Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,417,849 views

Freja

Posts: 8,775

#14461 • • Freja Sihteeri
Aiheeni koskee kaloreita.

Olen juonut tänään 2 litraa mehua, jossa on 42 kcal per desi. Se meinaa mukavaa yli 800 kcal satsia.
Kysymys kuuluukin, että koska suuren nesteen määrästä johtuen käyn suht usein kuitenkin tyhjennyksellä, niin vaikuttaako tämä saamiini kaloreihin jotenkin.. Tarkoittaen, että kun nyt olen jo 800 kcal nauttinut, niin lihottaako tämä minua nyt sitten enemmän koska suuresta kalorimäärästä huolimatta tämä neste ei minun nälkää kuitenkaan poista?
Eli olisiko 800 kcal mehun juonti verrattavissa esim 800 kcal edestä irtokarkkien syöntiin?

sori jos olin epäselvä mut toivottavasti joku tajus mun pointin

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Kerttu-

Posts: 4,542

#14463 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 14.10.2009 12:59:
Aiheeni koskee kaloreita.

Olen juonut tänään 2 litraa mehua, jossa on 42 kcal per desi. Se meinaa mukavaa yli 800 kcal satsia.
Kysymys kuuluukin, että koska suuren nesteen määrästä johtuen käyn suht usein kuitenkin tyhjennyksellä, niin vaikuttaako tämä saamiini kaloreihin jotenkin.. Tarkoittaen, että kun nyt olen jo 800 kcal nauttinut, niin lihottaako tämä minua nyt sitten enemmän koska suuresta kalorimäärästä huolimatta tämä neste ei minun nälkää kuitenkaan poista?
Eli olisiko 800 kcal mehun juonti verrattavissa esim 800 kcal edestä irtokarkkien syöntiin?

sori jos olin epäselvä mut toivottavasti joku tajus mun pointin



Vastaan ihan mutulla.. Kyllä mielestäni kalori on aina kalori on se sitten nautittu kiinteässä tai nestemäisessä muodossa. Useinhan juuri varoitellaan nesteiden sisältämistä turhista kaloreista, koska nesteitä on helppo nauttia, mutta ne eivät kuitenkaan vie nälkää. Myös erilaiset kalorilaskurit laskee nesteen ihan samoin kuin kiinteät ruuat.. Eli valitettavasti sun tän päiväisestä kalorimäärästä on 800 kcal tullut nesteinä.. Nyt vain jotain kevyttä kunnon ruokaa sit loppu päivän, niin pysyy kulutus ja syödyt kalorit tasoissa..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Freja

Posts: 8,775

#14465 • • Freja Sihteeri

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Super-Kerttu, 14.10.2009 13:06:
---
Freja, 14.10.2009 12:59:
Aiheeni koskee kaloreita.

Olen juonut tänään 2 litraa mehua, jossa on 42 kcal per desi. Se meinaa mukavaa yli 800 kcal satsia.
Kysymys kuuluukin, että koska suuren nesteen määrästä johtuen käyn suht usein kuitenkin tyhjennyksellä, niin vaikuttaako tämä saamiini kaloreihin jotenkin.. Tarkoittaen, että kun nyt olen jo 800 kcal nauttinut, niin lihottaako tämä minua nyt sitten enemmän koska suuresta kalorimäärästä huolimatta tämä neste ei minun nälkää kuitenkaan poista?
Eli olisiko 800 kcal mehun juonti verrattavissa esim 800 kcal edestä irtokarkkien syöntiin?

sori jos olin epäselvä mut toivottavasti joku tajus mun pointin

---


Vastaan ihan mutulla.. Kyllä mielestäni kalori on aina kalori on se sitten nautittu kiinteässä tai nestemäisessä muodossa. Useinhan juuri varoitellaan nesteiden sisältämistä turhista kaloreista, koska nesteitä on helppo nauttia, mutta ne eivät kuitenkaan vie nälkää. Myös erilaiset kalorilaskurit laskee nesteen ihan samoin kuin kiinteät ruuat.. Eli valitettavasti sun tän päiväisestä kalorimäärästä on 800 kcal tullut nesteinä.. Nyt vain jotain kevyttä kunnon ruokaa sit loppu päivän, niin pysyy kulutus ja syödyt kalorit tasoissa..



Näin mä vähän arvelinkin.. Jotenkin säälittävästi vaan toivoin että kun se ei kuitenkaan pahemmin sisällä pysy niin se ei tekis asiasta niin julman pahaa :D
Onneks lounaaks oli saldee ja taitaakin pysyä siinä loppupäivän. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

m1kk3

Posts: 5,560

#14466 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Euforixx, 13.10.2009 23:08:
Tuli tässä mieleen yks kysymys joka on aivan tämän threadin alaa. Eli siis kun pitäisi sanoa enkuks että "housemainen trance" nii onko se "housey trance" vai "housy trace"?!!!


eiks se oo Trouse ? ;)

edit: nyt kun miettii tarkemmin ni kyllä se on "housey trance". Pakko olla :P

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Umbala

Posts: 769

#14467 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 14.10.2009 13:10:


Näin mä vähän arvelinkin.. Jotenkin säälittävästi vaan toivoin että kun se ei kuitenkaan pahemmin sisällä pysy niin se ei tekis asiasta niin julman pahaa :D
Onneks lounaaks oli saldee ja taitaakin pysyä siinä loppupäivän. :)


Jos tuntuu liian pahalta, sä voit aina soveltaa tän laihdutusfilmin metodeja.
&feature=channel

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Euforixx

Posts: 52

#14469 • • Euforixx Happy Dreamer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

mikke, 14.10.2009 13:11:
---
Euforixx, 13.10.2009 23:08:
Tuli tässä mieleen yks kysymys joka on aivan tämän threadin alaa. Eli siis kun pitäisi sanoa enkuks että "housemainen trance" nii onko se "housey trance" vai "housy trace"?!!!

---

eiks se oo Trouse ? ;)

edit: nyt kun miettii tarkemmin ni kyllä se on "housey trance". Pakko olla :P



Propsit mikelle! Thnx.
Liisu

Posts: 6

#14470 • • Edited Liisu

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

wiwi, 12.10.2009 21:05:
Miten viittaan tekstissäni verkkoaineistoon? Jos normikäytäntö on laittaa lähdeviite näin: (Jokinen 2003, 26), niin voinko merkitä verkkolähteen (pdf-tiedosto) samalla tavalla ja vasta lähdeluetteloon että kyseessä on verkkojulkaisu?

Vai onks näissäkin jotkut tieteenalakohtaiset säännöt? En löytänyt tiedekunnan sivuilta.



Noi säännöt taitaa yleensä vaihdella kouluittain ja laitoksittain, mutta Harvard Style of Referencing taitaa olla aika yleisesti hyväksytty (löytyy googlettamalla). Se neuvois näin:

Authorship or Source, Year. Title of web document or web page. [Medium]
(date of update)
Available at: include web site address/URL(Uniform Resource Locator) and additional details such as access or routing from the home page of the source.
[Accessed date].

esim:
National electronic Library for Health, 2003. Can walking make you slimmer and healthier? (Hitting the headlines article) [Online] (Updated 16 Jan 2005)
Available at: http://www.nhs.uk.hth.walking
[Accessed 10 April 2005].

edit: siis itse kysymykseen.. Oon ite ainakin tehnyt niin, että tekstissä viittaan (lähteen nimi, vuosi). Eli esimerkkiä käyttäen (National electronic Library for Health, 2003). Mutta voi tosiaan vaihdella noi säännöt tieteenaloittain.
Avatar
#14471 • • Edited Reivaaja Guest
Nyt sentään meni oikeeseen paikkaan.

Mä en saa millään päästäni ajatusta, että on olemassa aika-ulottuvuus, joka on tyhjyyttä, ja energiaulottuvuus, jossa ei ole aikaa, vaan se on niin tiheä, että jokainen osa siitä on kosketuksissa toisiin, jolloin tapahtuma jossakin kohtaa absorpoituu välittömästi joka paikkaan (aika=0) ehkäpä tulokulman suuntaisesti. Ulottuvuutta voisi kuvata käänteisenä aika-avaruutena, jossa aika-avaruuden tarpeeksi suuri energiatihentymä ('massa') saisi aikaan energian erkanemisen, ja siten ajan muodostumisen, jonka se paikkaisi ottamalla energian aika-avaruudesta. Tämä maksimi-energiatiheys olisi vaikka kvarkki (en tunne fysiikkaa niin paljoa) ja sen tiheyden ylittäminen aiheuttaisi avaruuteen repeämän, jossa massaenergia siirtyy sinne, ja aika+valo tänne. Toisen ulottuvuuden 'valo'energia käyttäysi kuin valo meidän ulottuvuudessa siis. Maailmankaikkeus olisi siis symmetrinen ja sykkisi kuin paita jota käännetään ympäri 'kaulaaukostaan' jonka nollakohta ei olisi ihan keskellä, kuin energiatiheyden ollessa suurimmillaan. Kuvitteellisesti energiaulottuvuus olisi pallo, ('valokvantti') jonka pinta. ja ulkopuoli olisi aika-ulottuvuus. Materia toimisi kalvona näiden välissä. Jokainen massallinen kappale olisi äärettömän lähellä energia-ulottuvuutta, jolloin niiden välillä yhteys toisen ulottuvuuden kautta. Energiaulottuvuus olisi valoa (kooltaan 'leveys x pituus' 1fotoni ja 'korkeus'/energiamäärä sama kuin tyhjyyteen/aikaan mahtuva määrä potentiaalienergiaa) meidän ulottuvuuteen kun saavutetaan kriittinen energia.
Tai jotain...
Mä oon valvonu tuhottoman monta yötä tota pohtien, enkä saa sitä pois päästäni. Valo ja materia on siis saman kolikon kääntöpuolia. Ehkä tää nyt oli vähän paremmin selitetty ku viimex. Ehkä mä taas oon yhtä hakoteilla ku viimex.

Joo'o. Käytän nyt taas klubbaria notepadinä ja katon huomenna vähän wikiä.
Ja juuh, en saa tosta itekkään selvää :D
ValaX

Posts: 3,891

#14472 • • ValaX
Kun joissain piireissä on miehillä tapana pitää useampaa vaimoa, niin eikö sielä lopu naiset kesken*ding*
Oj

Posts: 1,349

#14473 • • Oj Keep it FILTHY
Mitä seuraa jos ei aja autokoulun kakkosvaihetta määrätyssä ajassa`?*ding*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

ValaX

Posts: 3,891

#14475 • • ValaX
Mistä johtuu että jotkut ohjelmat eivät mahdu tv-ruutuun? Asiaan ei auta av-lähdön asetusten muuttaminen.
Decion

Posts: 1,569

#14477 • • Decion Koneradio
miksei teippauskoneeseen saa äänenvaimenninta?

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

m1kk3

Posts: 5,560

#14478 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Decion, 18.10.2009 20:35:
miksei teippauskoneeseen saa äänenvaimenninta?


on niitä sellasia mitkä ei pidä ääntä, ainakin meil on duunissa :)

edit: muistaakseni paketissakin lukee jotain että "noise reduced" tms. 3M:n malli tais olla.

edit2: googleen vaan 3M Low Noise Dispenser ni löytyy :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Takyon

Posts: 2,945

#14479 • • Takyon Möwkö
Kuivuuko lasertulostimien suuttimet yhtä helposti kuin muistesuihkutulostimien?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.