päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,862,631 views

Amuck

Posts: 2,396

#6681 • • Amuck dub-i-dub

larzizi, 27.6.2007 22:21:
Sen jälkeen painan luottoa ja kummastellen kerron tytölle, että electron on kyllä aina luottokortti.

Toivottavasti tyttö ei sano joka kaupassa noin electronin kanssa. Itellä ainakin oli naurussa vähän pitelemistä *tirsk*


Kyllä mua tässä jutussa naurattaa enemmän sinä kuin se tyttö. Olkootkin että sun pitää painaa niissä koneissa jotain luotto-nappulaa.

nimim. Oispa munkin electronissani luotto-ominaisuus

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Android

Posts: 3,908

#6682 • • Android

larzizi, 27.6.2007 22:21:
Toivottavasti tyttö ei sano joka kaupassa noin electronin kanssa. Itellä ainakin oli naurussa vähän pitelemistä *tirsk*



Minulle on joskus käynyt päinvastoin. Ojensin kortin kassaneidille ja hän kysyy "pankki vai luotto" ja joudun selittämään että Electron ei ole luottokortti.
Saara

Posts: 1,954

#6683 • • Saara #2970

2la, 28.6.2007 11:09:
---
larzizi, 27.6.2007 22:21:
Sen jälkeen painan luottoa ja kummastellen kerron tytölle, että electron on kyllä aina luottokortti.

Toivottavasti tyttö ei sano joka kaupassa noin electronin kanssa. Itellä ainakin oli naurussa vähän pitelemistä *tirsk*

---

Kyllä mua tässä jutussa naurattaa enemmän sinä kuin se tyttö. Olkootkin että sun pitää painaa niissä koneissa jotain luotto-nappulaa.

nimim. Oispa munkin electronissani luotto-ominaisuus



Electron on pankkikortti joka lyödään aina luottokorttiin, jotta rahat lähtee tililtä. Muakin on aina naurattanut tää leluvisa-juttu.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6684 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Törmäsin tänään ensimmäistä kertaa ohjelmaan joka oli Ad-Awaren mukaan TAC10 *ding*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#6685 • • Edited Norb Guest

2la, 28.6.2007 11:09:
Kyllä mua tässä jutussa naurattaa enemmän sinä kuin se tyttö. Olkootkin että sun pitää painaa niissä koneissa jotain luotto-nappulaa.



Plaah, esim. henkilö jolla ei ole luottotietoja ei saa pelectronia(Tai yks tuttu ei ainakaan saanu *ding*). Kai se on jotenkin rinnastettavissa luottokorttiin. Vaikka soittaa ekaksi tilille ja varmistaa onko rahaa ja soittaa sitten takaisin saatuaan varmistuksen. *ding* Ja mikä se Luottokunta on? Joka näkyy esim. tiliotteissa jos oot maksanu Electronilla.

Toisekseen tuli mieleen, et ei se voi olla pankkikorttikaan, kun sen voi höylää miinukselle. *ding*
Amuck

Posts: 2,396

#6686 • • Edited Amuck dub-i-dub

Norb, 28.6.2007 16:12:
Plaah, esim. henkilö jolla ei ole luottotietoja ei saa pelectronia. Kai se on jotenkin rinnastettavissa luottokorttiin.


:DDD Paras vertaus ikinä!
(ai ei saa electronia? Ihan totta? Miksei muka saa? Electronhan voidaan myöntää jopa 10-vuotiaalle!)

Vaikka soittaa ekaksi tilille ja varmistaa onko rahaa ja soittaa sitten takaisin saatuaan varmistuksen. *ding* Ja mikä se Luottokunta on? Joka näkyy esim. tiliotteissa jos oot maksanu Electronilla.


Mitäköhän mahdat selittää? Luottokunta? Tiliotteella? Olenko mä nyt vaan pahemman kerran jäässä vai hä?

edit. poistettu vieraamman korvaan ilkeältä kuulostava ja muutenkin alatyylinen "vittua" :D

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Miinapiina

Posts: 3,494

#6687 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

2la, 28.6.2007 16:17:


Mitäköhän vittua mahdat selittää? Luottokunta? Tiliotteella? Olenko mä nyt vaan pahemman kerran jäässä vai hä?



no jos on maksanut electronilla, ni tiliotteessa lukee luottokunta - kr helsinki, visa electron-osto. sitä varmaan tarkotti...

--
pinkki on pop!!!

Amuck

Posts: 2,396

#6688 • • Edited Amuck dub-i-dub

Miinapiina, 28.6.2007 16:25:
no jos on maksanut electronilla, ni tiliotteessa lukee luottokunta - kr helsinki, visa electron-osto. sitä varmaan tarkotti...


Ai jaa. Varmaan pankkikohtaista. Pitääpä syynätä vähän omaa tiliotetta, mielestäni siinä lukee vain kaupan nimi. *ding*

Ei se nimi tiliotteella silti mitenkään tee electronista luottokorttia, vai mitä.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Miinapiina

Posts: 3,494

#6689 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

2la, 28.6.2007 16:27:

Ai jaa. Varmaan pankkikohtaista. Pitääpä syynätä vähän omaa tiliotetta, mielestäni siinä lukee vain kaupan nimi. *ding*



joops, ton tekstin perässä lukee sit se kaupan nimi... (pankkini on nordea *hymy*)

--
pinkki on pop!!!

samsa

Posts: 13

#6690 • • samsa a.
Töissä kun "pääsee" höyläilee muiden kortteja ja siellä myös jonkin verran noita electroneita tulee vastaan, niin maksupäätteissä (eli siis ne laitteet mistä kortti nykästään läpi) eri pankkien electronit esiintyy vähän eri tavalla, mutta "luottokortti"-tyyppisinä. Pankkikortteja ne ei voi olla, koska tämä "pankkikortti"-käsite on vain Suomessa oleva asia, eli pankkikortti on täysin hyödytön ulkomailla, koska niitten laitteet eivät tunne niitä kortteja.

Mitä oon tuolla huomannu eroja electronien kanssa, niin kaikkien muiden pankkien electronit paitsi osuuspankin ovat vain "nykäse laitteen läpi ja odota varmistusta"-tyylillä toimivia, mutta osuuspankin kortit tarjoavat "luottollinen pankkikortti" tai "luottokortti" -tyypit. Itsellänikin on OP:n kortti ja joskus itse sitä käyttäessäni minulta kysytään, että onko tämä luottokortti vai pankkikortti, kun heilläkin varmaan laite esittää saman kysymyksen, vaikka ei siinä OP:n kortissa taida mitään pankkikorttimaisuutta olla.

Se miks electronit on "luottokortteja" ja luottokunta yms on mukana johtuu luultavasti siitä, että visa electron on maailmanlaajuinen korttityyppi ja Suomessa kun maksat electronilla, niin se menee Luottokunnan kautta, kun luottokunta pyörittää niitä varmennuspalvelimia täällä Suomessa. :) Electron on vain yksi korttityyppi mille tarvitsee tehdä online-varmennus. On niitä kyllä ihan oikeitakin luottokortteja mitkä varmennetaan, että on katetta. :)
anniharha

Posts: 1,937

#6691 • • anniharha
Luulin hetken, että sateisen metsikön keskeltä näkyy laskeva aurinko. Sivusilmällä havaittu valoilmiö oli kumminkin vaan ikkunalaudalla olevasta peilistä heijastunut hehkulampun valo. Ah, Suomen kesä.

--
and though my words could save the world they never come out right

Amma

Posts: 2,383

#6692 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Harvemmin sitä on tähän aikaan vuodesta pukeutunut päivällä pitkiin kalsareihin, Goretex-housuihin, sadehousuihin, kahteen paitaan sekä tuuli-, toppa- ja sadetakkiin, mutta tulipa sekin tänään kokeiltua. Eikä ollut yhtään liikaa eikä liian vähän.

--
*etsiskel*

larzizi

Posts: 1,661

#6693 • • larzizi

niomic, 28.6.2007 04:53:
ps. varmaan kaupan järjestelmissä ja muutenkin teknisessä mielessä electron edustaa enemmän luottokorttityyppistä korttia kuin pankkikorttia, mutta luottoa tai maksuaikaa siitä on paha nyhtää :F



Nimenomaan sitä hainkin tuossa. Kassatätien korvaan "pankki" kuulostaa electronin kanssa hyvinkin kummalliselta.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

ezzy

Posts: 8,060

#6694 • • ezzy Droid-pappa

larzizi, 28.6.2007 22:36:
---
niomic, 28.6.2007 04:53:
ps. varmaan kaupan järjestelmissä ja muutenkin teknisessä mielessä electron edustaa enemmän luottokorttityyppistä korttia kuin pankkikorttia, mutta luottoa tai maksuaikaa siitä on paha nyhtää :F

---


Nimenomaan sitä hainkin tuossa. Kassatätien korvaan "pankki" kuulostaa electronin kanssa hyvinkin kummalliselta.



mulla sit taas ihan päinvastoin kysytään kaupassa et pankki vai luotto, vaikka kortti on pankkikortti, ei luottokortti :P
larzizi

Posts: 1,661

#6695 • • larzizi

mayah, 28.6.2007 23:10:
Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.



Toi olisi ihanaa, jos toi oikeesti toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Itsellä ainakin tulee päivittäin vastaan asiakkaita, jotka eivät puhu yhtään mitään ennen kuin kysyn, että pankki vai luotto ja sitten vastauksena tuleekin, että luotto. Aikaisemmin en pahemmin kysellyt, että kummalle laitetaan, mutta noiden tapauksien jälkeen olen alkanut kysellä jokaiselta, jolla näyttää olevan kortissa molemmat ominaisuudet.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

larzizi

Posts: 1,661

#6696 • • larzizi

ezzy, 28.6.2007 22:56:
mulla sit taas ihan päinvastoin kysytään kaupassa et pankki vai luotto, vaikka kortti on pankkikortti, ei luottokortti :P



Tähän vielä sen verran, että varsinkin kokemattomammat kassatädit luultavasti kyselee varmuuden vuoksi lähes jokaisen kortin kohdalla. Ja toisinaan esim. kiireessä ei ehdi tutkimaan korttia kovinkaan tarkasti ja näin ollen on helpompaa ja nopeampaa kysyä asiakkaalta. En kyllä pankkikorttia luule luottokortiksi, mutta mm. eilen eräs nainen antoi hyvinkin kummallisen näköisen kortin jota en ollut ennen nähnyt. Naisen takana on hirveä jono, joten päätin kysyä naiselta, että pankki vai luotto. Siitäkö vasta meteli nousi ja nainen sanoi, että ei siinä ole kuin toinen. Kysyin sitten, että mille siis laitan ja nainen vastaa "no sille mikä siinä on". On se nyt kumma. Voisitko vaan ystävällisesti kertoa nopeasti, jotta saisin jonon liikkumaan, koska kaikki on kuitenkin aina kassan vika.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

ezzy

Posts: 8,060

#6697 • • ezzy Droid-pappa

larzizi, 29.6.2007 00:02:
---
ezzy, 28.6.2007 22:56:
mulla sit taas ihan päinvastoin kysytään kaupassa et pankki vai luotto, vaikka kortti on pankkikortti, ei luottokortti :P

---


Tähän vielä sen verran, että varsinkin kokemattomammat kassatädit luultavasti kyselee varmuuden vuoksi lähes jokaisen kortin kohdalla. Ja toisinaan esim. kiireessä ei ehdi tutkimaan korttia kovinkaan tarkasti ja näin ollen on helpompaa ja nopeampaa kysyä asiakkaalta. En kyllä pankkikorttia luule luottokortiksi, mutta mm. eilen eräs nainen antoi hyvinkin kummallisen näköisen kortin jota en ollut ennen nähnyt. Naisen takana on hirveä jono, joten päätin kysyä naiselta, että pankki vai luotto. Siitäkö vasta meteli nousi ja nainen sanoi, että ei siinä ole kuin toinen. Kysyin sitten, että mille siis laitan ja nainen vastaa "no sille mikä siinä on". On se nyt kumma. Voisitko vaan ystävällisesti kertoa nopeasti, jotta saisin jonon liikkumaan, koska kaikki on kuitenkin aina kassan vika.



Totta kyl, mäki sanon yleensä suoraan et pankki,vaikka tossa ei muuta olekaan :)
asdf

Posts: 3,155

#6698 • • Edited asdf

Web Time Stamps Indicate Nancy Benoit's Death Reported on Web at Least 13 Hours Before Police Found Bodies in Her Home

edit: No ei toi linkki toimi, laitetaas koko uutinen sit.

An anonymous user operating a computer traced to Stamford, Conn. — home to World Wrestling Entertainment — posted an entry to pro wrestler Chris Benoit's biography on Wikipedia.org announcing the death of his wife Nancy at least 13 hours before police in suburban Atlanta said they found her body along with her husband's and that of their 7-year-old son, FOXNews.com has learned.

Employees at Wikipedia.org said the posting went live on their site on Monday at 12:01 a.m. Eastern Standard Time. Police, however, said they found the bodies Monday at 2:30 p.m. EDT.

The posting reads: “Chris Benoit was replaced by Johnny Nitro for the ECW Championship match at Vengeance, as Benoit was not there due to personal issues, stemming from the death of his wife Nancy.” According to a Wikipedia.org report published after FOXNews.com made inquiries, the edit was reversed just under one hour later with the comment:

"Need a reliable source. Saying that his wife died is a pretty big statement, you need to back it up with something."

The posting apparently was made in reference to Benoit's scheduled appearance on Sunday night at an Extreme Championship Wrestling event in Texas.

An employee from Wikipedia.org told FOXNews.com that he called and left a message with investigative authorities in Fayetteville, Ga., at around 11 a.m. EDT on Tuesday, after the posting was brought to the attention of the St. Petersburg, Fla.-based Web site.

“I chat with other editors on IRC — Internet relay chat — and somebody pointed it out to me on a relay chat and that it came from a Stamford connection, and that it took place at midnight Eastern Standard Time on Monday morning,” said Wikipedia.org volunteer coordinator Cary Bass. “I called and left a message with the police department.”

The computer-generated time and date stamp of the Benoit entry are listed as 4:01, 25 June 2007. Wikipedia.org lists its entries according to Universal Time, also known as Greenwich Mean Time.

Further investigation, according to Wikipedia.com, shows that one hour after the first edit reversion, another anonymous edit by 125.63.148.173 using unwiredAustralia.com.au, a wireless Internet service provider, was made adding about the aforementioned personal issues: "which according to several pro wrestling websites is attributed to the passing of Benoit's wife, Nancy."

That edit was reverted less than 20 minutes later, with the following comment: "Saying 'several pro wrestling websites' is still not reliable information." The second edit was made by a computer in Australia from a wireless network, according to Wikipedia.org.

A message left by FOXNews.com with Lt. Tommy Pope of the Fayette County Sheriff’s Department was not immediately returned.

Investigators so far have ruled the Benoit killings as a double homicide-suicide.

Wikipedia.org claims to be one of the largest reference Web sites, and is written collaboratively by users from around the world. Approved users can make submissions and change entries that are posted on the site almost immediately. Bass said the site is constantly monitored to correct inaccuracies.

Bass said when there is a high-profile case, such as the Benoit killlings, Wikipedia.org limits postings to registered users, which is now indicated at the top of the Benoit entry. According to the listed history on the Benoit entry, the computer used to post the 12:01 a.m. entry had a Stamford, Conn., Internet Protocol — or IP — address, a numeric designation that is assigned to every computer with an Internet connection, and that same address has been used to post about a dozen other messages on the site, dating back to May 16, 2007.

In related news, FOXNews.com also has learned, through widely posted Web reports, that former pro wrestler Sherri Martel, who was found dead on June 15, was linked to former wrestler Kevin Sullivan — ex-husband of Nancy Benoit.

Click here to read more about the death of Sherri Martel.

Martel, who had a reputation as one of the top managers in pro wrestling, was found dead at her mother’s home in near Birmingham, Ala., on June 15. She was 49.

Investigators, who have not yet determined Martel's cause of death, say foul play is not suspected but that Martel did not die of natural causes.



Okei, wtf? Ehkä toi on pelkkä huhu, mut mitä vittua kuitenki? Toi juttu on lähteny ihan käsistä.
asdf

Posts: 3,155

#6699 • • asdf

larzizi, 28.6.2007 23:57:
---
mayah, 28.6.2007 23:10:
Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.
---


Toi olisi ihanaa, jos toi oikeesti toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Itsellä ainakin tulee päivittäin vastaan asiakkaita, jotka eivät puhu yhtään mitään ennen kuin kysyn, että pankki vai luotto ja sitten vastauksena tuleekin, että luotto. Aikaisemmin en pahemmin kysellyt, että kummalle laitetaan, mutta noiden tapauksien jälkeen olen alkanut kysellä jokaiselta, jolla näyttää olevan kortissa molemmat ominaisuudet.



Joo, on se munkin mielestä helpompaa ja sulavampaa kun asiakas sanoo ite suoraan kummalle haluaa, ettei tarvi lähtee arvailemaan ja/tai kyselemään. On tullu huomattua, että jotkut asiakkaat melkein loukkaantuu kun niiltä kysyy ja ne myös olettaa, et just noissa pankkiluottokorteissa se on itsestäänselvyys, että kummalle laitetaan. Ja joo, kiireessä oon monesti kysynyt luottokortista että pankki vai luotto ja ei helveten sitä silmien pyörittelyä ja seuralaiselle kuiskailua. Virheitä sattuu, ja siitä vasta haloo tuliskin jos laittais perkele pankille luoton sijasta ku ei tullut mainittua.

Saatana. Onpas selkeää tekstiä.
Avatar
#6700 • • niomic Guest

Zenni, 29.6.2007 00:55:
---
larzizi, 28.6.2007 23:57:
---
mayah, 28.6.2007 23:10:
Ja kun nykyään käyn kaupassa, mua oikeestaan ärsyttää jos kysytään, että pankki vai luotto ja ajattelen aina, et kyllä mä vittu sitte sanon, jos haluan et höyläät visan puolelta.
---


Toi olisi ihanaa, jos toi oikeesti toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Itsellä ainakin tulee päivittäin vastaan asiakkaita, jotka eivät puhu yhtään mitään ennen kuin kysyn, että pankki vai luotto ja sitten vastauksena tuleekin, että luotto. Aikaisemmin en pahemmin kysellyt, että kummalle laitetaan, mutta noiden tapauksien jälkeen olen alkanut kysellä jokaiselta, jolla näyttää olevan kortissa molemmat ominaisuudet.

---


Joo, on se munkin mielestä helpompaa ja sulavampaa kun asiakas sanoo ite suoraan kummalle haluaa, ettei tarvi lähtee arvailemaan ja/tai kyselemään. On tullu huomattua, että jotkut asiakkaat melkein loukkaantuu kun niiltä kysyy ja ne myös olettaa, et just noissa pankkiluottokorteissa se on itsestäänselvyys, että kummalle laitetaan. Ja joo, kiireessä oon monesti kysynyt luottokortista että pankki vai luotto ja ei helveten sitä silmien pyörittelyä ja seuralaiselle kuiskailua. Virheitä sattuu, ja siitä vasta haloo tuliskin jos laittais perkele pankille luoton sijasta ku ei tullut mainittua.

Saatana. Onpas selkeää tekstiä.



Elämä helpottuu paljon kun sanoo aina korttia antaessa miltä puolelta höylätään. Tosin tässäkin on syytä ärsytykseen, koska välillä kassa ei huomaa että olen jo asian maininnut tai on unohtanut sen jo :F Siinä vaiheessa "pankki vai luotto" käy ärsyttämään.