Ilta-Sanomat,
Matti Nykäsen aforismit kansien väliin
Matti Nykäsellä, 42, riittää laulukeikkoja tasaiseen tahtiin. Nyt miehen legendaariset lausahdukset on koottu kirjaksi, jonka Minerva Kustannus julkaisee 14. kesäkuuta.
Aforismeja?!?!?
En voisi ikinä pettää Merviä. Jos me nyt sellainen 5-6 kertaa päivässä rakastellaan, niin ei mun tarvitse pettää, Nykänen letkauttaa.
mayah, 11.5.2006 11:06:
Sä oot nyt vaan taas aivan liian kriittinen. On tärkeetä, että kansa tietää mitä Matti miettii.
Onks tää kansa se sama kansa joka aina lööpeissä on yks homogeeninen joukkio, joka milloin tuomitsee, rakastaa, ihmettelee, järkyttyy, tukee, janoaa lisää jne?
Viime yönä unessani Erottajan Memphis oli olemassa ja kävelin sen ohitse. Säpsähdin jostain syystä hereille, ja katsoin kännykän kelloa. Se oli tasan 4.04. Eikös tuolla Mempparissa juuri järkätty 404-bileitä? o.O
heh, heräsin ihmeelliseen linnun äänetlyyn ja räpiköintiin. Ku katoin ikkunalle, siel istui pulu hyvä kun ei tullut sisään kumminkaan, mulla kun on tapana nukkuu ikkuna raollaan ku on näin lämmintä...
Sain mailia liittyen laudatur-seminaariesitykseeni liittyen joltain ihan random-tyypiltä.
"Sinä kuten monet muutkin ennen Sinua olette Bellin teoreemaan liittyen
olettaneet, että avaruus on samanlainen kaikissa mittasuhteissa. Tällä
oletuksella on luonnollista tehdä looginen johtopäätös
kaukovaikutuksesta ja lokaalien piilomuuttujateorioiden
mahdottomuudesta. Kaukovaikutus itsessään on kuitenkin ongelmallinen
asia ja A.Einstein toi sen hyvin esiin. Voisi siis helposti ajatella,
että jokin asiaan vaikuttava seikka jäi huomioonottamatta!
Voidaan laatia avaruusmalli, joka osoittaa, että Bellin epäyhtälön
rikkoutumisen vihjaama "kaukovaikutus" syntyy puhtaasti avaruuden
ominaisuuksista ja on virheelinen mutta luonnollinen vaikutelma eli
johtopäätös. Lokaalit piilomuuttujateoriat ovat siis mahdollisia
edellyttäen, että ne käyttävät em. avaruusmallia.
Olen kirjoittanut seuraaviin dokumentteihin kuvauksen ko. avaruudesta.
Bellin epäyhtälöiden rikkoutumista käsittelen 2. osassa sivulta 27
alkaen."
Tulee mieleen yksi Tukholman yliopiston ilmoitustaululla ollut fysiikan jotain teoriaa (tai sen historiaa tms) referoiva juliste, johon joku oli kirjoitellut oman vaihtoehtoisen teoriansa korjauksia, jotka ilmeisesti ratkaisivat kaikki ongelmat. Perään oli joku opiskelija tietenkin leukaillut lyhyesti älynlahjoista. No, pistin tyypin nimen googleen ja se johdatti minut tälle sivustolle (kyseessä ei ole Peltonen itse):
Ja voi lol. Ehkä parempi, etten kommentoi sivuja sen enempää.
Eikö näillä sekopäillä ole parempaa tekemistä kuin piinata motivaationsa menettäneitä opiskelijoita vaihtoehtoisilla teorioillaan? Jos oma "mullistava" teoria ei läpäise asiantuntijoiden shit-filtteriä, niin ei sitä minulle tarvitse tulla tarjoamaan. Saatana.