Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,634,251 views

sapeli

Posts: 11,768

#12041 • • sapeli jokukukamikä?

Jutu, 10.11.2008 17:43:
Tuossa ei sitten taida olla kortisonia kovin paljoa jos sitä kerran käytetään päivittäin ja lääkäri ei ole puhunut haittavaikutuksista mitään? Kortisonihan haurastuttaa luita, joten varmaan kannattaisi syödä kalsiumia ja d-vitamiinia sen aikaa kun käyttää tuota suihketta :)



Syön molempia mutta en erityisesti tän takia... Ja mulla on tähän jatkuva resepti, eli tätä ei ole annettu mulle kuuriluontoisesti.

Lisäinfoa saa toki laittaa kortisonin haitoista - wikipedia oli aiheesta aika suppea, mutta ei tämäntyyppisiä ongelmia maininnut suomeksi eikä englanniksi. Tai jatketaan ehkä siellä OT-jatkotopikissa? Oikeasti kiinnostaa koska mä olen käyttänyt tuota nenäsuihketta nyt joka päivä yli puoli vuotta enkä ole huomannut mitään negatiivista - päin vastoin.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#12042 • • sapeli jokukukamikä?

Takyon, 10.11.2008 17:18:
Olin viemässä töiden jälkeen autoa uusintakatsastukseen, mut se toimisto on auki vain 8-16.



Juu, mä en kans tajuu et "pakolliset" virastokäynnit yms. ajoittuu just sille ajalle kun ihmiset on ansaitsemassa leipäänsä. *hmph* Passin yms. hakeminen poliisiasemalta on ihan sama juttu - ensin menetät palkkaa kun viet hakemuksen, sitten menetät palkkaa kun haet passin / ajokortin / henkilökortin tms. *dissaa*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Liina

Posts: 161

#12043 • • Liina Ratamurmeli
Epäystävälliset lehtimyyjät! *grr* Monta kertaa käynyt niin, että luuri lyödään korvaan, kun sanoo että ei halua tilata mitään lehteä. Ja äskenenkin rupes vänkäämään että "no mikset, mikset jne.." ja lopuks löi luurin korvaan, prkl! *senkin*
alphamagic

Posts: 3,628

#12044 • • alphamagic
Se, että tuntuu välillä et oon hyödyke joillekin ihmisille. Onneks on myös ihmisiä ketkä haluu nähdä minuu / soittaa miulle ihan vaan miun itteni takia. :)
Joo ja tää sää vois toki olla parempi :D

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Late

Posts: 3,441

#12045 • • Late team Lasse
Naapurin tädin pysäköintitaidottomuus. Ei voi jumalauta olla niin huono pysäköimään, tänään oli taas hänellä tilaa yli metri kuskinoven puolella. Meikäläinen sai runtata auton niin ahtaaseen tilaan että sekä mulla että mun toisella naapurilla on vaikeaa mahtua autoon sisään. Normaali perheauto ei olisi tuohon edes mahtunut. *igor*
Hitchhiker

Posts: 1,754

#12047 • • Edited Hitchhiker
Pitkä työpäivä ja siitä seurauksena kämppä on edelleen, kuin pyörremyrskyn jäljiltä.
Jutu

Posts: 3,054

#12048 • • Jutu Blondi
Puhelin, koska se on taas ihan sekasin. Tai en tiiä mikä on, mutta toimii tosi hitaasti ja jää jumiin *igor*. Heitän kohta seinään ja käyn ostamassa uuden puhelimen, mikä ei ole nokia.

Toiseksi, ärsyttää tää mun kone, koska tääkin käy niin hitaalla. Haluun uuden koneen joka ei tökkis niin paljoa kuin tää *igor*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

tiiplis

Posts: 1,043

#12049 • • Edited tiiplis also available in sober
Kävin penkomassa näyttelyhuoneessamme tavaroita myyjäisiin. Hyllystä löytyi lasipallo (jouluvalo), jossa oli todella teräväreunainen reikä kyljessä. Joku vitun riemuidiootti oli siis rikkonut sen ja laittanut sen iloisesti hyllyyn piiloon niin, ettei rikkinäinen osa näkynyt. Onneksi en kouraissut palloa hyllystä, vaan otin sen ripustusnauhasta. Lasi oli todella ohutta, se olisi hajonnut ja sirpaleet olisi tehneet eetvarttia kämmenissä *hmph* Myöhemmin löysin sitten ne pallosta irronneet sirpaleet eri hyllyltä kauniisti kasaan kerättyinä *eiei*

Joltain 5-vuotiaalta lapselta voisi odottaa että jos rikkoo jotain niin pistää sen piiloon tyyliin "jos kukaan ei näe niin sitä ei tapahtunut" mutta meillä on (tai ainakin pitäisi olla) töissä aikuisia ihmisiä. Jos hajottaa jotain niin sen voi reilusti tunnistaa, ei meillä ketään ammuta (vaikka mieli joskus tekisikin *grr*). Tai ainakin voisi laittaa sirpaleet ja rikotun tuotteen roskikseen eikä miksikään piilomiinaksi hyllyyn.

Toinen asia mikä ärsyttää on se, että joiltain tuntuu täällä unohtuneen, kenelle me näitä hommia tehdään... Olen luullut että asiakkaita varten eikä erästä nimeltämainitsematonta osastoa varten *dissaa*

Edit: sekin ärsyttää että pitää kaivaa verta nenästään markkinoimalla sellaisen tavarantoimittajan tuotteita joka ei ole luotettava.

--
italia litania nainati lailati

Avatar
#12050 • • Muussika Guest

alphamagic, 11.11.2008 17:56:
Se, että tuntuu välillä et oon hyödyke joillekin ihmisille. Onneks on myös ihmisiä ketkä haluu nähdä minuu / soittaa miulle ihan vaan miun itteni takia. :)
Joo ja tää sää vois toki olla parempi :D



Joskus tunnen olleeni samanmoisessa tilanteessa. Nykyään en jaksa haaskata aikaani ja elämääni sellaisille ihmisille, jotka lataavat elämääni negatiivista energiaa. En tarvitse kasapäin ''ystäviä'' ja ''tovereita'', mulla on aina ollutkin vain muutama läheinen ihminen kerrallaan. Ei se määrä vaan se laatu. :)

Toki esim. töissä on tultava toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta työn ulkopuolisessa elämässä ei jaksa turhaan yrittää kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole sen kaveerauksen arvoisia omalla kohdallani (töissähän siis ei tarvitse kaveerata, kunhan tulee toimeen siten, että duunit hoituu mallikkaasti). Kylmää? Ehkä jonkun mielestä, mutta eipä kaikille tarvitse olla mieliksi. Joidenkin kanssa vaan synkkaa yhteen paremmin ja ihmissuhde on tällöin tasavertainen ja reilu, epätasapainoiluun en jaksa ryhtyä ollenkaan.

Toki jokainen meistä saattaa joskus mogata, mutta eri asia onkin oppia virheistään kuin toistaa niitä jatkuvasti ja ratsastaa sitten vaikkapa ''itsesäälin valkealla ratsulla'' tyyliiin: ''Nokun mä nyt vaan oon tämmönen, sori heii, mulla on nyt vähä rankkaa''. Jepjep, kelläpä ei olisi ollut joskus, mutta ei se siltikään oikeuta laiminlyöntiin, tai ainakaan ei kannata odottaa hyväksyntää moiselle.

Onneksi joskus vastaan tulee vain väärinkäsityksiä, jotka on mahdollista ratkaista, ja ainahan kannattaa itse tehdä niin paljon kuin voi asioiden selvittämiseksi, jos vain kokee asian selvittämisen arvoiseksi. On sitten ainakin itse tehnyt kaiken minkä voi.

Meniköhän ihan offtopiciksi taas... *nauru*

No mutta eniveis, omista teoistaan on kannettava vastuu, ja kannattaahan sitä miettiä miten ihmisiä kohtelee ja mitä asioita arvostaa, sekä miten sen muuntaa sanahelinästä oikeiksi teoiksi. Sitä kun yleensä saa mitä tilaa. :)

Ole niiden ihmisten seurassa, joiden pelkkä läsnäolo saa olon lämpöiseksi (vaikka joskus riitaa olisikin, niin kuin elämään kuuluu). :)
onni3mk

Posts: 3,973

#12051 • • onni3mk Onni on.
Jo nyt on vaikeeta sopii äidin kans ulos menoo sen synttäreiden kunniaks. Lupasin viedä sen johonkin (päämäärä ylläri) ja täs nyt on jouduttu miettii päivämäärät uusiks niin moneen kertaan ettei oo tosikaan. Nyt jouduin jo valottaa vaihtoehtoja, joten ylläri on nyt jo vähän pilattu *hmph*

--
Onni on.

Avatar
#12052 • • Edited Muussika Guest
Tänään olen tosi väsynyt, ja tämä näkyy siinä, että ärsyttää kaikenmoiset asiat. :P

Kampaajalla työpäivän päätteeksi istuskellessani kauhistelin 15-vuotiaan harjoittelijan juttuja. Hänellä on jo auto valmiina, ja aikoo ajaa kortin heti kun voi. Ei todellakaan halua millään julkisilla mennä, kun eihän nyt luonnolla ole mitään väliä. Mua kauhistutti myös puheet siitä, miten hän alotti joskus kauan sitten dokaamisen, ja ''voi niitä aikoja'' sanoi hän. Saanut porttarin hotelliin ja heräillyt tuntemattomien miesten vierestä ja ties mitä. Ylpeä tuntui olevan näistä saavutuksistaan.

Okei, täähän nyt on nyky-yhteiskunnassa valitettavan yleinen ilmiö, dokaaminen alotetaan lapsena, vanhemmat korvaa yhteistä aikaa rahalla. Mistäpä sitä sitten saisi tervettä mallia elämään?

Mua ärsytti ja pelotti samaan aikaan, että mihin tää maailma tästä vielä menee. Kapinallisuus ja jonkinmoinen ''sekoilu'' ja rajojen kokeileminen kuuluu teini-ikään, mutta kun nykyään niitä rajoja kokeillaan imho tosi vaarallisillakin tavoilla. Moni 15-vuotias osaa todellakin ajatella omilla aivoillaan, ja keskustelut on usein tosi hyviä, mutta tää mimmi pisti kyllä taas ajattelemaan. Hui. Ehkä musta sit vaan on tullut tämmönen kauhisteleva kalkkis-täti jo tässä iässä. Tosin, en mä kyllä antaisi oman 15-vuotiaan huidella pitkin eri kaupunkeja eri hotelleissa ties missä seurassa. Apua.

:/
ravec

Posts: 1,102

#12053 • • ravec
Mukava viikko/kuukausi tuntuu nyt pahalta, kun kaverin parempi puolisko avautui siitä, kuin itsekäs paska mä oon. Kuulemma leuhkin kaikilla asioilla ja oon niin muita parempi.

10 minuutin "keskustelun" jälkeen tuli kyyneleet multa silmäkulmasta ulos oli pakko lähteä pois.


Se ärsyttää, että jos avaan suojani ja vuoden ajan keskustelen asioista täysin avoimesti, kuuntelen kritiikkiä ja annan vastaavaa takaisin plus teen samoja juttuja, niin ihmiset jotka väittävät osaavansa käsitellä ihmisiä erittäin hyvin...avaututuvat ihan päin helvet*** ja tappavat toisen ihmisen henkisesti......ja eivät välitä siitä mitään.


Nousee kynnys tutustua uusiin ihmisiin...
anniharha

Posts: 1,937

#12054 • • anniharha

ravec, 14.11.2008 01:03:
Mukava viikko/kuukausi tuntuu nyt pahalta, kun kaverin parempi puolisko avautui siitä, kuin itsekäs paska mä oon. Kuulemma leuhkin kaikilla asioilla ja oon niin muita parempi.


Mitä helvettiä? *whaat* No et todellakaan leuhki tai ole! Tyypillä itellään on sit varmaan ylikorostunu suomalainen peruskateus tai helevetin huono itsetunto, jos sen reaktio on tuollainen kun sille kertoo asioista, jotka ovat hyvin. Se varmaan tahtois kuulla vaan et kaikilla muilla menis paskemmin kuin sillä? Perkele mää tinttaan sitä tyyppiä nassuun jos se mun eteen joskus kävelee niin et tiedän kuka on kyseessä! *grr*

Oikeesti, sulla on oikeus olla tyytyväinen asioihin ja puhua niistä siinä missä huonoistakin. Ne kuuluvat sun elämään ja ihmiset jotka välittävät susta osaavat olla onnellisia sun puolesta, eivätkä koe niistä puhumista kehuskeluna tai kusipäisyytenä. *hali*

--
and though my words could save the world they never come out right

Quakey

Posts: 692

#12055 • • Quakey

anniharha, 14.11.2008 10:19:
---
ravec, 14.11.2008 01:03:
Mukava viikko/kuukausi tuntuu nyt pahalta, kun kaverin parempi puolisko avautui siitä, kuin itsekäs paska mä oon. Kuulemma leuhkin kaikilla asioilla ja oon niin muita parempi.

---

Mitä helvettiä? *whaat* No et todellakaan leuhki tai ole! Tyypillä itellään on sit varmaan ylikorostunu suomalainen peruskateus tai helevetin huono itsetunto, jos sen reaktio on tuollainen kun sille kertoo asioista, jotka ovat hyvin. Se varmaan tahtois kuulla vaan et kaikilla muilla menis paskemmin kuin sillä? Perkele mää tinttaan sitä tyyppiä nassuun jos se mun eteen joskus kävelee niin et tiedän kuka on kyseessä! *grr*

Oikeesti, sulla on oikeus olla tyytyväinen asioihin ja puhua niistä siinä missä huonoistakin. Ne kuuluvat sun elämään ja ihmiset jotka välittävät susta osaavat olla onnellisia sun puolesta, eivätkä koe niistä puhumista kehuskeluna tai kusipäisyytenä. *hali*



todellakin!! vituttaa tollaset ihmiset jotka alkaa heti valittaa kun on vähääkää iloinen/innostunu jostai asiasta tyylii "nyt sul on kyl noussu kusi päähä!"
josbe

Posts: 1,982

#12056 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Mandariinit, joissa on siemenet. *igor* Nautinto vähintäänkin puolittuu.
sapeli

Posts: 11,768

#12057 • • sapeli jokukukamikä?

josbe, 14.11.2008 10:42:
Mandariinit, joissa on siemenet. *igor* Nautinto vähintäänkin puolittuu.



Sama viinirypäleissä, en osaa nauttia niistä kun joko pitää nyprää niistä ne siemenet pois etukäteen (pirun hidasta touhua) tai koko ajan varoa ettei puraise sellaista siementä rikki (pirun kitkeriä). *hmph* Pari kertaa vahingossa ostanut siemenellisiä, jääneet kyllä aina syömättä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Decion

Posts: 1,569

#12058 • • Decion Koneradio
nälkä

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Lenita

Posts: 1,423

#12059 • • Lenita

josbe, 14.11.2008 10:42:
Mandariinit, joissa on siemenet. *igor* Nautinto vähintäänkin puolittuu.



Niin tai jos kuori ei meinaa irrota kunnolla.

--
^_____________^

Mellu-

Posts: 4,006

#12060 • • Mellu-
Spinningissä, jumpassa jne höpöttävät ihmiset *grr*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER