Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,478,259 views

Fyrisch

Posts: 4,525

#6841 • • Fyrisch

Steven Hoaks, 19.8.2006 20:18:
Ku törmätään seuraavan kerran mä täräytän sua täysillä nivusiin niin johan tulee itku [o]kovaltakin[/o] mieheltä *hih*



Ok, kuulostaa reilult! :D

Tosin en kyl oo kovis.
Avernian

Posts: 7,451

#6842 • • Avernian Kerettiläinen
Mitä mä teen huomenna? *ding*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Timce

Posts: 5,381

#6843 • • Timce
Nyt olis tarvetta 50mb:lle webbitilaa, niin et saisin kaikki kivat pikkusälät uppailtua ilman ftp-ohjelmaa ja ilmaisuus on myös erittäin bueno. :) (En tarvitse domainia). Linkkejä tulemaan, kiitos.

Jotain paskaa xhostia olen kokeillut, mutta ei tunnu toimivan oikein koskaan.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

*Rafaella*

Posts: 97

#6847 • • *Rafaella* Maijan täydellinen toinen puolikas
Mua on jaany vaivaa tallanen juttu: kun jengi roudaa koiriansa erı tapahtumiin esim. 13.08 kun oli alpparis porukkaa ja musiikki soi, niin eiko koirat kuule sen basson aanen paaaljon kovempana jumputuksena? Eli onko mitaan jarkea tuoda hauvaansa karsii moisiin taphatumiin? Vai onko toi sit ihan paskapuhetta?
Fyrisch

Posts: 4,525

#6848 • • Fyrisch

Lauruska, 18.8.2006 18:01:
Miksi aina se josta kiinnostuu, ei kiinnostu takas. Ja sitkun joku kiinnostuu musta, niin mä en kiinnostu siitä.



Kannattaa miettii mitkä on ne syyt miks ite ei kiinnostu henkilöstä joka on liian ihastunu suhun täysii..

Ahdistaako/yrjöttääkö toisen *plur* käytös, ja ittensä tyrkyttäminen.. vai mistä se johtuu!

Kyl kaikki tietää ne syyt miks niin käy jos vähäsen miettii asiaa//kyseistä tapausta.

Yleensä sitä ihastutaan sellaiseen henkilöön jota ei välttämättä edes natsaa, jos ihmiset ei nirsoilis nii varmaan kaikki pyörittäis jo jonkin sortin pienperhettä!
Epailija

Posts: 5,636

#6849 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

wiwi, 19.8.2006 12:56:
Ettekö te itke, vaikka itkettäisi? Vai eikö teitä edes itketä?



Viimeisen viiden vuoden aikana ei ole juuri itkettänyt. Niinä ehkä kahtena hetkenä, jolloin on tuntunut siltä, että voisi kyyneleen pari tirauttaa, ei ole tapahtunut (yrityksestä huolimatta) mitään. Silmät ovat melkein kostuneet, mutta sen enempään nuo hetket eivät ole pystyneet. Koskettavien leffojen kanssa - joiden aiheuttamia tuntemuksia en sisällyttänyt tuohon em. kahteen hetkeen - on sama juttu: riipaisee ja ennen kuin kyyneleitä ehtii tulla yhtäkään, on riipaisu jo hiipunut. Korkeintaan tulee huokaistua.

En tiedä mistä johtuu. On sitä joskus nuorempana tullut itkettyä, jos on tuntunut pahalta. Kaipa sitä on tässä vuosien saatossa turtunut "sopivasti".

Edit: Niin ja Fyraettin postaukseen viitaten: Edelliset itku(raivari)t vedettiin intissä alokasaikana. :D

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#6850 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Viivi, 20.8.2006 22:09:
Ihminen kuulee 16:sta 20000 hertsiin (värähdystä sekunnissa). Koiran kuuloalue on 70:stä 100000 hertsiin. Toisin sanoen, koira ei kuule bassoa yhtä hyvin kuin ihminen, vaan on herkempi korkeille äänille.



Ei se ole ihan noin simppeliä. Ihminen ei kuule kaikkia mainitsemasi taajuusalueen ääniä yhtä hyvin, eikä koirakaan näin varmasti tee. Lisäksi vaikka koiran kuuloaisti ei tajuaisi alle 70 Hz:n taajuuksia, niin se ei tarkoita etteikö kuuloaisti olisi kokonaisuudessaan herkempi. Lisäksi 16 Hz:n ja 70 Hz:n välissä oleva kaistale on sen verran pieni, että ei se koira niissä konemusiikkitapahtumissa ihan hirveästi siitä matalimmasta bassostakaan menetä. Voit vaikkapa kokeilla eroa itse vääntämällä mediasoittimesi eq-säädöissä alle 70 Hz:n taajuudet nollille.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Dementation

Posts: 2,892

#6851 • • Dementation wednesday?
Miksi ihmeessä niin harvalla klubbarin "keltaiset sivut" osiossa on mitään hintatietoa itsestään...

Varsinkin soittajien kohdalla se on todella ärsyttävää. Onko jengi niin epävarmaa omista lahjoistaan tai hintatasosta mitä uskaltaa pyytää ettei uskalla laittaa mitään "normaali hinta 50-100e ja jos yli 100 km matkaa, niin matkakulut" ja sit jos pelkää että se rajaa liiaksi, niin perään vaikka että "tai sopimuksen mukaan".

Tai jos kokee olevansa hyvä soittaja on tottunut saamaan enemmän, niin laittaa rohkeasti, että keikkapalkkio 200e/tunti... Tai jos vaan haluaa soittamaan, eikä oo niin rahasta kiinni, niin "mahdollisuuksien mukaan pientä kulukorvausta"

*hajoil-hymilö*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

akir0

Posts: 2,554

#6852 • • akir0 idleRPG champion 2009

Dementation, 22.8.2006 14:59:
Varsinkin soittajien kohdalla se on todella ärsyttävää. Onko jengi niin epävarmaa omista lahjoistaan tai hintatasosta mitä uskaltaa pyytää ettei uskalla laittaa mitään "normaali hinta 50-100e ja jos yli 100 km matkaa, niin matkakulut" ja sit jos pelkää että se rajaa liiaksi, niin perään vaikka että "tai sopimuksen mukaan".



Varmaan sen takia, että hinta vaihtelee ihan pyytäjästä/bileiden koosta/laadusta riippuen? Neuvottelukysymyshän toi muutenkin on. Toki joku perushinta olis kiva olla, mutta se vois sitten ajaa potentiaalisia kysyjiä pois.
Dementation

Posts: 2,892

#6853 • • Dementation wednesday?

akir0, 22.8.2006 15:14:
Varmaan sen takia, että hinta vaihtelee ihan pyytäjästä/bileiden koosta/laadusta riippuen? Neuvottelukysymyshän toi muutenkin on. Toki joku perushinta olis kiva olla, mutta se vois sitten ajaa potentiaalisia kysyjiä pois.



Mä oon viime aikoina saanut selville, että moni sellainen DJ josta mä ja monet muutkin luulis hinnan olevan todella kova, tyytyykin paljon vähempään... Eli monille vois tulla enemmänkin keikkaa jos me tyhmät "ei-yleensä-bileitä-järjestävät-tai-dj:itä-bookkaavat" - ihmiset tiedettäis vähän hintahaitaria...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

hrdkvr

Posts: 3,929

#6854 • • hrdkvr KURGO

Viivi, 20.8.2006 22:09:
---
*Rafaella*, 20.8.2006 21:58:
Eiko koirat kuule sen basson aanen paaaljon kovempana jumputuksena? Eli onko mitaan jarkea tuoda hauvaansa karsii moisiin taphatumiin? Vai onko toi sit ihan paskapuhetta?

---


Ihminen kuulee 16:sta 20000 hertsiin (värähdystä sekunnissa). Koiran kuuloalue on 70:stä 100000 hertsiin. Toisin sanoen, koira ei kuule bassoa yhtä hyvin kuin ihminen, vaan on herkempi korkeille äänille.



kuuleeko ihminen 16hz?

en ainakaan mä :D

--
-keep it hard-

Caro²

Posts: 5,301

#6855 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Dementation, 22.8.2006 14:59:
Varsinkin soittajien kohdalla se on todella ärsyttävää. Onko jengi niin epävarmaa omista lahjoistaan tai hintatasosta mitä uskaltaa pyytää ettei uskalla laittaa mitään "normaali hinta 50-100e ja jos yli 100 km matkaa, niin matkakulut" ja sit jos pelkää että se rajaa liiaksi, niin perään vaikka että "tai sopimuksen mukaan".

Tai jos kokee olevansa hyvä soittaja on tottunut saamaan enemmän, niin laittaa rohkeasti, että keikkapalkkio 200e/tunti... Tai jos vaan haluaa soittamaan, eikä oo niin rahasta kiinni, niin "mahdollisuuksien mukaan pientä kulukorvausta"

*hajoil-hymilö*



Vallan asiallinen huomautus. Uskoisin syyn olevan juurikin siinä, että eri luonteiset tapahtumat on hieman eri tavalla maksukykyisiä kuin toiset. Jos on sen verran iso nimi, että soittaa käytännössä vaan isommissa tapahtumissa, on helppo hinnoitella itsensä esm 300e/keikka+matkat+hostaus.

Pienemmille nimille ongelmaksi koituu siinä sitten keikkojen vähyys (jos lyödään hinta lukkoon "keltaisilla sivuilla"). Jos hinnaksi laitetaan 50e, niin isommat järjestäjät ei välttämättä edes kiinnostu henkilöstä ja kotibileisiin ko. dj on jo liian kallis.

Joskus ravintola maksaa dj:t, jolloin voi hyvällä omalla tunnolla pyytää normaalin liksan (esm 150eur), kun taas, jos maksajana on bilejärjestäjä itse joka pyörii liki nollabudjetilla, ei kehtaa pyytää paljoakaan yli 80euroa. Jos taas tilaaja on selvästi maksukykyinen useamman tuhannen bilettäjän kekkereiden järjestäjä - on vaikea selittää miksi "keltaisilla sivuilla" lukee 80eur, mutta pyydät 160eur.

Mutta, koska haaste on heitetty, niin vastataan siihen laittamalla omat hintatiedot esille: Caro² (Fiilis, Techmu, Das Boot)

EDIT: Älkää edes kuvitelko laskevanne, että olen saanut joka keikasta 100eur *iloinen*
wiwi

Posts: 1,575

#6856 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mihin ja miksi ovat yhtäkkiä hävinneet erinäisten nickien vokaalit?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Apo

Posts: 1,574

#6857 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Dementation, 22.8.2006 14:59:
Miksi ihmeessä niin harvalla klubbarin "keltaiset sivut" osiossa on mitään hintatietoa itsestään...



Verottajaakin kiinnostaa.
Avernian

Posts: 7,451

#6858 • • Avernian Kerettiläinen
Miksi Telkku.com näyttää Eurosportille lähes poikkeuksetta aina edellisen päivän ohjelman? Ei kuitenkaan aina, varsinkaan jos sieltä tulee jotain livenä.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Dementation

Posts: 2,892

#6859 • • Dementation wednesday?

Apo, 22.8.2006 17:16:
Verottajaakin kiinnostaa.



Ei verottajaa pitäisi kiinnostaa se jos sä julkaiset että "Jos minut palkataan, olisi hienoa että saisin 500 euroa/tunti palkkaa siitä" verottajaa kiinnostaa vasta se, oletko sä keikalla jossain ja saatko sä siitä palkkaa... Jos vaikkapa nyt Caro² hinnoitteli hinnakseen tollaiset 100 euroa, niin voinhan mä kysyä siltä että tuleeko se hyväntekeväisyyttään joka tapauksessa mun bileisiin soittaan...

Ja se voi suostua... Eikä verottajalla ole siihen mitään sanottavaa...
Jos Caro² löytää keikansa lopuksi lattialta 100 euron setelin, ei lainsäädännöllisesti irtorahalla ole palautusvelvollisuutta, joten löytäjä saa pitää, eikä mitään laitonta tapahdu...

Eli verotus ei estä hinnoittelua...

Mäkin voin laittaa tonne keltaisille sivuille, että myyn itseäni eläväksi dekoksi bileisiin 400 euroa tunti, eikä se silti verottajaa pitäis kiinnostaa jos olen bileissä. Vasta jos joku oikeesti maksaa mulle siitä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}