Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,923 views

remotion

Posts: 5,283

#4602 • • remotion nostatus guru

sapeli, 26.9.2005 18:20:
rasva imeytyy, veden voi nauttia sisäisesti, tai jos oikein kunnolla ottaa kylpyä niin kyllä se sitten sinne puskee. *hymy*



Eipäs vaan ihmisen nahka on eläessään 100% vedenpitävä.
"rasva" tosiaan imeytyy, ja rasvan seassa oleva kosteus taasen haihtuu.
mrx

Posts: 260

#4603 • • mrx Bassjunkie

typ0, 27.9.2005 13:25:
mitä macgyver tekee kun siltä loppuu vessapaperi?
*ding*



väsää tietty vaahteranlehdestä,hiussoljesta ja pureskellusta purukumista pommin jolla saa räjäytettyä persreiän ympäriltä kaiken paskan pois.. *vink*
sapeli

Posts: 11,768

#4604 • • sapeli jokukukamikä?

Remotion, 27.9.2005 13:54:
---
sapeli, 26.9.2005 18:20:
rasva imeytyy, veden voi nauttia sisäisesti, tai jos oikein kunnolla ottaa kylpyä niin kyllä se sitten sinne puskee. *hymy*
---
Eipäs vaan ihmisen nahka on eläessään 100% vedenpitävä.
"rasva" tosiaan imeytyy, ja rasvan seassa oleva kosteus taasen haihtuu.



No sitten seuraa uusi "tyhmä kysymys" - mistä johtuu kylvyssä käymisen "rusinaefekti"?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Euphoria

Posts: 542

#4605 • • Euphoria 4 everyone

No sitten seuraa uusi "tyhmä kysymys" - mistä johtuu kylvyssä käymisen "rusinaefekti"?



Siitä, että iho kuivuu..
Mielestäni liitty jollain tavalla suolatasapainoon??
joku tietävä voi tarkentaa.
remotion

Posts: 5,283

#4606 • • remotion nostatus guru

sapeli, 27.9.2005 14:21:
---
Remotion, 27.9.2005 13:54:
---
sapeli, 26.9.2005 18:20:
rasva imeytyy, veden voi nauttia sisäisesti, tai jos oikein kunnolla ottaa kylpyä niin kyllä se sitten sinne puskee. *hymy*
---
Eipäs vaan ihmisen nahka on eläessään 100% vedenpitävä.
"rasva" tosiaan imeytyy, ja rasvan seassa oleva kosteus taasen haihtuu.

---


No sitten seuraa uusi "tyhmä kysymys" - mistä johtuu kylvyssä käymisen "rusinaefekti"?



Tähän en osaa sanoa kyllä mitään.
mekaanikko

Posts: 1,176

#4607 • • mekaanikko don selecta

Euphoria, 27.9.2005 14:32:
---
No sitten seuraa uusi "tyhmä kysymys" - mistä johtuu kylvyssä käymisen "rusinaefekti"?

---


Siitä, että iho kuivuu..
Mielestäni liitty jollain tavalla suolatasapainoon??
joku tietävä voi tarkentaa.



Käsittääkseni tossa kyse on siitä, että koska ihossa oleva vesi on suolaisempaa kuin kraanasta tuleva, niin osa viime mainitusta imeytyy osmoottisesti ihoon. (Eikä suinkaan toisinpäin kuten edellisessä viestissä horisin, eli neste siirtyy tietenkin vähemmän suolaisesta suolaisempaan.) Rypyt kylvyssä tulevat siis siitä, että ihoon varastoituu enemmän vettä kuin sinne normaalisti "mahtuisi" ja iho menee mutkalle. Se, että miksi tämä rajoittuu vain sormenpäisiin ja varpaisiin liittynee jotenkin näiden ihoalueiden erityisominaisuuksiin. Olisiko sormenpäässä iho ainakin ohuempaa kuin useimmissa muissa kohdissa kehoa?

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Euphoria

Posts: 542

#4609 • • Euphoria 4 everyone

Euphoria, 27.9.2005 14:32:
---
No sitten seuraa uusi "tyhmä kysymys" - mistä johtuu kylvyssä käymisen "rusinaefekti"?

---


Siitä, että iho kuivuu..
Mielestäni liitty jollain tavalla suolatasapainoon??
joku tietävä voi tarkentaa.




Eli iho kostuu, eikä kuivu..
Toi meni sit osittain vituiks.
Lyylikki

Posts: 2,975

#4610 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Jaaha...en mä nyt tiedä, että kuuluuko tämä tänne, mutta kokeillaan. Jos mä käytän Operaa selaimena, niin voinko mä poistaa Explorerin (siis sen selaimen *vink*)? Kun sieltä tulee aina miljoona pop-up:ia kun mä avaan koneen ja mua ärsyttää ne.

Olen päivittänyt AntiSpywaren ja Nortonin AntiViruksen, mutta ei ne kummatkaan löydä ainakaan tällä hetkellä mitään mistään. Vai tota mitäköhän mun sitten pitäis tehdä? Että aika tyhmähän tää kysymys on kai.
Miksan

Posts: 1,464

#4611 • • Miksan

Lyylikki, 27.9.2005 17:39:
Jaaha...en mä nyt tiedä, että kuuluuko tämä tänne, mutta kokeillaan. Jos mä käytän Operaa selaimena, niin voinko mä poistaa Explorerin (siis sen selaimen *vink*)? Kun sieltä tulee aina miljoona pop-up:ia kun mä avaan koneen ja mua ärsyttää ne.

Olen päivittänyt AntiSpywaren ja Nortonin AntiViruksen, mutta ei ne kummatkaan löydä ainakaan tällä hetkellä mitään mistään. Vai tota mitäköhän mun sitten pitäis tehdä? Että aika tyhmähän tää kysymys on kai.


Sitä ei voi ihan noin vaan poistaa windowsista. Onnistuu kyllä jollain ohjelmalla mut en kyllä muista mikä ohjelma se oli. Joku viisaampi vois valaista.
Lyylikki

Posts: 2,975

#4612 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Miksan
Sitä ei voi ihan noin vaan poistaa windowsista. Onnistuu kyllä jollain ohjelmalla mut en kyllä muista mikä ohjelma se oli. Joku viisaampi vois valaista.



Ai jaa, no hitto. Eikse sitten onnistu ihan vaan sieltä lisää/poista sovellus valikosta. Siellä se ainakin keikkuu...mut noh...ei kai sitten.
Freja

Posts: 8,775

#4613 • • Freja Sihteeri

Lyylikki, 27.9.2005 17:39:
Jaaha...en mä nyt tiedä, että kuuluuko tämä tänne, mutta kokeillaan. Jos mä käytän Operaa selaimena, niin voinko mä poistaa Explorerin (siis sen selaimen *vink*)? Kun sieltä tulee aina miljoona pop-up:ia kun mä avaan koneen ja mua ärsyttää ne.

Olen päivittänyt AntiSpywaren ja Nortonin AntiViruksen, mutta ei ne kummatkaan löydä ainakaan tällä hetkellä mitään mistään. Vai tota mitäköhän mun sitten pitäis tehdä? Että aika tyhmähän tää kysymys on kai.



Mäki oon tosi huono näis mut sen tiiän et meil o pop-up blocker joka on aika kätsy, ei tarvi kestää niitä vaa tulee toho yläkulmaa vaa viesti et "popup blocked". Öh. Jopas kuulostan tyhmältä. Mutta en tiedä auttoiko tämä tieto mitään..
t. nimim. En oo nii viisas miltä näytän *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jutu

Posts: 3,054

#4614 • • Jutu Blondi
Tuli tänään mieleen kun puhuttiin äipän kanssa metsästyksestä ja se sano, että metsästysseuraan ei voi liittyä ellei omista metsää, niin pitääkö tämä paikkaansa? Mutta jos tämä ei ole totta, niin miten metsästysseuraan voi liittyä?

Toinen tyhmä kyskä koskee niitä jyrsijöiden karkottimia. Miksi ihmiset kuulee sen äänen erilailla? Mä kuulen sen erittäin ärsyttävänä sirinänä ja äiti kuulee sen lipityksenä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4615 • • Jussi Soro choon!

Jutu, 27.9.2005 21:34:
Tuli tänään mieleen kun puhuttiin äipän kanssa metsästyksestä ja se sano, että metsästysseuraan ei voi liittyä ellei omista metsää, niin pitääkö tämä paikkaansa? Mutta jos tämä ei ole totta, niin miten metsästysseuraan voi liittyä?


Toi riippuu varmaan metsästysseurasta. Osaan voi liittyä ilman maita ja osaan taas ei. Riippuu vähän siitä että mitä metsästetään (Esimerkiksi hirviä saa ampua vain luvan kanssa ja tietyllä alueella, jolloin metsästysseuroihin kuuluvat vain maanomistajat, ja muutamat muut hyväksytyt jäsenet. Sorsia ja Jäniksiä taas saa ampua ihan missä vain).

Toinen tyhmä kyskä koskee niitä jyrsijöiden karkottimia. Miksi ihmiset kuulee sen äänen erilailla? Mä kuulen sen erittäin ärsyttävänä sirinänä ja äiti kuulee sen lipityksenä.


Äitis ei kuule korkeita ääniä yhtä hyvin kun sinä.
Exlex

Posts: 497

#4616 • • Exlex

JussiS, 27.9.2005 21:53:
---8<---
Sorsia ja Jäniksiä taas saa ampua ihan missä vain
---8<---



No eipä nyt ihan :/

Kannattaa lukea vaikka metsästyslakia.
morlich

Posts: 7

#4617 • • Edited morlich
Miksi ihminen kuuntelee musiikkia? olisi mukava kulla tälle jokin hyvä perustelu. Pelkkä: "se kuulostaa hyvältä" ei mielestäni riitä.
-lera-

Posts: 394

#4618 • • -lera-
mistä huomaa kun koru alkaa "kasvaa ulos" ?
toi mun napa näyttää vähän oudolta.. *ding*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#4620 • • Jussi Soro choon!

-Lera-, 28.9.2005 14:12:
mistä huomaa kun koru alkaa "kasvaa ulos" ?
toi mun napa näyttää vähän oudolta.. *ding*


Reikä siirtyy pikkuhiljaa poispäin alkuperäisestä paikastaan, ja jossain vaiheessa vain "kasvaa ulos". Toi tapahtuu yleensä aika huomaamattomasti, kunnes jossain vaiheessa iho repeytyy rikki.