Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,484,466 views

wiwi

Posts: 1,575

#13581 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Onko olemassa jotain vedenpitävällä pinnalla varustettuja tyynyjä/tyynyliinoja? Kuolaan unissani ihan helvetisti (siis oikeasti niin paljon että pitää kääntää tyynyä jos herää) ja tyynyt menee sen takia karseen näkösiksi. :(

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

evvk

Posts: 1,918

#13582 • • evvk

drinn, 12.6.2009 22:08:
---
Ai.. juu mä en nyt ihan oikeesti ymmärrä, että yritätkö vaan ajaa omaa mielipidettäs tällä asiasta mitään tietämättöimen varjolla niitä manipuloimalla.
Miksi mulle pitää vittuilla mm. Joomlasta.. myönnän et siinä on bugeja yhtäpaljon kuin kilpailijoiden tuotteissa ja ehkä kuitekin joku on sen valmiin supportin tehnyt paremmin.. mutta sitä en ymmärrä, että jos mun asiakas soittaa mulle että "Olemme hakeneet Joomlan netistä ja teetäneet graffat sen ulkoasuun mainostoimistossa ja haluaisimme nyt ostaa sinulta graffojen teknisen koodauksen Joomla templaatiksi" niin miksi pitäisi myydä niille kilpailevaa tuotetta kun se Joomla on niin paska.
Sinä et taida tajuta myös mitä se "Osakeenemmistön omistja juttu tarkoittaa".
Se tarkoittaa seuravaa:
Tauno omistaa Oy:stä 50 %
Raimo 40 %
Reiska 10 %
Reiska myy jollekkin 1 % omistaan.
Joten 1 % ostaneelle ei ole ks. ostosta mitään hyötyä. Sillä ei paljon osinkoja saa saatikka päätösvaltaa yrityksen tärkeissä päätöksissä vaikka omat päätökest olisi parempia kuin muiden. Päätökset tekee ne joilla on eniten osakkeita oli ne sitten mitä tahansa "Pyörän uudestaan keksimis juttuja" kuten tehdään oma Joomla.
Jos yritys meinaa oikeesti menestyä hyvin niin se viisain bisnessmies pitää olla se joka omistaa eniten osakkeita koska sen ääni on muihin verrattuna ratkaisevassa asemassa vaikka muiden mielipiteet olisi parempia.
---


wazup Rule-of-Three? http://www.pingstate.nu/linkit/183776 (etc..)

kaveri trollaa samaa paskaa täälläkin :DD aika varmaan kirjautua sairaalaan sisään..



Mee sää sinne sairalaan ihan itse.. mua ei kiinnosta tapella tällä ja muualla jatkuvasti.
ezzy

Posts: 8,060

#13583 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 12.6.2009 22:11:
---
drinn, 12.6.2009 22:08:
---
Ai.. juu mä en nyt ihan oikeesti ymmärrä, että yritätkö vaan ajaa omaa mielipidettäs tällä asiasta mitään tietämättöimen varjolla niitä manipuloimalla.
Miksi mulle pitää vittuilla mm. Joomlasta.. myönnän et siinä on bugeja yhtäpaljon kuin kilpailijoiden tuotteissa ja ehkä kuitekin joku on sen valmiin supportin tehnyt paremmin.. mutta sitä en ymmärrä, että jos mun asiakas soittaa mulle että "Olemme hakeneet Joomlan netistä ja teetäneet graffat sen ulkoasuun mainostoimistossa ja haluaisimme nyt ostaa sinulta graffojen teknisen koodauksen Joomla templaatiksi" niin miksi pitäisi myydä niille kilpailevaa tuotetta kun se Joomla on niin paska.
Sinä et taida tajuta myös mitä se "Osakeenemmistön omistja juttu tarkoittaa".
Se tarkoittaa seuravaa:
Tauno omistaa Oy:stä 50 %
Raimo 40 %
Reiska 10 %
Reiska myy jollekkin 1 % omistaan.
Joten 1 % ostaneelle ei ole ks. ostosta mitään hyötyä. Sillä ei paljon osinkoja saa saatikka päätösvaltaa yrityksen tärkeissä päätöksissä vaikka omat päätökest olisi parempia kuin muiden. Päätökset tekee ne joilla on eniten osakkeita oli ne sitten mitä tahansa "Pyörän uudestaan keksimis juttuja" kuten tehdään oma Joomla.
Jos yritys meinaa oikeesti menestyä hyvin niin se viisain bisnessmies pitää olla se joka omistaa eniten osakkeita koska sen ääni on muihin verrattuna ratkaisevassa asemassa vaikka muiden mielipiteet olisi parempia.
---


wazup Rule-of-Three? http://www.pingstate.nu/linkit/183776 (etc..)

kaveri trollaa samaa paskaa täälläkin :DD aika varmaan kirjautua sairaalaan sisään..

---


Mee sää sinne sairalaan ihan itse.. mua ei kiinnosta tapella tällä ja muualla jatkuvasti.



Näemmä kiinnostaa, kun et muuta teekkää kuin altistat itseäsi vittuilulle. Suosittelen sitä koodaamista myös klabbariin postaamisen sijasta.
evvk

Posts: 1,918

#13584 • • Edited evvk

ezzy, 12.6.2009 22:16:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:11:
---
drinn, 12.6.2009 22:08:
---
Ai.. juu mä en nyt ihan oikeesti ymmärrä, että yritätkö vaan ajaa omaa mielipidettäs tällä asiasta mitään tietämättöimen varjolla niitä manipuloimalla.
Miksi mulle pitää vittuilla mm. Joomlasta.. myönnän et siinä on bugeja yhtäpaljon kuin kilpailijoiden tuotteissa ja ehkä kuitekin joku on sen valmiin supportin tehnyt paremmin.. mutta sitä en ymmärrä, että jos mun asiakas soittaa mulle että "Olemme hakeneet Joomlan netistä ja teetäneet graffat sen ulkoasuun mainostoimistossa ja haluaisimme nyt ostaa sinulta graffojen teknisen koodauksen Joomla templaatiksi" niin miksi pitäisi myydä niille kilpailevaa tuotetta kun se Joomla on niin paska.
Sinä et taida tajuta myös mitä se "Osakeenemmistön omistja juttu tarkoittaa".
Se tarkoittaa seuravaa:
Tauno omistaa Oy:stä 50 %
Raimo 40 %
Reiska 10 %
Reiska myy jollekkin 1 % omistaan.
Joten 1 % ostaneelle ei ole ks. ostosta mitään hyötyä. Sillä ei paljon osinkoja saa saatikka päätösvaltaa yrityksen tärkeissä päätöksissä vaikka omat päätökest olisi parempia kuin muiden. Päätökset tekee ne joilla on eniten osakkeita oli ne sitten mitä tahansa "Pyörän uudestaan keksimis juttuja" kuten tehdään oma Joomla.
Jos yritys meinaa oikeesti menestyä hyvin niin se viisain bisnessmies pitää olla se joka omistaa eniten osakkeita koska sen ääni on muihin verrattuna ratkaisevassa asemassa vaikka muiden mielipiteet olisi parempia.
---


wazup Rule-of-Three? http://www.pingstate.nu/linkit/183776 (etc..)

kaveri trollaa samaa paskaa täälläkin :DD aika varmaan kirjautua sairaalaan sisään..

---


Mee sää sinne sairalaan ihan itse.. mua ei kiinnosta tapella tällä ja muualla jatkuvasti.

---


Näemmä kiinnostaa, kun et muuta teekkää kuin altistat itseäsi vittuilulle. Suosittelen sitä koodaamista myös klabbariin postaamisen sijasta.



No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.
ezzy

Posts: 8,060

#13585 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 12.6.2009 22:22:
---
No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.



jepjep, sulla on. Olethan TJ ja koodailet joomlaa ja soittelet firmoihin ja kyselet verkkokaupan napeista. Jospa ei mentäis asioiden edelle. Tää on taas sitä mistä mä tossa edellisessä postissa puhuin.
evvk

Posts: 1,918

#13586 • • Edited evvk

ezzy, 12.6.2009 22:29:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:22:
---
No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.

---


jepjep, sulla on. Olethan TJ ja koodailet joomlaa ja soittelet firmoihin ja kyselet verkkokaupan napeista. Jospa ei mentäis asioiden edelle. Tää on taas sitä mistä mä tossa edellisessä postissa puhuin.



En ehkä ymmärrä mitä ajat takaa tuolla asioiden edelle menemisellä. Mutta turha väittä etteikö Joomla ole hyvä bisness kun sen osaa ja on sen myymisen spasialisti. Kuitekin mun asiakaat voi haluta mm. Liferay tai JBoss koodausta ja jos haluuu niin ei siinä muu auta.
Tottakai mä soittelen firmoihin tulojen eteen.
ezzy

Posts: 8,060

#13587 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 12.6.2009 22:36:
---
ezzy, 12.6.2009 22:29:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:22:
---
No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.

---


jepjep, sulla on. Olethan TJ ja koodailet joomlaa ja soittelet firmoihin ja kyselet verkkokaupan napeista. Jospa ei mentäis asioiden edelle. Tää on taas sitä mistä mä tossa edellisessä postissa puhuin.

---


En ehkä ymmärrä mitä ajat takaa tuolla asioiden edelle menemisellä.



Jos vaikka kysyn pari kysymystä havainnollistamisen vuoksi. Paljonko SINULLA on nyt duunareita? Paljonko on liikevaihto? Eli jos vaikka haaveilisit vähemmän ääneen?
evvk

Posts: 1,918

#13588 • • Edited evvk

ezzy, 12.6.2009 22:57:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:36:
---
ezzy, 12.6.2009 22:29:
---
mark hamilton, 12.6.2009 22:22:
---
No ehkä näin.. koodamisesta saa rahaa. Ei tässä olla sen tason kingjä että klubarilta ja pingstatelta tulisi vaan ylistystä.. ehkä sitten kun mulla on 150 duunaria ja liikevaihto 65 milj. EUR vuosi.

---


jepjep, sulla on. Olethan TJ ja koodailet joomlaa ja soittelet firmoihin ja kyselet verkkokaupan napeista. Jospa ei mentäis asioiden edelle. Tää on taas sitä mistä mä tossa edellisessä postissa puhuin.

---


En ehkä ymmärrä mitä ajat takaa tuolla asioiden edelle menemisellä.

---


Jos vaikka kysyn pari kysymystä havainnollistamisen vuoksi. Paljonko SINULLA on nyt duunareita? Paljonko on liikevaihto? Eli jos vaikka haaveilisit vähemmän ääneen?



Duunareita on 0.. Firman liikevato on 150.000 EUR vuosi.. nöin osakkaana mä en ole sitä kaikkee tehnyt. Se on eriasia mikä on wputoiminimen Tekonologiaplaneetta liikevaihto.. Kaikki meillä tekee omia bisneksiä. Valitettavsti opiskelijana en voi alle kirjoittaa sopimusta 12 kk / 40 h / viikko joista laskutan tietyn tuntisumman vaikka monia on tarjottu. Voin tehdä vain pikku bisneksiä.. joten katsotaan asiaa sitten kun olen valmistunut tradenomiksi.
Takyon

Posts: 2,945

#13589 • • Takyon Möwkö

whispering, 12.6.2009 21:34:
---
Takyon, 12.6.2009 17:55:
Miks useissa nettimusakaupoissa ja vastaavissa pitää joka ikisen biisin kohdalla olla se popularity mittari? Siis onks ihmiset ihan oikeesti niin *tun lampaita et niille pitää näyttää mitkä biisit on suosittuja ja sen perusteella tekevät ostopäätöksiä? Mä ymmärrän et teineille toi vielä toimii mut kun noi on oletuksena päällä ja piiloonkaan ei taida saada.. TTU!

---


En käytä nettimusiikkikauppoja, mutta muissa tilanteissa ainakin ite tulee usein tsekattua aina jotain "nevö hööd" juttuja jos porukka on tykänny siitä. Ei se tarkota mitään muuta kuin että sillä on suuremmat todennäkösyydet olla hyvää, kun sillä jolla on huonot arvosanat.



Mut kyseessä ei olekaan arvosana, vaan aivan yksinkertainen "tätä biisiä on ladattu/kuunneltu useammin" mittari. Ja tällainen mittari voi olla hyvinkin harhaanjohtava, jos pitäisi esimerkki keksiä niin tässä: oletetaan että eksyt uuteen musiikkikauppaan netissä jossa on ainoastaan sulle täysin tuntematonta musiikkia. Aloitat kuuntelemaan niistä jotka on saanut eniten hittejä, mutta 5-10 biisin jälkeen toteat että ei toimi ei ja päätät lopettaa koko systeemin käytön. Oletetaan että tuhat muuta ihmistä ympäri maailman tekee saman, tällöinhän se mittari kertautuu näiden muutamien biisien osalta vaikka välttämättä yksikään kuuntelija ei olisi niistä tykännyt.

Summasummarum, se Lady Gaga on varmaan just siellä eniten suosituissa biiseissä mut onks siinä oikeesti mitään hyvää?

Noh joo, katso kirjoitusaikaa ja päätä sit jaksatko ottaa vakavasti :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

whispering

Posts: 871

#13590 • • whispering Super Juusto

Takyon, 13.6.2009 01:37:
Mut kyseessä ei olekaan arvosana, vaan aivan yksinkertainen "tätä biisiä on ladattu/kuunneltu useammin" mittari. Ja tällainen mittari voi olla hyvinkin harhaanjohtava, jos pitäisi esimerkki keksiä niin tässä: oletetaan että eksyt uuteen musiikkikauppaan netissä jossa on ainoastaan sulle täysin tuntematonta musiikkia. Aloitat kuuntelemaan niistä jotka on saanut eniten hittejä, mutta 5-10 biisin jälkeen toteat että ei toimi ei ja päätät lopettaa koko systeemin käytön. Oletetaan että tuhat muuta ihmistä ympäri maailman tekee saman, tällöinhän se mittari kertautuu näiden muutamien biisien osalta vaikka välttämättä yksikään kuuntelija ei olisi niistä tykännyt.

Summasummarum, se Lady Gaga on varmaan just siellä eniten suosituissa biiseissä mut onks siinä oikeesti mitään hyvää?

Noh joo, katso kirjoitusaikaa ja päätä sit jaksatko ottaa vakavasti :D



Sinänaä jännä et oon ite usein lähteny niitteen muutaman huonon biisin jälkeen ...ja joskus mietin tekeeköhän monet muut samalla tavalla :D
lostgone

Posts: 2,493

#13592 • • lostgone
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#13593 • • jukebox Guest

lostgone, 14.6.2009 22:21:
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?


ainakaan omaan silmään ei jo mainitsemaasi kysymystä ole osunut ja, kun tämän seuraavan muistaisin vaikka kaatokännissä eikä vähiten siksi, että ks. chillaa henk.koht. dvd -kokoelmassani.

"vaikka vihaisit teknoa, tykkäät tästä leffasta!"
-movie magazine international.

(sisältää mm. musiikkivideon:
bedrock - heaven scent jne.)

'G R O O V E'

*tähti* *tähti* *tähti* *tähti*
a-j

Posts: 785

#13594 • • a-j
mistä on peräisin sanonta murusina maailmalla?
mulle tulee mieleen joku rautavaara/kärki/helismaa tms laulu?
siis muistelen että onni olisi murusina maailmalla,
mut mistä biisistä seon? jos se siis on biisistä? :)

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

akir0

Posts: 2,554

#13595 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

a-j, 15.6.2009 07:41:
mistä on peräisin sanonta murusina maailmalla?
mulle tulee mieleen joku rautavaara/kärki/helismaa tms laulu?
siis muistelen että onni olisi murusina maailmalla,
mut mistä biisistä seon? jos se siis on biisistä? :)


Hummani hei, hummani hei

[edit] viisaampi vastaus: Luultavasti sanat menevät "palasina maailmalla" jos tuota Rautavaaran kipaletta etsit:

http://lirama.net/song/66715

Juokse sinä humma,
Kun tuo taivas on niin tumma
Ja tiuku on aisan alla.
Voi, kuinka pieninä palasina onkaan
Mun leipäni maailmalla.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#13596 • • Kon-tiki The Unsinkable

lostgone, 14.6.2009 22:21:
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?



Esim. Groove on fiktio, samaa luokkaa kuin joku Human Traffic, kuka sellasista tykkää. Jos dokumenteista puhutaan, Hytky järjesti pari vuotta sitten leffapäivän, jossa itseäni viehättivät varsinkin teknon synnystä Detroitissa kertova High Tech Soul ja Berliinin bilekulttuuria keveesti mutta kuitenkin kuvaava Feiern. Kyl se Richie Hawtin -dokkarikin oli ihan jees *hymy*

http://www.hytky.org/teknoelokuvafestivaali/Sivusto/Teknoelokuvafestivaali.html

Vanhemmista dokumenteista on kai Suomenkin tv:ssä näytetty elektronisen musiikin yleisesitys Modulations ja New Yorkin 90-luvun house-diivoista kertova Hang the DJ.
Takyon

Posts: 2,945

#13597 • • Takyon Möwkö
Mistä osasta kauppaa mun pitäis lähteä ettimään et löytäisin tollasia esim pöydän/tuolin jalkojen alle laitettavia pehmusteita? Ja löytyyks sellasia mustana?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

daffy

Posts: 737

#13598 • • daffy duck and cover

Kon-tiki, 15.6.2009 09:54:
---
lostgone, 14.6.2009 22:21:
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?
---
Esim. Groove on fiktio, samaa luokkaa kuin joku Human Traffic, kuka sellasista tykkää. Jos dokumenteista puhutaan, Hytky järjesti pari vuotta sitten leffapäivän, jossa itseäni viehättivät varsinkin teknon synnystä Detroitissa kertova High Tech Soul ja Berliinin bilekulttuuria keveesti mutta kuitenkin kuvaava Feiern. Kyl se Richie Hawtin -dokkarikin oli ihan jees *hymy*

http://www.hytky.org/teknoelokuvafestivaali/Sivusto/Teknoelokuvafestivaali.html


Junkkapuolen nimikkeitä taas voi väijyä Hytkyn viimevuotiselta Dnb-festarisivustolta: http://www.hytky.org/dnbfestivaali/Sivusto/Drum%27n%27bass%20dokumenttifestivaali.html

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

juu-zo

Posts: 577

#13599 • • juu-zo *KoneHuone*

Takyon, 16.6.2009 19:44:
Mistä osasta kauppaa mun pitäis lähteä ettimään et löytäisin tollasia esim pöydän/tuolin jalkojen alle laitettavia pehmusteita? Ja löytyyks sellasia mustana?



kyllä löytyy ainakin mustana, jos tuollaista menisin katsomaan niin ensitöikseni kävelisin lähimmän myyjän luokse ja kysyisin. ei siis mitään hajua millä osastolla voisi olla.

--
Respect is not given, it is taken

Avatar
#13600 • • jukebox Guest

Kon-tiki, 15.6.2009 09:54:
---
lostgone, 14.6.2009 22:21:
Kysytty varmaan useampaan otteseen, mutta konemusiikista kertovia elokuvia tai dokkareita, joita kannattaisi nähdä?

---


Esim. Groove on fiktio, samaa luokkaa kuin joku Human Traffic, kuka sellasista tykkää.

voi kuule, moni(kin). dissaa nyt samaan hengenvetoon vaikka alati hauskaa: it's all gone pete tong -"fiktiiviä" jne.



Vanhemmista dokumenteista on kai Suomenkin tv:ssä näytetty elektronisen musiikin yleisesitys Modulations ja New Yorkin 90-luvun house-diivoista kertova Hang the DJ.

heh, jo listaamas on jokseenkin "hauskoja" tätä päivää elettäessä, joskin toki tervetulleita historiikkia halajaville.