.2007 23:10:
Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.
---


Toi olisi ihanaa, jos toi oikeesti toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Itsellä ainakin tulee päivittäin vastaan asiakkaita, jotka eivät puhu yhtään mitään ennen kuin kysyn, että pankki vai luotto ja sitten vastauksena tuleekin, että luotto. Aikaisemmin en pahemmin kysellyt, että kummalle laitetaan, mutta noiden tapauksien jälkeen olen alkanut kysellä jokaiselta, jolla näyttää olevan kortissa molemmat ominaisuudet.



Kun alotin kassalla ni ohjeeks annettiin et asiakas kyllä ite sanoo sit jos haluu luotolle, mut muutaman tapauksen jälkeen kun asiakas rupes valittaa ku vedin pankin puolelta oon kyl alkanut kysyyn joka kerta sitä niinku muutkin tekee. Se on niin vittumaista kun pitää soittaa kassakonttorista joku perumaan kuitin kun sitä ei saa ite siinä tehtyä ja sit pitää skannata tuotteet uudestaan koneelle ja hohhoijjaa. Jonottavat asiakkaat luonnollisesti rakastaa näitä tilanteita. Et helpommalla kyl pääsee ku nopeesti kysäsee. Mut onneks meillä kassajärjestelmä kysyy sitä "turhaan" vaan yhen pankkikortin kohdalla.

--
.. grooving with the eternal now ..

Avatar
#6702 • • Annakins Guest

larzizi, 28.6.2007 23:57:
---
mayah, 28.6.2007 23:10:
Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.
---


Toi olisi ihanaa, jos toi oikeesti toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Itsellä ainakin tulee päivittäin vastaan asiakkaita, jotka eivät puhu yhtään mitään ennen kuin kysyn, että pankki vai luotto ja sitten vastauksena tuleekin, että luotto. Aikaisemmin en pahemmin kysellyt, että kummalle laitetaan, mutta noiden tapauksien jälkeen olen alkanut kysellä jokaiselta, jolla näyttää olevan kortissa molemmat ominaisuudet.



Mä sanon aina heti korttia ojentaessani selkeästi, että laitetaanko pankille vai luotolle, mutta 99,9% tapauksista ko. henkilön muisti on n. 3 sekunnin mittainen ja joka s**tanan kerta multa kysytään että pankki vai luotto.

Tosin, viime aikoina oon alkanu käyttää enemmän electronia, niin ei vahingossa pääse ylittämään tilin saldoa.
duvin

Posts: 582

#6703 • • duvin Jay v/d Veen

larzizi, 29.6.2007 00:02:
Tähän vielä sen verran, että varsinkin kokemattomammat kassatädit luultavasti kyselee varmuuden vuoksi lähes jokaisen kortin kohdalla. Ja toisinaan esim. kiireessä ei ehdi tutkimaan korttia kovinkaan tarkasti ja näin ollen on helpompaa ja nopeampaa kysyä asiakkaalta. En kyllä pankkikorttia luule luottokortiksi, mutta mm. eilen eräs nainen antoi hyvinkin kummallisen näköisen kortin jota en ollut ennen nähnyt. Naisen takana on hirveä jono, joten päätin kysyä naiselta, että pankki vai luotto. Siitäkö vasta meteli nousi ja nainen sanoi, että ei siinä ole kuin toinen. Kysyin sitten, että mille siis laitan ja nainen vastaa "no sille mikä siinä on". On se nyt kumma. Voisitko vaan ystävällisesti kertoa nopeasti, jotta saisin jonon liikkumaan, koska kaikki on kuitenkin aina kassan vika.



Kyl mä ton kyselyn tajuun noiden pankkien visa/mastercardien kanssa. Ei sitä "pankkikortti"-tekstiä jaksa varmaan kovin kauaa hakea siitä kortista. Mut jos kortissa on visa tai master -logo niin siinä on ainakin luottokortti, eiks niin. Jos ei, niin siinä ei ole.

Itteäni hatuttaa toi kysely varsinkin jos käyttää ilmiselvää luottokorttia. Esim. Diners, Amex, Eurocard tai ulkomainen luottokortti. Kaikkia noita on tullu käytettyä ja kaikilla on tullu se "pankille vai luotolle?"-litania... *ding*
Avatar
#6704 • • Norb Guest

2la, 28.6.2007 16:17:
:DDD Paras vertaus ikinä!
(ai ei saa electronia? Ihan totta? Miksei muka saa? Electronhan voidaan myöntää jopa 10-vuotiaalle!)
---

Mitäköhän mahdat selittää? Luottokunta? Tiliotteella? Olenko mä nyt vaan pahemman kerran jäässä vai hä?

edit. poistettu vieraamman korvaan ilkeältä kuulostava ja muutenkin alatyylinen "vittua" :D


Mä en käsitä sun asennetta. Olin tosiaan vaan kuullut sellaisen tapauksen jossa henkilö jolla ei ollut luottotietoja ei myöskään saanut visa electronia! Se oli minustakin outoa! Tiedän myös että yks ei saanut kotivakuutusta, kun ei ollu luottotietoja..

Electronin voi anoa 18v täyttänyt ja vanhemmat voivat antaa luvan korttiin 11-17-vuotiaalle *hih*

p.s. Sä oot näköjään ollu pahemman kerran jäässä, tai sitten sinulla on vain niin huono huomiokyky. Kyllä se luottokunta on ihan olemassa.
domi

Posts: 7,069

#6705 • • domi Työn sankari.

Norb, 29.6.2007 09:54:
Mä en käsitä sun asennetta. Olin tosiaan vaan kuullut sellaisen tapauksen jossa henkilö jolla ei ollut luottotietoja ei myöskään saanut visa electronia! Se oli minustakin outoa!


Totta, TJEU ja tuolta kohta 4.1


Tiedän myös että yks ei saanut kotivakuutusta, kun ei ollu luottotietoja..


Tuo on ihan jokapäiväistä, kotivakuutusta ei saa. Mutta tässä tilanteessa voi katsoa, korvaako asunnon omistajan palovakuutus omaisuutta.


p.s. Sä oot näköjään ollu pahemman kerran jäässä, tai sitten sinulla on vain niin huono huomiokyky. Kyllä se luottokunta on ihan olemassa.


Luottokunta on olemassa, mutta se on välikätenä normi Visa-ostoksissa, eikai Visa Electronin kanssa, muutakuin ulkomaan ostoksissa.
devisss

Posts: 345

#6706 • • devisss superhero.

Norb, Olin tosiaan vaan kuullut sellaisen tapauksen jossa henkilö jolla ei ollut luottotietoja ei myöskään saanut visa electronia! Se oli minustakin outoa! Tiedän myös että yks ei saanut kotivakuutusta, kun ei ollu luottotietoja..



Yleensä luottohäiriöiselle tai henkilölle, joka on aiemmin syyllistynyt maksuvälinepetokseen, annetaan nimenomaan toi electron, koska sitä ei voi vetää överiin kuten pankkikorttia. Ei voi tietää mistä tossa sun kuulemassa tapauksessa on ollut kyse.

Valtaosalla vakuutusyhtiöistä on käytäntö, ettei luottohäiriöiselle henkilölle myönnetä vapaaehtoisia vakuutuksia, kuten kotivakuutus tai ajoneuvon kaskovakuutus. Näistäkin on tietysti poikkeuksia.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Amuck

Posts: 2,396

#6707 • • Edited Amuck dub-i-dub

Norb, 29.6.2007 09:54:
---
2la, 28.6.2007 16:17:
:DDD Paras vertaus ikinä!
(ai ei saa electronia? Ihan totta? Miksei muka saa? Electronhan voidaan myöntää jopa 10-vuotiaalle!)
---

Mitäköhän mahdat selittää? Luottokunta? Tiliotteella? Olenko mä nyt vaan pahemman kerran jäässä vai hä?

edit. poistettu vieraamman korvaan ilkeältä kuulostava ja muutenkin alatyylinen "vittua" :D

---

Mä en käsitä sun asennetta. Olin tosiaan vaan kuullut sellaisen tapauksen jossa henkilö jolla ei ollut luottotietoja ei myöskään saanut visa electronia! Se oli minustakin outoa! Tiedän myös että yks ei saanut kotivakuutusta, kun ei ollu luottotietoja..

Electronin voi anoa 18v täyttänyt ja vanhemmat voivat antaa luvan korttiin 11-17-vuotiaalle *hih*

p.s. Sä oot näköjään ollu pahemman kerran jäässä, tai sitten sinulla on vain niin huono huomiokyky. Kyllä se luottokunta on ihan olemassa.


Pahoittelen jos viestistäni välittyi töykeä asenne. Ihan uteliaisuuttani kysyin tuosta luottotiedottomalta evätystä electronista, sillä kuten devisss sanoikin, electronilla ei voi ylittää varojaan sillä se ei ole luottokortti.

Tiedän että Luottokunta on olemassa. Tiedän että Visa (ja Visa Electron) on Luottokunnan kortti. Kiitos vaan. En vain tiennyt että joillain pankeilla tiliotteella näkyy teksti "Luottokunta" kaupan nimen lisäksi. Huomauttaisin myös että epäilin ensimmäiseksi omaa käsityskykyäni, enkä syyttänyt sua väärässä olemisesta.

Lisäksi, se että alaikäiselle electronin myöntöön tarvitaan holhoojan suostumus (daa? :D), ei muuta sitä asiaa että electron voidaan myöntää alaikäiselle.

Alkuperäiseen aiheeseen - kumpi oli "naurettavampi", asiakas joka pitää electronia pankkikorttina koska rahat lähtevät suoraan tililtä, vai myyjä joka pitää electronia luottokorttina koska hänen pitää luottokortti-nappia laitteessaan painaa - olen edelleen sitä mieltä että asiakas oli oikeassa. :)


ps. tuokin kaikki googletus sun olisi kannattanut tehdä ennen kuin alat arpoa vastauksiasi tutuille tapahtuneita juttuja yleistämällä ja muuten vaan teräviä päätelmiä (ei se voi olla pankkikorttikaan, kun sen voi höylää miinukselle. *ding*) tekemällä. ;) Tuo mutu-arvailu yhdistettynä muuten provoilevaan mielialaani sai mut ehkä käyttämään hiukan väärää sävyä.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

crissy

Posts: 1,958

#6708 • • crissy

larzizi, 28.6.2007 23:57:
---
mayah, 28.6.2007 23:10:
Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.
---


Toi olisi ihanaa, jos toi oikeesti toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Itsellä ainakin tulee päivittäin vastaan asiakkaita, jotka eivät puhu yhtään mitään ennen kuin kysyn, että pankki vai luotto ja sitten vastauksena tuleekin, että luotto. Aikaisemmin en pahemmin kysellyt, että kummalle laitetaan, mutta noiden tapauksien jälkeen olen alkanut kysellä jokaiselta, jolla näyttää olevan kortissa molemmat ominaisuudet.



meillä toimii töissä näin et me höylätään automaattisesti pankin puolelle jollei asiakas sano et "luotolle kiitos"

musta se on asiakkaan oma häpee jos ei saa turpaansa auki et jos haluaaki luotolle. Musta se on asiakkaan asia ilmoittaa et kummalta puolelta haluaa ostoksensa höylättävän.
Lauruska

Posts: 821

#6709 • • Lauruska nihkee
Tänään bussissa 550 tuli lipuntarkastus keskellä Helsingin aluetta.

Ymmärtäisin, jos tarkastajat olis tullu juuri ylittäessä Hki-Espoo -rajan (niinkuin aiemmin on tullut), jolloin kiinni jäisivät ne, jotka matkustaa Helsingin sisäisellä Espoon puolelle. Mutta mikä järki tässä hommassa oli, kun ei dösässä voi kuitenkaan matkustaa ilman lippua, kun kuski tarkastaa ne heti sisään astuessa? Kertokaa viisaammat.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#6710 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

mayah, 28.6.2007 23:10:
Vanhoina "hyvinä" kaupantäti-aikoina ei kyllä electronin kohdalla pahemmin tullut kyseltyä, et "pankki vai luotto" kun ei niitä vaihtoehtoja ole. Eipä sen puoleen, ei tullut mistään muustakaan kortista kysyttyä, vaan lähdin siitä perusolettamuksesta, että se on pankki jos ei toisin mainita. Kertaakaan ei vuoteen mahtunut sellaista hetkeä, ettei tämä olisi myös asiakkaalle ollut selvää. Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.



HÖ.. mulle on pari kertaa vedetty oikeen kunnolla herneet nenään, JOS en oo kysyny, et kummalle puolelle :D koska aina kuulemma pitää kysyä!

noin se on itse asias mullakin, sanon erikseen, jos haluan luotolle ostokset. Mut tähän maailmaan mahtuu kaikennäköisiä idiootteja, ja kun niiden kanssa on tekemisissä, mitään ei kannata pitää itsestäänselvyytenä.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

mariq

Posts: 2,154

#6711 • • mariq

Lauruska, 29.6.2007 10:49:
Tänään bussissa 550 tuli lipuntarkastus keskellä Helsingin aluetta.

Ymmärtäisin, jos tarkastajat olis tullu juuri ylittäessä Hki-Espoo -rajan (niinkuin aiemmin on tullut), jolloin kiinni jäisivät ne, jotka matkustaa Helsingin sisäisellä Espoon puolelle. Mutta mikä järki tässä hommassa oli, kun ei dösässä voi kuitenkaan matkustaa ilman lippua, kun kuski tarkastaa ne heti sisään astuessa? Kertokaa viisaammat.


Mä olin yks aamu lähdössä kampista espooseen päin, ja bussiin tuli tarkastajat heti siinä lähtiessä :D:D jäivät sitten ensimmäisellä varsinaisella pysäkillä pois. Pikkusen nauratti, että tässäpä oli kovasti järkeä *nauru*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Avatar
#6712 • • Annakins Guest

mariq, 29.6.2007 10:59:
---
Lauruska, 29.6.2007 10:49:
Tänään bussissa 550 tuli lipuntarkastus keskellä Helsingin aluetta.

Ymmärtäisin, jos tarkastajat olis tullu juuri ylittäessä Hki-Espoo -rajan (niinkuin aiemmin on tullut), jolloin kiinni jäisivät ne, jotka matkustaa Helsingin sisäisellä Espoon puolelle. Mutta mikä järki tässä hommassa oli, kun ei dösässä voi kuitenkaan matkustaa ilman lippua, kun kuski tarkastaa ne heti sisään astuessa? Kertokaa viisaammat.

---

Mä olin yks aamu lähdössä kampista espooseen päin, ja bussiin tuli tarkastajat heti siinä lähtiessä :D:D jäivät sitten ensimmäisellä varsinaisella pysäkillä pois. Pikkusen nauratti, että tässäpä oli kovasti järkeä *nauru*



Joo luulis, että tarkastajat keskitettäis metroon, juniin ja spåriin, joissa on huomattavasti helpompi matkustaa ilman lippua. Jopa metron liityntälinjoilla on usein niin, että kuski on paikalla bussissa, niin ei niissäkään matkusteta kovin helposti ilman lippua.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#6713 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Annakins, 29.6.2007 11:05:



Joo luulis, että tarkastajat keskitettäis metroon, juniin ja spåriin, joissa on huomattavasti helpompi matkustaa ilman lippua. Jopa metron liityntälinjoilla on usein niin, että kuski on paikalla bussissa, niin ei niissäkään matkusteta kovin helposti ilman lippua.



Mä olen kohdannut tosi usein ihan Helsingin sisäisillä dösälinjoilla tarkastajia. Kai ne tarkastaa sellaisia, jotka matkustaa esim. jonkun toisen kortilla tai sit saattaa jäädä kiinni niitä, jotka on vilauttaneet kuskille jo vanhentunutta bussilippua (siis sitä paperikuittia). Kuskithan ei näitä lippuja koskaan kato kunnolla..*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

polly

Posts: 1,259

#6714 • • polly Herra

mariq, 29.6.2007 10:59:

Mä olin yks aamu lähdössä kampista espooseen päin, ja bussiin tuli tarkastajat heti siinä lähtiessä :D:D jäivät sitten ensimmäisellä varsinaisella pysäkillä pois. Pikkusen nauratti, että tässäpä oli kovasti järkeä *nauru*



tarkastajilla on ns. työsuhde lippu ja työaikana matkat tehdään bussilla/junalla/metrolla.

kaikki bussit ei vaan lähde kampista ;)
mariq

Posts: 2,154

#6715 • • mariq

polly, 29.6.2007 12:33:
---
tarkastajilla on ns. työsuhde lippu ja työaikana matkat tehdään bussilla/junalla/metrolla.


Anteeks, mut nyt en kyllä yhtään ymmärtäny sun pointtia..
Tietysti ne liikkuu ilmasiks kun ovat hkl:llä töissä, mutta nää tarkastajat siis ihan tosiaan tarkasti kaikkien liput, eikä vaan matkustaneet johonkin kohteeseen.. ja tosiaan jäivät ensimmäisellä pysäkillä pois eli siksikään ei tuntunut siltä että olisivat vaan olleet itse menossa johonkin..

kaikki bussit ei vaan lähde kampista ;)


*täh* .....joten....? *ding*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

polly

Posts: 1,259

#6716 • • polly Herra

mariq, 29.6.2007 12:40:
---
polly, 29.6.2007 12:33:
---
tarkastajilla on ns. työsuhde lippu ja työaikana matkat tehdään bussilla/junalla/metrolla.

---

Anteeks, mut nyt en kyllä yhtään ymmärtäny sun pointtia..
Tietysti ne liikkuu ilmasiks kun ovat hkl:llä töissä, mutta nää tarkastajat siis ihan tosiaan tarkasti kaikkien liput, eikä vaan matkustaneet johonkin kohteeseen.. ja tosiaan jäivät ensimmäisellä pysäkillä pois eli siksikään ei tuntunut siltä että olisivat vaan olleet itse menossa johonkin..


---
kaikki bussit ei vaan lähde kampista ;)
---

*täh* .....joten....? *ding*




Okei no nyt mä en tajua sitten ton ekan postauksen pointtia ollenkaan?
tarkastajat tulee bussiin, tarkastaa liput ja nousee pois bussista, kuulustaa melko normaalilta toiminnalta ?
mariq

Posts: 2,154

#6717 • • mariq

polly, 29.6.2007 12:43:
---
Okei no nyt mä en tajua sitten ton ekan postauksen pointtia ollenkaan?
tarkastajat tulee bussiin, tarkastaa liput ja nousee pois bussista, kuulustaa melko normaalilta toiminnalta ?


*huoh*
*kaivaa rautalangan esiin*
Astut bussiin, sanot päivää, leimaat kortin, menet istumaan paikallaan laiturissa olevaan bussiin. Kaksi minuuttia myöhemmin, ennen kuin bussi on ehtinyt lähteä liikkeelle, tarkastaja tulee kysymään sinulta lippua.
Tämä oli mielestä hiukan hassu tilanne, koska minä ja jokainen muu matkustaja oli juuri ihan äsken leimannut/näyttänyt sen lipun.
*laittaa rautalangan takaisin piiloon*

anteeks

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

polly

Posts: 1,259

#6718 • • polly Herra

mariq, 29.6.2007 12:56:
---
polly, 29.6.2007 12:43:
---
Okei no nyt mä en tajua sitten ton ekan postauksen pointtia ollenkaan?
tarkastajat tulee bussiin, tarkastaa liput ja nousee pois bussista, kuulustaa melko normaalilta toiminnalta ?

---

*huoh*
*kaivaa rautalangan esiin*
Astut bussiin, sanot päivää, leimaat kortin, menet istumaan paikallaan laiturissa olevaan bussiin. Kaksi minuuttia myöhemmin, ennen kuin bussi on ehtinyt lähteä liikkeelle, tarkastaja tulee kysymään sinulta lippua.
Tämä oli mielestä hiukan hassu tilanne, koska minä ja jokainen muu matkustaja oli juuri ihan äsken leimannut/näyttänyt sen lipun.
*laittaa rautalangan takaisin piiloon*

anteeks



mayah, 29.6.2007 12:02:

Jossain pysäkillä mistä tunkee sikana porukkaa sisään ja joku alkaa ostaa siinä lippua, ni samalla muut vaan vilauttaa vanhaa lippua / näyttää korttia koneelle, mut ei paina mitään / näyttää kuskille puolihuolimattomasti kännylippua (liityntälinjoilla). Siis eihän se kuski pysty samanaikaisesti kaikkia kontrolloimaan kunnolla, kun yks yrittää ostaa lippua siinä ja kiire on, ni pitäis jengi nopeesti saada sisälle.




ja varmasti on huomattavasti enemmän tapoja matkustaa pummilla kuin nämä mayahin mainitsemat.

Eli onko mielestäsi turhaa tarkastaa lippuja koska olet niin sinisilmäinen ja uskot kaikkien maksavan matkansa
Avatar
#6719 • • Annakins Guest

polly, 29.6.2007 15:20:

Eli onko mielestäsi turhaa tarkastaa lippuja koska olet niin sinisilmäinen ja uskot kaikkien maksavan matkansa



Lusikkani jo tähän soppaan tungin, niin sanotaan nyt vielä: varmasti bussissa voi matkustaa liputta, mutta jos määrärahoja lipputarkastuksiin on X määrä, ja spårassa, junassa ja metrossa liputtamatkustaminen on käsittääkseni a) huomattavasti yleisempää ja b) huomattavasti helpompaa kuin busseissa, niin miksei keskittää niitä tarkastuksia niihin kulkuvälineisiin?

Eli siis kyse ei ollut sinisilmäisyydestä, näin ainakin itse tulkitsin Mariqin viestin.
mariq

Posts: 2,154

#6720 • • mariq

polly, 29.6.2007 15:20:
ja varmasti on huomattavasti enemmän tapoja matkustaa pummilla kuin nämä mayahin mainitsemat.

Eli onko mielestäsi turhaa tarkastaa lippuja koska olet niin sinisilmäinen ja uskot kaikkien maksavan matkansa


voi hyvää päivää...

Kyllä. Toki. Moni matkustaa bussissakin jopa liputta, vaikka ehkä useammin tarkastajilta bussissa saa sakon siitä, että esim. matkustaa kuntarajan yli sisäisellä lipulla.

Oltiin ilmeisesti tosiaan vähän eri asioista puhumassa. Mun lievän huvitukseni aiheena oli ihan vain se, että liput tarkastetaan ennenkuin bussi on alunperinkään lainkaan lähtenyt liikkeelle. Itse kun kuljen tuolta kampin kautta joka päivä, olen huomannut, että se bussiin siinä ihan lähtölaiturilla astuminen tapahtuu hyvin rauhaisasti ja kuski kyllä siinä tilanteessa aika poikkeuksetta huomaa, jos joku ei lippua leimaa.. (ja sekaannusten välttämiseksi lienee _pakko_ tähän kohtaan mainita, että varmasti on mahdollista että poikkeuksia saattaa sattua.. ei tule sitten suotta siitä vielä erikseen kädenvääntöä)

Jokaiseen postaukseen kun ei jaksa alkaa erittelemään kaikkia mahdollisia spekulaatioita, niin en kokenut tarpeelliseski erikseen mainita, että onpa muuten helvetin hyvä homma, että noita tarkastajia kuitenkin on, ja että hyvää työtä tekevät.

Ja minun oleva tai olematon "sinisilmäisyyteni" ei (kiitos vaan) tähän asiaan liity *dissaa* kyseessä kun alunperin oli vain viaton lievästi humoristinen sivuhuomio


Jokohan nyt riittäis..(?)

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.