Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,489,006 views

Takyon

Posts: 2,945

#12701 • • Takyon Möwkö

Amma, 20.11.2008 14:47:
---
Takyon, 19.11.2008 21:49:
Tuohon lentomatkustukseen ja paineenvaihteluun liittyen: jos kerran lentokonen matkustamo on paineistettu niin miksi siellä ei pystytä pitämään tasaista painetta niin että ongelmia korvien paineentasauksen kanssa ei syntyisi ollenkaan?

---

Kun Guugeli ei auta, voi kysyä kaverilta (, joka on lentäjän poika... tai siis osaa käyttää G:tä paremmin..):
http://www.ilmailutoimittajat.fi/seli/paineistus.html
*klips*



Mä muuten löysin tuon linkin eilen googlettamalla, ja nopeasti selatessa ei osunut silmään tuo että se paine jätetään n. 8000 jalan korkeudessa vallitsevaan paineeseen. Mut siinähän se sit oli :)

Ps. onneks matkustajakoneissa ei ole laskuvarjoja koska jos tuohon tekstiin on uskominen niin niitä hätäovia vois olla aika vaikea saada auki siellä korkeella :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Takyon

Posts: 2,945

#12702 • • Takyon Möwkö
Eilen paistelin tuollaisen pienen kinkun ja tiedän kyllä että sitä paistorasvaa ei saa kaataa viemäriin ja sitten googlettamalla selvisi että se menee ihan biojätteestä, kunhan se ensin jähmettyy. Mut miten mä saan tollasen 0,5-1 litraa rasvaa jähmettymään? Vienkö mä sen ulos pakkaseen vai annanko vaan seistä ja homehtua (?) vai mitä sille pitäis tehdä? Ei se mitenkään hirveen hyvältä haisekaan..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ValaX

Posts: 3,891

#12703 • • ValaX
Mistä johtuu että joidenkien tv-ohjemien kuva eivät mahdu kokonaan ruudulle. Olen yrittäny säätää sitä sun tätä, mutta mikään ei tunnu auttaan.
ezzy

Posts: 8,060

#12704 • • ezzy Droid-pappa

VaLa, 22.11.2008 23:07:
Mistä johtuu että joidenkien tv-ohjemien kuva eivät mahdu kokonaan ruudulle. Olen yrittäny säätää sitä sun tätä, mutta mikään ei tunnu auttaan.



väärä kuvasuhde?
KooKie

Posts: 4,338

#12705 • • KooKie aka. Petress Pan
Muistaako kukaan sellaista keijuleffaa, missä ihmismetsuri pienentyy keijun kokoiseksi ja siinä on pahiksena tällanen "Hektus" tjsp., joka siis on metsätyökoneiden savua?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

akir0

Posts: 2,554

#12706 • • akir0 idleRPG champion 2009

Takyon, 22.11.2008 12:40:
Eilen paistelin tuollaisen pienen kinkun ja tiedän kyllä että sitä paistorasvaa ei saa kaataa viemäriin ja sitten googlettamalla selvisi että se menee ihan biojätteestä, kunhan se ensin jähmettyy. Mut miten mä saan tollasen 0,5-1 litraa rasvaa jähmettymään? Vienkö mä sen ulos pakkaseen vai annanko vaan seistä ja homehtua (?) vai mitä sille pitäis tehdä? Ei se mitenkään hirveen hyvältä haisekaan..



No vaikka sinne parvekkeelle. Aika nopeasti se kyl jähmettyy.
ValaX

Posts: 3,891

#12707 • • ValaX
Mitä tarkoittaa QFT...?
MiMoSa

Posts: 1,664

#12710 • • MiMoSa
Minkä kokoinen jalka on 1-vuotiaalla? Noin niinkun suunnilleen.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Avatar
#12711 • • Vihta Guest
Mikä on sairaalan vastuu sairauskuljetuksen järjestämisestä
pienemmältä paikkakunnalta isommalle paikkakunnalle (välimatka 35km)
jos pitää suorittaa leikkaus täällä isommalla paikkakunnalla? Ja tilanne
on niinkin akuutti kuin umpilisäkkeen tulehduksessa yleensä on.
ezzy

Posts: 8,060

#12712 • • ezzy Droid-pappa

RantaPalleroinen, 25.11.2008 11:39:
Bluray
Ongelma: Pitäis saada n.30min hd laatuinen videopätkä bluraylle.
Ratkaisu: Reel One oy:n palveluita käyttäen hinnaksi jää minimissään 168 eur.
Hinta: KOHTUUTON!

Löytyiskös täältä viksuja ja vilmaattisia itämaan tietäjiä joilla olisi muita hieman halvempia tapoja/liikkeitä saattaa tapaus loppuun asti?



Tolla hinnalla voi jo ostaa oman kirjoittavan bluray-aseman :D
wiwi

Posts: 1,575

#12714 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mitä rrrkelettä nyt meinaa se, että Microsoft Office Word ei vastaa? En siis saa ohjelmaa auki. Miks mitä häh?

Ja kerrankin kun oisin oikeesti aikeissa tehä koulujuttuja.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

blastic

Posts: 930

#12716 • • blastic ballistic ballstick

Vihta, 26.11.2008 16:38:
Kertokaa mulle mikä merkitys rumpubassojulkaisuissa
usein mukana kulkeva VIP Mix / VIP on?



"VIP remix, a term in drum and bass which refers to a remix created by the song's original artist." kertoo wikipedia
Avatar
#12717 • • Vihta Guest

blastic, 26.11.2008 16:41:
---
Vihta, 26.11.2008 16:38:
Kertokaa mulle mikä merkitys rumpubassojulkaisuissa
usein mukana kulkeva VIP Mix / VIP on?

---


"VIP remix, a term in drum and bass which refers to a remix created by the song's original artist." kertoo wikipedia



Selkee (:
Freja

Posts: 8,775

#12718 • • Freja Sihteeri
Miten saisin pestyä kunnolla pesukoneen huuhteluainelokeron? Saako sitä ihan kokonaan osiin, että voisi harjata tms huuhtoutumatta jääneet pesuaineet pois?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

pirpeli

Posts: 5,533

#12719 • • pirpeli

Freja, 26.11.2008 17:17:
Miten saisin pestyä kunnolla pesukoneen huuhteluainelokeron? Saako sitä ihan kokonaan osiin, että voisi harjata tms huuhtoutumatta jääneet pesuaineet pois?



Meillä se on irroitettavaa mallia, eli sen saa esim.pulloharjalla hyvin pestyä. Riippuu varmaan koneen merkistä, onko siinä irtolaari niille aineille vai ei...Kai useimmissa kuitenkin on...?

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Freja

Posts: 8,775

#12720 • • Freja Sihteeri

pirpeli, 26.11.2008 19:02:
Meillä se on irroitettavaa mallia, eli sen saa esim.pulloharjalla hyvin pestyä. Riippuu varmaan koneen merkistä, onko siinä irtolaari niille aineille vai ei...Kai useimmissa kuitenkin on...?



Joo sen saa tosta kannesta kuitenkin irrotettua, mut silti itse se ...juttu on vaa jotenki kulmikas jne et saa vaikeesti pulloharjallakin. No, ehkä täytyy jatkaa kokeiluja. :P

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been