Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,456,283 views

wiwi

Posts: 1,575

#14421 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

J Raninen, 10.10.2009 14:10:
---
Janisa
Toi johtuu vain susta. *nauru* Mulla on kaukosäädin aina samassa paikassa, joten löydän sen myös aina.

---

Tää on muuten uskomattoman hyvä juttu muutenkin. Suorastaan käsittämättömän helppo tietää, onko joku esine kateissa vai ei, jos sen pitää aina samassa paikassa.



Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

KooKie

Posts: 4,338

#14422 • • KooKie aka. Petress Pan

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

wiwi, 10.10.2009 14:17:
Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D



Mäkin aina toivon, että voisin soittaa mun huulirasvaan. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Lyylikki

Posts: 2,975

#14423 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D



Joskus oli myynnissä semmosia avaimenperiä, jotka piippas, kun vihelsi tai taputti käsiä lujaa. Ongelmanaha tossa on varmaan se, että jos niitä on useammissa jutuissa, niin viheltäessä piippaa joka puolella kämppää.

Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.
wiwi

Posts: 1,575

#14424 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Lyylikki, 10.10.2009 14:28:
---
wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D

---

Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.


Lyylikki, sä olet nero! Tosin idea taitaa olla helpompi kuin toteutus, mutta ehkä sitten joskus.

Tai sit jos vaan vois saada jonkun henk.koht lisämuistin/järjestelmällisyysimplantin päähänsä niin johan ois elämä helpompaa.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Takyon

Posts: 2,945

#14425 • • Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Lyylikki, 10.10.2009 14:28:
---
wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D

---


Joskus oli myynnissä semmosia avaimenperiä, jotka piippas, kun vihelsi tai taputti käsiä lujaa. Ongelmanaha tossa on varmaan se, että jos niitä on useammissa jutuissa, niin viheltäessä piippaa joka puolella kämppää.

Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.



GPS ei kuitenkaan ole ihan niin tarkka että siitä olis kovin paljoa apua jos jokaisessa kodin laitteessa olis omansa. Tarkkuus on kyllä alle 10m (ehkä jopa 5m?) säteellä mut jos sen kapulan löytäminen omasta kodista on vaikeeta niin ei toi 10m rajaus mikään hirveä apu taida olla :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

J Raninen

Posts: 950

#14426 • • J Raninen

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon
GPS ei kuitenkaan ole ihan niin tarkka että siitä olis kovin paljoa apua jos jokaisessa kodin laitteessa olis omansa. Tarkkuus on kyllä alle 10m (ehkä jopa 5m?) säteellä mut jos sen kapulan löytäminen omasta kodista on vaikeeta niin ei toi 10m rajaus mikään hirveä apu taida olla :D


Ja vaikka tarkkuutta löytyskin, ei se signaali silti läpäse mitään talon seiniä tai kattoja, eli sisätiloissa tommonen olis suht käyttökelvoton.
Avatar
#14427 • • Edited Reivaaja Guest
Järkevin tapa toteutaa, lienee wifiin perustuva paikannus.

Nykyään on jo aika herkkiä GPS-laitteita, jotka toimii myös sisätiloissa varauksella (A-GPS http://fi.wikipedia.org/wiki/A-GPS)
Janisa

Posts: 2,226

#14428 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

wiwi, 10.10.2009 15:02:
---
Lyylikki, 10.10.2009 14:28:
---
wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D

---

Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.

---

Lyylikki, sä olet nero! Tosin idea taitaa olla helpompi kuin toteutus, mutta ehkä sitten joskus.

Tai sit jos vaan vois saada jonkun henk.koht lisämuistin/järjestelmällisyysimplantin päähänsä niin johan ois elämä helpompaa.



Oon niin surkee netin käyttäjä etten löytänyt, joten menkööt selityksenä...
On siis olemassa tällainen "kaukosäädin" (jooh, sun pitäis SE naulata ihan ensimmäiseksi johonkin seinään...) johon saa x määrän erilaisia laitteita kuten, kaukosäätimen, käsilaukun, avaimet, yms. yms. yms. "kiinnitettyä" ja sitten vaan siitä kapulan nappulasta kun painaa, niin se ko. tavara alkaa piippailemaan siellä himassa. *joo*

Sopis sulle. *vink*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Lyylikki

Posts: 2,975

#14429 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Paljonko maksaa Alkossa pullo yhden tähden JALLUA?
Avatar
#14430 • • Edited astaroth Guest
miksi niin monet galtsun käyttäjät kokevat tarpeelliseksi kuulua osalliseksi joka ikiseen fraasiyhteisöön yhdestä ja samasta aiheesta?

- jokainen teiniyksinhuoltaja on osallisena n. 25:ssä eri yhteisössä, jossa on sana "äiti"
- jokaisen bimmerihomon 600:ssa yhteisössä on jotain "turbo sanoo pthiuuu ptihuuu"
- jokaisen eilen baari-ikään tulleen pissiksen lista on täynnä maailman kuluneimpia mietelauseita dokaamisesta ja todellisuudessa nämä eivät edes osaa juoda kuin "kohtuudella" ja "pitääkseen hauskaa" ja vaikuttavat päissään sekavilta vain, koska ovat ihmisinä niin perseestä

kyllä mä uskon, että sulla on lapsi! kas kun et tiputa sitä mun postiluukusta!
ezzy

Posts: 8,060

#14431 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

astaroth, 10.10.2009 23:36:
miksi niin monet galtsun käyttäjät kokevat tarpeelliseksi kuulua osalliseksi joka ikiseen fraasiyhteisöön yhdestä ja samasta aiheesta?

- jokainen teiniyksinhuoltaja on osallisena n. 25 eri yhteisössä, jossa on sana "äiti"
- jokaisen bimmerihomon 600:ssa yhteisössä on jotain "turbo sanoo pthiuuu ptihuuu"
- jokaisen eilen baari-ikään tulleen pissiksen lista on täynnä maailman kuluneimpia mietelauseita dokaamisesta ja todellisuudessa nämä eivät edes osaa huoda kuin "kohtuudella" ja "pitääkseen hauskaa" ja vaikuttavat päissään sekavilta vain, koska ovat ihmisinä niin perseestä

kyllä mä uskon, että sulla on lapsi! kas kun et tiputa sitä mun postiluukusta!



Kaverit tekee...sä teet.l Simppeliä massateinistelyä.
Avatar
#14432 • • Reivaaja Guest
Samasta syystä mistä nörtit joraa trancea keskenään.
Jinkso

Posts: 1,209

#14433 • • Jinkso FINRG
soundforge.png

Huono kaapelointi todennäköisin aiheuttaja siirrettäessä ääntä mikseristä äänikorttiin?
Essiintyy Sound Forgen lisäksi myös Goldwavessa.
Korttina E-MU 1212M PCI.
Avatar
#14434 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Jinkso, 11.10.2009 15:37:
Huono kaapelointi todennäköisin aiheuttaja siirrettäessä ääntä mikseristä äänikorttiin?
Essiintyy Sound Forgen lisäksi myös Goldwavessa.
Korttina E-MU 1212M PCI.



Ei toi kaapeleista johdu, että on toinen puoliaalto toisessa kanavassa leikkautunut/säröytynyt.
Ilmeisesti tasosta riippumatta sama efekti?

Veikkaan ohjelmallista vikaa.

Kuuluuko ääni siirrettäessä muille inputeille? Siitä ois varmaan hyvä lähteä selvittää mikä on rikki, inputti vai outputti.

Kokeile jollain mikillä/mp3 soittimella ajaa biisiä ja kato tekeekö samoin.

nukkumaanmeno E:Jos ei auta bitit on kait sit palanu konvertterista.
kinderi

Posts: 1,783

#14435 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
MIKSI haravan varsi tehdään jostain v*tun lasikuidusta?
Ja miksi just meiän mökiltä löytyy vaan näitä malleja?
MIKSI mä en laittanu hanskoja käteen ennenkun aloin haravoimaan? ('cause I'm dumb,buu)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

J Raninen

Posts: 950

#14437 • • J Raninen

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

kindertin, 11.10.2009 22:21:
MIKSI haravan varsi tehdään jostain v*tun lasikuidusta?
Ja miksi just meiän mökiltä löytyy vaan näitä malleja?
MIKSI mä en laittanu hanskoja käteen ennenkun aloin haravoimaan? ('cause I'm dumb,buu)


Nokitan lapsuuden kauhukokemuksella, kun sain leikkipuiston liukumäestä lasikuitutikun persiiseen. Ei ollu kivaa sekään.
kinderi

Posts: 1,783

#14438 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

J Raninen, 12.10.2009 00:38:
---
kindertin, 11.10.2009 22:21:
MIKSI haravan varsi tehdään jostain v*tun lasikuidusta?
Ja miksi just meiän mökiltä löytyy vaan näitä malleja?
MIKSI mä en laittanu hanskoja käteen ennenkun aloin haravoimaan? ('cause I'm dumb,buu)

---

Nokitan lapsuuden kauhukokemuksella, kun sain leikkipuiston liukumäestä lasikuitutikun persiiseen. Ei ollu kivaa sekään.



Haha, voitit kyllä, mutta voin kertoa ettei sekään ole kivaa kun on kädet täynnä minitikkuja :(

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Avatar
#14439 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

J Raninen, 12.10.2009 00:38:
---
kindertin, 11.10.2009 22:21:
MIKSI haravan varsi tehdään jostain v*tun lasikuidusta?
Ja miksi just meiän mökiltä löytyy vaan näitä malleja?
MIKSI mä en laittanu hanskoja käteen ennenkun aloin haravoimaan? ('cause I'm dumb,buu)

---

Nokitan lapsuuden kauhukokemuksella, kun sain leikkipuiston liukumäestä lasikuitutikun persiiseen. Ei ollu kivaa sekään.


Mä en voi nokittaa, mutta äitini oli lastenhoitaja aikoinaan ja meillä oli eräs, joka talvella laski makeä lankulla jossa oli naula. Se tarttui pakaraan kiinni ja näky oli melko huvittava kun poika tuli parkuen lankku perseessä kiinni - Mä kuoooleeeen.
Ambulanssimiehet kolmistaan siinä hetken pähkäilivät ja lopulta saivatkin sen laudanpätkän irti pikkupojan hanurista.
Nauroivat melkoisesti oven takaansa suljettuaan.
evvk

Posts: 1,918

#14440 • • evvk
Misät tulee tällaiset sanojen kääntämiset? Lasikukko --> Kusilakko