Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,579 views

KaveriTavara

Posts: 440

#11401 • • KaveriTavara pyryharakka
mitä tarkoittaa sana akkreditointi?

jos tietäviä löytyy, niin pyydän vastauksen erittäin yksinkertaisessa ja selkeässä muodossa, kun aina ei vaan tajuu *piis*

--
hyvässä lihassa ei harmita

KaveriTavara

Posts: 440

#11403 • • KaveriTavara pyryharakka

jakke, 3.4.2008 19:57:
---
KaveriTavara, 3.4.2008 19:55:
mitä tarkoittaa sana akkreditointi?

---

pätevyyden toteamista.



kiitos paljon mut silti viel ihan hukassa näitten sivistyssanojen kanssa..eli mitä se ihmettä meinaa jos jonkun tapahtuman tällä kertaa Ankakrockin akkreditointi alkaa toukokuussa ja hakemukset voi lähettää sähköpostilla...niin mitä ihmen pätemistä niille pitää mennä todistelemaan..?

Miksi ei voida puhua ihan normaaleilla suomenkielen sanoilla, nin tällänen astetta tyhmempikin tajuis ehkä joskus jostain jotain *hih*

--
hyvässä lihassa ei harmita

spoinkel

Posts: 398

#11404 • • spoinkel Alferd Heatpacker

KaveriTavara, 3.4.2008 20:03:
kiitos paljon mut silti viel ihan hukassa näitten sivistyssanojen kanssa..eli mitä se ihmettä meinaa jos jonkun tapahtuman tällä kertaa Ankakrockin akkreditointi alkaa toukokuussa ja hakemukset voi lähettää sähköpostilla...niin mitä ihmen pätemistä niille pitää mennä todistelemaan..?

Miksi ei voida puhua ihan normaaleilla suomenkielen sanoilla, nin tällänen astetta tyhmempikin tajuis ehkä joskus jostain jotain *hih*



Akkreditointi on vippien kinuamista bileisiin sillä verukkeella, että työskentelee media-alalla ja tekee ehkä tapahtumasta jutun.

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#11405 • • Jussi Soro choon!

KaveriTavara, 3.4.2008 20:03:
eli mitä se ihmettä meinaa jos jonkun tapahtuman tällä kertaa Ankakrockin akkreditointi alkaa toukokuussa ja hakemukset voi lähettää sähköpostilla...


Akkreditointi tarkoittaa sitä, että ilmoittaudutaan vieraslistalle.

Esim

"Moi olen Suosikin päätoimittaja, laitatko nimen listalle"
"Moi soitan bassoa teh Rasmuksessa, laitatko nimen listalle"
"Oon levy-yhtiön X edustaja, laitaks nimen listalle"
hemuz

Posts: 2,178

#11406 • • hemuz kätevä emäntä
Miksi meillä tuntuu jääkaappi olevan aina tyhjä, vaikka kävisi päivittäin kaupassa?
Freja

Posts: 8,775

#11407 • • Freja Sihteeri
Mikä noist kaupan muovipullosimoista on lähinnä siman makua? Ei ny millää tekis mieli ostaa noit jumbopulloja ja todeta vaa et pahalle maistuu. Haluis ostaa heti sitä, mikä maistuu simalle.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

akir0

Posts: 2,554

#11408 • • akir0 idleRPG champion 2009

Nelli, 3.4.2008 09:33:
Mitähän mun stereot tekee? *ding* Laitan ne ihan normaalisti päälle, jolloin ääni on sopivalla. Hetken päästä, ilman mitään näkyvää syytä, ääni yhtäkkiä laskee pari pykälää. Silloin joko kuuntelen hiljasella tai käännän kovemmalle. Sitten taas hetken kuluttua ääni pomppaa sen pari pykälää ylöspäin, joka yleensä säikäyttää aika hyvin, varsinkin jos oon aikasemmin kääntäny sitä kovemmalle. *justjoo*
Oon tarkistanu kaikki piuhat ja antennin, ja tuntuu ettei tohon vaikuta mikään, vaan se vaihtelee tota ihan oman mielensä mukaan. En tajuuuu. *eikä*



Ettei sul olis päällä joku dynaaminen äänenvoimakkuuden säätö niissä stereoissa?
Takyon

Posts: 2,945

#11409 • • Takyon Möwkö

Freja, 4.4.2008 07:24:
Mikä noist kaupan muovipullosimoista on lähinnä siman makua? Ei ny millää tekis mieli ostaa noit jumbopulloja ja todeta vaa et pahalle maistuu. Haluis ostaa heti sitä, mikä maistuu simalle.



Mä oon todennu että kunhan jaksaa nähdä hiukan vaivaa niin Marlin sima maistu vähiten pommacilta. Eli kun ostat pullon niin ensimmäisenä siitä pitää ravistaa hapot pois ja jos tykkää niin voi lisätä muutamia rusinoita joukkoon makua antamaan. Sit jääkaappiin mut korkki auki että ne loputkin hapot lähtee pois.

Tää nyt on vaan mun mielipide mut tolla pääsee kaupan simoista kaikkein lähimmäksi oikeeta simaa :)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

jjkobsson

Posts: 959

#11410 • • jjkobsson

Freja, 4.4.2008 07:24:
Mikä noist kaupan muovipullosimoista on lähinnä siman makua? Ei ny millää tekis mieli ostaa noit jumbopulloja ja todeta vaa et pahalle maistuu. Haluis ostaa heti sitä, mikä maistuu simalle.



Kannattaa jättää suosiolla ne kaupan simat hyllylly ja tehdä omaa. Itse tekemä on niin paljon parempaa ja varsin helppoa, että sitä kannattaa se 3-7 päivää odotella. Pitäiskin pistää kevään eka satsi kohta tulemaan.

--
||jjkobsson||

Freja

Posts: 8,775

#11411 • • Freja Sihteeri

jjkobsson, 4.4.2008 09:14:
Kannattaa jättää suosiolla ne kaupan simat hyllylly ja tehdä omaa. Itse tekemä on niin paljon parempaa ja varsin helppoa, että sitä kannattaa se 3-7 päivää odotella. Pitäiskin pistää kevään eka satsi kohta tulemaan.



Mul o vaa se ongelma, et mun pitäis viedä sitä ulkomaille, ja niitä omatekeleitä en oikeen uskaltais laittaa lentokoneen ruumaan. :/ Harmittaa hirveesti.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

jjkobsson

Posts: 959

#11412 • • jjkobsson

Freja, 4.4.2008 09:18:
---

Mul o vaa se ongelma, et mun pitäis viedä sitä ulkomaille, ja niitä omatekeleitä en oikeen uskaltais laittaa lentokoneen ruumaan. :/ Harmittaa hirveesti.



Jaa no sitten asia on vähän hankalampi. Tosin en tiedä sitten kuinka hasardi se kaupan lötkö simapullokin on siellä lentokoneen ruumassa.

--
||jjkobsson||

Nelli

Posts: 127

#11413 • • Nelli

akir0, 4.4.2008 08:15:
---
Nelli, 3.4.2008 09:33:
Mitähän mun stereot tekee? *ding* Laitan ne ihan normaalisti päälle, jolloin ääni on sopivalla. Hetken päästä, ilman mitään näkyvää syytä, ääni yhtäkkiä laskee pari pykälää. Silloin joko kuuntelen hiljasella tai käännän kovemmalle. Sitten taas hetken kuluttua ääni pomppaa sen pari pykälää ylöspäin, joka yleensä säikäyttää aika hyvin, varsinkin jos oon aikasemmin kääntäny sitä kovemmalle. *justjoo*
Oon tarkistanu kaikki piuhat ja antennin, ja tuntuu ettei tohon vaikuta mikään, vaan se vaihtelee tota ihan oman mielensä mukaan. En tajuuuu. *eikä*

---


Ettei sul olis päällä joku dynaaminen äänenvoimakkuuden säätö niissä stereoissa?



Eeeei mun tietääkseni. Toi koko homma alko yhtenä päivänä vaan yhtäkkiä, ilman et olin koskenu muuhun ku on/off-nappiin.
Freja

Posts: 8,775

#11414 • • Freja Sihteeri

jjkobsson, 4.4.2008 09:47:
Jaa no sitten asia on vähän hankalampi. Tosin en tiedä sitten kuinka hasardi se kaupan lötkö simapullokin on siellä lentokoneen ruumassa.



Siiderit ja limut testattu, joten siten ois iha ok. Kotitekoisesta simasta ei oo kokemuksia :]

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jone

Posts: 8,258

#11415 • • Jone Archibald Haddock
Kuinka monta korppia on "murhassa?"

(Lauma korppeja on siis "murha", mutta muistaakseni tolle on olemassa tarkka lukumääräkin. Voin olla väärässä kyllä myöskin.)
Ober

Posts: 587

#11416 • • Ober Dog shit taco
Netin pitäis vaihtuu homePNA -> welho tänään. ongelmana on et tää vanha on vielä toiminnassa eli jos ne welholta nyt koittais kytkee sen toimintaan ni jäiskö se "koputtamaan" linjoille vai pitäskö sinne soittaa ja pyytää laittaa uudestaan heti ku homePNA sammuu?

vähän sekavan kuulosta toivottavasti joku tajus mitä tarkotin :)
Samu81

Posts: 1,224

#11417 • • Samu81 kokolihaa

Nelli, 4.4.2008 09:51:
---
akir0, 4.4.2008 08:15:
---
Nelli, 3.4.2008 09:33:
Mitähän mun stereot tekee? *ding* Laitan ne ihan normaalisti päälle, jolloin ääni on sopivalla. Hetken päästä, ilman mitään näkyvää syytä, ääni yhtäkkiä laskee pari pykälää. Silloin joko kuuntelen hiljasella tai käännän kovemmalle. Sitten taas hetken kuluttua ääni pomppaa sen pari pykälää ylöspäin, joka yleensä säikäyttää aika hyvin, varsinkin jos oon aikasemmin kääntäny sitä kovemmalle. *justjoo*
Oon tarkistanu kaikki piuhat ja antennin, ja tuntuu ettei tohon vaikuta mikään, vaan se vaihtelee tota ihan oman mielensä mukaan. En tajuuuu. *eikä*

---


Ettei sul olis päällä joku dynaaminen äänenvoimakkuuden säätö niissä stereoissa?

---


Eeeei mun tietääkseni. Toi koko homma alko yhtenä päivänä vaan yhtäkkiä, ilman et olin koskenu muuhun ku on/off-nappiin.




Aika longshot, mutta:


Tuleeko tuo äänenvoimakkuuden heittely vain radiota kuunnellessa vaiko myös CD:tä?
Onko sterkkasetissäsi RDS?

Radiota kuunnellessa se saattaa aiheuttaa tuollaista tunnetta, ikäänkuin ääni hiljenee vaikka todellisuudessa ko. viritelmä vaihtaa mukamas paremmalle taajuudelle (AF -ominaisuus). Ja hetken perästä takas.

http://fi.wikipedia.org/wiki/RDS


Kannattaapi selailla se käyttöohjevihkonen lävitse ja kokeilla disbaloida tuota RDS:ää tai muita hienoja ominaisuuksia :)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Saarre

Posts: 1,151

#11418 • • Saarre
Finnish Authorrights Collecting Society vastaako tämä Teosto:a?

--
*tähti* Full hearts cant lose

embie

Posts: 531

#11419 • • embie Shwoopsie poo

hemuz, 4.4.2008 02:12:
Miksi meillä tuntuu jääkaappi olevan aina tyhjä, vaikka kävisi päivittäin kaupassa?



Teil on selkeesti liian iso jääkaappi *vink*
spoinkel

Posts: 398

#11420 • • spoinkel Alferd Heatpacker

Saarre, 4.4.2008 12:11:
Finnish Authorrights Collecting Society vastaako tämä Teosto:a?



www.teosto.fi -> In English -> About Teosto

"The Finnish Composers' Copyright Society Teosto is the copyright organization for composers, lyric writers, arrangers and music publishers..."

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.