Replying to Mikä ärsyttää?:
mariq, 21.1.2010 13:03:
Muuten oisin varmasti jo antanut periksi, mutta on se vastustaminen kuitenkin tärkeää
Mä olen kova vastustamaan monenlaisia juttuja (jopa siihen pisteeseen, että tänne Klubbarillekin olen perustanut topicin, jonka ainoa idea on vastustaa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä) ja pidin Facebookia täysin paskana juttuna aikoinaan pitkän aikaa ennen sinne rekisteröitymistä. Voi olla etten välttämättä olisi taipunut rekisteröitymään saitille koskaan ellen olisi ammatillisista syistä tuntenut palveluun ja ilmiöön perehtymistä puolipakolliseksi. Sittemmin musta on tullut hyvin tyytyväinen Facebookin aktiivikäyttäjä (paitsi silloin kun Facebook ottaa ja lagaa tai muuten vaan toimii päin persettä) ja oon lakannut ymmärtämästä tota vastustamista.
Tällaisia juttuja mulle on tapahtunut ja olis jäänyt tapahtumatta ilman ko. saittia:
- Viimeksi tänään olen esittänyt ostotarjouksen eräästä tarvitsemastani esineestä sen perusteella että eräs ystäväni sellaista kaupitteli status updatessaan
- Olen saanut esimerkiksi toimistollemme parit kaapit lukioaikaiselta luokkakaveriltani, joka halusi niistä muuton yhteydessä eroon
- Olen saanut useita työtarjouksia suoraan Facebookin kautta ystäväpiiristäni johtuen jostain mitä itse olen saitille kirjoittanut tai laittanut näkyviin
- Olen saanut kontaktin muutamiin sellaisiin ulkomaalaisiin ihmisiin joiden kanssa en ole ollut tekemisissä viiteentoista vuoteen, mutta joiden tekemisistä olen kiinnostunut ja joiden tavoittamiseen en ole keksinyt muuta tapaa
- Olen saanut huomattavasti enemmän palautetta monenlaisista asioista ja tekemisistäni kun mitään muuta väylää pitkin ikinä
Neljä edellisen listan asioista alkoi "olen saanut" ja viideskin on saamista siinä mielessä, että tosiaan tarvitsen sen esineen ja se maksaa kaupassa kaksi kertaa enemmän. Mulla on sellaiset rapiat 500+ feissarifrendiä ja vaikka sinne joukkoon mahtuu "turhaakin porukkaa", niin kyllä mun on tavattoman vaikea keksiä helpompaa tapaa pysyä jotenkin kärryillä 200-300 tuttuni elämästä. Ei mulla riitä siihen aika, energia eikä mielenkiintokaan jos se tehdään vaikeammaksi, mutta kun se on tarpeeksi helppoa niin musta on hyvin hauskaa seurata sitä kuinka tuttujeni lapset ajavat heitä hulluuteen, lotossa tuli tällä viikolla voitettua 20e tai uudet riemunkirjavat lapaset tulivat valmiiksi.
Vastusta siis ihmeessä Facebookia, mutta toivottavasti tajuat ettei se siitä mitään välitä. Tuskinpa myöskään kaverisi kauheasti jaksavat sua sinne mukaan hapattaa jos et ole moisesta kiinnostunut, mutta sitten voit tosiaan helposti jäädä jonnekin kutsumatta kun kaikki muut kutsuttavat siellä ovat ja kutsuja ei muista että kaveripiirissähän on tosiaan tällainen rebeli jolle pitäisi erikseen pistää kutsua muita väyliä pitkin esim. perjantain illanviettoon. Lopulta toi rebeliys on kaikille muille paitsi sulle itsellesi aika yhdentekevää, joten et voita sillä kauheasti mitään - mahdollisesti häviät kyllä.
Meenpä tästä kertomaan statukseeni että on aika lähteä kotiin, että tänään oli hyvä päivä ja että oon itseeni tyytyväinen. Voi olla että joku vaikka lukee sen ja laittaa sille peukaloa. *feisbuukkail*