Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,488,917 views

alphamagic

Posts: 3,628

#6121 • • alphamagic

daffy, 16.5.2006 10:23:
Onko järkevämpää siivotessa ensin pyyhkiä pölyt (jolloin osa pölystä tippuu lattialle) ja imuroida sitten, vai ensin imuroida (jolloin ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu pinnoille) ja pyyhkiä sitten vasta pölyt?


*nauru* kas siinäpä pulma...

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Avernian

Posts: 7,451

#6122 • • Avernian Kerettiläinen
Onko woman man + fem., vai oma morfeeminsa?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

mekaanikko

Posts: 1,176

#6123 • • mekaanikko don selecta

hotti, 16.5.2006 10:25:
Mä oon miettinyt tota pulujen (ja lokkienkin) pään nyökyttelyä samalla kun ne kävelevät? Mikä siinä voi olla että on pakko tehdä tuonlaista pakonomaista liikettä? Jos jollain on kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni jotain esimerkiksi fysiologisia perusteita tai vastaavaa.



Jotkut, tai pikemminkin useimmat eläimet pystyvät hahmottamaan tilaa ainoastaan liikkeen avulla, eli paikoillaan ollessaan ne eivät pysty havainnomaan asioiden etäisyyksiä. Käsittääkseni pulujen jatkuva nyökyttely liittyy juuri tähän. Linnuille näkö on erittäin tärkeä aisti (toisin kuin joillekin muille eläimille, esim. koiraeläimet havainnoivat ympäristöään pikemminkin kuulon ja hajun pohjalta ja näkö on vain täydentävä elementti), joten koska ne eivät muuten pysty tekemään tilahavaintoja, niiden on joko nyökyteltävä päätään tai liikuttava muutoin nopeasti (lentäminen) jotta tämä onnistuisi.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Freja

Posts: 8,775

#6124 • • Freja Sihteeri
Koska toi sää rupeis lämpiämään et tuntuis taas kesälle? *hmph*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Bellezaaa

Posts: 573

#6125 • • Bellezaaa Afrodite*

Freja, 19.5.2006 11:38:
Koska toi sää rupeis lämpiämään et tuntuis taas kesälle? *hmph*


*lohduttel*
tääl Oslos sataa vettä ja on muutenki paljon kylmempi ku hesas...
Onneks on sateenvarjo keksitty*vink*
nyt aurinko pilkahtaa pilventakaa moneen pvä:n *hihu*
coolcat82

Posts: 771

#6126 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..? *igor*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

andi--

Posts: 1,381

#6127 • • Edited andi-- lunttu

coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..? *igor*



Kieritä ne vaikka sen mp3- tai cd-soittimen ympärille, pitäisi pysyä suhteellisen hyvin solmuuntumattomana.

--
- RAAH -

coolcat82

Posts: 771

#6128 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

andi--, 19.5.2006 18:07:
---
coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..? *igor*

---


Kieritä ne vaikka sen mp3- tai cd-soittimen ympärille, pitäisi pysyä suhteellisen hyvin solmuuntumattomana.



Ei vaan onnistu *grr* Mul taitaa olla liian pitkät piuhat *lmao*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Avatar
#6129 • • Galadhan Guest
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys? *ding*
pirpeli

Posts: 5,533

#6130 • • pirpeli

Galadhan, 19.5.2006 18:32:
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys? *ding*



Eiköhän se oo ihan auringon häikäisyä vastaan.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#6131 • • Galadhan Guest

pirpeli, 19.5.2006 18:35:
---
Galadhan, 19.5.2006 18:32:
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys? *ding*
---
Eiköhän se oo ihan auringon häikäisyä vastaan.



Uskaltaisin kyllä kyseenalaistaa tämän, sillä kuvio kiertää lasin jokaista reunaa. Häikäisyä vastaan oleva kuvio tai tummennus sijaitsee yleensä lasin yläreunassa.
pirpeli

Posts: 5,533

#6132 • • Edited pirpeli

Galadhan, 19.5.2006 18:37:
Uskaltaisin kyllä kyseenalaistaa tämän, sillä kuvio kiertää lasin jokaista reunaa. Häikäisyä vastaan oleva kuvio tai tummennus sijaitsee yleensä lasin yläreunassa.



Siinä tapauksessa ajattelin liikaa :) Koska voihan se aurinko paistaa monestakin suunnasta..Usein mua ainakin häiritsee myös sivuilta tuleva paiste ja loiste.

edit...tosin ei kyl koskaan alhaalta tuleva säihke :D

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

wiwi

Posts: 1,575

#6133 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

andi--, 19.5.2006 18:07:
---
coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..? *igor*

---


Kieritä ne vaikka sen mp3- tai cd-soittimen ympärille, pitäisi pysyä suhteellisen hyvin solmuuntumattomana.



Pitäisi ja pitäisi, vaan ei pysy. Mun kuulokkeille tuntuu ainakin riittävän pari sekuntia järjestää itsensä kunnon sykkyrään, vaikka ne olisi juuri oikonut ja selvittänyt. *justjoo* Pitänee vaan hyväksyä jokaista kuuntelukertaa edeltävä aukomissessio.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

coolcat82

Posts: 771

#6134 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

wiwi, 19.5.2006 19:01:
---
andi--, 19.5.2006 18:07:
---
coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..? *igor*

---


Kieritä ne vaikka sen mp3- tai cd-soittimen ympärille, pitäisi pysyä suhteellisen hyvin solmuuntumattomana.

---


Pitäisi ja pitäisi, vaan ei pysy. Mun kuulokkeille tuntuu ainakin riittävän pari sekuntia järjestää itsensä kunnon sykkyrään, vaikka ne olisi juuri oikonut ja selvittänyt. *justjoo* Pitänee vaan hyväksyä jokaista kuuntelukertaa edeltävä aukomissessio.



No ei se tosiaan kyl vaadi kun sen pari sekunttii, ni ne on ihan umpisolmus *dissaa* Mitenkäs äijillä ne muka sitten ei mee solmuun häh??? Nyt se takuuvarma vinkki miten ne EI mene solmuun. Neuvoja kehiin avuttomille naisille *vink*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

ezzy

Posts: 8,060

#6135 • • ezzy Droid-pappa

Galadhan, 19.5.2006 18:32:
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys? *ding*



Olisikohan jonkinlainen vahvike rikkoutumista vastaan tms. Ei oiken tule muuta mieleen, ei niissä varmaan lämmitystäkään ole *hihu*
Avernian

Posts: 7,451

#6136 • • Avernian Kerettiläinen
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana? *ding*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Fyrisch

Posts: 4,525

#6137 • • Fyrisch

Avernian, 19.5.2006 23:35:
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana? *ding*



Ne pelkää et valkonen mies napauttaa ruoskal, joten pakko jollai taval suojella itteensä esim. pukeutumal gangstaks!

Ne oppii aika hyvin telkkarin kautta..
Amuck

Posts: 2,396

#6138 • • Amuck dub-i-dub
Kun webchat.xs4all.nl ei toimi, mitäs muita noita webirkkejä oli?
Älkääkä käskekö asentaa mitään siskon koneelle. ;)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

pirpeli

Posts: 5,533

#6140 • • pirpeli
Miksei ole hiirenmakuista kissanruokaa?

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-