Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,489,092 views

wiwi

Posts: 1,575

#12741 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Miten vessanpöntössä pysyy tietty määrä vettä? Jos vaikka kaadan pönttöön ämpärillisen vettä, se ei ala tulvia yli äyräidensä. Miksi?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

wiwi

Posts: 1,575

#12743 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

blastic, 28.11.2008 11:12:
---
wiwi, 28.11.2008 11:09:
Miten vessanpöntössä pysyy tietty määrä vettä? Jos vaikka kaadan pönttöön ämpärillisen vettä, se ei ala tulvia yli äyräidensä. Miksi?

---

Noh... koska vesi valuu sinne viemäriin *hih*

http://www.renovation-headquarters.com/images2/toilet diagram.jpg


Tulipa tyhmä olo kun katsoin tota kuvaa. :D No mutta, miten sitten vessan vetäminen toimii?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

blastic

Posts: 930

#12744 • • blastic ballistic ballstick

wiwi, 28.11.2008 11:18:
Tulipa tyhmä olo kun katsoin tota kuvaa. :D No mutta, miten sitten vessan vetäminen toimii?



Eiköhän se mene ihan vaan niin, että vesisäiliöstä tuutataan puhdasta vettä pönttöön, jolloin kaikki sonta liikkuu vesivirran mukana pois alta.
Caro²

Posts: 5,301

#12745 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

wiwi, 28.11.2008 11:18:
---
blastic, 28.11.2008 11:12:
---
wiwi, 28.11.2008 11:09:
Miten vessanpöntössä pysyy tietty määrä vettä? Jos vaikka kaadan pönttöön ämpärillisen vettä, se ei ala tulvia yli äyräidensä. Miksi?

---

Noh... koska vesi valuu sinne viemäriin *hih*

http://www.renovation-headquarters.com/images2/toilet diagram.jpg

---

Tulipa tyhmä olo kun katsoin tota kuvaa. :D No mutta, miten sitten vessan vetäminen toimii?


Se toimii niin, että kun nupista vetää (tai napista painaa). Vesi valuu painovoiman vaikutuksesta ylempänä olevasta säiliöstä reunoja pitkin alas pönttöön. Koska pöntön vesipinta ja "putken puolella" oleva vesipinta pyrkii olemaan samalla korkeudella käy pönttöpuolen täyttyessä ilmiö, että vesi puskee toiselle puolelle ("yrittäessään tasoittaa vesipinnan"). Se veden siirtyminen toiselle puolelle ("imu") imasee pienet ruskeet lapset muualle uimaan, niin sanotusti.

Selvittikö tuo asiaa yhtään vai oliko joku tarkempi toiminto pöntön sisällä se mitä hait *ding*
Caro²

Posts: 5,301

#12748 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

JussiS, 28.11.2008 11:32:
---
Caro², 28.11.2008 11:28:
Selvittikö tuo asiaa yhtään vai oliko joku tarkempi toiminto pöntön sisällä se mitä hait *ding*

---

Tossa kuvassa on "ballcock" *tirsk*


*iloinen* En ees huomannu :D

Mut onhan toi vähä sen näkönen.

Se liikkuu ylös alas ja täyttää säiliön nesteellä - kuulostaaks tutulta *lmao*

[pieni]ei se kyl vissii oikeesti liiku ylös ja alas[/pieni]
evvk

Posts: 1,918

#12749 • • evvk
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???
Takyon

Posts: 2,945

#12751 • • Takyon Möwkö

mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???



Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

josbe

Posts: 1,982

#12752 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Miksi nykyään, kun joku quottaa mua ja jotain mun postaukseen vastaavaa henkilöä, mulle ei tule siitä mitään ilmoitusta? Vain ensimmäisestä vastauksesta tulee. Ärsyttävää, kun joskus huomaa pitkän ajan kuluttua, että jostain omasta postauksesta on käyty pitkät keskustelut.
wiwi

Posts: 1,575

#12753 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Caro², 28.11.2008 11:28:
---
wiwi, 28.11.2008 11:18:
---
blastic, 28.11.2008 11:12:
---
wiwi, 28.11.2008 11:09:
Miten vessanpöntössä pysyy tietty määrä vettä? Jos vaikka kaadan pönttöön ämpärillisen vettä, se ei ala tulvia yli äyräidensä. Miksi?
---
Noh... koska vesi valuu sinne viemäriin *hih*
http://www.renovation-headquarters.com/images2/toilet diagram.jpg
---
Tulipa tyhmä olo kun katsoin tota kuvaa. :D No mutta, miten sitten vessan vetäminen toimii?
---
...Selvittikö tuo asiaa yhtään vai oliko joku tarkempi toiminto pöntön sisällä se mitä hait *ding*


Selvitti. Kiitos. Olen taas vähän "viisaampi".

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

evvk

Posts: 1,918

#12754 • • Edited evvk

Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???

---


Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?



No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??
Pätkis

Posts: 1,038

#12755 • • Pätkis Pikkis
Oliks olemassa jotain litkua joka räjäyttää atomeiksi putkistosta kaiken sonnan kun sitä kaataa viemäriin? Kylppärissä haisee ajoittain märkä koira ja huolellisen siivoamisen jälkeen jäljelle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa kuin viemärin suunnilla muhivat koirankarvat, joista ilmeisesti olis syytä hankkiutua eroon *sars*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

J Raninen

Posts: 950

#12756 • • J Raninen

mark hamiltonNo se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä".


Mä käsitän ton "ampuu sataa miestä" niin, että on olemassa joukko miehiä (100kpl) ja joita kohti joku ampuu, joskaan ei välttämättä osu.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#12757 • • Lost-Soul los pallos

Pätkis, 29.11.2008 22:44:
Oliks olemassa jotain litkua joka räjäyttää atomeiksi putkistosta kaiken sonnan kun sitä kaataa viemäriin? Kylppärissä haisee ajoittain märkä koira ja huolellisen siivoamisen jälkeen jäljelle ei oikeastaan jää muuta vaihtoehtoa kuin viemärin suunnilla muhivat koirankarvat, joista ilmeisesti olis syytä hankkiutua eroon *sars*


Itse olen käyttänyt Mr. Muscle viemärivaahtoa. Tuo tuntuu puhdistavan putkistot kohtalaisen hyvin ja käytön jälkeen oikein haisee puhtaalle. Tuota taitaa löytyä melkein jokaisesta marketista.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

sapeli

Posts: 11,768

#12758 • • Edited sapeli jokukukamikä?

josbe, 28.11.2008 12:41:
Miksi nykyään, kun joku quottaa mua ja jotain mun postaukseen vastaavaa henkilöä, mulle ei tule siitä mitään ilmoitusta? Vain ensimmäisestä vastauksesta tulee. Ärsyttävää, kun joskus huomaa pitkän ajan kuluttua, että jostain omasta postauksesta on käyty pitkät keskustelut.



Ainoa mikä tulee mieleen on että jos henkilö C quottaa henkilöä B, joka on omassa postauksessaan quotannut sinua, tulee siitä tietenkin vain henkilölle B ilmoitus - sinun quotesi oli vain hänen postauksensa sisältöä. On myös mahdollista että henkilö C lisää jälkikäteen tarpeelliset tagit tai quoten (eli ei aloita postausta sinun postauksesi quote-napista), silloinkaan ei käsittääkseni tule quotatulle henkilölle ilmoitusta.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

josbe

Posts: 1,982

#12759 • • josbe suomalainen juhlakinkku

sapeli, 29.11.2008 23:09:
Ainoa mikä tulee mieleen on että jos henkilö C quottaa henkilöä B, joka on omassa postauksessaan quotannut sinua, tulee siitä tietenkin vain henkilölle B ilmoitus - sinun quotesi oli vain hänen postauksensa sisältöä. On myös mahdollista että henkilö C lisää jälkikäteen tarpeelliset tagit tai quoten (eli ei aloita postausta sinun postauksesi quote-napista), silloinkaan ei käsittääkseni tule quotatulle henkilölle ilmoitusta.


Voisin mennä vannomaan, että ennen tuli ilmoitus myös "quoten quoeteista". *ding*
evvk

Posts: 1,918

#12760 • • Edited evvk

J Raninen, 29.11.2008 23:03:
---
mark hamiltonNo se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä".
---

Mä käsitän ton "ampuu sataa miestä" niin, että on olemassa joukko miehiä (100kpl) ja joita kohti joku ampuu, joskaan ei välttämättä osu.



Entäs jos sadasyksi mies on kaivossa piilossa? Ja joku on renikaisen veli... hei ei oikeesti jaksa..