Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,572 views

evvk

Posts: 1,918

#13541 • • Edited evvk

ezzy, 11.6.2009 20:20:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:11:
---

---
1. Jos mies on työtön ja vaimo saa palkkaa 1800 € kuukaudessa, miehen työmarkkinatuki vähenee.
---


Esim tuo pitäisi muotoilla:

1. Jos mies on työtön ja vaimo saa palkkaa 1800 € kuukaudessa, mies ei saa työmarkkinatukea ollenkaan.


---


Miks se noin pitäis muotoilla, kun se ei o totta? exäkin sai hurjat 20Eur kuussa työmarkkinatukea, mun tulojen takia ja ne on kyllä yli 1800e



Jaa.. mä oon ollut siinä uskossa, että jos vaimo tienaa yli 1000 € ei saa tukea enää ollenkaan kun siitä leikataan niin paljon.
Mutta se ansiosidonnaisjuttu on vähän niin ja näin, koska voin olla vaikka osa-aikatyössä ja tienata vaikka 200 € / kk ja saada loput sovitetulla päivärahalla, jolloin ansiosidonnainen jäisi niin pieneksi ettei liittoon kuuluminen edes kannattaisi.
ValaX

Posts: 3,891

#13542 • • ValaX
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?
evvk

Posts: 1,918

#13543 • • evvk

vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?



Jaa.. no KELA voi väitää mitä huvittaa ainakin periaatteessa (joo ihan varmaan joku käräytti että olette pari)
ezzy

Posts: 8,060

#13544 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 11.6.2009 20:30:
---
vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?

---


Jaa.. no KELA voi väitää mitä huvittaa ainakin periaatteessa (joo ihan varmaan joku käräytti että olette pari)



Eipä siihen tarvi kait kun allekirjoitetut laput, että ei ole parisuhteessa. Kela saa yrittää sitten vakoilla, mitä huvittaa :D miten parisuhde edes määritellään :D
ValaX

Posts: 3,891

#13545 • • ValaX
Kun on ollut näitä tapauksia että homo ja lesbo on kämppiksiä ja kela on pitänyt niitä parina. Sekä miespari on tekeytynyt kämppiksiks ja täydestä meni.. Tosin noi jutu mistä olen kuullut oli joskus 90-luvun lopulla.. Onhan tää vähän kait muuttunut..?
evvk

Posts: 1,918

#13546 • • evvk

ezzy, 11.6.2009 20:34:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:30:
---
vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?

---


Jaa.. no KELA voi väitää mitä huvittaa ainakin periaatteessa (joo ihan varmaan joku käräytti että olette pari)

---


Eipä siihen tarvi kait kun allekirjoitetut laput, että ei ole parisuhteessa. Kela saa yrittää sitten vakoilla, mitä huvittaa :D miten parisuhde edes määritellään :D



Entäs jos on seksisuhde?
KooKie

Posts: 4,338

#13547 • • KooKie aka. Petress Pan

vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?



Kelan asumistukitiedoista:

"Puolisolla tarkoitetaan avio- tai avopuolisoa, sekä rekisteröidyn parisuhteen osapuolta. Samassa asunnossa asuvat mies ja nainen katsotaan puolisoiksi, mikäli he eivät toisin todista*. Samaa sukupuolta olevia, yhdessä asuvia henkilöitä ei katsota avopuolisoiksi, mikäli he eivät ole rekisteröineet parisuhdettaan."

*Mikäli olen oikein ymmärtänyt, tämä todistus tapahtuu ilmoituksella ja sillä, että pystyy näyttämään, että henkilöillä on joko omat huoneet tai erilliset nukkumapaikat.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

ezzy

Posts: 8,060

#13548 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 11.6.2009 20:42:
---
ezzy, 11.6.2009 20:34:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:30:
---
vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?

---


Jaa.. no KELA voi väitää mitä huvittaa ainakin periaatteessa (joo ihan varmaan joku käräytti että olette pari)

---


Eipä siihen tarvi kait kun allekirjoitetut laput, että ei ole parisuhteessa. Kela saa yrittää sitten vakoilla, mitä huvittaa :D miten parisuhde edes määritellään :D

---


Entäs jos on seksisuhde?



Ai onko seksisuhde parisuhde? Kysytkö tosissas tota? Ystäväthän ei voi myöskään nukkua samassa kämpässä samassa asunnossa?
evvk

Posts: 1,918

#13549 • • evvk

ezzy, 11.6.2009 21:08:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:42:
---
ezzy, 11.6.2009 20:34:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:30:
---
vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?

---


Jaa.. no KELA voi väitää mitä huvittaa ainakin periaatteessa (joo ihan varmaan joku käräytti että olette pari)

---


Eipä siihen tarvi kait kun allekirjoitetut laput, että ei ole parisuhteessa. Kela saa yrittää sitten vakoilla, mitä huvittaa :D miten parisuhde edes määritellään :D

---


Entäs jos on seksisuhde?

---


Ai onko seksisuhde parisuhde? Kysytkö tosissas tota? Ystäväthän ei voi myöskään nukkua samassa kämpässä samassa asunnossa?




En kysynyt tuota tosissaan. Mutta on se vähän silti ihmeelistä, jos vain kämppikset nukuu samassa sänkyssä ja hommailee muna, pimppi ja peppu juttuja keskenään.
ezzy

Posts: 8,060

#13550 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 11.6.2009 21:11:
---

En kysynyt tuota tosissaan. Mutta on se vähän silti ihmeelistä, jos vain kämppikset nukuu samassa sänkyssä ja hommailee muna, pimppi ja peppu juttuja keskenään.



Ei sen seksin tarvi olla muuta kuin tarpeiden tyydyttämistä. Kaikki ei ole sitä sitoutuvaa sorttia nääs.
Avatar
#13551 • • opmdevil Guest

KooKie, 11.6.2009 20:54:
---
vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?

---


Kelan asumistukitiedoista:

"Puolisolla tarkoitetaan avio- tai avopuolisoa, sekä rekisteröidyn parisuhteen osapuolta. Samassa asunnossa asuvat mies ja nainen katsotaan puolisoiksi, mikäli he eivät toisin todista*. Samaa sukupuolta olevia, yhdessä asuvia henkilöitä ei katsota avopuolisoiksi, mikäli he eivät ole rekisteröineet parisuhdettaan."

*Mikäli olen oikein ymmärtänyt, tämä todistus tapahtuu ilmoituksella ja sillä, että pystyy näyttämään, että henkilöillä on joko omat huoneet tai erilliset nukkumapaikat.



Mikkelissä ainakaan opiskelijasoluissa ei voi olla mies ja nainen koska MOASin mielestä kela katsoo että kyseessä on avopari ja samoin yksi kaveri olisi muuten muuttanut kimppaan naispuolisen kaverin luo väliaikaisesti mutta sitten kela alkoi urputtaa asiasta juuri tätä avopuoliso juttua niin se sitten jäi haaveeksi se idea ja muutti sitten äitinsä luo asumaan. Todistaminen siitä, että ei ole avopari voi olla melko vaikeaa koska kusetus kerroin on asiassa niin houkutteleva että väärinkäytökset ovat varmaan melko yleisiä.
Gleba

Posts: 549

#13552 • • Gleba

opmdevil, 12.6.2009 10:42:
---
KooKie, 11.6.2009 20:54:
---
vala, 11.6.2009 20:28:



Mikkelissä ainakaan opiskelijasoluissa ei voi olla mies ja nainen koska MOASin mielestä kela katsoo että kyseessä on avopari ja samoin yksi kaveri olisi muuten muuttanut kimppaan naispuolisen kaverin luo väliaikaisesti mutta sitten kela alkoi urputtaa asiasta juuri tätä avopuoliso juttua niin se sitten jäi haaveeksi se idea ja muutti sitten äitinsä luo asumaan. Todistaminen siitä, että ei ole avopari voi olla melko vaikeaa koska kusetus kerroin on asiassa niin houkutteleva että väärinkäytökset ovat varmaan melko yleisiä.



Nykyäänhän ei puolison tulot vaikuta opintotukeen. Siis jos toinen opiskelee ja toinen on töissä, niin se työssäkäyvä saa ihan rauhassa tienata mitä haluaa, ei vaikuta toisen tukiin. Vuoden alussa taisi tulla voimaan tämä säännös. Että siinä mielessä ei varmaan Kelaa enää hetkauta kuka asuu missäkin?

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Lyylikki

Posts: 2,975

#13553 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Gleba, 12.6.2009 12:17:
Nykyäänhän ei puolison tulot vaikuta opintotukeen. Siis jos toinen opiskelee ja toinen on töissä, niin se työssäkäyvä saa ihan rauhassa tienata mitä haluaa, ei vaikuta toisen tukiin. Vuoden alussa taisi tulla voimaan tämä säännös. Että siinä mielessä ei varmaan Kelaa enää hetkauta kuka asuu missäkin?



Tällainen löytyi Jyväskylän yliopiston nettisivuilta:

https://www.jyu.fi/hallinto/opintotuki/asumislisa/pson_tulot

Huomattavaa tuossa on viimeinen lause:

"Puolison tuloja ei oteta huomioon opintotuen asumislisän myöntämisessä 1.1.2009 lukien."

Mutta tossa tais olla kyse ihan yleisestä asumistuesta ja tää koskee vaan opintotuen asumislisää.
Gleba

Posts: 549

#13554 • • Gleba

Lyylikki, 12.6.2009 12:24:
---
Gleba, 12.6.2009 12:17:


Tällainen löytyi Jyväskylän yliopiston nettisivuilta:

https://www.jyu.fi/hallinto/opintotuki/asumislisa/pson_tulot

Huomattavaa tuossa on viimeinen lause:

"Puolison tuloja ei oteta huomioon opintotuen asumislisän myöntämisessä 1.1.2009 lukien."

Mutta tossa tais olla kyse ihan yleisestä asumistuesta ja tää koskee vaan opintotuen asumislisää.



Niin, opintotukihan koostuu opintorahasta, asumislisästä ja lainatakauksesta. Ja puolison tulot on tämän vuoden alkuun asti vaikuttaneet vain tuohon asumislisään. Yleisestä asumistuesta ja muista en tiiä, mutta näin siis jos opiskelee.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Avatar
#13555 • • opmdevil Guest

Gleba, 12.6.2009 12:17:
---
opmdevil, 12.6.2009 10:42:
---
KooKie, 11.6.2009 20:54:
---
vala, 11.6.2009 20:28:



Mikkelissä ainakaan opiskelijasoluissa ei voi olla mies ja nainen koska MOASin mielestä kela katsoo että kyseessä on avopari ja samoin yksi kaveri olisi muuten muuttanut kimppaan naispuolisen kaverin luo väliaikaisesti mutta sitten kela alkoi urputtaa asiasta juuri tätä avopuoliso juttua niin se sitten jäi haaveeksi se idea ja muutti sitten äitinsä luo asumaan. Todistaminen siitä, että ei ole avopari voi olla melko vaikeaa koska kusetus kerroin on asiassa niin houkutteleva että väärinkäytökset ovat varmaan melko yleisiä.

---


Nykyäänhän ei puolison tulot vaikuta opintotukeen. Siis jos toinen opiskelee ja toinen on töissä, niin se työssäkäyvä saa ihan rauhassa tienata mitä haluaa, ei vaikuta toisen tukiin. Vuoden alussa taisi tulla voimaan tämä säännös. Että siinä mielessä ei varmaan Kelaa enää hetkauta kuka asuu missäkin?



Niin mä en sitten tiedä vaikuttaako tuo siihen, että jos kumpikin on kyseisessä kämpässä opiskelijoita ja tahtovat kumpikin asumislisää kyseiseen kämppään.
Gleba

Posts: 549

#13556 • • Edited Gleba

opmdevil, 12.6.2009 12:30:
---
Gleba, 12.6.2009 12:17:
---
opmdevil, 12.6.2009 10:42:
---
KooKie, 11.6.2009 20:54:
---
vala, 11.6.2009 20:28:




---


Niin mä en sitten tiedä vaikuttaako tuo siihen, että jos kumpikin on kyseisessä kämpässä opiskelijoita ja tahtovat kumpikin asumislisää kyseiseen kämppään.



Ei vaikuta, kyllähän molemmat asukkaat voi saada asumislisää. Molemmat hakee sitä omaan vuokraosuuteensa.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#13557 • • peikkolapsi miisa the maskotti
no niin ja puhelinongelmat senkun jatkavat kiusaamistaan.
tilanne: vanha luuri - näyttö rikki. luurissa muistikortti, joka ei toimi uudessa puhelimessa, koska pyytää salasanaa, jollaista ei ole koskaan laitettu. nyt tässä ajatuksena siirtää muistikortilta tiedostot koneelle > ei onnistu suoraan datakaapelilla luurista jostain syystä. muistikortin lukija kuitenkin löytyi, mutta kun... kun sitten yrittää avata tätä niin "levyä ei ole alustettu, haluatko alustaa sen nyt" > joka tietääkseni meinaa sitä että sittenhän ne kaikki tiedostot katoaa :D
tekniikka on perseestä.

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

evvk

Posts: 1,918

#13558 • • Edited evvk

ezzy, 12.6.2009 10:13:
---
mark hamilton, 11.6.2009 21:11:
---

En kysynyt tuota tosissaan. Mutta on se vähän silti ihmeelistä, jos vain kämppikset nukuu samassa sänkyssä ja hommailee muna, pimppi ja peppu juttuja keskenään.

---


Ei sen seksin tarvi olla muuta kuin tarpeiden tyydyttämistä. Kaikki ei ole sitä sitoutuvaa sorttia nääs.



Joo.. kaveri puhelee jotain, että mulla on jotain illuusioita kun oon 31 ja 18-20vee pokat tulee jotain lähestyyn baareissa. Että se parisuhde ei toimisi kun mulla on soppari Yritys Oyj Plc:n kanssa ja muija haluasi kattella salkareita.. ihan niinkuin se ikä merkkaisi toisen ajan käyttö tarpeisiin. Sitä paitti nuorien kanssa nyt ei voi odottaa kuin seksiä ja hetken huumaa kun toinen päättää sitten sinkkuilla... ja se Reino on nyt kivempi.. sori vaan. Kysymys lähinnä mitä mä haluun. Eli haluanko parisuhdetta vai hetkeen kivaa. Tiedä sitten mutta ei mun kotiin voi niin vaan tulla koska mulla on isot asiakkaat ja 5-vuoden NDA ja edes vaimolle tms. ei voi kertoia mitään mitä kännykkä softia tms. duunailen mun asiakkaille.
evvk

Posts: 1,918

#13559 • • Edited evvk
Miksi myyntityö on niin vaikeaa?
Kun soitan ison lafkan vaiteeseen niin vaide ei tajua hölkäsen pöläystä mun myymästä palvelusta mitään vaikka asian muotoilisi miten hyvänsä. Siis myyn alihankintapalveluita.. myyn vuokratyötä.. olemme henkilöstövuokrausyritys.. ja mitään ei tajuta muuta kuin antaa uusi numero joka kuitekin on väärä missä asiasta ei tajuta kuin melkein ja annetaan taas uusi numero.
Myöskin kun vaihteeseen soittaa niin ne tajuaa korkeintaan sanat "ATK ohjelma" mutta ei mitä "ATK"-ta olen myymässä.
Ei ole helppoa..
Sama on kun menee kyseleen apua OP:sta verkkomaksupainikkeiden koodaamisesta niin ne luulee että olen ostamassa jotain verkkokaupasta OP:n maksupalveluista, ja sanat "Olen tekemässä verkkokauppaa asiakkaalle ja siihen Verkkomaksusysteemejä".. niin mitään ei tajuta.
Vai pitäsikö sanoa pokerilla, että "Anna Toimitusjohtajan numero".. silloin puhuisin ylimmälle päällikölle sitten omistajien jälkeen, kuten myynnin oppaissa neuvotaan.
ezzy

Posts: 8,060

#13560 • • Edited ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 12.6.2009 13:01:
---
ezzy, 12.6.2009 10:13:
---
mark hamilton, 11.6.2009 21:11:
---

En kysynyt tuota tosissaan. Mutta on se vähän silti ihmeelistä, jos vain kämppikset nukuu samassa sänkyssä ja hommailee muna, pimppi ja peppu juttuja keskenään.

---


Ei sen seksin tarvi olla muuta kuin tarpeiden tyydyttämistä. Kaikki ei ole sitä sitoutuvaa sorttia nääs.

---


Joo.. kaveri puhelee jotain, että mulla on jotain illuusioita kun oon 31 ja 18-20vee pokat tulee jotain lähestyyn baareissa. Että se parisuhde ei toimisi kun mulla on soppari Yritys Oyj Plc:n kanssa ja muija haluasi kattella salkareita.. ihan niinkuin se ikä merkkaisi toisen ajan käyttö tarpeisiin. Sitä paitti nuorien kanssa nyt ei voi odottaa kuin seksiä ja hetken huumaa kun toinen päättää sitten sinkkuilla... ja se Reino on nyt kivempi.. sori vaan. Kysymys lähinnä mitä mä haluun. Eli haluanko parisuhdetta vai hetkeen kivaa. Tiedä sitten mutta ei mun kotiin voi niin vaan tulla koska mulla on isot asiakkaat ja 5-vuoden NDA ja edes vaimolle tms. ei voi kertoia mitään mitä kännykkä softia tms. duunailen mun asiakkaille.



Joo kyl jos on duunissa NDA niin kannattaa pysyä koko ikänsä sinkkuna, niin kriittistä se koodaaminen on...

mark hamilton, 12.6.2009 13:09:
Kun soitan ison lafkan vaiteeseen niin vaide ei tajua hölkäsen pöläystä mun myymästä palvelusta mitään vaikka asian muotoilisi miten hyvänsä. Siis myyn alihankintapalveluita.. myyn vuokratyötä.. olemme henkilöstövuokrausyritys..

Sama on kun menee kyseleen apua OP:sta verkkomaksupainikkeiden koodaamisesta niin ne luulee että olen ostamassa jotain verkkokaupasta OP:n maksupalveluista, ja sanat "Olen tekemässä verkkokauppaa asiakkaalle ja siihen Verkkomaksusysteemejä".. niin mitään ei tajuta.
Vai pitäsikö sanoa pokerilla, että "Anna Toimitusjohtajan numero".. silloin puhuisin ylimmälle päällikölle sitten omistajien jälkeen, kuten myynnin oppaissa neuvotaan.



Onko tullut mieleen, että pyytäisit vaihteeseen vaikka HR tai rekrytointivastaavaa? ja sama homma ton OP:n pankin kanssa, taidat soitella vähän väärään paikkaan koodausneuvoja kysyäksesi...