Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,927 views

Amuck

Posts: 2,396

#6081 • • Amuck dub-i-dub

äm, 10.5.2006 11:02:
Ei kukaan kutsu enää Twixiäkään Raideriksi.


Paitsi mä. :] Kodin Ykkönen on Kodin Anttila, Elysée Arena on Typhoon ja YleX on RadioMafia. Hiukanko oon jälkeenjäänyt yksilö.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

äm

Posts: 2,376

#6082 • • äm
Tämäkin vielä rasittaville asiakkaille tiedoksi:
Turha mennä Kodin Ykköseen itkemään Anttilan mainoksessa olleita tarjouksia. Ja sama toisinpäin. Och på svenska.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

koo

Posts: 379

#6083 • • koo
Mitä tarkoittaa apropoo?

--
Backstagella on paratiisi.

curry

Posts: 474

#6085 • • curry ^mauste^

koo, 10.5.2006 13:39:
Mitä tarkoittaa apropoo?




à propos [apropóo]
sivumennen sanoen, muuten Sitaattilaina ranskasta. Usein virheellisesti asussa "a propos" ilman aksenttia. Suomalaistunut muoto: apropoo.

-lähde-

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

koo

Posts: 379

#6087 • • koo
Kiitoksia molemmille. Tuo selvensikin asiaa tosi paljon, olin vähän ulalla eräässä keskustelussa, kun en ollut tuollaista termiä ennen kuullut. *hymy*

--
Backstagella on paratiisi.

oooo

Posts: 1,249

#6088 • • oooo

Amokk, 10.5.2006 11:10:
---
äm, 10.5.2006 11:02:
Ei kukaan kutsu enää Twixiäkään Raideriksi.

---

Paitsi mä. :] Kodin Ykkönen on Kodin Anttila, Elysée Arena on Typhoon ja YleX on RadioMafia. Hiukanko oon jälkeenjäänyt yksilö.



Älä nyt! mulla sama juttu *iloinen* ollaan yhdessä jälkeenjääneitä *pepsodent*
Avatar
#6089 • • hyperventilaatio Guest
Mitä mahtaa olla niiden lukuisten kallion sisään menevien metalliovien takana? Siis täällä helsingissä, missä noita ovia on ainakin Herttoniemen seudulla. Valaiskaa tietämätöntä.
zara

Posts: 157

#6090 • • zara bassotyttö
hmm oisko pommisuojia tms? armeijan käyneiltä oon kuullu että helsingin alla menee paljon tunneleita ja esim ruoholahdesta voi marssia maan alta munkkivuoreen tms..no kai nekin tunnelit tulee jostain ylös pinnalle? jepjep, en tiedä asiasta mitään..:D ehkä joku joka tietää vähän enemmän voi auttaa!
RainChild

Posts: 909

#6091 • • RainChild

Amokk, 10.5.2006 11:10:
---
äm, 10.5.2006 11:02:
Ei kukaan kutsu enää Twixiäkään Raideriksi.

---

Paitsi mä. :] Kodin Ykkönen on Kodin Anttila, Elysée Arena on Typhoon ja YleX on RadioMafia. Hiukanko oon jälkeenjäänyt yksilö.



*nyyh* olin kovin addiktoitunut nuorempana Raideriin, kaverit väsäs jonkun kortinkin siitä *lmao* se oli kova paikka ku nimi muutettiin *hih*

--
Rainchild is back home

mekaanikko

Posts: 1,176

#6092 • • Edited mekaanikko don selecta

hyperventilaatio, 12.5.2006 00:12:
Mitä mahtaa olla niiden lukuisten kallion sisään menevien metalliovien takana? Siis täällä helsingissä, missä noita ovia on ainakin Herttoniemen seudulla. Valaiskaa tietämätöntä.



Varmaan vähän vaihtelee, mut maanalaisia tunneleita kai enimmäkseen. Osa on puolustusvoimien, osa Helsingin energian, osa Helsingin veden ja osa kai rakennusvirastonkin käytössä. Käsittääkseni jotkut ovat vain välinevarastoja mut usein ne on esim. huoltotunneleiden suuaukkoja.

Pommisuojat (osa on niitäkin) on merkattu oranssilla pohjalla olevalla sinisellä kolmiolla.

Edit: jo nyt on perkele kun ei kuva toimi.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Exlex

Posts: 497

#6093 • • Exlex

mekaanikko, 12.5.2006 01:30:
Pommisuojat (osa on niitäkin) on merkattu oranssilla pohjalla olevalla sinisellä kolmiolla.

Edit: jo nyt on perkele kun ei kuva toimi.



Väestönsuojat ;)

vskolmio_01.jpg
AnssiV

Posts: 1,798

#6094 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Kuka tulee huomenna (su 14.5.) puolen päivän jälkeen mun kaveriks tekemään kevätsiivouksen mun luokse? Yksin ei huvittais niinku yhtään vaikka olishan se hyvä saada tehtyä. Palkaksi olutta työn ohessa (max. 12-pack että saa hommatkin tehtyä eikä mene pelkäks kännäämiseks) ja sapuskat homman jälkeen.. *pepsodent*



Tämä siksi tänne topickkiin että todennäköisesti ketään ei kiinnosta, joka taas tekee tästä kysymyksestä tyhmän.
Amuck

Posts: 2,396

#6095 • • Amuck dub-i-dub

aapee, 13.5.2006 08:24:
Kuka tulee huomenna (su 14.5.) puolen päivän jälkeen mun kaveriks tekemään kevätsiivouksen mun luokse?


Mä voisin tulla, hoidin äitienpäivävierailut jo tänään alta pois, ja tuo lupaamasi olut lievittäisi sopivasti huomiseksi suunnittelemaani krapulaa. En kyllä tamppaa mattoja, mutta pesen ikkunat hyvin.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

SimSam

Posts: 3

#6096 • • SimSam
En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä
asetuksia pitää laittaa ja mihin?
domi

Posts: 7,069

#6097 • • domi Työn sankari.

SimSam, 14.5.2006 09:55:
En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä
asetuksia pitää laittaa ja mihin?


http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
Skenemursu

Posts: 1,568

#6098 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

domi, 14.5.2006 10:23:
---
SimSam, 14.5.2006 09:55:
En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä
asetuksia pitää laittaa ja mihin?

---

http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.



itse en ole koskaan ircannut mutta mulla on nörtti kavereita ja kaikki laulaa yhteen ääneen Adium:in puolesta siinä on msn ja irc joitakin muitakin samassa paketissa..
domi

Posts: 7,069

#6099 • • domi Työn sankari.

Skenemursu, 14.5.2006 10:35:
---
domi, 14.5.2006 10:23:
---
SimSam, 14.5.2006 09:55:
En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä
asetuksia pitää laittaa ja mihin?

---

http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.

---


itse en ole koskaan ircannut mutta mulla on nörtti kavereita ja kaikki laulaa yhteen ääneen Adium:in puolesta siinä on msn ja irc joitakin muitakin samassa paketissa..


No siis, jos lähetään seppäkeskusteluihin, niin irssin puolesta ite liputan, enkä varmasti oo ainut. Mut ehkäpä aloittelijalle on mIRC tai X-chat niitä toimivimpia vaihtoehtoja.
SimSam

Posts: 3

#6100 • • SimSam

domi, 14.5.2006 10:38:
---
Skenemursu, 14.5.2006 10:35:
---
domi, 14.5.2006 10:23:
---
SimSam, 14.5.2006 09:55:
En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä
asetuksia pitää laittaa ja mihin?

---

http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.

---


itse en ole koskaan ircannut mutta mulla on nörtti kavereita ja kaikki laulaa yhteen ääneen Adium:in puolesta siinä on msn ja irc joitakin muitakin samassa paketissa..

---

No siis, jos lähetään seppäkeskusteluihin, niin irssin puolesta ite liputan, enkä varmasti oo ainut. Mut ehkäpä aloittelijalle on mIRC tai X-chat niitä toimivimpia vaihtoehtoja.


No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?