Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,489,140 views

twistedsushi

Posts: 211

#6141 • • twistedsushi Nihil declaro

tbo, 16.5.2006 20:35:

Mä olen taas antanu itselleni uskotella ihan päinvastaista: sillä hetkellä kun aika meistä jättää, nii ihmisen paino tipahtaa 21 grammaa. Tästä on siis päätelty että sielu, joka ko. hetkellä livahtaa taivaaseen/helvettiin/bardoon/minne lie, on aivan konkreettista materiaa ja painaa ton 21 g.

Tässä taas joku skeptikko yrittää vesittää ihan hyvää teoriaa:
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp (toi enemmänpainaminenkin mainitaan, mut skeptikot on useimmiten a) tylsiä ja b) s*tnan rasittavia joten niit ei tarvii kuunnella :))

Ja sitten on olemassa myös tämä:
http://www.21-grams.com/index.php (ihan helvetin hyvä leffa)
ja tämä:
http://www.lyricsdir.com/looptroop-21-grams-lyrics.html (ihan helvetin hyvä biisi)



Mä en muista mistä kuulin ton, mut varmaan just joltain skeptikolta,
joten siivuutan sen teorian sitten kokonaan *nauru*

Btw on muuten loistava leffa ja on aika hyvä tuo biisikin *joo*

--
Itse valitset puolesi.

UnityF

Posts: 15,721

#6142 • • UnityF joo just se
Mikä on se sänkymerkki (en tiedä onko niillä muitakin tuotteita mut ainakin sänkyjä) se jossa on kai joku hevonen ja ne sängyt on sinivalkoisia.. mm. sörkästä kun menee hakiksee ratikalla niin siinä on ainakin ollu sellainen liike.. En muista nimee millää *grr* jollain h kirjaimella se kai alkoi..
Jone

Posts: 8,258

#6143 • • Jone Archibald Haddock

UnityF, 22.5.2006 15:44:
Mikä on se sänkymerkki (en tiedä onko niillä muitakin tuotteita mut ainakin sänkyjä) se jossa on kai joku hevonen ja ne sängyt on sinivalkoisia.. mm. sörkästä kun menee hakiksee ratikalla niin siinä on ainakin ollu sellainen liike.. En muista nimee millää *grr* jollain h kirjaimella se kai alkoi..



Hästens.
Avatar
#6144 • • Galadhan Guest

UnityF, 22.5.2006 15:44:
Mikä on se sänkymerkki (en tiedä onko niillä muitakin tuotteita mut ainakin sänkyjä) se jossa on kai joku hevonen ja ne sängyt on sinivalkoisia.. mm. sörkästä kun menee hakiksee ratikalla niin siinä on ainakin ollu sellainen liike.. En muista nimee millää *grr* jollain h kirjaimella se kai alkoi..



Olisko ollu Hästens?
UnityF

Posts: 15,721

#6145 • • UnityF joo just se
just se *joo* kiitos *hymy*
ezzy

Posts: 8,060

#6146 • • ezzy Droid-pappa

Avernian, 19.5.2006 23:35:
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana? *ding*



Gangsta can refer to:

* A member of a gang, a gangster
* A genre of music, Gangsta rap
* A steriotype of people attempting to immitate 'gangsta' rappers.



Ei ne termit ole aina niin mustavalkoisia.
Gleba

Posts: 549

#6147 • • Gleba
kun sulatan pakastimesta sämpylää mikrossa, miksi se usein menee kovaksi joistain kohdista?

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Android

Posts: 3,908

#6148 • • Edited Android

Avernian, 19.5.2006 23:35:
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana? *ding*



Gangster-sanahan on periaatteessa synonyymi sanalle "jengiläinen". Gang on jengi ja gangster on jengiläinen, eli jos suomalainen somaliperäinen poikaa kuuluu johonkin jengiin ja tuntee voimakasta yhteenkuuluvuutta ko. jengiin, voi hän kaiketi käyttää sanaa "gangsta". Ymmärrän toki että "gangster"-sanalla yleensä viitataan esim joihonkin Los Angelesin etnisiin järjestäytyneisiin rikollisjengeihin, mutta periaatteesa tuo sana voi kattaa myös muita jengejä.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#6149 • • liikkuva muna an egg on the move

Android, 22.5.2006 16:38:
---
Avernian, 19.5.2006 23:35:
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana? *ding*

---


Gangster-sanahan on periaatteessa synonyymi sanalle "jengiläinen". Gang on jengi ja gangster on jengiläinen, eli jos suomalainen somaliperäinen poikaa kuuluu johonkin jengiin ja tuntee voimakasta yhteenkuuluvuutta ko. jengiin, voi hän kaiketi käyttää sanaa "gangsta". Ymmärrän toki että "gangster"-sanalla yleensä viitataan esim joihonkin Los Angelesin etnisiin järjestäytyneisiin rikollisjengeihin, mutta periaatteesa tuo sana voi kattaa myös muita jengejä.



Mulle ainakin gangsta on musta läski jätkä jolla on uzi ja kultakoruja. Gansteri taas 20-luvun Chicagon pukumies jolla on viulukotelossa konepistooli.

Offtopiccina noi anga, killa, busta, playa jne. väännökset on ihan vitun karseita. Meinas pala lentää kun Carboneiden Anger ball oli uudelleenristitty Anga balliksi Nu Energyn kokoelmalla. *eiei*
hemuz

Posts: 2,178

#6150 • • hemuz kätevä emäntä

coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..? *igor*



Tätä oon monesti miettiny ku töistä lähen. Kuka käy mun työpäivän aikana tai sit vaihtoehtosesti yöllä mun laukussa pistämäs johdot ihan solmuun? *grr*
Jocular

Posts: 1,359

#6151 • • Jocular Janni
Onko poliisiautot manuaali- vai automaattivaihteisia bilikoita?

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

bbq

Posts: 61

#6153 • • bbq Mite päi se pyörii ?

Gleba, 22.5.2006 16:35:
kun sulatan pakastimesta sämpylää mikrossa, miksi se usein menee kovaksi joistain kohdista?



Lämmität liian kauan/liian kuumaksi. MuTu.
andi--

Posts: 1,381

#6154 • • andi-- lunttu

coolcat82, 19.5.2006 19:18:
No ei se tosiaan kyl vaadi kun sen pari sekunttii, ni ne on ihan umpisolmus *dissaa* Mitenkäs äijillä ne muka sitten ei mee solmuun häh??? Nyt se takuuvarma vinkki miten ne EI mene solmuun. Neuvoja kehiin avuttomille naisille *vink*



No mulla on ipodi tollasessa pussukassa, jonka ympärillä sit kuulottimet:

--
- RAAH -

andi--

Posts: 1,381

#6155 • • andi-- lunttu

pirpeli, 20.5.2006 15:52:
Miksei ole hiirenmakuista kissanruokaa?



Minkä takia olisi? Ei ne kissat varmaan hiiriä syö sen gourmet-kokemuksen takia, vaan pysyäkseen hengissä. Tai no, mistä mä tietäisin miten hyvälle ne hiirulaiset maistuu.. *nauru*

--
- RAAH -

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6156 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Sanokaas joku kiva nettimusa kauppa jossa vois myös helposti kuunnellakkin niitä kipaleita *iloinen*

Genreinä olis House, Electro ja miks ei Technokin *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

wiwi

Posts: 1,575

#6157 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Kävin tuossa läpi ullakolta löytyviä vaatekasseja, joille ei oikein tunnu löytyvän loppusijoituspaikkaa. Osan ajattelin viedä kirppikselle, mutta haluaisin myös antaa itselleni hyödyttömiä vaatteita jollekin, joka niitä oikeasti tarvitsee. Onko jollain tietoa, mihin olisi mahdollista lähettää ehjiä ja siistejä lasten- ja nuortenvaatteita ja miten se käytännössä tapahtuu? Muistelen, että pienempänä lähetimme toisinaan vaatteita orpokotiin Kostamukseen.

Vinkit ja ohjeet olisivat todella tervetulleita. *joo*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

mekaanikko

Posts: 1,176

#6158 • • mekaanikko don selecta

Galadhan, 19.5.2006 18:37:
---
pirpeli, 19.5.2006 18:35:
---
Galadhan, 19.5.2006 18:32:
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys? *ding*
---
Eiköhän se oo ihan auringon häikäisyä vastaan.

---


Uskaltaisin kyllä kyseenalaistaa tämän, sillä kuvio kiertää lasin jokaista reunaa. Häikäisyä vastaan oleva kuvio tai tummennus sijaitsee yleensä lasin yläreunassa.



Veikkaus, ei tietoa, olisi että voiskohan toi liittyä ihan sellaiseen ilmiöön että kun sitä lasia usein reunustaa kirkas metalli niin se erityisesti saattaisi kiillellä ikävästi silmään jos valo pääsisi sitä kautta heijastumaan joten siksi nimenomaan reunoihin kannattaa laittaa se himmennys? Jokseenkin varma olisin siitä, että se kuvio on nimenomaan valon suodattamiseen, mitään muuta selitystä sen rasterimallille ei oikein ole.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

wiwi

Posts: 1,575

#6160 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

utopia, 23.5.2006 21:22:
---
wiwi,

---


Eikös vähän joka kaupungissa ole noita UFF:n vaatekeräyspömpeleitä jonne niitä voisi jättää. Itse ainakin sulloin sellaiseen keltaseen isoon vehkeeseen viime muuton aikoihin omia suht siistejä vaatteita, joita ei ollut inspistä lähteä viemään kirpparille. Ne menee siitä sitten jonnekkin vähempiosaisille. Joskus niitä on yleisten keräyspisteiden (lasin- ja metallin- jne..) lähettyvillä ja joskus vähän missä sattuu.



Mhmm niin, sitä mietin itsekin ensin mutta kun mulle ei ole ihan selvä tuo UFF:n strategia. Nehän kuitenkin itse myy niitä vaatteita ja mun ymmärtääkseni vain joku osa sitten päätyy niille vähempiosaisille. Mieluummin tahtoisin kaikkien vaatteideni päätyvän jollekin, joka niitä tarvitsee...Enemmänkin siis kiinnostaa saada aikaan jotain hyvää kuin vain päästä eroon ylimääräisestä roinasta. *joo*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.