Lyylikki, 14.11.2006 10:12:
Mä olen vähän funtsaillut tätä juttua sillain, että alan tästä lähtien ostamaan kaikille aina saman joululahjan. Siis en identtisesti sitä samaa, mutta esim. tänä vuonna meinaan ostaa kaikille CD-levyt.
Kuntosalikortti ei välttämättä ole mikään älytsin hyvä lahja, mutta joku muu kurssitus voisi kyllä olla aika pätevä. Esimerkiksi valokuvauskurssi, kuvankäsittelykurssi, jujutsukurssi, leivontakurssi, tanssikurssi...mikä nyt vaan mieleen juolahtaa. Se olisi myös ekoteko, kun jakaisi aineetonta.
Mä ainaki tykkäisin kirjasta jos antaja ois oikeesti miettiny että voisin tykätä siitä nimenomaisesta opuksesta. Aika usein vaan "kirjalahjaihmiset" antaa kirjoja vaan antaakseen kirjan, eikä sillä mielellä että se ois samalla lukusuositus. Sillon se tuntuu aika persoonattomalta. Parhaimmillaan lahjaksi annettu kirja on sellanen teos mihin muuten ei tarttuisi ja tuleekin kiva yllätys kun löytää uuden kivan kirjailijan. Yhtenä vuonna mun täti osti kaikille lahjat antikvariaatista. Mun mielestä kiva idea ja halpa myös!
Mä loukkaantuisin kuntosalikortista ihan sikana! Ja tolleen ajatuksen tasolla sen helposti tulkitsis vihjauksena: "tee jotain kropalles, kulta!" Voi se tietty jolleki sopii.. Noi lahjakurssit on hyvä idea, mutta sillon pitää oikeesti tietää tosi tarkkaan toisen mielenkiinnon kohteet ja aikataulut.
Käsistään käteviltä kavereilta toivoisin ite tehtyjä lahjoja. Esimerkiks joku grafiikan työ ois varsin kiva tossa seinällä Ja sukulaisilta haluisin ison ja hyvän teflonkasarin Ja ne uudet muumilakanat Ja ehkä pari sellasta muumimukia mitä mulla ei vielä oo
Kaikkien kauheimmat lahjat on ollu rumia koriste-esineitä Oikeestaan jos ei keksi mitään kivaa lahjaa jouluna, niin ainakin mulle vois vaan sanoa että ei löytäny mitään, mieluummin kun antaa jonkun posliinienkelin. Voihan sen lahjan ostaa sit vaikka tammikuussa jos sillon inspiroituu