alphamagic, 11.11.2008 17:56:
Se, että tuntuu välillä et oon hyödyke joillekin ihmisille. Onneks on myös ihmisiä ketkä haluu nähdä minuu / soittaa miulle ihan vaan miun itteni takia. :)
Joo ja tää sää vois toki olla parempi :D
Joskus tunnen olleeni samanmoisessa tilanteessa. Nykyään en jaksa haaskata aikaani ja elämääni sellaisille ihmisille, jotka lataavat elämääni negatiivista energiaa. En tarvitse kasapäin ''ystäviä'' ja ''tovereita'', mulla on aina ollutkin vain muutama läheinen ihminen kerrallaan. Ei se määrä vaan se laatu. :)
Toki esim. töissä on tultava toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta työn ulkopuolisessa elämässä ei jaksa turhaan yrittää kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole sen kaveerauksen arvoisia omalla kohdallani (töissähän siis ei tarvitse kaveerata, kunhan tulee toimeen siten, että duunit hoituu mallikkaasti). Kylmää? Ehkä jonkun mielestä, mutta eipä kaikille tarvitse olla mieliksi. Joidenkin kanssa vaan synkkaa yhteen paremmin ja ihmissuhde on tällöin tasavertainen ja reilu, epätasapainoiluun en jaksa ryhtyä ollenkaan.
Toki jokainen meistä saattaa joskus mogata, mutta eri asia onkin oppia virheistään kuin toistaa niitä jatkuvasti ja ratsastaa sitten vaikkapa ''itsesäälin valkealla ratsulla'' tyyliiin: ''Nokun mä nyt vaan oon tämmönen, sori heii, mulla on nyt vähä rankkaa''. Jepjep, kelläpä ei olisi ollut joskus, mutta ei se siltikään oikeuta laiminlyöntiin, tai ainakaan ei kannata odottaa hyväksyntää moiselle.
Onneksi joskus vastaan tulee vain väärinkäsityksiä, jotka on mahdollista ratkaista, ja ainahan kannattaa itse tehdä niin paljon kuin voi asioiden selvittämiseksi, jos vain kokee asian selvittämisen arvoiseksi. On sitten ainakin itse tehnyt kaiken minkä voi.
Meniköhän ihan offtopiciksi taas...
No mutta eniveis, omista teoistaan on kannettava vastuu, ja kannattaahan sitä miettiä miten ihmisiä kohtelee ja mitä asioita arvostaa, sekä miten sen muuntaa sanahelinästä oikeiksi teoiksi. Sitä kun yleensä saa mitä tilaa. :)
Ole niiden ihmisten seurassa, joiden pelkkä läsnäolo saa olon lämpöiseksi (vaikka joskus riitaa olisikin, niin kuin elämään kuuluu). :)