14,184 posts, 710 pages, 4,810,049 views
Umbala, 26.9.2008 12:57:
Tää nykyinen asenne keskustelufoorumilla.
sapeli, 26.9.2008 13:03:
---
Umbala, 26.9.2008 12:57:
Tää nykyinen asenne keskustelufoorumilla.
---
Luulen että osa ongelmaa on myös varomattomuus sen suhteen mitä sormistaan päästää, erityisesti aiheen tiimoilta mikä herättää voimakkaita mielipiteitä molemmilla puolilla. Itse esim. yritän usein aloittaa lauseen "Mun mielestä..." tai "Vähän luulen että...", tai jopa "Olen saanut sellaisen vaikutelman että...". Moni kuitenkin esittää mielipiteitään "faktoina", mikä herättää närää, koska samallahan se vihjaa että muiden ihmisten tiedot olisivat väärin - ja ilman todellista faktaa on vaikea tehdä oikeita johtopäätöksiä.
Kiva toisaalta että täällä on vaihteeksi keskustelua mikä ei ole degeneroitunut satasivuisiksi monologeiksi.
hemuz, 22.9.2008 10:43:
Joo ei oo pakko tulla kylään. Ei oo pakko nähä jos ei haluu, mut voi siihen puhelimeen vastata tai ilmottaa ettei haluukkaan.
Quakey, 26.9.2008 13:27:
suoraan kämpän ikkunan eteen heitetty LANTA KASA! ei kauheesti huvita mennä kotii :S
blueangel, 26.9.2008 19:08:
Kun makaan jo kolmatta päivää sohvalla oikealla kyljellä. Vatsassa on kolme leikkaushaavaa jotka on perkeleen kipeät eikä pysty kunnolla liikkumaan. En pysty aivastamaan, yskimään enkä hengittämään ihan normaalisti. Olisin tyytyväinen jos olis vielä tippaletku kädessä ja sais koko ajan jotain kivaa lääkettä ni ei tuntis näitä kipuja.
tiiplis, 27.9.2008 13:30:
---
blueangel, 26.9.2008 19:08:
Kun makaan jo kolmatta päivää sohvalla oikealla kyljellä. Vatsassa on kolme leikkaushaavaa jotka on perkeleen kipeät eikä pysty kunnolla liikkumaan. En pysty aivastamaan, yskimään enkä hengittämään ihan normaalisti. Olisin tyytyväinen jos olis vielä tippaletku kädessä ja sais koko ajan jotain kivaa lääkettä ni ei tuntis näitä kipuja.
---
Vinkki: yskiessä ja aivastaessa (ja miksei hengittäessäkin) tue vatsaa tyynyllä, helpottaa ko. toimintoja. Ja kotonakin kannattaa syödä kunnolla kipulääkkeitä (burana ja panadol auttavat myös jos ottaa niitä vaan tarpeeksi ja panadolin tuntia ennen buranaa) jo ennenkuin kipu alkaa, se edesauttaa paranemista. Ja tyhmistä tyhmin klisee: ajan kanssa helpottaa vaikkei se tällä hetkellä varmaan lohduta tippaakaan. Tsemppiä.