Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,477,829 views

Takyon

Posts: 2,945

#14481 • • Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

ezzy, 19.10.2009 12:51:
---
Takyon, 19.10.2009 12:44:
Kuivuuko lasertulostimien suuttimet yhtä helposti kuin muistesuihkutulostimien?

---


lasereissa on vähän eri tekniikka kuten nimikin vois jo kertoa :)



Nomut eiks lasereissaki ole se mustekasetti (tai mikä nyt onkaan viralliselta nimeltään)?

Mä kyl suurinpiirtein tunnen laserin toimintaperiaatteen (tarkistin vielä wikipediasta ;) enkä mä vieläkään ole ihan varma asiasta. Mut ilmeisesti laserin "muste" on jokseenkin kuivaa pölyä verrattuna mustesuihkun aineisiin niin voisin olettaa ettei se tuki mitään koloja vaikka sillä ei tulostaiskaan joka toinen päivä. Tai vaikka joka toinen kuukausi niinku mun tulostelutarpeet olis..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Displacer

Posts: 1,828

#14482 • • Displacer
Mikä on tämä filippiineillä vedenalla bongaamani... juttu? Näyttää jossain määrin silmitä nuo möykyt kuvassa oikealla ja ylhäällä mutta en löytänyt sukemestan kalakirjasta ainakaan vastaavaa. En viitsinyt tökkiä sitä vedenalla katsoakseni liikkuuko se kun en tykkää häiritä vedenalaista elämää sukeltaessa.

?v=filippala.jpg
?v=filipplll.jpg
?v=filippiini.jpg
Avatar
#14483 • • Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Displacer, 19.10.2009 15:50:
Mikä on tämä filippiineillä vedenalla bongaamani... juttu? Näyttää jossain määrin silmitä nuo möykyt kuvassa oikealla ja ylhäällä mutta en löytänyt sukemestan kalakirjasta ainakaan vastaavaa. En viitsinyt tökkiä sitä vedenalla katsoakseni liikkuuko se kun en tykkää häiritä vedenalaista elämää sukeltaessa.

?v=filippala.jpg
?v=filipplll.jpg
?v=filippiini.jpg



Veikkaisin että Pisces Displacerus
Avatar
#14484 • • Edited Reivaaja Guest
Vaikkei nyt hirveästi vastauksia tuukkaan,niin kysyn nyt silti.

Jos ajatellaan aikaa äärettömän terävänä kartiona ja tiputat kvarkin siihen, niin sehän ei osu kärkeen, vaan jää siihen tukkoon äärimmäisen lähelle kärkeä. Jos kvarkkiin sen jälkeen vedetään halkaisijan kohdalta viiva, niin onko se halkaisija ajan alku? (koska aika menettää paikallaan olevassa kappaleessa merkityksensä) Mitä jää kärkeen? Onko kvarkki silloin puoliksi pois aika-avaruudesta? (tai siis oikeastaan hieman keskikohdan jälkeen taitaisi sitten aika pyähtyä, eli kvarkin oma energia ei riittäisi kvanttitilaan.)

Vaikka olisikin sitä pienempiä hiukkasia, niin nekään eivät osu kärkeen. Aina jää hieman 'tilaa'.

???

Voisiko jäljelle jäänyttä tilaa sanoa kvantti-ulottuvuudeksi?

EEEEE: Kappas. Tiede-sivuilta voi kysyö suoraan asiantuntijoilta. Toivottavasti ne vastaa..
Yallu

Posts: 1,910

#14485 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon, 19.10.2009 14:58:
---
ezzy, 19.10.2009 12:51:
---
Takyon, 19.10.2009 12:44:
Kuivuuko lasertulostimien suuttimet yhtä helposti kuin muistesuihkutulostimien?

---


lasereissa on vähän eri tekniikka kuten nimikin vois jo kertoa :)

---


Nomut eiks lasereissaki ole se mustekasetti (tai mikä nyt onkaan viralliselta nimeltään)?

Mä kyl suurinpiirtein tunnen laserin toimintaperiaatteen (tarkistin vielä wikipediasta ;) enkä mä vieläkään ole ihan varma asiasta. Mut ilmeisesti laserin "muste" on jokseenkin kuivaa pölyä verrattuna mustesuihkun aineisiin niin voisin olettaa ettei se tuki mitään koloja vaikka sillä ei tulostaiskaan joka toinen päivä. Tai vaikka joka toinen kuukausi niinku mun tulostelutarpeet olis..



Lasertulostimelle (kuten mustesuihkuillekin) ongelmaksi muodostuu ylimääräisen paskan (mm. pöly) kerääntyminen sisuksiin. Jos lämpöyksikköön pääsee paljon pölyä, niin se vaikuttaa suoraan tulostuslaatuun. Mikäli joku neropatti päättää suihkuttaa paineilmaa sisuksiin, niin siinä kohtaa voi heittää hyvästit lämpöyksikölle.. Lämpöyksikköä ei kannata tuhota, sillä low-end lasereissa varaosa maksaa enemmän kuin itse laite..

Mitään muuta haittaa käyttämättömyydestä ei ole. Kannattaa heittää virrat päälle siihen tulostimeen vaikka kerran viikossa, niin se tekee edes käynnistystestit, missä komponentit pyörähtävät käyntiin.

Edit. Mikäli sitä mustejauhetta on valunut laitteen sisälle, kannattaa se pyyhkiä pois KUIVALLA nukkaamattomalla rätillä, sillä lämpöyksikköön joutunut ylimääräinen muste aiheuttaa myös tulostuslaadun heikkenemistä. On hyvä muistaa, että lämpö sitoo mustejauheen kohteeseen.
Takyon

Posts: 2,945

#14486 • • Takyon Möwkö
Meillä oli siveyden kanssa eilisiltana kova väittely vosu-sanan merkityksestä. Eli että onko se esineellistävä, positiivinen, neutraali vai jotain aivan muuta tarkoittava ilmaisu.

Itse väittäisin että sana on melkein synonyymi kissalle eli kuumalle naiselle, mutta mitä sanoo klabbarin raati?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

sapeli

Posts: 11,768

#14487 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon, 24.10.2009 18:48:
Meillä oli siveyden kanssa eilisiltana kova väittely vosu-sanan merkityksestä. Eli että onko se esineellistävä, positiivinen, neutraali vai jotain aivan muuta tarkoittava ilmaisu.

Itse väittäisin että sana on melkein synonyymi kissalle eli kuumalle naiselle, mutta mitä sanoo klabbarin raati?



Kyl mun mielestä vosu merkitsee jotakin sanojen "pimu" ja "lutka" välimaastosta. Lähisynonyymejä myös "patja", "hoito", sekä ehkä "muija".

Ei tuosta kyllä mitään positiivista mieleen tule.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Displacer

Posts: 1,828

#14488 • • Displacer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sapeli, 24.10.2009 18:50:
---
Takyon, 24.10.2009 18:48:
Meillä oli siveyden kanssa eilisiltana kova väittely vosu-sanan merkityksestä. Eli että onko se esineellistävä, positiivinen, neutraali vai jotain aivan muuta tarkoittava ilmaisu.

Itse väittäisin että sana on melkein synonyymi kissalle eli kuumalle naiselle, mutta mitä sanoo klabbarin raati?

---


Kyl mun mielestä vosu merkitsee jotakin sanojen "pimu" ja "lutka" välimaastosta. Lähisynonyymejä myös "patja", "hoito", sekä ehkä "muija".

Ei tuosta kyllä mitään positiivista mieleen tule.



+1 (paitsi toi muija on ihan neutraali sana mulle)
Avatar
#14490 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon, 24.10.2009 18:48:
Meillä oli siveyden kanssa eilisiltana kova väittely vosu-sanan merkityksestä. Eli että onko se esineellistävä, positiivinen, neutraali vai jotain aivan muuta tarkoittava ilmaisu.

Itse väittäisin että sana on melkein synonyymi kissalle eli kuumalle naiselle, mutta mitä sanoo klabbarin raati?



Vosu on mulle 'hoito' jonka kuvan voi laittaa halutessaan takan päälle, tai jonka huomio imartelee.
siveys

Posts: 2,492

#14492 • • siveys lovely

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon, 24.10.2009 19:31:
Kyl mä vaan olen kuullu useiden naistenkin käyttävän sitä ihan neutraalisti..


.. Ja me sitten ei käytetä normaalissa elämässä negatiivisesti sävyttyneitä termejä "kavereiden kesken" ihan neutraalissa merkityksessä?
ezzy

Posts: 8,060

#14493 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sapeli, 24.10.2009 19:23:
---
Displacer, 24.10.2009 19:04:
+1 (paitsi toi muija on ihan neutraali sana mulle)

---


Ei muuten naisten mielestä ole. *vink*



Aikamoinen yleistys :) Toiset käyttää mutsistaankin nimitystä muija. Riippuu myös missä päin maata tota käyttää. Itselleni se on vaan lyhenne muijakaverista eikä mitenkään negatiivinen.
Sama homma vosu-sanan kanssa, toiset käyttää sitä vain hoidoista, toiset about kaikista naisista.

Halventavia noi toki saattaa olla, mutta nimelläkö kaikkia pitäisi sitten kutsua? Ja miesten pitäisi loukkaantua sanojen jätkä, äijä, jäbä, jannu jne käytöstä?
ValaX

Posts: 3,891

#14496 • • Edited ValaX
Entäs mitä MAMMA tarkoittaa? Äitiä vai tyttöystävää/vaimoa*ding*
Auacusha

Posts: 1,097

#14497 • • Auacusha Koneradio

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 25.10.2009 12:08:
Entäs mitä MAMMA tarkoittaa? Äitiä vai tyttöystävää/vaimoa*ding*



Itse miellän sanan lähinnä äitiä käsittäväksi , tietenkin ihmisestä riippuen voinee myös tarkoittaa jälkimmäistä, mut en ole törmänny.

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Nitta

Posts: 5,021

#14499 • • Nitta Sateenkaaren päässä

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon, 24.10.2009 18:48:
Meillä oli siveyden kanssa eilisiltana kova väittely vosu-sanan merkityksestä. Eli että onko se esineellistävä, positiivinen, neutraali vai jotain aivan muuta tarkoittava ilmaisu.

Itse väittäisin että sana on melkein synonyymi kissalle eli kuumalle naiselle, mutta mitä sanoo klabbarin raati?



vosu

http://fi.wiktionary.org/wiki/vosu
http://urbaanisanakirja.com/word/vosu/
http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&um=1&sa=1&q=vosu&btnG=Kuvahaku&aq=f&oq=&start=0


muija

http://fi.wiktionary.org/wiki/muija
http://urbaanisanakirja.com/word/muija/
http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&um=1&sa=1&q=muija&btnG=Kuvahaku&aq=f&oq=&start=0

Tuossa joidenkin ihmisten käsityksiä em. sanoista.

Itse arvotan sanan muija neutraalimmaksi verrattua vosuun. Olen kotoisin savosta, joten en yhdistä muija-sanaa äitiin. Äiti tai vaimo on savossa esim. emäntä ;) Yksittäistä sanaa on vaikeaa arvioida, sillä käyttöyhteys ja puhuttaessa äänenpainot vaikuttavat merkitykseen.

Muija on yhden kirjaimen päässä sanasta nuija, joten pelkästä sanasta ilman lausetta tai asiayhteyttä, tulee negatiivinen mielikuva. Vosu-sana taas kieltämättä tuo mieleni, että naisesta ollaan kiinnostuneita sukupuolisessa mielessä. Sikäli kuuma kissa joo voisi olla saman suuntainen. Kuuma kissa on kuitenkin positiivisempi imho kuin vosu, joka korvissani vihjaa kevyempiin kenkiin.

vala: mamma on äiti, tai äidillinen naishenkilö, myös naispuolisesta kumppanista voi käyttää hellittelynimitystä mamma, vihjaa siihen että sen kanssa voisi tehdä lapsia.

Johtopäätös: Kielestä on niin monta käsitystä kuin on käyttäjää, tai vähintään käyttäjäkuntaa.
Freja

Posts: 8,775

#14500 • • Freja Sihteeri
Mul on iPod Nano, ja jotenkin joskus sain tuupattua sinne biisejä talteen, mut en varsinaiseen musiikki-osioon. Tila näkyy iPodissa tiedoissa "muu".
Miten mä ne saisin sieltä sit kaivettua esiin, koska jos esim kytken ipodini työkoneeseen ja avaan sen, en löydä sieltä niitä biisejä. Halp?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been