Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,632,646 views

ella_

Posts: 1,329

#7461 • • ella_
kaikki just tällä hetkellä.

--
Elementary, my dear.

ella_

Posts: 1,329

#7462 • • ella_

Freja, 9.5.2007 16:57:
Ruhkajuna. Tuleeko se vittu ny aina oleen tollasta? Ihmiset tunkee ja änkee sisään mut ketään ne ei päästä pois. ONKO SE NY VITTU NII VAIKEETA ASTUA ULOS SIITÄ OVIAUKON EDESTÄ, PÄÄSTÄÄ POISTUJAT POIS, JA HYPÄTÄ TAKAISIN JUNAAN ETTEI VITTU TARVIS OLLA NII SAATANAN TIELLÄ HÄ



two words: muuta ausseihin. siellä osataan junakulttuuri.

--
Elementary, my dear.

Rubicon

Posts: 550

#7463 • • Rubicon
Mua stressaa ja ahdistaa niin typerät työasiat et pää hajoo.
Ihan liikaa muistettavaa,hoidettavaa,stressattavaa ja muutenkin niin paljon vastuuta.
Ja sit ärsyttävää kun tavallaan mä oon ihan innoissani täst uudesta työnkuvasta mut sit toisaalta mä en voi ku pähkäillä et mihin helvettiin mä oon menny lupautuu*grr*

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

Freja

Posts: 8,775

#7464 • • Freja Sihteeri

ella_, 9.5.2007 18:04:
two words: muuta ausseihin. siellä osataan junakulttuuri.



Ja sit siel on se kimppakyytikaista! :D Se loksautti mun leuat auki ku siitä kerrottiin :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

Posts: 11,768

#7465 • • sapeli jokukukamikä?

UnityF, 7.5.2007 22:57:
Se että meille tuli kaveri kylään ja hänellä oli vaavikoira mukana ja nyt ärsyttää kun en muistanu/tajunnu heti ottaa allergialääkettä niin nyt joka paikka kutisee ja iho alkoi punottaa. Vaikka ne ei ollu kuin 30min niin se riitti, nyt sit aivastelen ja raavin itteni verille. *grr*
No ainakin tiiän nyt sen että allergia ei oo hellittäny (vaikka niin näytti yhessä vaiheessa olevan) joten koirilla pääsy kieletty tästä etiinpäin tähän koloon.



Kuulin allergialiiton edustajilta yks päivä että lapsen on hyvä kohdata mahdollisimman paljon allergeeneja 0.5-2v ikäisenä niin se ei tule niille allergiseksi *joo* eli jotain hyvää ehkä tuossakin *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

zeniii

Posts: 163

#7466 • • zeniii adhd
kissa joka rikkoo kaiken ja syö kaiken ja maukuu vaan koko ajan.. kaiken muun hyvän lisäks oon vielä allerginen sille ja yli kymmenelle muullekkin eläimelle!

--
Kissani hengitys haisee kissanruualle.

ella_

Posts: 1,329

#7467 • • ella_

Freja, 9.5.2007 21:07:
---
ella_, 9.5.2007 18:04:
two words: muuta ausseihin. siellä osataan junakulttuuri.

---


Ja sit siel on se kimppakyytikaista! :D Se loksautti mun leuat auki ku siitä kerrottiin :D



the whatwhat?

--
Elementary, my dear.

Freja

Posts: 8,775

#7468 • • Freja Sihteeri

ella_, 9.5.2007 22:04:
the whatwhat?



Emmä muista miten se oikeesti meni, mut jotai tyylii et jos autos on enemmän kuin yks matkustaja, ni ne saa mennä motaril sellast eri kaistaa, iha niiku meil bussit :D (ja sielhän on siis busseillekin omat kaistat)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Winde

Posts: 336

#7469 • • Winde Tuuli
Tää hiton flunssa *igor*
siveys

Posts: 2,492

#7470 • • siveys lovely

mayah, 10.5.2007 08:24:
Kun töissä tyypit delegoivat eteenpäin asioita, joiden tekeminen kestäisi vähemmän aikaa kuin niiden delegoiminen. Esimerkki tältä aamulta sähköpostissani:

"Maija, poistatko xxxxx kotisivuiltamme, olen ollut niin kiireinen, etten ole sitä ehtinyt tekemään. Oikein mukavaa torstaita!"

aka. kolme klikkausta: klik, klik ja klik.


Ajatus ei aina muutu automaattisesti ihmisen päässä helpoksi toimintaketjuksi, varsinkin jos oma kokemus työvälineen käytöstä on vähäistä. Lisäksi tämän hieman vieraaksi koetun toimintaketjun luominen ja sen suorittaminen, vaikka veisikin hyvin vähän aikaa, pakottaa ihmisen pyyhkimään suurimman osan muista ajatuksista mielestään, joka ei välttämättä ole siinä hetkessä suotavaa jossa pienen tehtävän teko juolahtaa mieleen.

Ainakin itse kohtaan tällaisia tilanteita omassa työssäni suhteellisen usein. Oma tapani hoitaa nämä on usein se, että laitan tehtävän todo-listaani, joka on muodostunut jo niin "automaattiseksi" toiminnoksi, että se ei vedä paljoa huomiotani pois senhetkisestä asiasta. Jos ensimmäinen ajatukseni kyseisen asian kohdalla olisi se, että jollekin muulle nämä asiat ovat yhtä nopeita ja yksinkertaisia kuin minulle todo-listan päivittäminen tai sähköpostin kirjoittaminen niin saattaisin hyvin laittaa juuri kuvaamasi kaltaisen viestin. Mielestäni on hyvin todennäköistä, että kun tämä henkilö tulee aamulla töihin, aivot "puhtaina" muista ajatuksista ja tehtävä on hänelle lähes rutiininomaista, kuluu sen suorittamiseen kokonaisuudessaan vähemmän ns. "tuottavaa työaikaa" kuin jos olisin siinä hetkessä keskittynyt kyseisen jutun suorittamiseen.

Väittäisin lisäksi, että varsinkin "kiireisen" (eli usein jossain määrin stressaantuneen) ihmisen mielessä tällaiset ajattelun kohteen muutokset ainakin tuntuvat vielä normaalia suuremmilta ja tuottavuudelle haitallisemmilta - elleivät jopa ihan oikeasti ole sitä.

En tiedä vähentääkö tämä arsytystäsi, mutta toivottavasti auttaa ainakin vähän ymmärtämään ilkeää delegoijaa :D
Pätkis

Posts: 1,038

#7471 • • Edited Pätkis Pikkis

mayah, 10.5.2007 08:24:
Kun töissä tyypit delegoivat eteenpäin asioita, joiden tekeminen kestäisi vähemmän aikaa kuin niiden delegoiminen. Esimerkki tältä aamulta sähköpostissani:

"Maija, poistatko xxxxx kotisivuiltamme, olen ollut niin kiireinen, etten ole sitä ehtinyt tekemään. Oikein mukavaa torstaita!"

aka. kolme klikkausta: klik, klik ja klik.


Niin, tai sitten kun pyydetään lähettämään sähköposti aina tiettyä asiaa koskien, niin kaverit soittaa suoraan mulle niin että mä saan sitten kirjoittaa sähköpostiin sen saman, mitä ne sanelee puhelimessa. Joskus miettinyt että jos tuottavaa työaikaa oikeasti laskettaisiin niin paljonkohan sitä tossakin menee, JA KENELTÄ hukkaan.

Harvion kyseessä on edes ns "kirjoitustaidoton" henkilö, useimmin ihan puhtaasti sellainen meininki, että delegoidaan kun ei itse viitsitä.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

inspector

Posts: 209

#7472 • • Edited inspector gadget
Sähköposteista puheenollen..

Ärsyttää kun jollain jää se CAPS LOCK päälle. Ja sitten kun jo otsikossa on 15 huutomerkkiä, puhumattakaan eri "tehostevärien" käytöstä.

--
tärkeintä elektronisessa musiikissa on basso - Leena Lehtinen

crissy

Posts: 1,958

#7473 • • crissy
porukoiden kone.... TÖKTÖKTÖK!!!!!!!!!!!

mä en oo mikää nero näitten koneiden kans ja ku toi armas pikkuveli 11v on lataillu kaikkee pelejä tänne! *igor* aargh!
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#7474 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Sähköposti ei toimi *grr* hirvee hätä, jos ei pääse tarkistaan kahtakymmentä kertaa sähköpostii päiväs, ihan kun sinne mitään niin tärkeetä tulis *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avernian

Posts: 7,451

#7475 • • Avernian Kerettiläinen

Hyzenthlay, 10.5.2007 11:32:
Sähköposti ei toimi *grr* hirvee hätä, jos ei pääse tarkistaan kahtakymmentä kertaa sähköpostii päiväs, ihan kun sinne mitään niin tärkeetä tulis *nauru*



Sun pitää liittyä opiskelijajärjestöjen listoille. Sieltä riittää "tärkeetä" postia parikymmentä päivittä.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#7477 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Avernian, 10.5.2007 15:05:
Sun pitää liittyä opiskelijajärjestöjen listoille. Sieltä riittää "tärkeetä" postia parikymmentä päivittä.



no oonhan mä nyt jo vaikka millä postituslistoilla, mut ne on just niitä ei tärkeitä mihin viittasin *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

alphamagic

Posts: 3,628

#7478 • • alphamagic
Rakas terrierimme Seppo oli saanu yöllä pöydältä suklaata ja ripuloinu sen myötä kahdelle valkeelle matolle *plur*
Ja nyt kun tulin töistä, ristoripulia löyty myös sängystä ja kolmannelta matolta *jiihaa*
Voi vitun piski. Mut eihän sille voi ees huutaa ku se mitään tajuu väärin tehneensä. Minä poika pyykkään ja luuttuun ja hinkkaan ja hermosavuilen... *grr*
Kulta vois tulla jo kotiin - en jaksa yksin hoitaa tätä hullunmyllyy.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Infinitee

Posts: 272

#7479 • • Infinitee
Euroviisut *nyyh* Hirvee hälinä yhden kirkumiskisan takia..
Fresia

Posts: 764

#7480 • • Fresia vähän outo
Sähköposti ei toimi *hmph* Enkä jaksais millään lukea huomiseen tilastotieteen tenttiin *poks* Viimeinen tentti tältä keväältä, ja ois vähän pakko päästä se läpi *grr* Ja oon juonut liikaa kahvia, ylilevoton fiilis *igor*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*