Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,489,899 views

nomic

Posts: 4,120

#12801 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Koska ruoka on valmista? On nälkä. :I
$

Posts: 1,802

#12802 • • $ Destination weekend!

domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.



+++Laskutus (rahakkaat asiakkaat eli firmat edellyttävät usein)
+++++Mahdolliset hyödylliset verovähennykset (itseni kohdalla musiikki ja laitteet)

--Kirjanpito
---Veroilmoitus
---Veroennakot

Itselläni on siis ihan verovirastoon ilmoitettu toiminimi joka ei maksanut mitään. Alana on "taiteilijatoiminta" eli dj.
Ober

Posts: 587

#12803 • • Ober Dog shit taco
mikä firma vuokrais/välittäis halpoi yksiöitä alueelta
espoo: olari, tapiola, matinkylä
helsinki: keskusta ja sen lähistö
??
tai mistä yleesäkkään kannattais alkaa tsiigaileen?
DJ Rx

Posts: 2,527

#12804 • • DJ Rx FINRG Recordings

$, 11.12.2008 21:17:
---
domi, 11.12.2008 13:02:
Tyhmääkin tyhmempi kysymys: Mitä hyötyä/haittaa on oman toiminimen perustamisessa? Tällä hetkellä semmoinen ois ajankohtaista ja tarvisin lyhyen tiivistelmän sen hyödyistä ja haitoista.

---


+++Laskutus (rahakkaat asiakkaat eli firmat edellyttävät usein)
+++++Mahdolliset hyödylliset verovähennykset (itseni kohdalla musiikki ja laitteet)

--Kirjanpito
---Veroilmoitus
---Veroennakot

Itselläni on siis ihan verovirastoon ilmoitettu toiminimi joka ei maksanut mitään. Alana on "taiteilijatoiminta" eli dj.



kandee pistää kaikki laillinen liiketoiminta

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

asdf

Posts: 3,155

#12805 • • asdf

Ober, 11.12.2008 21:44:
mikä firma vuokrais/välittäis halpoi yksiöitä alueelta
espoo: olari, tapiola, matinkylä
helsinki: keskusta ja sen lähistö
??
tai mistä yleesäkkään kannattais alkaa tsiigaileen?



sato.fi ja vvo.fi, reilusti halvemmalt irtoo ku yksityiselt. Ja kantsii myös rekata Vuokraturvaan, sielt tulee suht hyviä tarjouksia kans.
Lyylikki

Posts: 2,975

#12806 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Ober, 11.12.2008 21:44:
mikä firma vuokrais/välittäis halpoi yksiöitä alueelta
espoo: olari, tapiola, matinkylä
helsinki: keskusta ja sen lähistö
??
tai mistä yleesäkkään kannattais alkaa tsiigaileen?



Nuorisosäätiö vuokraa myös suhteellisen huokeaan hintaan kämppiä 18-30 vuotiaille nuorille. Paikkoja on Helsingissä ja Espoossa, mutta en tiedä osuuvatko ne yhtään sinne suunnalle, minne havittelet. Yksi tuttu asui tämän instanssin kämpässä Haagassa. Iso uusi yksiö, jolla hintaa oli muistaakseni alle 400 euroa, joka on melko vähän.

Myös vakuutusyhtiöillä saattaa olla edelleen jotain kämppiä, jotka siis hieman huokempia, kuin vapailta markkinoilta. Jos yksiö ei ole täysin ehdoton, niin erilaisia kimppa-asumisen muotojahan nykypäivänä täällä keskustassa harrastetaan, kun juuri yksiöiden hinnat on karanneet ihan käsistä.
Takyon

Posts: 2,945

#12807 • • Takyon Möwkö
Miks Nokian omat videonmuuntosoftat ei osaa muuttaa videoita sellaiseen formaattiin että ne toimisivat Nokian puhelimissa? Thumbnailkuva tulee ihan hyvin näkyville mutta kun yrittää pätkää avata niin tulee ilmoitus että tiedostossa on jotain vikaa ja sitten ruutu pysyy pimeänä mutta ääni kuuluu..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Lyylikki

Posts: 2,975

#12808 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Muistaskos kukaan, että mitenkä noihin kuorkkeihin ja muihin raskaisiin ajoneuvoihin tuli se peruutuksen varoitusääni?

Mulla on joku halju mielikuva, että joskus 70-luvulla olisi joku lapsi kuollut, kun ei huomannut, että kuorkki peruuttaa. Eikä se kuorkin kuski huomannut sitä lasta. Jotain vähän enemmän kun tätä meikäläisen mutua olisi kiva löytää, mutta jotenkin ei google löydä mitn.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#12809 • • Hitchhiker
Miksi aina silloin tekee mieli lähteä liikenteeseen, kun ketään muu ei ole liikenteessä *igor*?
kotivalo

Posts: 190

#12810 • • kotivalo
koska yksin on muutenkin parasta lähtee liikenteeseen...
Ei tartte vääntää kättä siitä mihin paikkaan mennään tai muuta vastaavaa ikävää...
Mielipiteeni voi toki johtua myös siitä, että suurin osa kavereista omaa täysin vastakkaisen musa / menomesta maun mitä itse...
Hitchhiker

Posts: 1,754

#12811 • • Hitchhiker

kotivalo, 19.12.2008 21:10:
koska yksin on muutenkin parasta lähtee liikenteeseen...
Ei tartte vääntää kättä siitä mihin paikkaan mennään tai muuta vastaavaa ikävää...
Mielipiteeni voi toki johtua myös siitä, että suurin osa kavereista omaa täysin vastakkaisen musa / menomesta maun mitä itse...


Noinhan tuo menee valitettavan usein.
Onysablet

Posts: 27

#12812 • • Onysablet ´xu
Tähän kellonaikkan nousee kummasti monia erinäisiä kysymyksiä mieleen, miksi?
kuten:
-Miksi ihmisten oksennukset ovat tätä nykyä lähinnä oransseja?
-Mitä on tapahtunut klubikulttuurille viimeisen parin vuoden aikana?
Ja ennen kaikkea:
-Missä on minun sieluni?
turquoise

Posts: 732

#12813 • • turquoise e-ra2co

Onysablet, 21.12.2008 02:45:
-Miksi ihmisten oksennukset ovat tätä nykyä lähinnä oransseja?



*tirsk**lmao*

(Tähän kyllä tekee mieli esittää jatkokysymys, että minkä värisiä ne ennen ovat olleet?*vink*)

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Onysablet

Posts: 27

#12814 • • Onysablet ´xu

sativa, 21.12.2008 02:58:
---
Onysablet, 21.12.2008 02:45:
-Miksi ihmisten oksennukset ovat tätä nykyä lähinnä oransseja?


---


*tirsk**lmao*

(Tähän kyllä tekee mieli esittää jatkokysymys, että minkä värisiä ne ennen ovat olleet?*vink*)



Tämähän nimenomaan olikin ehkä *hih* tärkein näistä, mutta mielestäni ne ovat ennen olleet enemmänkin keltaisia. Tai jotain...
Karski

Posts: 6,049

#12815 • • Karski Pomon kätyri

Onysablet, 21.12.2008 02:45:

-Mitä on tapahtunut klubikulttuurille viimeisen parin vuoden aikana?



Vastaus: ei juuri mitään jos vertaa siihen mitä
sille on tapahtunu viimeisten 10/20/30 vuoden aikana.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Kimbou

Posts: 608

#12816 • • Kimbou
miten pitäs toimia kinkun sulatuksen kanssa?? pitääkö kinkku paistaa heti sulatuksen jälkeen vai voiko sitä ihan normaalisti vielä säilöä jääkaapissa muutaman päivän ennen paistoa.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

RiD

Posts: 2,817

#12817 • • RiD Nukemi
Miten vitussa tätä itunesia ajetaan?

Multa pöllittiin läppäri ja synkatut playlistit oli edellisellä koneella. Miten helvetissä tähän jumalan hylkäämään softaan saa lisättyä biisin tai pari ilman että tää paskakikkula ehdottaa koko soittimen synkkaamista mikä meinais sitä että ne musat mitä mulla on tuolla soittimella/ei ole muualla katoaa ja se korvais ne noilla parilla mitä oon laittamassa nyt sisään. Miks helvetissä tolta perkeleen putkilolta ei saa noita itse laittamia biisejään ulos?

AEEAEAEA halp, hajoan tähän.

--
*super* *possu*

Aeslie

Posts: 356

#12818 • • Aeslie
nyt on pelkkää mutu tuntumaa mut netistä sai ladattua jostain ohjelman jolla saa noi tiedostot omalle koneelle ja sit voi luoda uudelleen koko playlistin... kuulin vain joku viisaampi ja parempi opastakoot lisää ei kannata vaipua epätoivoon :)
laite

Posts: 2,994

#12819 • • laite MastahWankah

RiD, 26.12.2008 13:10:
Miten vitussa tätä itunesia ajetaan?

Multa pöllittiin läppäri ja synkatut playlistit oli edellisellä koneella. Miten helvetissä tähän jumalan hylkäämään softaan saa lisättyä biisin tai pari ilman että tää paskakikkula ehdottaa koko soittimen synkkaamista mikä meinais sitä että ne musat mitä mulla on tuolla soittimella/ei ole muualla katoaa ja se korvais ne noilla parilla mitä oon laittamassa nyt sisään. Miks helvetissä tolta perkeleen putkilolta ei saa noita itse laittamia biisejään ulos?

AEEAEAEA halp, hajoan tähän.


Ööö niin koitat iPodista saada musiikit + playlistit koneelle?

http://www.ipodrip.com/
RiD

Posts: 2,817

#12820 • • RiD Nukemi

laite, 26.12.2008 13:28:
---
RiD, 26.12.2008 13:10:
Miten vitussa tätä itunesia ajetaan?

Multa pöllittiin läppäri ja synkatut playlistit oli edellisellä koneella. Miten helvetissä tähän jumalan hylkäämään softaan saa lisättyä biisin tai pari ilman että tää paskakikkula ehdottaa koko soittimen synkkaamista mikä meinais sitä että ne musat mitä mulla on tuolla soittimella/ei ole muualla katoaa ja se korvais ne noilla parilla mitä oon laittamassa nyt sisään. Miks helvetissä tolta perkeleen putkilolta ei saa noita itse laittamia biisejään ulos?

AEEAEAEA halp, hajoan tähän.

---

Ööö niin koitat iPodista saada musiikit + playlistit koneelle?

http://www.ipodrip.com/



no sekin. ja se että miten lisään tohon ihan vaan muutaman biisin kerrallaan. Ilman että se paska synkkaa tota tyhjäks. (ne playlistit mistä toi ipodin sisältö on rakennettu ei oo enään olemassa, eikä niitä biisejäkään tj.) En saa mitään drag'n'drop paskaa toimimaan ja synkatessa varottaa että pyyhkii tyhjäks ja replacee sisällän noilla muutamalla biisillä.

--
*super* *possu*