Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,494,254 views

Kolera

Posts: 4,256

#12761 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

mark hamilton, 28.11.2008 13:07:
---
Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???

---


Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?

---


No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??


itse kyllä ymmärtäisin "ajoin sataa autoa" lopulta että ajoi 100km autolla, mutta en ikinä kyllä ole kuullut kenenkään puhekielessä käyttävän tuommoista lausahdusta. ajoin satasta, ajoin sataakahtakymmentä jne. on ihan normaaleja mut niissäki auto on tupannu taipuu muotoon autolla eikä autoa. kai tämä on sitten asuinpaikasta riippuvaa murteen tapaista

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

evvk

Posts: 1,918

#12762 • • evvk

Kolera, 30.11.2008 00:21:
---
mark hamilton, 28.11.2008 13:07:
---
Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???

---


Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?

---


No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??

---

itse kyllä ymmärtäisin "ajoin sataa autoa" lopulta että ajoi 100km autolla, mutta en ikinä kyllä ole kuullut kenenkään puhekielessä käyttävän tuommoista lausahdusta. ajoin satasta, ajoin sataakahtakymmentä jne. on ihan normaaleja mut niissäki auto on tupannu taipuu muotoon autolla eikä autoa. kai tämä on sitten asuinpaikasta riippuvaa murteen tapaista



Tjaa.. meilläpäin on ollut tapana sanoa, että "ajoin sataa" tai "ajoin sataakahtakyppiä".. tai sitten slangi tyylillä "ajoin yhtä markaa" tai "mulla oli 2 markkaa lasissa"
innae

Posts: 1,377

#12763 • • innae PaskaJätkä
Pitääkö minun mennä reseptin kirjoittaneelle lääkärille uusimaan reseptin?
Yliopiston Apteekin nettisivujen mukaa: Reseptien uusiminen

Asiakkaan toivomuksesta pyrimme uusimaan asiakkaan omalta lääkäriltä sellaisia asiakkaan voimassa olevia reseptejä, joita viranomaismääräysten mukaan voi apteekin kautta uusia.

Mutta mitkä ovat sitten reseptejä joita he uusivat?
Häh, en ymmärrä:(

--
PaskaJätkä

sapeli

Posts: 11,768

#12764 • • sapeli jokukukamikä?

innae, 30.11.2008 17:37:
Pitääkö minun mennä reseptin kirjoittaneelle lääkärille uusimaan reseptin?
Yliopiston Apteekin nettisivujen mukaa: Reseptien uusiminen

Asiakkaan toivomuksesta pyrimme uusimaan asiakkaan omalta lääkäriltä sellaisia asiakkaan voimassa olevia reseptejä, joita viranomaismääräysten mukaan voi apteekin kautta uusia.

Mutta mitkä ovat sitten reseptejä joita he uusivat?
Häh, en ymmärrä:(



Mun mielestäni kuka tahansa lääkäri voi uusia reseptin, mutta siinä käytetään joka kerta harkintaa että onko tarvetta yhä. Ilmeisesti Yliopiston Apteekin kautta he voivat pyytää reseptin uusimista, mutta vain siltä lääkäriltä joka reseptin on antanut. Itse olen ainakin onnistunut puhelimitse uusimaan reseptin lääkäriltä itseltään, ehkä helpompi niin.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Kolera

Posts: 4,256

#12765 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

mark hamilton, 30.11.2008 17:26:
---
Kolera, 30.11.2008 00:21:
---
mark hamilton, 28.11.2008 13:07:
---
Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???

---


Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?

---


No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??

---

itse kyllä ymmärtäisin "ajoin sataa autoa" lopulta että ajoi 100km autolla, mutta en ikinä kyllä ole kuullut kenenkään puhekielessä käyttävän tuommoista lausahdusta. ajoin satasta, ajoin sataakahtakymmentä jne. on ihan normaaleja mut niissäki auto on tupannu taipuu muotoon autolla eikä autoa. kai tämä on sitten asuinpaikasta riippuvaa murteen tapaista

---


Tjaa.. meilläpäin on ollut tapana sanoa, että "ajoin sataa" tai "ajoin sataakahtakyppiä".. tai sitten slangi tyylillä "ajoin yhtä markaa" tai "mulla oli 2 markkaa lasissa"


niin mutta kuka teillä sanoo "ajoin sataa autoa". "ajoin sataa" ja "ajoin sataakahtakymppiä" on ihan täysin normaaleja puhekielen ilmauksia mutta en mä ole koskaan kuullut "ajaa sataa autoa" toki "ajaa sataa autoLLA" on sitten ihan eri asia

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

evvk

Posts: 1,918

#12766 • • evvk

Kolera, 30.11.2008 18:10:
---
mark hamilton, 30.11.2008 17:26:
---
Kolera, 30.11.2008 00:21:
---
mark hamilton, 28.11.2008 13:07:
---
Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???

---


Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?

---


No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??

---

itse kyllä ymmärtäisin "ajoin sataa autoa" lopulta että ajoi 100km autolla, mutta en ikinä kyllä ole kuullut kenenkään puhekielessä käyttävän tuommoista lausahdusta. ajoin satasta, ajoin sataakahtakymmentä jne. on ihan normaaleja mut niissäki auto on tupannu taipuu muotoon autolla eikä autoa. kai tämä on sitten asuinpaikasta riippuvaa murteen tapaista

---


Tjaa.. meilläpäin on ollut tapana sanoa, että "ajoin sataa" tai "ajoin sataakahtakyppiä".. tai sitten slangi tyylillä "ajoin yhtä markaa" tai "mulla oli 2 markkaa lasissa"

---

niin mutta kuka teillä sanoo "ajoin sataa autoa". "ajoin sataa" ja "ajoin sataakahtakymppiä" on ihan täysin normaaleja puhekielen ilmauksia mutta en mä ole koskaan kuullut "ajaa sataa autoa" toki "ajaa sataa autoLLA" on sitten ihan eri asia



Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.
Kolera

Posts: 4,256

#12768 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

mark hamilton, 30.11.2008 18:43:
Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.


Noni eli nyt selvis lopulta että mitä toi sun ensimmäisen viestin "miten" tarkoittaa-> "mietin"

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Pätkis

Posts: 1,038

#12769 • • Pätkis Pikkis

Lost-Soul, 29.11.2008 23:05:
---
Pätkis, 29.11.2008 22:44:
Oliks olemassa jotain litkua joka räjäyttää atomeiksi putkistosta kaiken sonnan kun sitä kaataa viemäriin? Kylppärissä haisee ajoittain märkä koira ja huolellisen siivoamisen jälkeen jäljelle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa kuin viemärin suunnilla muhivat koirankarvat, joista ilmeisesti olis syytä hankkiutua eroon *sars*

---

Itse olen käyttänyt Mr. Muscle viemärivaahtoa. Tuo tuntuu puhdistavan putkistot kohtalaisen hyvin ja käytön jälkeen oikein haisee puhtaalle. Tuota taitaa löytyä melkein jokaisesta marketista.


Upeeta, kiitos.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Epailija

Posts: 5,636

#12770 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mark hamilton, 30.11.2008 18:43:
Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.



Eli olet itse vitsillä kehitellyt täysin epäloogisen tavan ilmaista asioita ja tämän seurauksena et enää pysy kärryillä kun puhutaan selvää suomea? Onko vika tällöin sinussa vai kielessä?

Hyvin simppeliähän tämä on.

Ampuu 100 miestä. = Ampuu sata miestä. (Implikaatio on, että kuoliaaksi)
Ampuu 100:a miestä. = Ampuu sataa miestä.
Ajaa sataa autoa. = Ajaa sadalla autolla.
Ajaa autoa kahtasataa. = Ajaa autoa 200 km/h.

Siispä vastaan tähän:

No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??



Ei, ei todellakaan voi jos haluat, että puheissasi on mitään järkeä. Meni sitten puhekielen mukaan tai ei.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

evvk

Posts: 1,918

#12771 • • Edited evvk

Epailija, 1.12.2008 10:39:
---
mark hamilton, 30.11.2008 18:43:
Ei kukaan sano.. vaan kyseessä on mun oma kehittelemä vitsin omainen tapa leikkiä lauseilla.

---


Eli olet itse vitsillä kehitellyt täysin epäloogisen tavan ilmaista asioita ja tämän seurauksena et enää pysy kärryillä kun puhutaan selvää suomea? Onko vika tällöin sinussa vai kielessä?

Hyvin simppeliähän tämä on.

Ampuu 100 miestä. = Ampuu sata miestä. (Implikaatio on, että kuoliaaksi)
Ampuu 100:a miestä. = Ampuu sataa miestä.
Ajaa sataa autoa. = Ajaa sadalla autolla.
Ajaa autoa kahtasataa. = Ajaa autoa 200 km/h.

Siispä vastaan tähän:


---
No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??
---


Ei, ei todellakaan voi jos haluat, että puheissasi on mitään järkeä. Meni sitten puhekielen mukaan tai ei.



Tjaa.. luuletko, että oikeasti edes uskoin väitteeseeni "puhekieli".. mutta ei se mitään joskus ihmiset saattaa pahastikin ärsyyntyä erinäisistä väitteistä vaikka joskus olen oikeassa. Kerran väitin että "esim. ruskeaksi ja valmiiksi värjättyä tukkaa ei voi valkaista entisen värin aiheuttamien kemiallisten reaktioiden takia" johon mulla oli usemmankin parturikampaajan perustelut että miski ja omakohtaistakin kokemusta niin eräät jotka olivat eri mieltä tai halusivat olla sitä tahallaan kun eivät yleisesti hyväksi hiusten värjäämistä niin ne meinasivat käydä päälle. Voi olla että olin rauennut arvostelmaan niin aiemmin liikaa kun olin alkanut kyllästyä siihen että ne kiusaa muita oppilaita lapsellisista asioista. Mun mielestä aina jokaisella kuten myös itsellä olisi syytä katsoa myös sinne omaan peiliin.
evvk

Posts: 1,918

#12772 • • evvk

Pätkis, 1.12.2008 00:18:
---
Lost-Soul, 29.11.2008 23:05:
---
Pätkis, 29.11.2008 22:44:
Oliks olemassa jotain litkua joka räjäyttää atomeiksi putkistosta kaiken sonnan kun sitä kaataa viemäriin? Kylppärissä haisee ajoittain märkä koira ja huolellisen siivoamisen jälkeen jäljelle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa kuin viemärin suunnilla muhivat koirankarvat, joista ilmeisesti olis syytä hankkiutua eroon *sars*

---

Itse olen käyttänyt Mr. Muscle viemärivaahtoa. Tuo tuntuu puhdistavan putkistot kohtalaisen hyvin ja käytön jälkeen oikein haisee puhtaalle. Tuota taitaa löytyä melkein jokaisesta marketista.

---

Upeeta, kiitos.



Mr Muscle räjäyttää sisällä ja puutarhassa
sapeli

Posts: 11,768

#12773 • • sapeli jokukukamikä?
Jos syön banaanin ulkona, pitäisikö kuori heittää metsikköön hajoamaan luonnollisesti mullaksi, vai pistää roskikseen, mistä se päätyy kaatopaikalle? Muistelen että biojätettä ei kaatopaikalle juuri saisi päätyä, ei jotenkaan pääse siellä maatumaan?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#12774 • • Kon-tiki The Unsinkable

sapeli, 2.12.2008 13:27:
Jos syön banaanin ulkona, pitäisikö kuori heittää metsikköön hajoamaan luonnollisesti mullaksi, vai pistää roskikseen, mistä se päätyy kaatopaikalle? Muistelen että biojätettä ei kaatopaikalle juuri saisi päätyä, ei jotenkaan pääse siellä maatumaan?



Mulla on tapana heitellä banaaninkuoret, omenankeskustat ja sensellaset johonkin pusikkoon, jos olen niitä ulkosalla snäkännyt. Ulkona ne maatuu hitaasti mutta varmasti, kun taas sekajätteessä ne puristuu kaatopaikalla niin tiiviiksi ja joutuu erilaisten ikuisesti kestävien muoviroskien "tukahduttamaksi", että maatuminen pysähtyy ennen kuin on ehtiny edes alkaa.

Vielä ikävämpää on, että sekajätteen sekaan menneet biojätteet tuottaa kaatopaikoilla metaania, kasvihuonekaasua joka on paljon haitallisempaa kuin hiilidioksidi. Juuri siksi kaikkien pitäisi kotonaan + töissä lajitella biojäte. Kaatopaikkojen kompostikasoille mullantuotanto on nimittäin vasta toissijainen tehtävä, tärkeämpää on se että niillä estetään metaanipäästöt ilmakehään.
mariq

Posts: 2,154

#12775 • • mariq

Kon-tiki, 2.12.2008 13:37:
---
sapeli, 2.12.2008 13:27:
Jos syön banaanin ulkona, pitäisikö kuori heittää metsikköön hajoamaan luonnollisesti mullaksi, vai pistää roskikseen, mistä se päätyy kaatopaikalle? Muistelen että biojätettä ei kaatopaikalle juuri saisi päätyä, ei jotenkaan pääse siellä maatumaan?

---

Mulla on tapana heitellä banaaninkuoret, omenankeskustat ja sensellaset johonkin pusikkoon, jos olen niitä ulkosalla snäkännyt. Ulkona ne maatuu hitaasti mutta varmasti
--clip--


Ei se maatuminen oo ees välttis niin kovin hidasta.. *hymy*

Seurasin kerran muutaman päivän ajan kodin edustalla (asfaltti-)tielle jalkakäytävän kivetyksen viereen heitettyä banaaninkuorta, joka pysyi samassa paikassa niin kauan, ettei sitä enää tunnistanut banaaninkuoreksi tai oikeastaan miksikään muuksi kun tahraksi tiessä, joka sekin aika pian hävisi. Eli noin viikossa se katosi kokonaan, vaikka ei ollut päätynyt edes pöpelikköön *hihu*

Tämän perusteella en suosittelisi roskista *vink*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

noena

Posts: 3,138

#12776 • • noena first breath after coma
Miksi en välillä näe itseäni online-listalla? en ole ruksannut lisäasetuksista itseäni piiloon, joten se ei ole minusta kiinni! Kuulemma muutamalla muullakin käynyt näin joskus?

--
TwistedLife™ Amusement Park

onni3mk

Posts: 3,973

#12777 • • onni3mk Onni on.
Onks Lohja-Salo-motari jo avattu?

--
Onni on.

onni3mk

Posts: 3,973

#12779 • • onni3mk Onni on.

JussiS, 3.12.2008 10:44:
---
onni3mk, 3.12.2008 10:44:
Onks Lohja-Salo-motari jo avattu?

---

Osittain.

Salo-Lahnajärvi on auki, mutta loppupätkä aukeaa parin viikon sisällä.



Liittyyks Turuntie jotenkin helposti siihen motariin vai pitääks ajaa jotain muuta kautta sen takia?

--
Onni on.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#12780 • • Jussi Soro choon!

onni3mk, 3.12.2008 10:47:
Liittyyks Turuntie jotenkin helposti siihen motariin vai pitääks ajaa jotain muuta kautta sen takia?


Liittyy helposti, väliaikaiset opasteet löytyy jne.