Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,769 views

Lerna

Posts: 320

#6101 • • Lerna
irssi on ehdottomasti paras jos sattuu omistamaan shellin tai muute vaan unix/linux jnejne
Karski

Posts: 6,049

#6102 • • Karski Pomon kätyri

SimSam, 14.5.2006 11:07:


http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---

No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?



Niin, siis tuolla aiemmin mainitulla sivulla on ihan
pätevät, seikkaperäiset ohjeet.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

SimSam

Posts: 3

#6103 • • SimSam

Karski, 14.5.2006 11:36:
---
SimSam, 14.5.2006 11:07:


http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---

No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?

---


Niin, siis tuolla aiemmin mainitulla sivulla on ihan
pätevät, seikkaperäiset ohjeet.


Olinpas likinäköinen:/ Ohjeet ovat kovasti selkeät, mutta vielä viimeinen kysymys: Mitä serveriä tulee käyttää?
Karski

Posts: 6,049

#6104 • • Karski Pomon kätyri

SimSam, 14.5.2006 12:23:
---
Karski, 14.5.2006 11:36:
---
SimSam, 14.5.2006 11:07:


http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---

No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?

---


Niin, siis tuolla aiemmin mainitulla sivulla on ihan
pätevät, seikkaperäiset ohjeet.

---

Olinpas likinäköinen:/ Ohjeet ovat kovasti selkeät, mutta vielä viimeinen kysymys: Mitä serveriä tulee käyttää?



Serverinä voi siis käyttää vaikka tuota ohjeessa
mainittua, tai mitä tahansa IRCnetissä olevaa
palvelinta, esim. irc.kolumbus.fi.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jusna666

Posts: 1,447

#6105 • • Jusna666 Diablo

wanna, 14.5.2006 13:11:
Tyhmistä tyhmin kysymys (olen varmasti ainut ihminen maailmassa kun ei tiedä, mut): mitä irkkaaminen tarkottaa, ts. mitä on irkkaus? *possu*



Internet relay chat...
Siellä voit joinia erilaisille kanaville ja jutella siellä ihmisten kanssa, joko privaatist tai avoimesti..
Vähän samantyylinen ku joku mese mut ei sinne päinkää...

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

twistedsushi

Posts: 211

#6106 • • twistedsushi Nihil declaro
mä oon kuullu joskus tämmösen, et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena
eli ruumis painais enemmän ?? *täh*

Miten se vois edes pitää paikkansa, jos se edes pitäis paikkansa *ding*

--
Itse valitset puolesi.

domi

Posts: 7,069

#6107 • • domi Työn sankari.

Karski, 14.5.2006 12:29:
---
SimSam, 14.5.2006 12:23:
---
Karski, 14.5.2006 11:36:
---
SimSam, 14.5.2006 11:07:


http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---

No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?

---


Niin, siis tuolla aiemmin mainitulla sivulla on ihan
pätevät, seikkaperäiset ohjeet.

---

Olinpas likinäköinen:/ Ohjeet ovat kovasti selkeät, mutta vielä viimeinen kysymys: Mitä serveriä tulee käyttää?

---


Serverinä voi siis käyttää vaikka tuota ohjeessa
mainittua, tai mitä tahansa IRCnetissä olevaa
palvelinta, esim. irc.kolumbus.fi.


Pistetään vielä tarkennukseksi, että MITÄ TAHANSA ei voi käyttää, yleensä palveluntarjoajan sivulta löytyy se, mihin irkkiserverille on ns. lupa mennä. Esim sonera= irc1.inet.fi, elisa/velho=irc.kolumbus.fi.....sitten on avoimia servereitä kuten esim. irc.lut.fi, johon on pääsy kellä tahansa, mutta oikeudetkin ovat sitten rajalliset.
domi

Posts: 7,069

#6108 • • domi Työn sankari.

Jusna666, 14.5.2006 13:14:
---
wanna, 14.5.2006 13:11:
Tyhmistä tyhmin kysymys (olen varmasti ainut ihminen maailmassa kun ei tiedä, mut): mitä irkkaaminen tarkottaa, ts. mitä on irkkaus? *possu*

---
Vähän samantyylinen ku joku mese mut ei sinne päinkää...


Juu, ei sekoiteta irkkausta mesettämiseen. Eri protokollat ja muutenkin ihan eri asiat.
Jusna666

Posts: 1,447

#6109 • • Jusna666 Diablo

domi, 14.5.2006 14:21:

Juu, ei sekoiteta irkkausta mesettämiseen. Eri protokollat ja muutenkin ihan eri asiat.



Nojoo eihän se oo sama asia mut vähän vaikee selittää ihmiselle joka ei tiedä mikä on irkkaaminen (*tirsk*) muuten ku tommosilla "tunnetummilla" vaikkei niin samanlaisilla asioilla..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

tomppi

Posts: 1,600

#6110 • • tomppi thzombie ™

twistedsushi, 14.5.2006 13:37:
et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena eli ruumis painais enemmän ??


Eiks se mennyt toisinpäin, et kun kuolee niin ruumis painaa "21g" vähemmän kun sielu poistuu. Herra nimeltä Duncan MacDougall julkaisi 1907 jotain semmoista. Ilmeisesti koirilla ei oo sielua koska niiden paino ei pudonnut kun ne kuoli testeissä.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

twistedsushi

Posts: 211

#6111 • • twistedsushi Nihil declaro

tomppi, 14.5.2006 14:49:
---
twistedsushi, 14.5.2006 13:37:
et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena eli ruumis painais enemmän ??
---

Eiks se mennyt toisinpäin, et kun kuolee niin ruumis painaa "21g" vähemmän kun sielu poistuu. Herra nimeltä Duncan MacDougall julkaisi 1907 jotain semmoista. Ilmeisesti koirilla ei oo sielua koska niiden paino ei pudonnut kun ne kuoli testeissä.



Meniks se sit sillai *täh*

Munkin mielest toi kuulostaa kyl paljo järkevämmält, mut ei sattuis olemaa vähän uudempaa tietoa kuin 1900-luvun alusta? *nauru*

Vois kyl tavallaa aatella myös niinkin, et se sielu vähän niinku keventäis ihmistä *ding*

--
Itse valitset puolesi.

daffy

Posts: 737

#6112 • • daffy duck and cover
Onko järkevämpää siivotessa ensin pyyhkiä pölyt (jolloin osa pölystä tippuu lattialle) ja imuroida sitten, vai ensin imuroida (jolloin ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu pinnoille) ja pyyhkiä sitten vasta pölyt?

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Avatar
#6113 • • hottium Guest
Mä oon miettinyt tota pulujen (ja lokkienkin) pään nyökyttelyä samalla kun ne kävelevät? Mikä siinä voi olla että on pakko tehdä tuonlaista pakonomaista liikettä? Jos jollain on kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni jotain esimerkiksi fysiologisia perusteita tai vastaavaa.
Aamu

Posts: 999

#6114 • • Aamu you had me at hello
mä kans oon miettiny et miks ihmiset heiluttaa käsiään kun ne juoksee.




...ja sit oon pohdiskellu täs sitä,
et miks jotku valittaa siitä ku niille ei makseta velkoja takaisin,
ja sitku niitten valittajien pitäis maksaa, niin ei vaan näy rahoja.
emmä tajuu.

--
Do you think the expansion will make me fat?

Karski

Posts: 6,049

#6115 • • Edited Karski Pomon kätyri

Cera, 16.5.2006 10:31:
mä kans oon miettiny et miks ihmiset heiluttaa käsiään kun ne juoksee.



Tasapainon ylläpitämiseksi ja liikkeen tehostamiseksi.
Kokeilepa juosta ihan täysiä kädet tiukasti sivulla.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jocular

Posts: 1,359

#6116 • • Jocular Janni

wanna, 14.5.2006 13:11:
Tyhmistä tyhmin kysymys (olen varmasti ainut ihminen maailmassa kun ei tiedä, mut): mitä irkkaaminen tarkottaa, ts. mitä on irkkaus? *possu*



Internet Relay Chat, IRC. Chättäilyä. Vähä ku mikä tahansa chattipalsta mut esim mIRC, jolla voi ircata on ohjema, joka ladataan koneelle. Sit voi tehä omat asetuksensa ja keskustelut voi tallentaa ja paljon muuta.. Jos joku jaksaa tarkentaa ni antaa mennä vaa.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Verano

Posts: 4,649

#6117 • • Verano Merituuli

daffy, 16.5.2006 10:23:
Onko järkevämpää siivotessa ensin pyyhkiä pölyt (jolloin osa pölystä tippuu lattialle) ja imuroida sitten, vai ensin imuroida (jolloin ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu pinnoille) ja pyyhkiä sitten vasta pölyt?



Torsti tiesi aikoinaan Hesarissa, että parempi ensin imuroida, sitten odottaa jonkun (aika pitkänkin) aikaa, että ne pölyt laskeutuvat ja sitten pyyhkii ne.

Itse kyllä pyyhin eka pölyt ja sitten imuroin. Joskus harvemmin tulee tehtyä niin, että imuroi, pyyhkii pölyt ja sitten vielä kostealla lattiat myös. Lienee toki paras tapa saada "kaikki" pölyt pois.
tbo

Posts: 935

#6118 • • tbo budhisattva

twistedsushi, 14.5.2006 13:37:
mä oon kuullu joskus tämmösen, et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena
eli ruumis painais enemmän ?? *täh*

Miten se vois edes pitää paikkansa, jos se edes pitäis paikkansa *ding*



Mä olen taas antanu itselleni uskotella ihan päinvastaista: sillä hetkellä kun aika meistä jättää, nii ihmisen paino tipahtaa 21 grammaa. Tästä on siis päätelty että sielu, joka ko. hetkellä livahtaa taivaaseen/helvettiin/bardoon/minne lie, on aivan konkreettista materiaa ja painaa ton 21 g.

Tässä taas joku skeptikko yrittää vesittää ihan hyvää teoriaa:
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp (toi enemmänpainaminenkin mainitaan, mut skeptikot on useimmiten a) tylsiä ja b) s*tnan rasittavia joten niit ei tarvii kuunnella :))

Ja sitten on olemassa myös tämä:
http://www.21-grams.com/index.php (ihan helvetin hyvä leffa)
ja tämä:
http://www.lyricsdir.com/looptroop-21-grams-lyrics.html (ihan helvetin hyvä biisi)

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

andi--

Posts: 1,381

#6119 • • andi-- lunttu

wanna, 17.5.2006 11:32:
Ok, tuol aikasemminki joku oli vastannu ja selvensi kyl asiaa ihan mukavasti! Parempi kyl etten mee latailee tollasii ohjelmii ku tulee nyt jo roikuttuu liikaa koneella *igor*



Eipä tarvitse latailla, webirciin pääsee esim. tuolta chat-osiosta. *pahis*

--
- RAAH -

Jocular

Posts: 1,359

#6120 • • Jocular Janni

andi--, 17.5.2006 11:57:
---
wanna, 17.5.2006 11:32:
Ok, tuol aikasemminki joku oli vastannu ja selvensi kyl asiaa ihan mukavasti! Parempi kyl etten mee latailee tollasii ohjelmii ku tulee nyt jo roikuttuu liikaa koneella *igor*

---


Eipä tarvitse latailla, webirciin pääsee esim. tuolta chat-osiosta. *pahis*



Oh katsos.. Oonhan mäki sitä käyttäny *hihu*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.