Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,792 views

Saarre

Posts: 1,151

#11421 • • Saarre

spoinkel, 4.4.2008 12:56:
---
Saarre, 4.4.2008 12:11:
Finnish Authorrights Collecting Society vastaako tämä Teosto:a?

---


www.teosto.fi -> In English -> About Teosto

"The Finnish Composers' Copyright Society Teosto is the copyright organization for composers, lyric writers, arrangers and music publishers..."



jatkokysymys.. onko tosiaan näin että pitää maksaa huntin liittymismaksu teostoon jos haluaa penniäkään levysopparista? (lafka vaatii liittymisen, ja liittyminen ymmärtääkseni satkun)

--
*tähti* Full hearts cant lose

duvin

Posts: 582

#11422 • • duvin Jay v/d Veen

Saarre, 4.4.2008 13:31:
jatkokysymys.. onko tosiaan näin että pitää maksaa huntin liittymismaksu teostoon jos haluaa penniäkään levysopparista? (lafka vaatii liittymisen, ja liittyminen ymmärtääkseni satkun)



No sehän nyt riippuu levy-yhtiöstäsi? Ei siis ole mitään periaatteellista syytä siihen että sun pitäis liittyä teostoon. Teosto nyt vaan myöntää jäsenistönsä biisien tallennuslupia ja jakaa keräämänsä rahat jäsenilleen.
plink

Posts: 1,405

#11423 • • plink team paska
miks ne ainoot hyvät biisit, jotka radiosta yleensäkään tulee, alkaa juuri silloin kun oot saanut auton parkkiin? välillä tulee jäätyä istumaan ja kuuntelemaan, mut se tuntuu vähän hölmöltä. :P

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

plink

Posts: 1,405

#11424 • • plink team paska
toinen kova kyssä heti perään: pesin tossa vähän työrytkyjä, joissa oli merkintä "ei rumpukuivatusta", mut laitoin ne sinne kuitenkin. mitähän käy? :o

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

tir

Posts: 951

#11425 • • tir
monesti kun ollut autolla liikenteessä huomannut että joissakin liikennevaloissa (siis niissä pun/kelt/vihreä pöntöissä) on ylhäällä tai alhaalla pieni valo joka vilkkuu joko hitaammin tai nopeammin.
mikä/mitä varten??
Takyon

Posts: 2,945

#11426 • • Takyon Möwkö

tir, 5.4.2008 16:35:
monesti kun ollut autolla liikenteessä huomannut että joissakin liikennevaloissa (siis niissä pun/kelt/vihreä pöntöissä) on ylhäällä tai alhaalla pieni valo joka vilkkuu joko hitaammin tai nopeammin.
mikä/mitä varten??



Itse oon miettinu monesti samaa enkä keksi muuta kuin että ne olisi jotain bussien ja sporien merkkivaloja tms.. Ainakin helsingissä on muistaakseni käytössä joillakin linjoilla noita etuajo liikennevaloja, joissa valot vaihtuu nopeemmin busseille.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

terraluna

Posts: 1,270

#11427 • • Edited terraluna Agentti
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Kit^

Posts: 798

#11428 • • Kit^ ihme höpöttäjä
onks pakko tehä asioit jos ei jaksa/haluu..

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

wiwi

Posts: 1,575

#11429 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

terraluna, 6.4.2008 12:20:
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o


Tuskin. Ei niitä seteleitä ole millään lailla korvamerkitty. Jokaisessa nivaskassa jonka minä olen saanut, on päällimmäisessä lapussa käsin kirjoitettu numerosarja, muttei mitään merkintöjä itse seteleissä. Ei salin henkilökunta raportoi mihinkään seteleiden käytöstä eikä miehesi pomo voi seurata työntekijänsä liikkumista. Itse käytän poikaystäväni liikuntaseteleitä. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Ozie

Posts: 1,389

#11431 • • Ozie

wiwi, 6.4.2008 13:25:
---
terraluna, 6.4.2008 12:20:
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o

---

Tuskin. Ei niitä seteleitä ole millään lailla korvamerkitty. Jokaisessa nivaskassa jonka minä olen saanut, on päällimmäisessä lapussa käsin kirjoitettu numerosarja, muttei mitään merkintöjä itse seteleissä. Ei salin henkilökunta raportoi mihinkään seteleiden käytöstä eikä miehesi pomo voi seurata työntekijänsä liikkumista. Itse käytän poikaystäväni liikuntaseteleitä. :)



Onhan jokaisessa setelissä oma numeronsa siel alhaalla tyyliin "12345 678"

Täältä löytyy noista seteleiden nimeämisestä:

http://www.smartum.fi/content/fi/11501/10924290/10924290.html

Mutta periaate ja käytäntö on sitte aina eri asia *vink* Eli en tiedä tarkistaako joku noita oikeesti.
wiwi

Posts: 1,575

#11432 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Ozie, 6.4.2008 13:32
Onhan jokaisessa setelissä oma numeronsa siel alhaalla tyyliin "12345 678"

Täältä löytyy noista seteleiden nimeämisestä:

http://www.smartum.fi/content/fi/11501/10924290/10924290.html

Mutta periaate ja käytäntö on sitte aina eri asia *vink* Eli en tiedä tarkistaako joku noita oikeesti.


Ohhoh! Katos vaan, en ole tuollaista koskaan huomannutkaan. Otan siis sanani takaisin. Mutta en kyllä jaksa minäkään uskoa, että niitä jotenkin seurattaisiin. Ajatellaan nyt vaikka että käyn uimassa ja maksan käyntini liikuntasetelillä. Otetaanko musta tuntomerkit ylös ja sitten tarkistetaan että olen se ihminen, jolle liikuntasetelit on annettu ts. miten se todennetaan? Mun kokemuksen mukaan kun kassa ottaa setelin vastaan ja vetää kynällä rastin päälle.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

terraluna

Posts: 1,270

#11433 • • terraluna Agentti
Ok, kiitti wiwi ja Ozie!

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Amma

Posts: 2,383

#11434 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Löytyykö (tähän aikaan vuodesta) pääkaupunkiseudulta kauppaa, mistä saisi edullisesti hybridi-polkupyörän?

Onko hyviä talvimakuupusseja, jotka eivät sisällä untuvaa tai höyheniä? Mistäs löytyis?

--
*etsiskel*

Wegez

Posts: 2,141

#11436 • • Wegez wegezandnicsilver.com

terraluna,
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o




Jos satut joskus vierailemaan miehes työpaikalla, ni kyllä se pomo sillon saattaa huomaa? *pepsodent* ..jos toisella on kasvanu muscelit iha simona ja toisella vuorostaan esim. maha..?..kyllähän sillon pomoa pistää mietityttämään, että kumpihan niitä seteleitä oikeesti käyttää? *tirsk*

No ei, vitsi vitsi..ainakin me saadaan iha vaik myydä omat setelit eteenpäin jos ei ite käytä. Joten tuskin sillä on mtn väliä? *hymy*

--
...we´re all made of stars...

terraluna

Posts: 1,270

#11437 • • terraluna Agentti

Wegez, 7.4.2008 10:43:
---
terraluna,
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o

---



Jos satut joskus vierailemaan miehes työpaikalla, ni kyllä se pomo sillon saattaa huomaa? *pepsodent* ..jos toisella on kasvanu muscelit iha simona ja toisella vuorostaan esim. maha..?..kyllähän sillon pomoa pistää mietityttämään, että kumpihan niitä seteleitä oikeesti käyttää? *tirsk*

No ei, vitsi vitsi..ainakin me saadaan iha vaik myydä omat setelit eteenpäin jos ei ite käytä. Joten tuskin sillä on mtn väliä? *hymy*



:D No kyl se mieskin kunnostaan huolta pitää, eikä oo kaljamasuu. Mietin vaan et en haluu aiheuttaa mitään vaikeuksia toiselle, itsensä voi aina puhua, hymyillä ja ripsiäräpsytellä ulos vaikeistakin tilanteista, mut kun toi puolisko on niin rehellinen ja suoraselkänen ettei siltä semmonen onnistu tiukankaan paikan tullen. ;)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Wegez

Posts: 2,141

#11438 • • Wegez wegezandnicsilver.com

terraluna,
:D No kyl se mieskin kunnostaan huolta pitää, eikä oo kaljamasuu.




Kylähä mää ny teitit tierän... *hymy* Toi ny oli vaa tollane läppä, päivän pakolline älämöly.. *pepsodent*

Mut joo tosiaan, niin ku siin lopus sanoin. Ni ei siin pitäis olla mtn "laitonta", jos käytät toisen seteleitä. Samaha se on kuka niit käyttää. Se on vaa etu jota ny on ensisijaisesti tarjottu miehelles, ja jos se ei käytä tai haluu antaa niit eteepäi, ni ei siin pitäis olla mtn ongelmaa.. *joo*



Ps.mistä tulikin mielee, et mul on nykyää nippu noita samoja lipukkeita...vois alkaa tekeekki tälle ruholle jtn, et ens kesänä vois näyttää joltai muulta eläimeltä ku rantautuneelta valaalta tai mursulta. *tirsk*

--
...we´re all made of stars...

Avatar
#11439 • • Annakins Guest

terraluna, 6.4.2008 12:20:
Jos käytän mieheni duunipaikastaan saamia liikuntaseteleitä oman salikorttini maksamiseen, voiko mieheni työnantaja saada tietää siitä että minä niitä seteleitä käytän eikä mieheni? :o



Liikuntasetelit on henkilökohtaisia ja niihin pitää kirjoittaa saajan nimi.

Käytännössä kuitenkin useimmissa duunipaikoissa homma taitaa mennä niin, että kukaan ei niitä nimiä sinne kirjoita enkä usko, että kukaan selvittää onko oikea henkilö käyttänyt seteleitä. Mäkin olen käyttänyt äidin liikuntasetelejä kun niillä ei niitä nimiä sinne skrivata.

Meillä tosin töissä homma menee niin, että kun haet setelit niin joudut jokaiseen kirjoittamaan nimesi ja sen jälkeen ne vielä leimataan UM:n leimalla. Seteleitä jakava tyyppi myös kirjaa kunkin henkilön saamien seteleiden numerot ylös.
terraluna

Posts: 1,270

#11440 • • terraluna Agentti

Wegez, 7.4.2008 10:54:
Ps.mistä tulikin mielee, et mul on nykyää nippu noita samoja lipukkeita...vois alkaa tekeekki tälle ruholle jtn, et ens kesänä vois näyttää joltai muulta eläimeltä ku rantautuneelta valaalta tai mursulta. *tirsk*



Treenikaveria? *vink**hih*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!