Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,494,357 views

kml

Posts: 1,142

#6321 • • kml Keyhole Markup Language
Oolrait. Kankeassa sopimustekstissä toi oli kirjoitettu Oy:lta, ja rupes munkin hälytyskellot soimaan. Mutta noissa nyt on kielioppivirheitä aina..

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

wiwi

Posts: 1,575

#6322 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Kaikilla kansalaisillahan on oikeus tarkistaa itsestään eri rekistereihin kirjatut tiedot, mutta miten tämä käytännössä onnistuu? Joihinkin virastoihin ilmeisesti mennä tietonsa lukemaan, vaan miten? Entä esimerkiksi rikosrekisteri?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

pirpeli

Posts: 5,533

#6323 • • pirpeli

wiwi, 14.6.2006 14:04:
Kaikilla kansalaisillahan on oikeus tarkistaa itsestään eri rekistereihin kirjatut tiedot, mutta miten tämä käytännössä onnistuu? Joihinkin virastoihin ilmeisesti mennä tietonsa lukemaan, vaan miten? Entä esimerkiksi rikosrekisteri?



Rikosrekisteritiedot saat kun tilaat ne Oikeusrekisterikeskuksesta kirjallisesti, yhteystiedot: PL 157, 13101 HÄMEENLINNA. Kela, sairaalat ja sossu luovuttaa tietoja henkilöille, varmaan paikan päällä parhaiten. Ainaki nää on tiedossa joo, muista en nyt ossoo sanoa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

wiwi

Posts: 1,575

#6324 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

pirpeli, 14.6.2006 14:11:

Rikosrekisteritiedot saat kun tilaat ne Oikeusrekisterikeskuksesta kirjallisesti, yhteystiedot: PL 157, 13101 HÄMEENLINNA. Kela, sairaalat ja sossu luovuttaa tietoja henkilöille, varmaan paikan päällä parhaiten. Ainaki nää on tiedossa joo, muista en nyt ossoo sanoa.



Kiitoksia, tuo auttoi jo paljon. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

bubbelgum

Posts: 2,477

#6325 • • bubbelgum ~sylikissa~
Miks mulle tulee nykyään melkeen aina huono olo kun syön jotain? *ding*

--
Hullu ku pullosta tullu.

Amuck

Posts: 2,396

#6326 • • Amuck dub-i-dub

bubbelgum, 14.6.2006 16:31:
Miks mulle tulee nykyään melkeen aina huono olo kun syön jotain? *ding*


Onnea perheenlisäyksen johdosta! ^_^

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

bubbelgum

Posts: 2,477

#6327 • • bubbelgum ~sylikissa~

Amokk, 14.6.2006 16:32:
---
bubbelgum, 14.6.2006 16:31:
Miks mulle tulee nykyään melkeen aina huono olo kun syön jotain? *ding*

---

Onnea perheenlisäyksen johdosta! ^_^



Hahha. *nauru* Mitenköhän se on päässy täs selibaatin aikana tapahtuu.... *lmao*

--
Hullu ku pullosta tullu.

Cloud

Posts: 2,162

#6328 • • Cloud Game Freak
Miks tummat on buenoja? Pitääks täs tehdä itestään tumma :)


Miks naiset aina rakastuu renttuihin? vai rakastuuko?


Miks mullekin tulee huono olo jos syön liikaa leipää?


Miks mä oon mä enkä vaiks sä?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

domi

Posts: 7,069

#6329 • • domi Työn sankari.
Oon lähös juhannuksen jälkeen pariksi viikoksi lomalle ja ongelmaksi tulee auto. Onko ideoita mihin sen voisi laittaa tuoksi pariksi viikoksi (tjsp. halpoja pysäköintialueita), lentokentän parkkialue oli muistaakseni aika suolaisen hintainen...
pirpeli

Posts: 5,533

#6330 • • Edited pirpeli

Cloud, 14.6.2006 16:54:
Miks tummat on buenoja? Pitääks täs tehdä itestään tumma :)


Miks naiset aina rakastuu renttuihin? vai rakastuuko?


Miks mullekin tulee huono olo jos syön liikaa leipää?


Miks mä oon mä enkä vaiks sä?



Vaaleetki on. Joskus. Ei pidä tehä, oot oma ittes.

Renttumaisuus yhdistettynä miehekkyyteen ja poikamaisuuteen sulattaa sydämen. Mut ei sellanen paskapäärenttumaisuus :/

Kenelle tahansa tulee huono olo, syö sitte mitä tahansa liikaa. Liika ON aina liikaa.

Siks kun mä oon mä.

*tirsk*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Oliwer

Posts: 799

#6331 • • Oliwer

domi, 14.6.2006 17:01:
Oon lähös juhannuksen jälkeen pariksi viikoksi lomalle ja ongelmaksi tulee auto. Onko ideoita mihin sen voisi laittaa tuoksi pariksi viikoksi (tjsp. halpoja pysäköintialueita), lentokentän parkkialue oli muistaakseni aika suolaisen hintainen...



Itse on tullut käytettyä useamminkin tuota lentoaseman kaukopysäköintiä. Aina löytyy paikka, vartioitu alue, maksuton nonstop bussikuljetus terminaalille, ja imo kohtuuhinnat. (pääsee laukkujen kanssa kentälle ja saa auton säilöön)
http://www.lentoparkki.fi/
Epailija

Posts: 5,636

#6332 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Tämmöinen asia alkoi taas vaivata:

Uuteen Ford Transit pakuun on tarjolla 2,2:n ja 2,4:n litran _uusia_ dieseleitä, joiden tiukimmin viritetyt versiot antavat seuraavia teholukemia:

2,2 TDCi: 96 kW / 3500 rpm ja 310 Nm / 1600 rpm
2,4 TDCi: 103 kW / 3500 rpm ja 375 Nm / 2000 rpm

Uusiin Ford S-Max ja Galaxy tila-autoihin taas on tarjolla mm. 2,0:n litran _uusi_ dieselkone, joka antaa seuraavat teholukemat:

2,0 TDCi: 103 kW / 4000 rpm ja 320 Nm / 1750 rpm

(Kaikki dieselit ovat turboja, mutta ihan tismalleen samanlaisista moottoreista ei ole kyse.)

En tajua mitä hiton etua tuolla isommalla iskutilavuudella nyt sitten tuon pakun moottoreissa oikein havitellaan. Kaksilitraisen tehot ovat 2,4-litraista vastaavat ja vääntöä on vähän enemmän kuin 2,2-litraisessa. Arvot sattuvat toki vähän eri kierrosluvuille, mutta en jaksa ymmärtää miten pieni moottorin optimointi käyttötarkoitusta silmälläpitäen (tila-auto tarvitsee kyllä sekin alavääntöä, eikä värinättömyys, meluttomuus, pieni kulutus tai päästöt ole nekään mitenkään ei-toivottuja asioita) voi kuohia moottorin noin. Tehohuipun laskeminen 500 rpm:ää alemmaksi ei muutenkaan liene kummoinen etu, jos huipputeho tippuu samalla selvästi.

Kysymys siis kuuluu: Miksi hitossa pitää noita 2,2:n ja 2,4:n litran moottoreita (joista tässä siis näytillä _tehokkaimmat ja vääntävimmät_ versiot) valikoimissa lainkaan, jos kerran 2,2-litraisen voisi hyvällä omallatunnolla vaihtaa tuohon 2,0-litraiseen ja numeroiden perusteella vieläpä voittaa vaihdossa? Miksi ei tuon 2,0-litraisen pohjalta voisi kehittää moottoria, joka pieksisi 2,4-litraisen väännössäkin?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Tropico

Posts: 246

#6333 • • Tropico Puolet nyt, loput myöhemmin.

Epailija, 16.6.2006 02:05:
Tämmöinen asia alkoi taas vaivata:



Mulle tuli mieleen täysin mutupohjalta, koneen kesto?
Isompi pytty kestää luonnollisesti enemmän kilometrejä, työautoissa niitä tarvitaan.
Mitään perää, en tiedä :D
Epailija

Posts: 5,636

#6334 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Tropico, 16.6.2006 10:35:
Mulle tuli mieleen täysin mutupohjalta, koneen kesto?
Isompi pytty kestää luonnollisesti enemmän kilometrejä, työautoissa niitä tarvitaan.
Mitään perää, en tiedä :D



No se voi periaatteessa olla yksi, mutta kyllähän nuo uudet moottorit muutenkin taitavat olla varsin kestäviä, eikä pakujen palveluaikakaan ole varmaan hirveästi pidempi kuin tavallisten perheautojen. Tosin mutua tämäkin. Voi hyvin olla, että luotettavuus ja eliniän pituus ovat sitten niitä saavutettuja etuja.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Karski

Posts: 6,049

#6335 • • Karski Pomon kätyri

bubbelgum, 14.6.2006 16:31:
Miks mulle tulee nykyään melkeen aina huono olo kun syön jotain? *ding*



stressiä?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

akir0

Posts: 2,554

#6336 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Epailija, 16.6.2006 10:51:
---
No se voi periaatteessa olla yksi, mutta kyllähän nuo uudet moottorit muutenkin taitavat olla varsin kestäviä, eikä pakujen palveluaikakaan ole varmaan hirveästi pidempi kuin tavallisten perheautojen. Tosin mutua tämäkin. Voi hyvin olla, että luotettavuus ja eliniän pituus ovat sitten niitä saavutettuja etuja.



Tää on ihan mutuilua, mutta voisko noi toiset koneet olla vaikka täysalumiinisiä tms. elikkäs kevyempiä, jolloin saavutetaan parempi teho/painosuhde ajoneuvoon..
Amuck

Posts: 2,396

#6337 • • Amuck dub-i-dub

mayah, 16.6.2006 13:04:
Okei, tilanne on tää:

Mulla on kaksi lomaviikkoa, joita en voi pitää peräkkäin. Elämme nyt viikkoa 24. Tuuraajien puolesta pystyn irtautumaan työtehtävistäni viikoilla 26, 27, 31 ja 32.

Kysymys kuuluu "Koska pitäisin lomaa?"

Alkuperäisen suunnitelman mukaan oli tarkoitus jäädä ensimmäiselle lomaviikolle viikolla 27, mutta olisiko sittenkin fiksumpaa jäädä jo viikolla 26, joka on siis juhannuksen jälkeinen viikko jolloin viikon lomasta tulisi melkein puolentoista viikon mittainen tauko? Mutta onko silloin nätti ilma? Paljonko mua harmittaa jos juhannuksen jälkeisellä viikolla sataa vettä ja seuraavalla paistaa aurinko? Ja pitäiskö toinen viikko pitää niin myöhään kuin mahdollista, että jaksaa sitten jouluun asti vai aikaisemmin, että on mahdollisesti paremmat kelit? Ja tietääks kukaan jo nyt millainen sää milläkin viikolla on? Ja osaako kukaan sanoa kertalukemisen perusteella montako kertaa tässä viestissä on sanottu sana "viikko"?

Mitä sinä tekisit?



Viikot 26 ja 31. Usko pois.
Veikkaisin noin 16 kertaa. (tarkistus: 13 :D)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

akir0

Posts: 2,554

#6338 • • akir0 idleRPG champion 2009

mayah, 16.6.2006 13:04:
Kysymys kuuluu "Koska pitäisin lomaa?"



Keskimäärin aina parhaat lomakelit on heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin asti. Lisäksi silloin on poikkeuksetta lämpimimmät uintikelit.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#6339 • • Hitchhiker
Mitenköhän pirussa saa winukasta pois päältä tietojen suorittamisen estämisen, joka kerta kun katson itse otettuja kuvia niin winukka stoppaa sen suorittamisen (vain ja ainoastaan itse otettujen kuvien kohdalla ei netistä ladattujen). Sitä ei ainakaan suoranaisesti saa pois päältä, ainoat vaihtoehdot ovat:

- Ota tietojen suorittamisen estämistoiminto käyttöön vain tärkeimmille windowsin ohjelmille ja palveluille.

tai

-Ota tietojen suorittamisen estämistoiminto käyttöön kaikille ohjelmille ja palveluille paitsi seuraaville: (bosi johon itse saisi lisätä ohjelmat joita ei halua estettävän)

Helvata sentään et winukan käyttö on tehty mukavaksi...Jos vain joltain löytyy neuvvoja ongelmaan niin olisin syvästi kiitollinen.
Verano

Posts: 4,649

#6340 • • Verano Merituuli

mayah, 16.6.2006 13:32:
---
akir0, 16.6.2006 13:21:
Keskimäärin aina parhaat lomakelit on heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin asti. Lisäksi silloin on poikkeuksetta lämpimimmät uintikelit.

---

Nii, toisaalta aloin täs miettii, et onko se sitte niin nuukaa et millainen keli ulkona on kun istun sisällä datailees klubbarissa...



Mulla oli viime kesänä lomaviikot ihanina aikoina. Eka kolme viikkoa toukokuun lopusta alkaen eli viikot 22, 23 ja 24. Vikalla viikolla tais vähän paistella..

Viiminen lomaviikko piti sit olla elokuun alussa -viikosta 31 eteenpäin. Se oli sitten lykätty viikolle 34. Pistin vastahankaan ja sain puhuttua loman viikolle 32. Tuo sattui olemaan MM-kisaviikko, jonka jotkut saattavat muistaa trooppisista myrskyistään.