Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,466,177 views

pirpeli

Posts: 5,533

#11041 • • pirpeli

Zenni, 9.2.2008 17:38:
Kertokaas mulle miten toi Sony Bravian pupumainos on oikein tehty? On meinaan helvetin vaikuttavaa jälkeä jos jäbät on koko homman väsänny ite muovailuvahasta.



Sony are claiming this Play Doh advert is the 'most ambitious piece of stop-motion animation ever undertaken', and that they used 2.5 tonnes of plasticine for the three weeks filming took in New York.

Toi on otettu oltain random sivulta Google- haulla "making of the Sony Bravia play doh bunny advert" :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

milo

Posts: 860

#11042 • • milo Plaugenaut

Zenni, 9.2.2008 17:38:
Kertokaas mulle miten toi Sony Bravian pupumainos on oikein tehty? On meinaan helvetin vaikuttavaa jälkeä jos jäbät on koko homman väsänny ite muovailuvahasta.



Itsekin mietin samaa, joka kerta kun mainoksen näkee. Mutta oikeasti ne kaikki puput ovat muovailuvahaa, vaahtomuovia ja rautalankaa, kuten näkyy tästä behind the scenes -pätkästä. Ei varmaan mitään helpointa hommaa ole tehdä vaha-animaatiota New Yorkissa.

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

Freja

Posts: 8,775

#11043 • • Freja Sihteeri
Mistä mä tiedän, meneekö mun pesukoneeseen kuumaa vettä ollenkaan? Ja jos ei mee, ni mitä mä voin tehä asialle, et sinne menis?

Pesin tänää pyykkiä koneessa 60 asteessa, ja muistelin, että aina ku oon pessy kuudeskympis, ni pesuohjelman loputtua oon ottanu pyykit koneesta ja ne on tuntunu lämpimiltä. Nyt ne oli jääkylmiä. En halu et mun rakas on kuolemassa. *uuh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hitchhiker

Posts: 1,754

#11044 • • Hitchhiker
Onko taloyhtiön hallitukseen kuuluvilla henkilöillä oikeutta tulla yleisavaimella tarkastamaan asunnoissa olevia palovaroittimia, meillä on tällainen rumba menossa ja ihan yleisestiottaen kiinnostaisi kyseienen asia. Itellä ei ole mitään asiaa vastaan, lähinnä vain kiinnostaa tuo "tunkeutuminen" toisten asuntoon osio.
serotonot

Posts: 3,137

#11045 • • serotonot Paul Easy

Freja, 10.2.2008 13:21:
Mistä mä tiedän, meneekö mun pesukoneeseen kuumaa vettä ollenkaan? Ja jos ei mee, ni mitä mä voin tehä asialle, et sinne menis?

Pesin tänää pyykkiä koneessa 60 asteessa, ja muistelin, että aina ku oon pessy kuudeskympis, ni pesuohjelman loputtua oon ottanu pyykit koneesta ja ne on tuntunu lämpimiltä. Nyt ne oli jääkylmiä. En halu et mun rakas on kuolemassa. *uuh*



pesukoneeseenhan menee aina kylmää vettä ja se kone sitten lämmittää sen sopivaks. Siks se veden lämpötilansäätö on siinä pesukoneessa eikä siinä hanassa.

Eli jos kone ei lämmitä vettä, ni siel o vastus tjsp paskana
Jutu

Posts: 3,054

#11046 • • Jutu Blondi

Hitchhiker, 11.2.2008 15:41:
Onko taloyhtiön hallitukseen kuuluvilla henkilöillä oikeutta tulla yleisavaimella tarkastamaan asunnoissa olevia palovaroittimia, meillä on tällainen rumba menossa ja ihan yleisestiottaen kiinnostaisi kyseienen asia. Itellä ei ole mitään asiaa vastaan, lähinnä vain kiinnostaa tuo "tunkeutuminen" toisten asuntoon osio.


Mä oon ainakin käsittänyt, että niiden kuuluu ilmottaa siitä asukkaille, että ovat tulossa omilla avaimilla sisään jos asukas ei ite oo kotona. Mut jos ei oo mitään ilmottanut, niin eikös tota nyt voi melkein pitää kotirauhan rikkomisena, varsinkin jos ei edes ovikelloa pimpottele :P Mutta tämä siis ihan pelkkää mutu-tietoa ja omasta kokemuksesta.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#11047 • • Jussi Soro choon!

Hitchhiker, 11.2.2008 15:41:
Onko taloyhtiön hallitukseen kuuluvilla henkilöillä oikeutta tulla yleisavaimella tarkastamaan asunnoissa olevia palovaroittimia, meillä on tällainen rumba menossa ja ihan yleisestiottaen kiinnostaisi kyseienen asia. Itellä ei ole mitään asiaa vastaan, lähinnä vain kiinnostaa tuo "tunkeutuminen" toisten asuntoon osio.


Sikäli kun oikein muistan, niin vain isännöitsijällä ja huoltomiehellä on oikeus mennä asuntoon ilman asunnon omistajan lupaa, tällöinkin on hyvä ilmoittaa etukäteen siitä, koska tulee käymään. Pakottavissa tilanteissa toki voidaan tulla hetikin sisään. Mutta taloyhtiön hallituksen jäsenillä ei ole mitään asiaa toisen asuntoon.
Freja

Posts: 8,775

#11048 • • Freja Sihteeri

serotonot, 11.2.2008 15:43:
pesukoneeseenhan menee aina kylmää vettä ja se kone sitten lämmittää sen sopivaks. Siks se veden lämpötilansäätö on siinä pesukoneessa eikä siinä hanassa.



Tän mä tiesin


Eli jos kone ei lämmitä vettä, ni siel o vastus tjsp paskana



Jotain tällasta mä hain. Mikä ois viel tjsp? Mietin vaa et onko se sellanen homma et kantsiiko ees lähtee korjaan.
(Ja joo, tiän siis mistä lyhenne tjsp, mut mietin vaa et oisko sulla arvausta et mitä muuta siinä vois olla vikana ku vastus. Ihan vaa ettet vastaa vaan et "Tai jotain sinne päin").

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Zapa

Posts: 1,393

#11049 • • Zapa Mr Wrangler

Freja, 11.2.2008 16:07:
---
serotonot, 11.2.2008 15:43:
pesukoneeseenhan menee aina kylmää vettä ja se kone sitten lämmittää sen sopivaks. Siks se veden lämpötilansäätö on siinä pesukoneessa eikä siinä hanassa.

---


Tän mä tiesin


---

Eli jos kone ei lämmitä vettä, ni siel o vastus tjsp paskana

---


Jotain tällasta mä hain. Mikä ois viel tjsp? Mietin vaa et onko se sellanen homma et kantsiiko ees lähtee korjaan.
(Ja joo, tiän siis mistä lyhenne tjsp, mut mietin vaa et oisko sulla arvausta et mitä muuta siinä vois olla vikana ku vastus. Ihan vaa ettet vastaa vaan et "Tai jotain sinne päin").



Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?
Freja

Posts: 8,775

#11050 • • Freja Sihteeri

Zapa, 11.2.2008 16:13:
Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?



No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

NextAce

Posts: 2,505

#11051 • • NextAce Alienated

Freja, 11.2.2008 16:18:

No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?





Ei mullakaan ole koskaan pyykit ollu lämpimiä. Pesi ne sit 60 tai 90 asteessa.

--
-Alienation-

-----

Zapa

Posts: 1,393

#11052 • • Edited Zapa Mr Wrangler

Freja, 11.2.2008 16:18:
---
Zapa, 11.2.2008 16:13:
Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?

---


No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?



Sit sun kone on rikki, jos pyykit eivät ole 60-90C pesun jälkeen 35.2C asteisia :)

EDIT: Jos sun kone on kylppärissä, niin testaa asia siten, että keskeytät 60C ohjelman kesken pesuvaiheen (ei huuhteluvaiheen). Odota kunnes luukkulukko aukeaa ja raota varovasti luukkua + sulje samantien. Vettä valuu hieman lattialle ja jos se on kylmää, sun kone on paskana. Ole varovainen, ettet polta käsiäsi eli pidä jotkut lämmönkestävät hanskat kädessä :)
Apo

Posts: 1,574

#11053 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Freja, 11.2.2008 16:18:
No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?



Koneet huuhtelee yleensä kylmällä vedellä joten pyykkikin on kylmää. Kokeile 90 asteen pesun aikana koneen kylkeä tai tsekkaa onko poistuva vesi lämmintä.
pirpeli

Posts: 5,533

#11054 • • pirpeli

Freja, 10.2.2008 13:21:
Mistä mä tiedän, meneekö mun pesukoneeseen kuumaa vettä ollenkaan? Ja jos ei mee, ni mitä mä voin tehä asialle, et sinne menis?

Pesin tänää pyykkiä koneessa 60 asteessa, ja muistelin, että aina ku oon pessy kuudeskympis, ni pesuohjelman loputtua oon ottanu pyykit koneesta ja ne on tuntunu lämpimiltä. Nyt ne oli jääkylmiä. En halu et mun rakas on kuolemassa. *uuh*



Minäkin haluun vastata. ipe kertoi tietämättömälle(siis mulle), että pesulämpötilasta huolimatta kone tekee _aina_ viimeisen huuhtelun kylmällä vedellä. Jossain taloyhtiöissä tunnetusti vesi ei edes kylmene putkissa kunnolla(tästä on kokemusta) ja jossain taas tulee kamalan kylmää jo pienen laskemisen jälkeenkin(kuten nyt uudessa asunnossa).

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#11055 • • Annakins Guest

Freja, 11.2.2008 16:18:
---
Zapa, 11.2.2008 16:13:
Hieman epäilen, että pyykkien huuhteluvaiheessa kone käyttäisi lämmintä vettä??! Itse about neljää konetta käyttänyt ja vaikka pessy 60-90C, niin ikinä muista, että pyykit olis ollut lämpimiä pesuohjelman päätyttyä?

---


No onko se hemmetin kone si rikki, ku 60/90 pesun jälkee pyykit on lämpimiä, vai sit, ku 60/90-pesun jälkee ne o jääkylmiä?



Ma olettaisin et jos pyykit on pesun jalkeen puhtaat, kone ei pida kummallista aanta eika tiputtele vetta vaariin paikkoihin ni olis kunnossa...
Zapa

Posts: 1,393

#11057 • • Zapa Mr Wrangler

domi, 11.2.2008 16:56:
Mut entäs sit, jos pesukone ei lopeta veden ottamista sisään?



Tai jos pesee lakanoita, mutta pesuohjelman päätyttyä koneesta löytyy uitettu mirri? Mita mina tehda?
domi

Posts: 7,069

#11058 • • domi Työn sankari.

Zapa, 11.2.2008 16:58:
---
domi, 11.2.2008 16:56:
Mut entäs sit, jos pesukone ei lopeta veden ottamista sisään?

---


Tai jos pesee lakanoita, mutta pesuohjelman päätyttyä koneesta löytyy uitettu mirri? Mita mina tehda?


Onko tähän sama vastaus kuin kysymykseen "Miksi perseestäni tulee raakatimantteja?"
Zapa

Posts: 1,393

#11059 • • Zapa Mr Wrangler

domi, 11.2.2008 16:59:
---
Zapa, 11.2.2008 16:58:
---
domi, 11.2.2008 16:56:
Mut entäs sit, jos pesukone ei lopeta veden ottamista sisään?

---


Tai jos pesee lakanoita, mutta pesuohjelman päätyttyä koneesta löytyy uitettu mirri? Mita mina tehda?

---

Onko tähän sama vastaus kuin kysymykseen "Miksi perseestäni tulee raakatimantteja?"



Veikkaan että on, eli vastaan C) Kanada
Freja

Posts: 8,775

#11060 • • Freja Sihteeri

pirpeli, 11.2.2008 16:51:
Minäkin haluun vastata. ipe kertoi tietämättömälle(siis mulle), että pesulämpötilasta huolimatta kone tekee _aina_ viimeisen huuhtelun kylmällä vedellä. Jossain taloyhtiöissä tunnetusti vesi ei edes kylmene putkissa kunnolla(tästä on kokemusta) ja jossain taas tulee kamalan kylmää jo pienen laskemisen jälkeenkin(kuten nyt uudessa asunnossa).



hei tänks, ja kiitos muillekin vastanneille.
Meillä muutenkin heittelee taloyhtiös veden lämpötilat, ni en yhtää ihmettele jos johtuis jotenkin tuosta.
Toisaalta, oli vaa ni kumma kun se pyykki todellakin oli kylmää = näppejä rupes kylmäämään kun käsitteli pyykkejä. Ei pyykit ennen mitään ylikuumia oo ollu, vaan just mukavan lämpösiä, hieman huoneenlämpöä lämpimämpiä, siks tää jääkylmä yllätti mut.

Pyykit on puhtaita eikä konekaan pidä outoa ääntä... Kai se o iha kunnossa si :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been