Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,462,277 views

andi--

Posts: 1,381

#11461 • • Edited andi-- lunttu

Steven Hoaks, 15.4.2008 12:10:
Onkos täällä kellään telefinlandin liittymää tai kokemusta kyseisestä operaattorista?
Onko minkälainen operaattori? Oon tässä mahdollisesti vaihtamassa niin se olis halvin niistä minkä verran kaipaan minuutteja ja viestejä...



Telefinland käyttää Soneran verkkoa ja toimii yhtä buenosti kuin Sonerankin liittymät. Todella harvoin ollut ongelmia, voin suositella about 3v kokemuksella. Itsellä on vielä käytössä TF:n sim-kortti, vaikka liittymä siirretty Soneralle, joten samaa tavaraa eri brandilla ja hinnoilla. *nauru*

--
- RAAH -

Jutu

Posts: 3,054

#11462 • • Jutu Blondi
Vaikuttaako lahjaksi saatu raha opintotukeen? Faija oli laittanut mun säästötilille rahaa sen verran, että jos se vaikuttaa niin loppuvuonna ei sitten tuliskaan opintotukea :(

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Elmiira

Posts: 1,446

#11463 • • Elmiira

Jutu, 16.4.2008 11:54:
Vaikuttaako lahjaksi saatu raha opintotukeen? Faija oli laittanut mun säästötilille rahaa sen verran, että jos se vaikuttaa niin loppuvuonna ei sitten tuliskaan opintotukea :(



Mä en ainakaan usko, että vaikuttaa. Kun se ei ole veronalaista tuloa,
niin eihän Kela saa mitenkään tietää, että olet edes saanut lahjaksi rahaa.
(Mut tämä siis mutu pohjalta, ei faktaa)

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Lyylikki

Posts: 2,975

#11464 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Jutu, 16.4.2008 11:54:
Vaikuttaako lahjaksi saatu raha opintotukeen? Faija oli laittanut mun säästötilille rahaa sen verran, että jos se vaikuttaa niin loppuvuonna ei sitten tuliskaan opintotukea :(



Kelan info esitteestä "Miten omat tulot vaikuttavat opintotukeen":

"Perinnöt ja lahjoitukset, jotka kuuluvat
perintö- tai lahjaverotuksen piiriin, eivät
ole opintotuessa huomioon otettavaa
tuloa. Talletusten korkotulot eivät ole
opintotuen tulovalvonnassa huomioon
otettavia tuloja silloin, kun kyse on
lähdeveronalaisista korkotuloista.
Myöskään arpajaisveronalaiset palkkiot tai
voitot eivät ole huomioon otettavia tuloja."

Lahjat taas pitää itse ilmoittaa verottajalle, jos niitten arvo ylittää 4000 e.
Jutu

Posts: 3,054

#11465 • • Jutu Blondi

Lyylikki, 16.4.2008 12:37:
Lahjat taas pitää itse ilmoittaa verottajalle, jos niitten arvo ylittää 4000 e.


Kiitoksia tiedosta. Ja juu, tarkastettiin verottajalta mikä se summa on minkä saa lahjottaa ilman sitä lahjaveroa.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#11466 • • Kon-tiki The Unsinkable

andi--, 16.4.2008 00:34:
---
Steven Hoaks, 15.4.2008 12:10:
Onkos täällä kellään telefinlandin liittymää tai kokemusta kyseisestä operaattorista?
Onko minkälainen operaattori? Oon tässä mahdollisesti vaihtamassa niin se olis halvin niistä minkä verran kaipaan minuutteja ja viestejä...

---


Telefinland käyttää Soneran verkkoa ja toimii yhtä buenosti kuin Sonerankin liittymät. Todella harvoin ollut ongelmia, voin suositella about 3v kokemuksella. Itsellä on vielä käytössä TF:n sim-kortti, vaikka liittymä siirretty Soneralle, joten samaa tavaraa eri brandilla ja hinnoilla. *nauru*



Erinomaisesti on mulla toiminut pelkässä puhelu- ja tekstarikäytössä, muita palveluita en ole testannut alkeellisesta puhelimesta johtuen. Toiminut erinomaisesti Euroopassa, Kiinassa ja Thaimaassa, sen sijaan USA:ssa on ollut häikkää ja olen joutunut jo kahdesti ostamaan siellä käyttöä varten paikallisen prepaidin. Mutta sehän on joka tapauksessa halvempaa, jos vähänkään enemmän siellä puhuu.

Lasku noin 20-30e/2kk *hymy*
Skenemursu

Posts: 1,568

#11467 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
nyt tulis tälläinen tyhmäkysymys liittyen mtv3.fi sivustoon. täällä maailmalla olis välillä kiva katsoa noita videoita ja 45min ohjelmia tuolta mtv3 sivuilta.

Ongelma on tällänen kun klikkaan jotakin ohjelmista ja uusi sivu aukeaa jossa on tämä video player. Aukeaa varoitus ikkuna joka sanoo:

mtv3.jpg

yhtään pätkää en ole tuolta vielä onnistunut vuoden aikana katsomaan. Eli minulta ilmeisesti puuttuu jokin componentti ??

käytössä Mac OS X ja selaimet joita olen kokeillut: Safari, Firefox, Flock, Camino
koneesta löytyy: mplayer, vlc, windows media player...

apua :) ?
Displacer

Posts: 1,828

#11469 • • Displacer

Skenemursu, 19.4.2008 04:18:
olixs niin tyhmä kysymys että kukaan ei viitsi vastata mulle??? odotin vähintäänkin klubbarin nörttien huutelevan että hähää sen siitä saa kun ostaa macin ;)



VEIKKAUS: ne ei vaan toimi suomen ulkopuolella
Skenemursu

Posts: 1,568

#11470 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Displacer, 19.4.2008 06:39:
---
Skenemursu, 19.4.2008 04:18:
olixs niin tyhmä kysymys että kukaan ei viitsi vastata mulle??? odotin vähintäänkin klubbarin nörttien huutelevan että hähää sen siitä saa kun ostaa macin ;)

---


VEIKKAUS: ne ei vaan toimi suomen ulkopuolella

aah toi muuten kuulostaa pirun hyvältä veikkaukselta.... hittolainen sentään... onkos kellään mitään hyvää suomi proxy sivusto linkkiä heittää tähän??
Displacer

Posts: 1,828

#11471 • • Displacer

Skenemursu, 19.4.2008 07:09:
---
Displacer, 19.4.2008 06:39:
---
Skenemursu, 19.4.2008 04:18:
olixs niin tyhmä kysymys että kukaan ei viitsi vastata mulle??? odotin vähintäänkin klubbarin nörttien huutelevan että hähää sen siitä saa kun ostaa macin ;)

---


VEIKKAUS: ne ei vaan toimi suomen ulkopuolella

---
aah toi muuten kuulostaa pirun hyvältä veikkaukselta.... hittolainen sentään... onkos kellään mitään hyvää suomi proxy sivusto linkkiä heittää tähän??



Olin muuten väärässä. Jaksoin just kattoa että mitä tuolta löytyykään ja kyllä noi mitä kokeilin ainakin täällä Saksassa pelaa. Ihan media player 10:iä näyttää käyttävän. Kokeile ihan vaan media playerin päivitystä?
Skenemursu

Posts: 1,568

#11472 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha

Displacer, 19.4.2008 13:20:
---
Skenemursu, 19.4.2008 07:09:
---
Displacer, 19.4.2008 06:39:
---
Skenemursu, 19.4.2008 04:18:
olixs niin tyhmä kysymys että kukaan ei viitsi vastata mulle??? odotin vähintäänkin klubbarin nörttien huutelevan että hähää sen siitä saa kun ostaa macin ;)

---


VEIKKAUS: ne ei vaan toimi suomen ulkopuolella

---
aah toi muuten kuulostaa pirun hyvältä veikkaukselta.... hittolainen sentään... onkos kellään mitään hyvää suomi proxy sivusto linkkiä heittää tähän??

---


Olin muuten väärässä. Jaksoin just kattoa että mitä tuolta löytyykään ja kyllä noi mitä kokeilin ainakin täällä Saksassa pelaa. Ihan media player 10:iä näyttää käyttävän. Kokeile ihan vaan media playerin päivitystä?

tota noin tuolla sivuilla lukee näin..

Laajakaistayhteyden lisäksi sinulla tulee olla Windows-käyttöjärjestelmällä varustettu tietokone, jossa on Internet Explorer 5 -nettiselain (tai uudempi)

mulla on uusin mediaplayer mitä applle saa, mutta tarviiko toi tosiaan wintoosan ja ie:n :) ?

lisäksi sanoo näin "Windows Media Player 9 -ohjelma (tai uudempi), jota tarvitaan videotiedostojen katseluun. Voit ladata Media Playerin maksutta" ja 9 versio on mulla tässä omessakin... mutta sanoo myös että

"HUOM! MTV anytimen F1-palvelu on rajattu sopimusteknisistä syistä Suomeen."

mutta ei nuo suomi proxytkään ole auttaneet :(
terraluna

Posts: 1,270

#11474 • • terraluna Agentti
Kun Kela maksoi mulle liikaa opintotukea ja tulee siis perimään ne takaisin, koska se tapahtuu ja tuleeko siihen päälle jokin korko? Kysyn tätä siksi että jos ei tule, laitan rahat säästötilille korkoa kasvamaan ja palautan vasta sitten kun on pakko.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Lyylikki

Posts: 2,975

#11475 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

terraluna, 20.4.2008 23:32:
Kun Kela maksoi mulle liikaa opintotukea ja tulee siis perimään ne takaisin, koska se tapahtuu ja tuleeko siihen päälle jokin korko? Kysyn tätä siksi että jos ei tule, laitan rahat säästötilille korkoa kasvamaan ja palautan vasta sitten kun on pakko.



Kävikö tässä siis niin, että tienasit enemmän, kuin tulorajat olisivat ollet?

Jos palauttaa liikaa maksetut opintorahat ennen maaliskuun loppua, niin niihin ei tule korkoa. Jos taas antaa odotaa Kelan perintäpäätöstä, niin takaisin maksettavaan tulee kertakorko 15 %.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020701115504IL?openDocument

En sitten tiedä, jos tuo liikaa maksettu johtuu esim. puolison muuttuneista tuloista tms. että kuinka koron kanssa sitten käy. Luulisin kuitenkin, että sama korkopolitiikka sitäkin koskee. Suosittelisin selaamaan noi Kelan sivut läpi ihan huolella ja lähettämään suoraan sinne kyselyt, mielummin kuin Klubbariin *pepsodent*
turha

Posts: 105

#11477 • • turha

PoisoN, 21.4.2008 20:09:
Mistä ainakin d&b:ssä käytetty "VIP Mix" nimitys on lähtöisin ja mitä se tarkoittaa (muuta kun et se on tiukempi ku originaali :P)?



Wikipediasta kun pistää drum'n'bassin hakuun...

"DJ support (that is playing a track) in a club atmosphere or on radio is critical in track success, even if the track producer is well known. To this end, DJs will receive dubplates a long time before a general release of a track, sometimes many months before, in order to spark interest in it as well as benefit the DJ (exclusive and early access to tracks is a hallmark of DJ success, i.e. the case of Andy C). Sometimes a DJ will receive versions of tracks that are not planned for general release, these are so-called VIP mixes."
terraluna

Posts: 1,270

#11478 • • terraluna Agentti

Lyylikki, 21.4.2008 15:31:
Suosittelisin selaamaan noi Kelan sivut läpi ihan huolella ja lähettämään suoraan sinne kyselyt, mielummin kuin Klubbariin *pepsodent*



Mietin et ne ei varmaan kauheen hyvällä katso jos meikäläinen nostaa "turhaan" rahaa heiltä ja panee ne tilille kasvamaan korkoa ja palauttaa vasta kun pakko on. Siksi kysely täällä. :D Ja puolison tulot on olleet ihan muuta toista vuonna 2006 kuin nykyisin, siitä ylimääräinen tuki.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Horzi

Posts: 646

#11479 • • Horzi FINRG Recordings
Mitähän hupaisaa mun pitäis pukee päälleni meiän bändin vappukeikalle?
djbege

Posts: 264

#11480 • • djbege

Horzi, 22.4.2008 19:23:
Mitähän hupaisaa mun pitäis pukee päälleni meiän bändin vappukeikalle?



Banaani on aina hauska.

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.