Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,471,965 views

wiwi

Posts: 1,575

#13521 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

ezzy, 10.6.2009 09:36:
---
wiwi, 10.6.2009 00:24:

Mikä on tv:n säätiedotuksessa sen kartan edessä heiluvan meteorologin funktio?

---

Tulkki.


Noh, ei se selitä mitenkään sitä miks sen jantterin tarvii olla siinä kuvassa heilumassa. Jos katsoo sen meteorologin kädenliikkeitä vaikka niin nehän on sellasia pikku heilahduksia vähän sinne päin. Se selostus voisi tulla myös kuvan ulkopuolelta ja esim. nuolet havainnollistaa, mistä puhutaan.

Veikkaan, että kyseessä on vaan kulttuurinen käytäntö, johon ollaan niin tottuneita ettei sitä huomaa. Olisi silti kiinnostava tietää, mistä se juontuu.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

gr

Posts: 1,116

#13522 • • gr Hu-hu

wiwi, 10.6.2009 12:11:
---
ezzy, 10.6.2009 09:36:
---
wiwi, 10.6.2009 00:24:

Mikä on tv:n säätiedotuksessa sen kartan edessä heiluvan meteorologin funktio?

---

Tulkki.

---

Noh, ei se selitä mitenkään sitä miks sen jantterin tarvii olla siinä kuvassa heilumassa. Jos katsoo sen meteorologin kädenliikkeitä vaikka niin nehän on sellasia pikku heilahduksia vähän sinne päin. Se selostus voisi tulla myös kuvan ulkopuolelta ja esim. nuolet havainnollistaa, mistä puhutaan.

Veikkaan, että kyseessä on vaan kulttuurinen käytäntö, johon ollaan niin tottuneita ettei sitä huomaa. Olisi silti kiinnostava tietää, mistä se juontuu.


Amerikan ihmemaassa tähän tehtävään on ainakin monesti valittu se "isotissinen blondi"
asdf

Posts: 3,155

#13523 • • asdf
Oiskohan pk-seudulla joku mesta missä ois hyvä valikoima Niken Air Force One -tossuja, vai oisko parasta tilata netistä? Ja jos näin, mitä nettikauppaa jengi suosittelis?
Kimbou

Posts: 608

#13524 • • Kimbou

Zenni, 10.6.2009 20:39:
Oiskohan pk-seudulla joku mesta missä ois hyvä valikoima Niken Air Force One -tossuja, vai oisko parasta tilata netistä? Ja jos näin, mitä nettikauppaa jengi suosittelis?



eikö kampissa ole joku niken liike, siis kampin keskuksessa, sieltä ehkä kannattais kattoa. Popossa kannattaa ehkä käydä vilkasemassa, eli siitä robalta. popot.fi

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Kimbou

Posts: 608

#13525 • • Kimbou

LiQuid, 10.6.2009 11:52:
---
ice-angel, 10.6.2009 10:43:
---
Takyon, 10.6.2009 10:42:
---
ice-angel, 10.6.2009 10:13:
Miksi Tuusulan motarin varrella oli eilen valkoista pyykkiä kuivumassa? *ding*

---


Ettei vaan ollu Metallica-fanien taideteoksia joita löytyy mm kehä ykkösen ja hämeenlinnanväylän varsilta?

---

Ahaa, en tiennytkään moisesta...=o

---


Joo pisti itteeki vähän hämäämään!

http://www.vartti.fi/artikkeli/da521395-e06b-47cc-984e-7a8acf7be830




jaahans, selvis siis outojen paitojen alkuperä mullekkin, etelä haagasta bongattu :D

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

W

Posts: 1,049

#13526 • • Edited W
Minkäs takia muuten kun imuttaa esimerkiksi tuolta tribalmixes.com sivustolta tyylisuuntana progressive niin setit on sellasta tyylikästä ja kulkevaa housea ja teknoa, mutta suomessa jos puhutaan tyylistä progressive niin useimmat tuntuu tarkoittavan tällä huomattavasti nopeampaa, tykimpää ja yksinkertaisempaa jytinää?

Eli siis esim Hernan Cattaneo, Paco Maroto, Thomas Penton, Nicholas Van Orton ja monet muut on tuolla maailmalla listattu tyylinä progressive, vaikka suomessa heidän tyylinsä nimettäisiin varmasti meneväksi houseksi tai jotain vastaavaa.....tiedän, aika vaikeaselkoinen kyssäri, sori se mutta toivottavasti ymmärsitte. Ihmetyttää vaan että tuolla imo kaikki parhaat musat löytyy progressiven alta ja suomessa se otetaan kirosanana?

Edit: on esim noita seuraavissa Dansuissa esiintyvän Chris Laken settejä tossa niin nekin on listattu tyylin puolesta Progressive/House ja Dansumainokseen ei viittitä edes kirjoittaa tollasta kirosanaa kuin progressive....? *ding*
epicuros

Posts: 7,734

#13527 • • Edited epicuros
Olisiko yhtään väärin todeta, että elokuvien ja musiikki-teollisuuden kannalta 70/80-luvulla oltiin "aikamme huipulla", mitä tulee uusien ideoiden ja käytännössä myös luovuuden suhteen?(huom. suhteessa ideoiden määrään)

R.I.P. Stanley Kubrick, Stan Winston yms.

Kuin myös artistien ja kuluttajien kulta-ajat:


Ehkä tästä ajasta vielä kerrotaan tai ei, mutta vittu mä ainakin olen onnellinen kaikesta mun ajan musiikista, elokuvista ja peleistä, sekä ihmisistä - olette elämäni suola ja sokeri, mikä aina pitää kiinnostukseni korkealla ja motivaationi korkealla - tietysti =D

ALEEEXAAANDEEER THEE GREAAAT!!!!

--
Valid criticism does you a favor.

epicuros

Posts: 7,734

#13528 • • Edited epicuros
Ja toisaalta.. Olisko aika oppii jo elää sen kanssa, että MENNEITÄ ELÄMYKSIÄ EI TODENNÄKÖISESTI ENÄÄ KOETA - IKINÄ; ja ottaa vastaan uudet tulokkaat vastaan myös arvostuksella. Enkä nyt puhu pelkästään hänestä taí hänen tulevasta elokuvasta (huono vitsi kyllä, mutta oli pakko mainostaa :P). Siis puhun nyt vaan scifi:stä, missä ei välttämättä tarvitse kierrättää vanhoja ideoita meillekään. Vaan ylipäätänsä siitä, et voitais ollla edes sen verran onnellisia, että edes jotkut sielut tuottaa Hollarissa näitkäin heidän järjettömillä budjeteillaan, jopa Trans2 niin, EI MUA VITTU HAITTAA AINAKAAN!

Koska mä olen
A) Star Trek
B) Transformers
C) Star Wars
D) Aliens
E) Termintor
F) Matrix
G) Babylon 5

-fani ja osaan uppoutua tuohon maaimaan, enkä siten myöskään näe noita - tai monia muitakaan elokuvia pelkästään siitä silmästä, mikä tyydyttää "ohikulkevaa katsojaa", mitä lähes kaikki ovat. Kyllä mä haistan rahastuksen ja kaukaa, mutta on se silti mulle viihdettä ollut. Sama, kuin sanoisi, että jokainen vitun joutsenlampi ja ooppera ja metallican konsertti olisivat rahastusta. Hah! - tervetuloa romantiikan ja science-fictionin jännään tulevaisuuteen?

Mä en katso montaa ihmistä ylöspäin niin paljon, kuin luovia tapauksia - olivat ne forumeilla Kuilun tapaista tekstiä tarjovia tai Cameronin tasoista järjettömäntasoista perfectionismia, mutta sen voin myöntää äskeiselle visailulle, etten koskaan ehtinyt seurata baby vitosta, koska Mechwarrior 2 voitti tekniikallaan, jännityksellään mennentullen ja ST TNG tuli aiemmin, mikä täytti mun saippua-osaston helposti :)

Ja mitä luovuuteen tulee niin nämä edes vaivautuu =)

--
Valid criticism does you a favor.

epicuros

Posts: 7,734

#13529 • • Edited epicuros
ai niin


kysmys kuulkuu - käsititkö tuota tekstiä yhtään?*känni**känni**känni*

btw.
Ja, ettei unohtuisi... ->
&feature=fvw

--
Valid criticism does you a favor.

epicuros

Posts: 7,734

#13530 • • Edited epicuros
Mikä on nörtti?

Sellanen, joka istuu päivät pitkät koneen äärellä?

Vai joku haka jossain teknisessä & mekaanisessa -asiassa kuten auto tai tietokone?

Kehorakenteeltaan ruipelo?


Tsekataas:

Mä olen pelannut WoW:ia - paljon. <-check (online yli 230 päivää)

Istun työn lisäksi myös kotona paljon koneen äärellä. <- check

Istuu aamu kasilta koneen äärellä kännissä <-<< chäck!

Olen ruipelo bodareiden silmissä <- double-check


Tästä on hyvä lähtee. Nämä ovat niitä kauniita yleistyksiä ja ennakkoluuloja, mitä olen kuullut.


Mikä on nörtti?

--
Valid criticism does you a favor.

wiwi

Posts: 1,575

#13531 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

epicuros, 11.6.2009 08:01:

Mikä on nörtti?


Sellanen, joka harrastaa kännistä yksinpuhelua netissä sen sijaan että puhuis livenä frendiensä kanssa.


*pepsodent*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Lyylikki

Posts: 2,975

#13532 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Miksi on helpompaa säästää "väärinpäin"?

Miksi on siis helpompaa sillain, että kuluttaa kaikki rahat parissa päivässä ja kituutta koko loppukuun kuin että kituuttais koko alkukuun ja sitten parissa viimeisessä päivässä tuhlais kaikki ne rahat?
zaler

Posts: 1,545

#13533 • • zaler e h k i s

Lyylikki, 11.6.2009 11:02:
Miksi on helpompaa säästää "väärinpäin"?

Miksi on siis helpompaa sillain, että kuluttaa kaikki rahat parissa päivässä ja kituutta koko loppukuun kuin että kituuttais koko alkukuun ja sitten parissa viimeisessä päivässä tuhlais kaikki ne rahat?



ehkäpä siks että se loppukuun nihkeily ei ole vapaaehtoista..

--
let´s eat to the beat!

epicuros

Posts: 7,734

#13534 • • epicuros

wiwi, 11.6.2009 10:52:
---
epicuros, 11.6.2009 08:01:

Mikä on nörtti?

---

Sellanen, joka harrastaa kännistä yksinpuhelua netissä sen sijaan että puhuis livenä frendiensä kanssa.


*pepsodent*




Bullseye >_<


:DD

--
Valid criticism does you a favor.

evvk

Posts: 1,918

#13536 • • evvk
Eiks nörtti ole sellainen epäsosiaalinen silmälasipäinen finninaama, joka ei ymmärrä vastakkaisen sukupuolen päälle ja harrastukset on tietokone, tietokonepelit, roolipelit ja katselee telkkarista mm. Star Wars:ia ja keräilee Star Wars -leluja ja leikkii niillä.
evvk

Posts: 1,918

#13537 • • Edited evvk
Olisiko mahdollista päästä työttömyysharjoitteluun, jossa työttömyyttä saisi harjoitella palkkaa vastaan.
Saavathan työttömät harjoitella työn tekoa ilman palkkaa.
ValaX

Posts: 3,891

#13538 • • ValaX

mark hamilton, 11.6.2009 19:27:
Olisiko mahdollista päästä työttömyysharjoitteluun, jossa työttömyyttä saisi harjoitella palkkaa vastaan.
Saavathan työttömät harjoitella työn tekoa ilman palkkaa.



mä voisin ottaa joo palkaa tästä*hih*
evvk

Posts: 1,918

#13539 • • evvk

vala, 11.6.2009 19:30:
---
mark hamilton, 11.6.2009 19:27:
Olisiko mahdollista päästä työttömyysharjoitteluun, jossa työttömyyttä saisi harjoitella palkkaa vastaan.
Saavathan työttömät harjoitella työn tekoa ilman palkkaa.

---


mä voisin ottaa joo palkaa tästä*hih*



Joo katselin tossä tällaista:

http://virtuoosi.pkky.fi/vilma/tyoelama/tyottomuusteht.htm

Tuolla on kysymyksiä, johon kumpikaan vaitoehto ei ole oikein tai johonkin ei voi vastata kyllä tai ei.

1. Jos mies on työtön ja vaimo saa palkkaa 1800 € kuukaudessa, miehen työmarkkinatuki vähenee.



Esim tuo pitäisi muotoilla:

1. Jos mies on työtön ja vaimo saa palkkaa 1800 € kuukaudessa, mies ei saa työmarkkinatukea ollenkaan.

5. Ansioon suhteutettu päiväraha on aina isompi kuin työmarkkinatuki.



Tähän ei voi vastata kyllä tai ei, koska jos on saanut tosi paskaa palkaa esim. 200 € / kk. Niin ansiosidonnainen on pienempi kuin työmarkkinauki ja vasta kun on saanut kunnollista palkkaa voi saada 500 pv tukea joka on isompi kuin tmt..
ezzy

Posts: 8,060

#13540 • • ezzy Droid-pappa

mark hamilton, 11.6.2009 20:11:
---

---
1. Jos mies on työtön ja vaimo saa palkkaa 1800 € kuukaudessa, miehen työmarkkinatuki vähenee.
---


Esim tuo pitäisi muotoilla:

1. Jos mies on työtön ja vaimo saa palkkaa 1800 € kuukaudessa, mies ei saa työmarkkinatukea ollenkaan.



Miks se noin pitäis muotoilla, kun se ei o totta? exäkin sai hurjat 20Eur kuussa työmarkkinatukea, mun tulojen takia ja ne on kyllä yli 1800e