Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,914 views

Jone

Posts: 8,258

#2261 • • Jone Archibald Haddock

innae:
Miksi lumi näyttää hämärässä siniseltä?



Käsittääkseni siksi, että eri valolähteistä tuleva valo on eri väristä. Luonnonvalo on sinertävää.
Avatar
#2262 • • astaroth Guest

Jone:
Luonnonvalo on sinertävää.


Minun muistaakseni luonnonvalo määritellään värittömäksi,
ja eri objektit heistastavat valoa omalla tavallaan.
Jone

Posts: 8,258

#2263 • • Jone Archibald Haddock

Astaroth:
---
Jone:
Luonnonvalo on sinertävää.

---

Minun muistaakseni luonnonvalo määritellään värittömäksi,
ja eri objektit heistastavat valoa omalla tavallaan.



Voipi olla, mutta mulle tulee usein mm. ulkona "taas on valkotasapaino säädetty päin persettä"-fiilis, joten ei se ilmeisesti neutraalina ilmene kaiken aikaa. *vink*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#2264 • • Jussi Soro choon!

Jone:
Voipi olla, mutta mulle tulee usein mm. ulkona "taas on valkotasapaino säädetty päin persettä"-fiilis, joten ei se ilmeisesti neutraalina ilmene kaiken aikaa. *vink*


Ilman väri (kuten taivaankin) liittyy valon taittumiseen ilmassa olevista hiukkasista, eli sinällään kyllä ilmakin voi olla jonkin väristä, vaikka normaalioloissa näyttääkin värittömältä.
ee102

Posts: 775

#2265 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Hmm. Tuli mieleen sellanen kysmys, ku olin tässä iltapuuroa laittamassa, että miks puuroa ei oo tapana syödä illalla? *täh* Yks kaveri just tossa ihmetteli, ku aloin valmistamaan puuroa käytännössä yöllä, että miten mä puuroa tähän aikaan laitan. *hihu*
S-T

Posts: 1,195

#2266 • • S-T Pieni

ee102:
Hmm. Tuli mieleen sellanen kysmys, ku olin tässä iltapuuroa laittamassa, että miks puuroa ei oo tapana syödä illalla? *täh* Yks kaveri just tossa ihmetteli, ku aloin valmistamaan puuroa käytännössä yöllä, että miten mä puuroa tähän aikaan laitan. *hihu*


Muista en tiedä, mutta kaltaiseni ravintofriikit karttaa iltaisin hiilihydraattien ylenpalttista syömistä *justjoo* Meitä tosin on aika pieni osa väestöstä.

--
Pieni on kaunista.

Jusuplussa

Posts: 1,292

#2267 • • Jusuplussa UG-///

ee102:
miks puuroa ei oo tapana syödä illalla?



Koska kaurahiutaleissa on aika paljon hiilihydraatteja ja yöllä et pahemmin energiaa tarvitse. Läskiä ainakin tulee jos mättää iltasin reiluja hiilariannoksia
ee102

Posts: 775

#2268 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

yusu:
---
ee102:
miks puuroa ei oo tapana syödä illalla?
---


Koska kaurahiutaleissa on aika paljon hiilihydraatteja ja yöllä et pahemmin energiaa tarvitse. Läskiä ainakin tulee jos mättää iltasin reiluja hiilariannoksia



Eikä tuu. *eiei* Ite syön usein illalla paljon hiilihydraattipitoisia ruokia, kuten leipää ja keksejäkin, mutta oon sopusuhtainen, aika hoikkakin. Sehän se merkitsee tuon läskin kertymisen suhteen, että kuluttaako yhtä paljon ku syö ihan yleensä...
Jusuplussa

Posts: 1,292

#2269 • • Jusuplussa UG-///

ee102:

Eikä tuu. *eiei* Ite syön usein illalla paljon hiilihydraattipitoisia ruokia, kuten leipää ja keksejäkin, mutta oon sopusuhtainen, aika hoikkakin. Sehän se merkitsee tuon läskin kertymisen suhteen, että kuluttaako yhtä paljon ku syö ihan yleensä...



Jep. Päivän kalorimäärähän se määrää tuleeko sitä läskiä vai ei. Mutta jos vedät illalla kokista, sipsei ja karkkii, nii siinä onki sun päivän kalorimäärä aika äkkiä. Nojoo..syö puuros saatana! ;-))
ee102

Posts: 775

#2270 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

yusu:
---
ee102:

Eikä tuu. *eiei* Ite syön usein illalla paljon hiilihydraattipitoisia ruokia, kuten leipää ja keksejäkin, mutta oon sopusuhtainen, aika hoikkakin. Sehän se merkitsee tuon läskin kertymisen suhteen, että kuluttaako yhtä paljon ku syö ihan yleensä...

---


Jep. Päivän kalorimäärähän se määrää tuleeko sitä läskiä vai ei. Mutta jos vedät illalla kokista, sipsei ja karkkii, nii siinä onki sun päivän kalorimäärä aika äkkiä. Nojoo..syö puuros saatana! ;-))



Niin. Ja leipää. *muhaha* Ei oo kylläkään kauheen terveellinen tää mun ruokavalio ku välillä tulee tosiaan eleltyä päivä pelkästään karkkipussilla ja leivillä, välillä taas tulee oltua täysin syömättä, mutta jälkimmäinenhän selittääki, miks en liho vaikka toisinaan, kuten tänään, syön paljon ja parin tunnin välein, ikäänku varastoon. *nauru*
anqqa

Posts: 4,034

#2271 • • anqqa tirehtööri
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

KaveriTavara

Posts: 440

#2272 • • KaveriTavara pyryharakka

anqqa:
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?



ne liittyy jotenkn mittarinlukijoihin..kaipa ne niitten kautta saa luettua tarvittavat tietonsa...eli mittarinlukijat käyttää niitä...
olipas hyvin selitetty *nauru*

--
hyvässä lihassa ei harmita

DagO

Posts: 1,066

#2273 • • DagO häröö

anqqa:
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?


Tai sitten siellä sisällä on talon yleisavain tai joku avain siellä kuitenkin sisällä on. Luulisin että puhelinyhtiön joku avain jonnekkin mittari kaapille.
duvin

Posts: 582

#2274 • • duvin Jay v/d Veen

anqqa:
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?



Avainputkia, josta löytyy avaimet talon sähkö-, puhelin- ja lämpöjakamoihin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2275 • • Edited Aziz Combat Fighter

anqqa:
mitä on ne lukuisat abloy-lukot kerrostalojen seinissä?



Se on seinään porattu reikä, jonka sisällä on hylsy jossa on kiinteistön yleisavain, ja tähän hylsyn lukkoon esim. palokunnalla on avain. Sillä tavoin palokunta ei tarvitse joka taloon omia avaimiaan, vaan kaupunginosakohtaiset riittää.

edit: Fuck, beaten.
Kolera

Posts: 4,256

#2276 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
PLäTS*Sinua on juuri heitetty internetlumipallolla!Tästä alkoi lumisota 2004-2005!Tässä pelissä on yksi sääntö.. Et voi heittää ketään, joka on jo heittänyt sinua! Nyt lähde mukaan ja osu niin moneen ihmiseen kuin pystyt ennen kuin he ehtivät ensin!!

Mitä helvettiä toi tommonen on? *hih*

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Fucking Nobody

Posts: 393

#2277 • • Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!

mayah:
Kenellä on avaimet avainputkiin?

Edit: ja toi meidän on ainakin tuol jossain kolmen metrin korkeudessa, et ei sinne ees ylety.



Pelastuslaitoksella, tosin monet avainputket eivät enää edes ole käytössä.
duvin

Posts: 582

#2278 • • duvin Jay v/d Veen

Fucking Nobody:
Pelastuslaitoksella, tosin monet avainputket eivät enää edes ole käytössä.



Lisäksi puhelinkaappien avainputkien avain löytyy vanhemmilta puhelinasentajilta, ja ainakin helsingin energian asentajilla on avaimet heidän logolla (kolme salamaa) merkittyihin putkiin. Nykyäänhän noi hommat tehdään erillisillä avainsarjoilla tai huoltoyhtiön avustuksella.

Nimim. entisen kämpän seinässä 6 avainputkea.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2279 • • Aziz Combat Fighter

Kolera:
PLäTS*Sinua on juuri heitetty internetlumipallolla!Tästä alkoi lumisota 2004-2005!Tässä pelissä on yksi sääntö.. Et voi heittää ketään, joka on jo heittänyt sinua! Nyt lähde mukaan ja osu niin moneen ihmiseen kuin pystyt ennen kuin he ehtivät ensin!!

Mitä helvettiä toi tommonen on? *hih*



Nyypiöspedeilyä *plur*
kiiki

Posts: 491

#2280 • • kiiki hankala

Ana-5000:
Nyypiöspedeilyä *plur*



*lmao* *lmao* *lmao*