Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,620,479 views

tomii

Posts: 3,594

#13261 • • tomii kallion herttua

Replying to Mikä ärsyttää?:

Oj, 8.12.2009 19:13:
Känniset toilailuni, joita tapahtuu lähes joka kerta kun alkoholia tulee nautittua *toktok*



Jepulis... mul on taas alkanu tulee kauheita morkkiksia siitä mitä oon selitellyt ihmisille jurrissa, vaikkei nyt silleen olisi periaatteessa edes aihetta olla morkkiksissa (eli en ole varmaankaan pahoittanut kenenkään mieltä tms., mut mun läpät on vaan tarpeeks kännis niin urpoja :D ). Ja rahaa on nyt mennyt parina viimeisenä kertana ihan helvetisti liikaa, josta kanssa morkkiksia. Tohon kunnon kanuuna päälle, niin on joutunut taas tänäänkin manata vanhaa kunnon "en enää dokaa koskaan!" -mantraa. :)

--
reivaan kunnes kuolen

tomii

Posts: 3,594

#13262 • • tomii kallion herttua

Replying to Mikä ärsyttää?:

Infinitee, 20.12.2009 15:34:
Alakerran nuoripari riiteli taas suhteellisen äänekkäästi koko yön, eikä nukkumisesta oikein meinannu tulla mitään. Eikä tosiaan ollu eka kerta. Päätin, et jos vielä kerranki päättävät alkaa huutamaan toisilleen aamukuuteen asti, nii meen henkilökohtaisesti antamaan parisuhdeterapiaa.. ja vieläpä täysin ilmaiseksi.



Joillakin on tosiaan tapana huutaa ihan täysiä, kun ne riitelee ja läiskii ovia ihan täysillä. Kerran tossa kadulla joku nuoripari riiteli. Molemmat huusivat yöllä joskus 2.00 aikaan kurkku suorana kaikkea aina "huorasta" "pienmunaseen luuseriin". Oli hauska koittaa sit nukkua, kun tollanen sirkus just makkarin ikkunan alla. Onneksi nyt tuntuisi olevan sentään naapurit siunaantuneet hyvin, eli eivät ota mitään matsia ja muutenkin rauhallista porukkaa (koputellaan puuta). Tosta kunnon riitelemisen/tappelemisen kuuntelemisesta omassa kotona kun tulee mulle ainakin aika paska fiilis, ihan kuin se riita olis sun omassa kämpässä. Mimmifrendin entisen kämpän alakerrassa asui jonkun 6kk ajan sellanen pariskunta, joka dokas aika helvetisti. Ne myös teki kaiken tosi kovalla äänellä (dokaamisen, riitelyn, naimisen, musiikin kuuntelun keskel yötä ja ovet paukku niin saatanan kovaa välil 3.00-4.00 aikoihin keskel viikkoa jne.), ei jääny epäselväksi mitä sielllä aina tapahtui. No, lienee sanomattakin selvää, että tolla mökäämisellä ei tosiaan tyypit asustelleet kuin sen ~6kk siinä, sit taisi tulla häätö. Oli kieltämättä aika helpotus, koska siellä kuului olevan välillä sellanen meno, että jos olisi mennyt pimpottelee ovikelloa, että "hei, voisitteko olla hiljempaa", niin olisi varmaan jannut käyneet päälle.

--
reivaan kunnes kuolen

Infinitee

Posts: 272

#13263 • • Infinitee

Replying to Mikä ärsyttää?:

tomii, 20.12.2009 18:44:
---
Infinitee, 20.12.2009 15:34:
Alakerran nuoripari riiteli taas suhteellisen äänekkäästi koko yön, eikä nukkumisesta oikein meinannu tulla mitään. Eikä tosiaan ollu eka kerta. Päätin, et jos vielä kerranki päättävät alkaa huutamaan toisilleen aamukuuteen asti, nii meen henkilökohtaisesti antamaan parisuhdeterapiaa.. ja vieläpä täysin ilmaiseksi.

---


Joillakin on tosiaan tapana huutaa ihan täysiä, kun ne riitelee ja läiskii ovia ihan täysillä. Kerran tossa kadulla joku nuoripari riiteli. Molemmat huusivat yöllä joskus 2.00 aikaan kurkku suorana kaikkea aina "huorasta" "pienmunaseen luuseriin". Oli hauska koittaa sit nukkua, kun tollanen sirkus just makkarin ikkunan alla. Onneksi nyt tuntuisi olevan sentään naapurit siunaantuneet hyvin, eli eivät ota mitään matsia ja muutenkin rauhallista porukkaa (koputellaan puuta). Tosta kunnon riitelemisen/tappelemisen kuuntelemisesta omassa kotona kun tulee mulle ainakin aika paska fiilis, ihan kuin se riita olis sun omassa kämpässä. Mimmifrendin entisen kämpän alakerrassa asui jonkun 6kk ajan sellanen pariskunta, joka dokas aika helvetisti. Ne myös teki kaiken tosi kovalla äänellä (dokaamisen, riitelyn, naimisen, musiikin kuuntelun keskel yötä ja ovet paukku niin saatanan kovaa välil 3.00-4.00 aikoihin keskel viikkoa jne.), ei jääny epäselväksi mitä sielllä aina tapahtui. No, lienee sanomattakin selvää, että tolla mökäämisellä ei tosiaan tyypit asustelleet kuin sen ~6kk siinä, sit taisi tulla häätö. Oli kieltämättä aika helpotus, koska siellä kuului olevan välillä sellanen meno, että jos olisi mennyt pimpottelee ovikelloa, että "hei, voisitteko olla hiljempaa", niin olisi varmaan jannut käyneet päälle.



Jep, todella turhauttavaa. En tajua miks nuo riidatkin pitää hoitaa yöllä kun päivälläkin on hyvin aikaa. Kaipa tuokin pariskunta oli just tullu baarista ja sit laskuhumalassa päättivät alkaa selvittämään välejään.
Jokke L

Posts: 1,203

#13264 • • Jokke L [GoodMusic]
työ

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Umbala

Posts: 769

#13265 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Oma töiden suunnittelu.
Ei oo kauheen hyvä idea soitella eka pariviikkoa asiakkaita läpi, lupailla tarjouksia, ja sanoa, että viimeinen tilauspäivä on sama päivä kun on vuoden viimeinen työpäivä. Nyt onkin sit puhelin soinut ihan tarpeeksi, ja kaikki tilaukset pitää tottakai olla käsitelty ennen kun voi lähtee lomille. *toktok*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Jone

Posts: 8,258

#13266 • • Jone Archibald Haddock
Sain eilen postia ravintola Mount Everestiltä ja olin hieman yllättynyt. Kuori näytti päällepäin laskulta ja sitähän se olikin - lasku jostain ruokailusta, jonka olen oletettavasti tehnyt ko. raflassa viime vuoden marraskuun alussa. Korttimaksupääte ei kuulma ole toiminut kunnolla, joten ruokailua ei ole veloitettu. Mitään tällaista en ole itse havainnut ja oon aika haka spottaamaan kummallisuuksia tilien saldoissa.

Kuumottavaa. Laskussa ei selvennetä ruokailua mitenkään vaan pyydetään vaan maksamaan tietty summa tietylle tilille. Olen kyllä syönyt Mount Everestissä useampaan otteeseen, mutta mulla ei ole oikein mitään keinoa selvittää olenko syönyt siellä väitettynä ajankohtana.

Jos itseltäni jäisi joku lasku roikkumaan yli vuodeksi, niin mulla ei olis kyllä pokkaa lähettää sitä asiakkaalle enää senkään takia, että sen jälkeen asiakas olisi entinen asiakas. Niin tässäkin tapauksessa.

Tulee sellainen fiilis, että about mikä tahansa satunnainen ravintola Helsingin keskustasta voisi vaan lähetellä laskuja ympäriinsä silloin kun itseä huvittaa, laittaa niihin satunnaisen summan selventämättä sitä ja sanoa et "joo, se oli kato silloin 2007 heinäkuussa."

WTF. Saatana.
AnderS

Posts: 470

#13267 • • Edited AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Replying to Mikä ärsyttää?:

Jone, 22.12.2009 10:57:
Sain eilen postia ravintola Mount Everestiltä ja olin hieman yllättynyt. Kuori näytti päällepäin laskulta ja sitähän se olikin - lasku jostain ruokailusta, jonka olen oletettavasti tehnyt ko. raflassa viime vuoden marraskuun alussa. Korttimaksupääte ei kuulma ole toiminut kunnolla, joten ruokailua ei ole veloitettu. Mitään tällaista en ole itse havainnut ja oon aika haka spottaamaan kummallisuuksia tilien saldoissa.

Kuumottavaa. Laskussa ei selvennetä ruokailua mitenkään vaan pyydetään vaan maksamaan tietty summa tietylle tilille. Olen kyllä syönyt Mount Everestissä useampaan otteeseen, mutta mulla ei ole oikein mitään keinoa selvittää olenko syönyt siellä väitettynä ajankohtana.

WTF. Saatana.



Aika helvetin jäätävää toimintaa ravintolan kohdalta! Miten NE voi todentaa sen että sä olet ollut syömässä kyseisenä ajankohtana siellä? Ja onko laskussa eritelty mitä sä olet syönyt ja mistä sun pitäis maksaa? Mä ymmärsin että ei?! Ei kait tuollaista laskua tarvi maksaa?
Jone

Posts: 8,258

#13268 • • Jone Archibald Haddock

Replying to Mikä ärsyttää?:

AnderS, 22.12.2009 11:24:
Aika helvetin jäätävää toimintaa ravintolan kohdalta! Miten NE voi todentaa sen että sä olet ollut syömässä kyseisenä ajankohtana siellä? Ja onko laskussa eritelty mitä sä olet syönyt ja mistä sun pitäis maksaa? Mä ymmärsin että ei?! Ei kait tuollaista laskua tarvi maksaa?



Laskussa ei oltu eritelty yhtään mitään ja kun soitin laskussa olleeseen puhelinnumeroon, niin sieltä vastasi vaan joku tilitoimiston hyypiö, jonka kommentti asiaan oli "minusta on moraalisesti oikein maksaa ruokailustaan." Mitä tohon nyt sit sanois? Kuullosti aika hauskalta pistää asia niin, että tulee sellainen fiilis kuin olisin ottanut juoksut jostain ravintolasta. Tietääkseni oon aina maksanut raflakäyntini ja musta olis "moraalisesti" oikein edes ilmoittaa et mistä helkkarista tässä nyt sit pitäis maksaa.

Tilitoimistosta tulee nyt ilmeisesti sit erittely erikseen pyytämällä. Saas nähdä kuullostavatko safkat edes etäisesti siltä mitä olisin voinut syödä.

Mount Everest ottaa kyllä tästä raflana mun silmissäni sen luokan hittiä ettei tarvitse paljon siihen suuntaan edes sylkeä tästä lähtien.
Freja

Posts: 8,775

#13269 • • Freja Sihteeri

Replying to Mikä ärsyttää?:

Jone, 22.12.2009 11:36:
---
AnderS, 22.12.2009 11:24:
Aika helvetin jäätävää toimintaa ravintolan kohdalta! Miten NE voi todentaa sen että sä olet ollut syömässä kyseisenä ajankohtana siellä? Ja onko laskussa eritelty mitä sä olet syönyt ja mistä sun pitäis maksaa? Mä ymmärsin että ei?! Ei kait tuollaista laskua tarvi maksaa?

---


Laskussa ei oltu eritelty yhtään mitään ja kun soitin laskussa olleeseen puhelinnumeroon, niin sieltä vastasi vaan joku tilitoimiston hyypiö, jonka kommentti asiaan oli "minusta on moraalisesti oikein maksaa ruokailustaan." Mitä tohon nyt sit sanois? Kuullosti aika hauskalta pistää asia niin, että tulee sellainen fiilis kuin olisin ottanut juoksut jostain ravintolasta. Tietääkseni oon aina maksanut raflakäyntini ja musta olis "moraalisesti" oikein edes ilmoittaa et mistä helkkarista tässä nyt sit pitäis maksaa.

Tilitoimistosta tulee nyt ilmeisesti sit erittely erikseen pyytämällä. Saas nähdä kuullostavatko safkat edes etäisesti siltä mitä olisin voinut syödä.

Mount Everest ottaa kyllä tästä raflana mun silmissäni sen luokan hittiä ettei tarvitse paljon siihen suuntaan edes sylkeä tästä lähtien.



Kuittinumerolla, mikä heillä pitäisi olla tallessa, löytyy kyllä heidän järkästään kaikki tiedot että mitä olet syönyt ja moneltako.
Kantsii myös tsekkaa tiliotteesta tuon ajankohdan lähipäiviltä onko siellä veloituksia.

Erittäin oudoksi tekee sen, että ravintola laskuttaa sen tuolla tavalla - yleensä, jos maksupääte ei oo toiminut juuri sinä ajankohtana, lähtee suoritus tililtä kuitenkin parin pvän kuluessa.

Toi nyt on ihan kirjanpitäjän moka jos nyt rupee viime vuoden tilikauden hommia selvitteleen, enkä tiedä et miten tollases pitäis ees juridisesti suhtautua.

Kerro si ihmees miten kävi ton keissin kaa, on nii pöyristyttävän outoa et halun tietää et miten toi hoitu loppuun.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jone

Posts: 8,258

#13270 • • Jone Archibald Haddock

Replying to Mikä ärsyttää?:

Freja, 22.12.2009 12:02:
Kuittinumerolla, mikä heillä pitäisi olla tallessa, löytyy kyllä heidän järkästään kaikki tiedot että mitä olet syönyt ja moneltako.
Kantsii myös tsekkaa tiliotteesta tuon ajankohdan lähipäiviltä onko siellä veloituksia.



Mjoo, pitääpä katsoa. "Eri kivaa" säätämistä. Onneksi tossa laskussa on sentään jotenkin ilmoitettu mitä korttia olen käyttänyt. Pikku ongelma vaan sinänsä, että kortit ovat vuoden aikana menneet jo uusiksi, joten voihan.... no, saatana. Ei muuta kuin puhelu pankkiin, kai.

Freja, 22.12.2009 12:02:
Erittäin oudoksi tekee sen, että ravintola laskuttaa sen tuolla tavalla - yleensä, jos maksupääte ei oo toiminut juuri sinä ajankohtana, lähtee suoritus tililtä kuitenkin parin pvän kuluessa.

Toi nyt on ihan kirjanpitäjän moka jos nyt rupee viime vuoden tilikauden hommia selvitteleen, enkä tiedä et miten tollases pitäis ees juridisesti suhtautua.

Kerro si ihmees miten kävi ton keissin kaa, on nii pöyristyttävän outoa et halun tietää et miten toi hoitu loppuun.



Laskun infojen ja tilitoimiston mukaan kyseessä on aika laajamittainen ongelma, joka on huomattu vasta tilinpäätöksen yhteydessä. Kieltämättä tässä vähän itseäkin jäytää koko homman laillisuus - laskukin kun on päiväyksen mukaan tehnyt matkaa postissa viikon ja ilmeisesti sen loppusumma sisältää 8% viivästyskorkoa.

Mut ei siinä. Katsellaan mitä pankki ja tiliote sanoo. Sit katsotaan saako tilitoimistolta kuittia vai ei.

Ilmoittelen miten homma menee.
hardcorAve

Posts: 140

#13271 • • hardcorAve magic people,-voodoo people
PAKKANEN *hmph*

--
..lot of words - ...nothing to say

Lyylikki

Posts: 2,975

#13273 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Mikä ärsyttää?:

Jone, 22.12.2009 10:57:
Sain eilen postia ravintola Mount Everestiltä ja olin hieman yllättynyt. Kuori näytti päällepäin laskulta ja sitähän se olikin - lasku jostain ruokailusta, jonka olen oletettavasti tehnyt ko. raflassa viime vuoden marraskuun alussa. Korttimaksupääte ei kuulma ole toiminut kunnolla, joten ruokailua ei ole veloitettu. Mitään tällaista en ole itse havainnut ja oon aika haka spottaamaan kummallisuuksia tilien saldoissa.

Kuumottavaa. Laskussa ei selvennetä ruokailua mitenkään vaan pyydetään vaan maksamaan tietty summa tietylle tilille. Olen kyllä syönyt Mount Everestissä useampaan otteeseen, mutta mulla ei ole oikein mitään keinoa selvittää olenko syönyt siellä väitettynä ajankohtana.

Jos itseltäni jäisi joku lasku roikkumaan yli vuodeksi, niin mulla ei olis kyllä pokkaa lähettää sitä asiakkaalle enää senkään takia, että sen jälkeen asiakas olisi entinen asiakas. Niin tässäkin tapauksessa.

Tulee sellainen fiilis, että about mikä tahansa satunnainen ravintola Helsingin keskustasta voisi vaan lähetellä laskuja ympäriinsä silloin kun itseä huvittaa, laittaa niihin satunnaisen summan selventämättä sitä ja sanoa et "joo, se oli kato silloin 2007 heinäkuussa."

WTF. Saatana.



Itse sain viime viikolla (vai oliko jo toissa viikolla...hups, oon unohtanut maksaa sen) laskun Ylläsravintoloilta, jossa oli tehty 2 kpl 6,70 euron ostoksia Ylläksen rinneravintolassa 27.12.2008. (Jallukaakaota on nautittu *pepsodent*)

Heti tietty soittamaan äitille, että pitääkö mun maksaa tää (entinen pankintäti). Äiti myös oli vähän sitä mieltä, että jos on palvelua tuolla summalla saanut, niin kyllä se pitää maksaa. Totesi myös, että jos olisi itsellä ajantasainen kirjanpito, niin olisi kyllä huomannut tuon 13 euron olevan ylimääräistä tilillä. Kysyn vaan, että kenellä nuorella aikuiselle nykyään on sellainen kirjanpito, jossa jotkut muutaman euron ravintolalaskut huomaisi, jos ne jäisi velottamatta *nauru*

Eli kyllähän tuo tuntuu aika erikoiselta, että puuttuvia rahoja huomataan noinkin pitkän ajan päästä, mutta ei mitenkään tavatonta. Eikä pankki ole enää tietyn ajan jälkeen velvollinen veloittamaan summia asiakkaan tililtä eli pakko mennä laskutuksen kautta.

Äkkiseltään voisi tosin kuvitella, että tuollaisen 13,60 euron summan veloittaminen jälkikäteen laskulla tuskin tuottaa ravintolalle kovinkaan paljon enää voittoa. Ehkä ne on päättäneet, että yli 10 euron summat laskutetaan. En tiedä.
Jone

Posts: 8,258

#13274 • • Edited Jone Archibald Haddock

Replying to Mikä ärsyttää?:

Lyylikki, 22.12.2009 14:17:
Itse sain viime viikolla (vai oliko jo toissa viikolla...hups, oon unohtanut maksaa sen) laskun Ylläsravintoloilta, jossa oli tehty 2 kpl 6,70 euron ostoksia Ylläksen rinneravintolassa 27.12.2008. (Jallukaakaota on nautittu *pepsodent*)

Heti tietty soittamaan äitille, että pitääkö mun maksaa tää (entinen pankintäti). Äiti myös oli vähän sitä mieltä, että jos on palvelua tuolla summalla saanut, niin kyllä se pitää maksaa. Totesi myös, että jos olisi itsellä ajantasainen kirjanpito, niin olisi kyllä huomannut tuon 13 euron olevan ylimääräistä tilillä. Kysyn vaan, että kenellä nuorella aikuiselle nykyään on sellainen kirjanpito, jossa jotkut muutaman euron ravintolalaskut huomaisi, jos ne jäisi velottamatta *nauru*

Eli kyllähän tuo tuntuu aika erikoiselta, että puuttuvia rahoja huomataan noinkin pitkän ajan päästä, mutta ei mitenkään tavatonta. Eikä pankki ole enää tietyn ajan jälkeen velvollinen veloittamaan summia asiakkaan tililtä eli pakko mennä laskutuksen kautta.

Äkkiseltään voisi tosin kuvitella, että tuollaisen 13,60 euron summan veloittaminen jälkikäteen laskulla tuskin tuottaa ravintolalle kovinkaan paljon enää voittoa. Ehkä ne on päättäneet, että yli 10 euron summat laskutetaan. En tiedä.



Jepa, eihän sellaista asiaa olekaan kuin kallis lounas, joten kyllä mäkin laskuni kiltisti maksan mikäli se oikeaksi osoittautuu. Kismittää kuitenkin, että tästä lounaasta tulee itseasiassa aika kallis, koska laskun oikeellisuuden selvittäminen vaatii itseltäkin parin tunnin duunin (eikä se pari tuntia sisällä tätä purnaamista Klubbarille;) ja muutaman kympin "ylimääräinen rahanmeno" nepattuna yli vuosi palvelun ostamisen jälkeen on piikki lihassa.

Musta viivästyskoron neppaaminen ravintolalaskun päälle on kyllä jotain aivan uskomatonta ja vaikka se muodostaisi kaksi euroa laskun summasta, niin käytän vaikka toiset kaksi tuntia protestoidakseni sitä - ravintola kun ei saa maksua vuoden myöhässä sen takia että olisin itse siitä sluibannut.

Kummallista touhua kaikin puolin anyway.
Lyylikki

Posts: 2,975

#13275 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Mikä ärsyttää?:

Jone, 22.12.2009 14:29:
Musta viivästyskoron neppaaminen ravintolalaskun päälle on kyllä jotain aivan uskomatonta ja vaikka se muodostaisi kaksi euroa laskun summasta, niin käytän vaikka toiset kaksi tuntia protestoidakseni sitä - ravintola kun ei saa maksua ei vuoden myöhässä sen takia että olisin itse siitä sluibannut.

Kummallista touhua kaikin puolin anyway.



Mjaa, ei kai viivästyskoron ottaminen ole ihan oikeudenmukaista. Ei multa ainakaan mitään sellaista peritty. Koska eikös viivästyskorko ala kertyä vasta sitten, jos laskua ei ole maksanut ajallaan:

"Jos velalle on sovittu eräpäivä, viivästyskorkoa on maksettava eräpäivästä lukien. Ellei eräpäivää ole sovittu, viivästyskorkoa on alettava maksamaan kuukauden kuluttua siitä kun velkoja lähetti laskun tai muutoin vaati velan maksamista ja ilmoitti viivästyskoron maksamisvelvollisuudesta."

http://www.helsinki.chamber.fi/index.phtml?1262_m=1290&1262_o=10&s=156

Jos jaksaa, niin siitä ehkä kannattaa riidellä. Mutta muuten on aika haistapaska-touhua kyllä. Aika hyvät massit ne varmaankin kerää sillä, että ehkä ainakin kolme neljästä maksaa vaan tyytyväisenä sen viivästyskoron, koska se on niin pieni summa kokonaisuudessaan.
josbe

Posts: 1,982

#13276 • • josbe suomalainen juhlakinkku
TYLSIII. En oo pitkään aikaan ehtinyt hengailemaan töissä ja nyt kun tälläisena hiljaisena päivänä taas yrittää opetella, niin ei meinaa millään luonnistua. Loma-ajat toimistolla on yhtä helvettiä. Eiks Lubituksessakaan enää oo mitään luettavaa?!?
Avatar
#13277 • • Sunshine^82 Guest
ihmiset ketä ei vastaa kun niiltä kysytään *igor*
turquoise

Posts: 732

#13278 • • turquoise e-ra2co

Replying to Mikä ärsyttää?:

Sunshine^82, 25.12.2009 23:06:
ihmiset ketä ei vastaa kun niiltä kysytään *igor*



Toi on kyllä yks v-mäisimmistä asioista, mitä joku voi tehdä vaikka kysymys ei olisi millään lailla loukkaava, vihjaileva tai muutenkaan asenteellinen. Eikö vai sanoa jotain, vaikka "en halua kommentoida"? Ignooraus on todella alentavaa.

Itseäni ärsyttää suku - luulen että tää ilmiö koskaa muitakin sukuja, sillä onhan vanha sananlasku "suku on pahin". Tuntuu, että kaikki käytöstavat voi kadota koska "ollaan sukua". Hirveetä kateellisuutta, suututaan joka asiasta, puhutaan pahaa seläntakana, törkeetä itsekkyyttä... En oo kyllä ite flipannu mukaan tähän, mutta että meinaa kiehua joskus kun joutuu kuunteleen tai todistaan tommosta. Eiks vaan voitaisi antaa olla ja elää sovussa ja lopettaa sen paskanpuhumisen *dissaa*

Mua ärsyttää myös rasistisuus: eräs musta mies sai Vaasan rautatieasemalla ihan törkeetä kohtelua kun se oli parkkeerannu autonsa väärin ja joku työntekijä tuli sille huutaan TODELLA halventavaan sävyyn. Teki sit viä kollegansa kanssa pilaa siitä, kun ko. mies lähti ajaan siitä pois. Melkein tekis mieli kieliä tosta tilanteesta.

Myös junassa tänään yks romanityttö sai mukavaa erityiskohtelua, kun piti oikein erikseen kahden konnarin tulla tarkistamaan vain ja ainoastaan tytön lippu. No onneksi sillä kuitenkin oli, kyllä pisti ärsyttään senki puolesta.

Ja vielä viimesenä uusioperheen riemu, kiva tapaninpäivän ateria kun yhden tytön viimesen päälle sovinisti 35-v. mies puhuu naisista aina sanalla "ämmä". Voi että! *eiei*

Joo en ole mikään jouluihminen.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

SamHard

Posts: 2,098

#13279 • • SamHard
Epäjärjestys samplepankissa ja se etten ole vieläkään
järkännyt studiota! On helvetin vähän asiota missä vaadin
itseltä "täydellisyyttä", mutta pian 30v lasissa ja on yksi
asia minkä haluan toimivaksi. STUDIO!
kinderi

Posts: 1,783

#13280 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Tää flunssa.
Ei ole yhtään kivaa.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*