Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,402,749 views

ezzy

Posts: 8,060

#14781 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

raveIt, 13.1.2010 17:53:
---

En itseasiassa sanonut mitään takaisin, koska mun puolesta hän saa olla omassa erinomaisuudessaan ihan omissa luuloissaan, ja kaverin tuntien halusi vaan iskeä puukkoa selkään.

Mutta jäin vain pohtimaan asiaa, tunnen kymmeniä nuoria kundeja jotka laahaa DJ:n/muun perässä kun joku on 'jotakin' täällä suomessa tai vaikka omassa pikkuympyrässään. Ja heitä ei koskaan luonnehdittaisiin 'wannabe':ksi. Ja olen aika varma jos tässä tilanteessa olisin ollut kundi, en olisi tuota kommenttia saanut.

Lisäksi naispuoliset usein luonnehditaan vaikka miksi jos vaikka seuraa jotakin artistia esim. eri paikkoihin esiintymään. Kutsun itseäni usein faniksi ja teen sitä täysillä.



Kertoo lähinnä sun aikuisesta käytöksestä toi reaktio. Tollaset voi jättää ihan omaan arvoonsa ja tehdä sitä mistä itse pitää.
Avatar
#14782 • • nope Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

ezzy, 13.1.2010 13:24:
---
Takyon, 12.1.2010 14:07:
Se tietokoneen kotelon tarkotus on suojata sisuskaluja just esim staattiselta sähköltä joten ulkopuolista imurointia ei tarvii arastella. Toki varovaisuutta on aina hyvä noudattaa ja esim liittimet voikin sitten olla jo herkempiä.

Läppäriä en kehottais kenelle tahansa itse putsattavaksi mut kyllä pöytäkoneen kotelon voi aika huoletta imuroida sisältä kunhan muistaa purkaa imurin putken ja oman kehon staattisuudet esimerkiksi lämpöpatteriin (sellaseen jossa kiertää vesi) eikä käytä harjallisia suuttimia.

---


Lämpöpatteri on kyllä ihan eri potentiaalissa mitä kone, joten koneen kuoreen mielummin se purkaminen...


Nope. Jos kone on maadoitetussa pistorasiassa niin se on samassa potentiaalissa. Jos ei, niin patteriin koskeminen on teh juttu, ei koneeseen, koska koneen runko ei ole silloin nollapontentiaalissa. Varmuuden vuoksi koneen runkoon ja patteriin (not. voi tulla puolen verkon jännitteinen tälli, joka ei kyllä ole vaarallinen terveelle ihmiselle. Energiaa kun ei pienessä y-konkassa juuri ole.)

Ja voi sen koneen imuroida ilman harjasuulakkeita. Jos se ei nappaa suhun, niin hyvin suurella todennäköisyydellä se ei nappaa koneeseenkaan.

Paineilma on jo parempi vaihtoehto Frejan ilmoittamaan tyyliin, mutta ei sitä kellään satu olemaan kuitenkaan koskaan kaapissa, joten voi huoletta vetästä kyllä ilman suutinta koneesta paskat pois. Herkimmät komponentit on aika tehokkaasti ladottu, niin, ettei niihin edes pääse hiplaamaan millään paskoilla.

Yybermageita Cyberdogin vilkkuvia keinokuitu kuteita ei kyllä kannata pitää sen aikana päällä staattisen sähkön vuoksi.

Onx jengi tilannu tietokone-lehden vai mikä tää kalabaliikki nyt oikeen on?
ezzy

Posts: 8,060

#14783 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

nope, 14.1.2010 01:45:
---

Nope. Jos kone on maadoitetussa pistorasiassa niin se on samassa potentiaalissa. Jos ei, niin patteriin koskeminen on teh juttu, ei koneeseen, koska koneen runko ei ole silloin nollapontentiaalissa. Varmuuden vuoksi koneen runkoon ja patteriin (not. voi tulla puolen verkon jännitteinen tälli, joka ei kyllä ole vaarallinen terveelle ihmiselle. Energiaa kun ei pienessä y-konkassa juuri ole.)



Mites monessa olohuoneessa oot nähny maadoitettuja pistorasioita? Itsellä on '89 rakennettu kämppä ei ei o ku vessassa ja keittiössä.
Avatar
#14784 • • Edited nope Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

ezzy, 14.1.2010 06:54:
---
nope, 14.1.2010 01:45:
---

Nope. Jos kone on maadoitetussa pistorasiassa niin se on samassa potentiaalissa. Jos ei, niin patteriin koskeminen on teh juttu, ei koneeseen, koska koneen runko ei ole silloin nollapontentiaalissa. Varmuuden vuoksi koneen runkoon ja patteriin (not. voi tulla puolen verkon jännitteinen tälli, joka ei kyllä ole vaarallinen terveelle ihmiselle. Energiaa kun ei pienessä y-konkassa juuri ole.)

---


Mites monessa olohuoneessa oot nähny maadoitettuja pistorasioita? Itsellä on '89 rakennettu kämppä ei o ku vessassa ja keittiössä.


Nyt on vähän epätoivosta. Toki myönnettäkööt se että elektronit menee aina negatiivisempaan (tai oikeastaan positiivisempaan, miten sen haluaa nähdä) potentiaaliin. Eli voltin patteri positiivisuudestaan huolimatta imeskelee verkkosähköä ihan mukavasti jos annetaan. Joka tapauksessa kroppaan jää se 115V. (E: Jota ei siis oikeesti ole olemassa. Ajattele se niin, että meidän välillä on miljoonien volttien jännite. Ihan käytännössäkin) Se ei kyllä kipinään riitä.

Toi maadottamaan pistorasiaan änkeminen menee samaan kategoriaan ku: EI SAAKELIPERKELE IMUROIDA TIETOKONEITA!!
Lyylikki

Posts: 2,975

#14785 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

raveIt, 13.1.2010 17:53:
---
Apo, 13.1.2010 13:16:


Eiköhän tommosen heittäminen kerro siitä disauttajasta enemmän kuin skenen tavoista. Omaa heikkoa asemaa/huonoa itsetuntoa pitää pönkittää tavalla tai toisella tms. Kai pistit tyypin oikealle paikalleen? *hih*

Uskoisin että vähänkään kokeneempien tyyppien ei oo enää tarvetta lähtee nokittelee tuolla tavalla (edit: paitsi keskenään internetissä). Miehenä tietty vaikea kommentoida tuohon asiaan, mutta oman kokemuksen mukaan "skenessä" teot vaikuttaa enemmän kuin sukupuoli.

---


En itseasiassa sanonut mitään takaisin, koska mun puolesta hän saa olla omassa erinomaisuudessaan ihan omissa luuloissaan, ja kaverin tuntien halusi vaan iskeä puukkoa selkään.

Mutta jäin vain pohtimaan asiaa, tunnen kymmeniä nuoria kundeja jotka laahaa DJ:n/muun perässä kun joku on 'jotakin' täällä suomessa tai vaikka omassa pikkuympyrässään. Ja heitä ei koskaan luonnehdittaisiin 'wannabe':ksi. Ja olen aika varma jos tässä tilanteessa olisin ollut kundi, en olisi tuota kommenttia saanut.

Lisäksi naispuoliset usein luonnehditaan vaikka miksi jos vaikka seuraa jotakin artistia esim. eri paikkoihin esiintymään. Kutsun itseäni usein faniksi ja teen sitä täysillä.



Enemmän minun mielestäni miehiä tituleerataan wannabeksi, kuin naisia. Sehän on (toki soittajasta itsestään riippuen) vaan kiva, jos tsirbuloita pyörii DJ-kopin ympäristössä, mutta mikäli siinä pyörii turhan innokkaita kundeja, jotka vehtaa vaan mitä levyjä laittaa soimaan ja mitä nappuloita millonkin vääntää, niin tästä useammin saa itselleen nimikkeen wannabe.

Tämä siis oma näkemykseni asiaan, mutta suattaahan tuo olla, että mualima on muuttuna.
ezzy

Posts: 8,060

#14786 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

nope, 14.1.2010 07:36:
---
ezzy, 14.1.2010 06:54:
---
nope, 14.1.2010 01:45:
---

Nope. Jos kone on maadoitetussa pistorasiassa niin se on samassa potentiaalissa. Jos ei, niin patteriin koskeminen on teh juttu, ei koneeseen, koska koneen runko ei ole silloin nollapontentiaalissa. Varmuuden vuoksi koneen runkoon ja patteriin (not. voi tulla puolen verkon jännitteinen tälli, joka ei kyllä ole vaarallinen terveelle ihmiselle. Energiaa kun ei pienessä y-konkassa juuri ole.)

---


Mites monessa olohuoneessa oot nähny maadoitettuja pistorasioita? Itsellä on '89 rakennettu kämppä ei o ku vessassa ja keittiössä.

---

Nyt on vähän epätoivosta. Toki myönnettäkööt se että elektronit menee aina negatiivisempaan (tai oikeastaan positiivisempaan, miten sen haluaa nähdä) potentiaaliin. Eli voltin patteri positiivisuudestaan huolimatta imeskelee verkkosähköä ihan mukavasti jos annetaan. Joka tapauksessa kroppaan jää se 115V. (E: Jota ei siis oikeesti ole olemassa. Ajattele se niin, että meidän välillä on miljoonien volttien jännite. Ihan käytännössäkin) Se ei kyllä kipinään riitä.

Toi maadottamaan pistorasiaan änkeminen menee samaan kategoriaan ku: EI SAAKELIPERKELE IMUROIDA TIETOKONEITA!!



Ihmettelinkin miks tosta ei saa mitään järkeä irti, mut pitihän se arvata että reivaajahan siellä kirjoittaa...
Avatar
#14787 • • Edited nope Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

ezzy, 14.1.2010 08:34:
Ihmettelinkin miks tosta ei saa mitään järkeä irti, mut pitihän se arvata että reivaajahan siellä kirjoittaa...


Anteeksi :/ Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Ettei voltteja ole olemassakaan ja silti meidän välillä on miljoonia voltteja? Ettei s'hkön suunta mene positiivisesta negatiiviseen, kuin sopimuksissa? Proffa en ole ja pedagogia kusee jo pelkästään ajatusten hajanaisuuden vuoksi, mutta taidan nyt epäillä, että yrität nyt loukata? Siinä tapauksessa vastaan, että haukut väärää puuta.
Ei mun tehtävä ole opettaa. Se mitä yritän, on saada ottamaan selvää. Olemaan parempi kuin.. Sanotaan nyt X. Se on sun vika jos et ymmärrä.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#14788 • • WiljamiDzay Nyypiö
Mua rupes taas mietityttää (oon miettiny aiemminkin mut aina unohtuu) kun näin jonkuu naapurin valkean kissan... Minkä takia valkoisilla kissoilla on (usein) toinen silmä sininen ja toinen vihreä *ding*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Kimbou

Posts: 608

#14789 • • Kimbou

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

WiljamiDzay, 15.1.2010 17:05:
Mua rupes taas mietityttää (oon miettiny aiemminkin mut aina unohtuu) kun näin jonkuu naapurin valkean kissan... Minkä takia valkoisilla kissoilla on (usein) toinen silmä sininen ja toinen vihreä *ding*



en tiedä onko niin yleistä, ite en oo pannu merkille,mutta jos kissa on valkoinen ja toinen silmä sininen on kissa aika suurella varmuudella kuuro. jos molemma silmät on sinisiä ni oisko ollu sillon sokeutta.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#14790 • • WiljamiDzay Nyypiö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Kimbou, 15.1.2010 17:37:
---
WiljamiDzay, 15.1.2010 17:05:
Mua rupes taas mietityttää (oon miettiny aiemminkin mut aina unohtuu) kun näin jonkuu naapurin valkean kissan... Minkä takia valkoisilla kissoilla on (usein) toinen silmä sininen ja toinen vihreä *ding*

---


en tiedä onko niin yleistä, ite en oo pannu merkille,mutta jos kissa on valkoinen ja toinen silmä sininen on kissa aika suurella varmuudella kuuro. jos molemma silmät on sinisiä ni oisko ollu sillon sokeutta.



Kyllä toi naapurin katti mun mielestä reagoi "kiskis":ittelyyn ja osaa naukuakin ihan normaalisti niin en uskoisi kuuroksi... Oon kyllä tainnu kuulla saman joskus aiemminkin nyt kun tarkemmin miettii.

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

GERTY

Posts: 411

#14791 • • GERTY

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Lyylikki, 14.1.2010 08:01:
---

---


Enemmän minun mielestäni miehiä tituleerataan wannabeksi, kuin naisia. Sehän on (toki soittajasta itsestään riippuen) vaan kiva, jos tsirbuloita pyörii DJ-kopin ympäristössä, mutta mikäli siinä pyörii turhan innokkaita kundeja, jotka vehtaa vaan mitä levyjä laittaa soimaan ja mitä nappuloita millonkin vääntää, niin tästä useammin saa itselleen nimikkeen wannabe.

Tämä siis oma näkemykseni asiaan, mutta suattaahan tuo olla, että mualima on muuttuna.



joo voihan se olla tietty noinkin. silti mä en pidä siitä että yleisesti naisia vähän niinkun helpommin moiseksi moititaan. mut samapa tuo, kuka tahansa ketä toista joksikin arvostelee on itse =D eiksje
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#14792 • • WiljamiDzay Nyypiö
Tietääkö silloin tekevänsä jotain oikein ulkomuotonsa ja yleisolemuksensa suhteen, kun saa epämääräisiä uhkailuita mustasukkaisilta poikaystäviltä?

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

wiwi

Posts: 1,575

#14793 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

WiljamiDzay, 17.1.2010 12:54:
Tietääkö silloin tekevänsä jotain oikein ulkomuotonsa ja yleisolemuksensa suhteen, kun saa epämääräisiä uhkailuita mustasukkaisilta poikaystäviltä?


:D

Ehkä. Ainakin sinut voi ilmeisesti luokitella uhaksi näiden mustasukkaisten poikaystävien maailmassa.

Tosin mun mielestä silloin tietää tehneensä väärän valinnan jos seurustelukumppanilla on tapana jaella epämääräisiä uhkauksia ihmisille.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#14794 • • WiljamiDzay Nyypiö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

wiwi, 17.1.2010 14:46:
---
WiljamiDzay, 17.1.2010 12:54:
Tietääkö silloin tekevänsä jotain oikein ulkomuotonsa ja yleisolemuksensa suhteen, kun saa epämääräisiä uhkailuita mustasukkaisilta poikaystäviltä?

---

:D

Ehkä. Ainakin sinut voi ilmeisesti luokitella uhaksi näiden mustasukkaisten poikaystävien maailmassa.

Tosin mun mielestä silloin tietää tehneensä väärän valinnan jos seurustelukumppanilla on tapana jaella epämääräisiä uhkauksia ihmisille.



Niin en mä niitä mustasukkaisia poikaystäviä ollutkaan seurustamassa (ei sillä, en mielestäni niitä mimmejäkään ihmeemmin :D )

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

wiwi

Posts: 1,575

#14795 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

WiljamiDzay, 17.1.2010 15:05:
---
wiwi, 17.1.2010 14:46:
---
WiljamiDzay, 17.1.2010 12:54:
Tietääkö silloin tekevänsä jotain oikein ulkomuotonsa ja yleisolemuksensa suhteen, kun saa epämääräisiä uhkailuita mustasukkaisilta poikaystäviltä?

---

:D

Ehkä. Ainakin sinut voi ilmeisesti luokitella uhaksi näiden mustasukkaisten poikaystävien maailmassa.

Tosin mun mielestä silloin tietää tehneensä väärän valinnan jos seurustelukumppanilla on tapana jaella epämääräisiä uhkauksia ihmisille.

---

Niin en mä niitä mustasukkaisia poikaystäviä ollutkaan seurustamassa (ei sillä, en mielestäni niitä mimmejäkään ihmeemmin :D )


Hah, mietinkin olisko pitänyt tarkentaa jotenkin. Asetin siis itseni tytön asemaan. Pointtina lähinnä se että jos jollain on tapana olla (yli)mustasukkainen ja uhkailla ihmisiä, syyt löytyvät sen pään sisältä, eivät sinusta.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#14796 • • WiljamiDzay Nyypiö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

wiwi, 17.1.2010 15:22:

Hah, mietinkin olisko pitänyt tarkentaa jotenkin. Asetin siis itseni tytön asemaan. Pointtina lähinnä se että jos jollain on tapana olla (yli)mustasukkainen ja uhkailla ihmisiä, syyt löytyvät sen pään sisältä, eivät sinusta.



Joo kyllä mä ekalle huomautin että kandee harkita ammattiauttajan apua ja myös että eiköhän se mimmi oo aikuisena kyllin kypsä tekemään itse päätökset siitä kenen kanssa juttelee ja kenen kanss ei... Ja mun kämppis meinas repiä pään irti toiselta :D

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

asdf

Posts: 3,155

#14797 • • asdf
Mihinkäs vois soitella taksiin jääneestä omaisuudesta?
Amma

Posts: 2,383

#14799 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Kipuongelma:
- vasemman olkapään/hartian/lavan alueella ilmeisesti jotain jumissa (kenties hermo?). Kipu ja puutuminen säteilee urheillessa ja reppua kantaessa koko käteen.
- alaselässä jotain myös ehkä jumissa - kipu/epämiellyttävä tunne säteilee (istuessa) varsinkin vasempaan lonkkaan, mutta muutenkin vasempaan jalkaan. Vasen jalka on muutaman kerran puutunut kokonaan nukkuessa.

Mikä hoito voisi olla avuksi? Lekuri passitti fysioterapeutille, mutta fysioterapeutin ohjeista ei ole oikein tuntunut olevan apua. Voisiko akupunktio auttaa? Vai joku muu hoito? Kuka vapauttaisi jumekset?
Antakee vinkkejä. Auttakee...

--
*etsiskel*

Jutu

Posts: 3,054

#14800 • • Jutu Blondi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 21.1.2010 23:35:
Kipuongelma:
- vasemman olkapään/hartian/lavan alueella ilmeisesti jotain jumissa (kenties hermo?). Kipu ja puutuminen säteilee urheillessa ja reppua kantaessa koko käteen.
- alaselässä jotain myös ehkä jumissa - kipu/epämiellyttävä tunne säteilee (istuessa) varsinkin vasempaan lonkkaan, mutta muutenkin vasempaan jalkaan. Vasen jalka on muutaman kerran puutunut kokonaan nukkuessa.

Mikä hoito voisi olla avuksi? Lekuri passitti fysioterapeutille, mutta fysioterapeutin ohjeista ei ole oikein tuntunut olevan apua. Voisiko akupunktio auttaa? Vai joku muu hoito? Kuka vapauttaisi jumekset?
Antakee vinkkejä. Auttakee...



Ootko kokeillut hierontaa? Tai keppijumppaa? Itellä ainakin keppijumppa auttaa yläselän ongelmiin.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.