SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,820,185 views

Avatar
#16501 • • Muussika Guest

niomic, 25.1.2009 04:14:

Tän luukun vois ehkä viimeisen 10 sivun perusteella uudelleennimetä tyyliin "jos meillä ois suhde + seukkausluukkulaiset, jotka tulee pätee" :D



Mulla ei ole tarvetta päteä. Kuinka kukaan ylipäänsä voisi päteä omilla mielipiteillään? Mun mielipide on vain yksi muiden joukossa.

Rehellisesti sanottuna, mä en ymmärtänyt paljon sun kirjoittamastasi tai siitä, miten se liittyi mun kirjoittamaani vastaukseen Umbalalle. :D Olen vielä tyhmempi kuin luuletkaan.

Minun on vaikea olla vastamaatta minulle osoitettuihin quottauksiin, I admit, joten jos haluatte hiljentää meikäläisen jauhannan, nih elkää enää quotatko! Jos vaikka sais tän topikin sisällön takasin raiteilleen. :)
siveys

Posts: 2,492

#16502 • • siveys lovely

Vampyrella, 25.1.2009 23:32:
Mulla ei ole tarvetta päteä. Kuinka kukaan ylipäänsä voisi päteä omilla mielipiteillään? Mun mielipide on vain yksi muiden joukossa.


No jos omaa vaan paljon paremmat mielipiteet kuin muilla? :D

Minun on vaikea olla vastamaatta minulle osoitettuihin quottauksiin, I admit, joten jos haluatte hiljentää meikäläisen jauhannan, nih elkää enää quotatko!


OK!

Jos vaikka sais tän topikin sisällön takasin raiteilleen. :)


Please God NO! Mistä sinkkiksessä ylipäätään ees pitäisi puhua? Mä ainakin vaan perseilen ihan kaikesta mitä tulee mieleen. Tää on ainakin minulle vannoituneena ikisinkkuna vähän niinku oma koti, joten käytös on luonnollisesti sen mukaista.

*nostaa jalat pöydälle*
Avatar
#16503 • • Muussika Guest

Umbala, 24.1.2009 22:07:

Mutta mä en luovuta, koska mä olen aivan varma, että joskus on vaan parempi valehdella.

(Hulvattomia esimerkkejä 3 kpl)



Propsit sinnikkyydestä! *nauru*

1.) Mä kertoisin tosta autosta kyllä rehellisesti. Ken tyrii, niin vastuun kantakoon. ;)

2.) Olen nähnyt kaikenmoisia lapsia jo pelkästään duuninikin puolesta, enkä vaan osaa nähdä lapsia rumina. Sorry. Mussa on varmasti jotakin vikaa, mutta hyväksyn sen. *nauru*

3.) Toi pippelijuttu on näistä kyllä kinkkisin! Hyvän esimerkin heitit oman mielipiteesi perusteluksi siis. *joo* Mulla ei ole tullut vastaan moista tilannetta (vaikka pienempiä ja suurempia nakkeja onkin tullut), joten tässä kohtaa joudun oikeasti vähän funtsimaan. Tuossa tilanteessa mieshenkilö olisi muodostunut mulle tärkeäksi, ja tällöin arvostaisin häntä erityisellä tavalla. Mun olisi varmasti vaikea valehdella, ja jos niin tekisin, se paistaisi mun kasvoilta välittömästi. Veikkaanpa, että heittäisin jotakin tyyliin ''Kokeilemallahan se selviää''. Jos seksi ei olisi tyydyttävää, olisi asiasta pakko puhua. Sehän ei ainakaan johtaisi mihinkään hyvään, jos hiljenisin asiasta ja keräisin patoumia. Onneksi sänkypuuhissa on vain oma mielikuvitus rajana, joten aina voi käydä keskustelua siitä, millä tavoin toisen voi tyydyttää. Toi pippelin koko ei oo koskaan ollut mulle mikään teh issue, joten mä oon hirmu huono vastaamaan tähän muulla tavoin.
Avatar
#16504 • • astaroth Guest

Vampyrella, 25.1.2009 23:59:
Onneksi sänkypuuhissa on vain oma mielikuvitus rajana, joten aina voi käydä keskustelua siitä, millä tavoin toisen voi tyydyttää.


tässä olet väärässä

seksi perustuu vain yhdelle protokollalle: max. kolme eri asentoa ja rojut ihan mihin tahansa muualle, paitsi spärdäriin
Avatar
#16505 • • Edited Muussika Guest

siveys, 25.1.2009 23:41:

No jos omaa vaan paljon paremmat mielipiteet kuin muilla? :D



Toki omat mielipiteet tuntuu kullekin ihmiselle parhailta, jokaisessa meissä kun asustaa se itsekäs ja subjektiivinen puoli, mutta mielestäni mielipiteillään ei voi päteä. Omaamallaan faktan (tai faktaksi uskotun ja omaksutun) määrällähän pätemisen tarvetta potevat ihmiset yleensä pätevät.

Kiitos muuten quottauksesta, dyyd! *nauru*
Avatar
#16506 • • Muussika Guest

astaroth, 26.1.2009 00:04:

tässä olet väärässä

seksi perustuu vain yhdelle protokollalle: max. kolme eri asentoa ja rojut ihan mihin tahansa muualle, paitsi spärdäriin



*lohduttel*
Umbala

Posts: 769

#16507 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Vampyrella, 25.1.2009 23:59:

2.) Olen nähnyt kaikenmoisia lapsia jo pelkästään duuninikin puolesta, enkä vaan osaa nähdä lapsia rumina. Sorry. Mussa on varmasti jotakin vikaa, mutta hyväksyn sen. *nauru*


Ai sä oot tekemisissä lasten kanssa duunin puolesta. Onko tullut puhuttua joulupukista?


''Kokeilemallahan se selviää''.


Hienoa urheilumieltä.

Mä en tiedä tekeekö se musta pahan ihmisen, mutta itse kyllä valehtelisin tai neuvoisin valehtelemaan jokaisessa noista. Vähän jo ehtinyt saada huonoja kokemuksia vääristä totuuksista väärissä paikoissa. Mutta mukava kuulla, että joku yhä jaksaa olla totuuden puolella.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Avatar
#16508 • • Edited Muussika Guest

Umbala, 26.1.2009 00:52:

Ai sä oot tekemisissä lasten kanssa duunin puolesta. Onko tullut puhuttua joulupukista?



Tää on muuten hyvä veto. :D Se ei kuitenkaan mitenkään liity siihen, minkä yhteydessä rehellisyydestä ja reilusta pelistä puhuin alunperin, eli ihmissuhteista seurustelun / ''säätämisen'' merkeissä yhden tai useamman kumppanin kanssa. Tää juttu on paisunut aikamoiseksi, mikä on sinänsä mielenkiintoista. *nauru*

Lasten kasvatus on teema, jonka jätän kokonaan tämän keskustelun ulkopuolelle (paitsi että aloin juuri kirjoittamaan siitä, däämn :D). Lapselle ei voi kertoa sellaisia asioita, joita hänen toistaiseksi kehittymätön mielensä ei pysty käsittelemään. Lapselle on myös annettava mahdollisuus mielikuvitukselliseen leikkiin - se on lapsen kasvun ja kehityksen kannalta äärimmäisen tärkeää. Olisi vähintäänkin julmaa kertoa totuus joulupukista (jos nyt elellään sellaisessa kulttuurissa, johon joulupukki jouluna oleellisesti kuuluu, ja joulun viettäminen ylipäänsä). Se ei olisi sitä reilua peliä olleskaan, ja reilusta pelistähän mä olen tässä alunperinkin aloittanut kirjoittelemaan, tosin liittyen aivan eri asiayhteyteen. :)

And look at us now, lasten kasvatuksestahan tässä nyt jo sitten jauhetaan... *nauru*

Sanoit näin:

Mä en tiedä tekeekö se musta pahan ihmisen, mutta itse kyllä valehtelisin tai neuvoisin valehtelemaan jokaisessa noista. Vähän jo ehtinyt saada huonoja kokemuksia vääristä totuuksista väärissä paikoissa. Mutta mukava kuulla, että joku yhä jaksaa olla totuuden puolella.

Se ei tee sinusta olleskaan pahaa ihmistä. :) Olen minäkin saanut kommenttia suorapuheisuudestani, mutta tämä on osa minua, ja koen saaneeni tällä tavoin elämältä paljon enemmän. Sitäpaitsi, koitetaan muistaa, että kirjoitin tosiaan rehellisestä pelistä liittyen näihin sinkkusäätö- / parisuhesäätöasioihin, joten koitetaan pysyä siinä. Tarkoitin tällä lähinnä sitä, että oli kumppaneita yksi tai useampi, mielestäni on tärkeää kertoa hänelle / heille rehellisesti omista tunteistaan ja siitä, mitä suhteelta haluaa, vai haluaako mitään. Mun olisi varmastikin pitänyt kirjoittaa tämä määritelmä heti ensimmäiseen postaukseeni. :D

Pahoittelut siis OT:stä, johon myös itse olen lähtenyt mukaan (ja lähden varmasti taas, jos joku vieläkin jaksaa quotata :D)!
siveys

Posts: 2,492

#16509 • • siveys lovely

Vampyrella, 26.1.2009 00:11:
Toki omat mielipiteet tuntuu kullekin ihmiselle parhailta, jokaisessa meissä kun asustaa se itsekäs ja subjektiivinen puoli, mutta mielestäni mielipiteillään ei voi päteä. Omaamallaan faktan määrällähän pätemisen tarvetta potevat ihmiset yleensä pätevät.


Sun mielipiteet tässä asiassa on vaan yksinkertaisesti ihan perseestä.

Sun mielipiteet estää ihmisiä tekemästä kaikkia niitä hienoja asioita, joista ne ei halua kertoa kumppaneilleen. Sen lisäksi ne laittaa pariskunnat kärsimään enemmän kuin on pakko jos tulee vahingossa tai ajattelemattomuuttaan tehtyä jotain mikä satuttaa kumppania.

Mun mielipiteet on selkeästi paljon parempia.

Kiitos muuten quottauksesta, dyyd! *nauru*


Eipä kestä! Meitsi harrastaa nykyään vaan reilua quottauspeliä.
Avatar
#16510 • • Muussika Guest

siveys, 26.1.2009 01:33:

Sun mielipiteet tässä asiassa on vaan yksinkertaisesti ihan perseestä.

Sun mielipiteet estää ihmisiä tekemästä kaikkia niitä hienoja asioita, joista ne ei halua kertoa kumppaneilleen. Sen lisäksi ne laittaa pariskunnat kärsimään enemmän kuin on pakko jos tulee vahingossa tai ajattelemattomuuttaan tehtyä jotain mikä satuttaa kumppania.

Mun mielipiteet on selkeästi paljon parempia.



Sä oletkin tollanen hedonisti, mä sado-masokisti! *joo*

Muu maa mustikka, oma maa mansikka! Ja mansikat on hyvei! *slurps*
Avatar
#16511 • • niomic Guest

Vampyrella, 26.1.2009 01:22:
Lapselle ei voi kertoa sellaisia asioita, joita hänen toistaiseksi kehittymätön mielensä ei pysty käsittelemään. Lapselle on myös annettava mahdollisuus mielikuvitukselliseen leikkiin - se on lapsen kasvun ja kehityksen kannalta äärimmäisen tärkeää. Olisi vähintäänkin julmaa kertoa totuus joulupukista (jos nyt elellään sellaisessa kulttuurissa, johon joulupukki jouluna oleellisesti kuuluu, ja joulun viettäminen ylipäänsä). Se ei olisi sitä reilua peliä olleskaan, ja reilusta pelistähän mä olen tässä alunperinkin aloittanut kirjoittelemaan, tosin liittyen aivan eri asiayhteyteen. :)



Imo toi on kyllä hyvinkin tuplastandardi. Eihän moni aikuinenkaan ole kovin hyvä käsittelemään sitä että kaikki tulee rehdisti päin näköä, koska yhteiskuntamme ja toimintatapamme perustuvat monessa mielessä kertomatta jättämiseen, valkeisiin valheisiin, uskotteluihin, uskoon ja suoranaiseen valehtelemiseen :) Toki tässäkin voidaan lähteä saivartelemaan (ja seivailemaan itseään) toteamalla, että Joulupukin olemassaolo / aitous on hyvinkin pitkälti tulkintakysymys. Voit myös itse vaikuttaa tähän mielikuvaan kuvailemalla Joulupukkia mahdollisimman reaalitilannetta vastaavin termein ja mielikuvin. Jos taas rakentelet Joulupukista maagisen hahmon ja skidis kysyy ekan joulutarhapäivän jälkeen et onks Joulupukkia olemassa, niin sit oot kusessa tai voit jatkaa tuplastandardias :P Mitäs se skidis sit kelaa susta ku ne haaveet kaatuu joskus vähän vanhempana ja skidi tajuu et oot kusettanu koko elämänsä ajan Joulupukista ja kuitenkin saarnaat rehellisyydestä ja reilusta pelistä :F

Mitä tulee tuohon mielikuvitukseen, ni ei ainakaan mulla vaikuttanut pätkääkään se et joku Joulupukki ei ollutkaan for real (en tosin muista uskoinko koskaan siihen, meillä kun kävi fyysinen Joulupukki hyvin harvoin). Mielikuvitus kukki siitä kun sai legot, piirtokamat tai transformerit käteen ja sai olla yksin :P (lälläslää, tätä on ihan tutkittukin ja todettu, että passiiviset paskat kuten TV ja muut "lasten kasvattajat" ovat ennemminkin niitä mielikuvituksen tappajia. Mielikuvitus kun kehittyy juuri osittain kyllästymisestä ja kyllä lapsi yleensä löytää keinot sen lopettamiseksi, vaikka ei ois ku keppi leluna jos sitäkään :)

Lapsille on toki hyvä pyrkiä puhumaan heidän ymmärtämällään kielellä ja myös osittain heidän tasollaan asioista, en advokoi tässä mitenkään full-on faktat tiskiin kaikessa raakuudessaan meininkiä. Totuudestakin voi saada hyvin erilaisen kokemuksen lapselle yksinkertaisesti esitystavan muutoksella. Näin voit myös rakentaa lapsellesi alusta lähtien positiivisemman mielleyhtymän totuuteen. Whiii!
Avatar
#16512 • • Muussika Guest

niomic, 26.1.2009 01:48:

Mitä tulee tuohon mielikuvitukseen, ni ei ainakaan mulla vaikuttanut pätkääkään se et joku Joulupukki ei ollutkaan for real (en tosin muista uskoinko koskaan siihen, meillä kun kävi fyysinen Joulupukki hyvin harvoin). Mielikuvitus kukki siitä kun sai legot, piirtokamat tai transformerit käteen ja sai olla yksin :P (lälläslää, tätä on ihan tutkittukin ja todettu, että passiiviset paskat kuten TV ja muut "lasten kasvattajat" ovat ennemminkin niitä mielikuvituksen tappajia. Mielikuvitus kun kehittyy juuri osittain kyllästymisestä ja kyllä lapsi yleensä löytää keinot sen lopettamiseksi, vaikka ei ois ku keppi leluna jos sitäkään :)

Lapsille on toki hyvä pyrkiä puhumaan heidän ymmärtämällään kielellä ja myös osittain heidän tasollaan asioista, en advokoi tässä mitenkään full-on faktat tiskiin kaikessa raakuudessaan meininkiä. Totuudestakin voi saada hyvin erilaisen kokemuksen lapselle yksinkertaisesti esitystavan muutoksella. Näin voit myös rakentaa lapsellesi alusta lähtien positiivisemman mielleyhtymän totuuteen. Whiii!



Niin, siis tiedän itse kyllä nämä asiat. Olisi aika huolestuttavaa, jos en tietäisi. :P Jenkeissähän on kehitelty vauvoillekin videopelejä, jotka mukamas kehittävät lasta. Bullshit. Kaikenmoinen ruudun toljottaminen passivoi ja syö mielikuvitusta lapsuudessa. Läheisyys, hyvä vuorovaikutus ja perustarpeiden tyydyttäminen on se, mitä vauva tarvitsee. Mitä vähemmän ruudun tuijottamista lapsuudessa ylipäänsä, sen parempi.

Itse törmäsin n. 5 vuotta sitten eka- ja tokaluokkalaisten kerhoa vetäessäni konkreettisesti siihen, että lapsilla ei enää ole samanlaista mielikuvitusta kuin omana lapsuusaikanani. Itse sain upean lahjan, pitkän lapsuuden täynnä mielikuvitusta. Lapsuuden, jossa kivistä ja kävyistä keksi vaikka mitä. Oli huolestuttavaa, kun ohjaamani kerhon lapsista useampi kyseli, miksei kerhossa ole pleikkaria tai tietsikkaa, vaikka tarjolla oli ties mitä muita mahdollisuuksia toiminnalle ja leikille. ''Tääl ei oo mitään tekemistä ku ei oo pleikkarii.'' Onneksi sain kaivettua esiin luovuutta ja mielikuvitusta kovimmistakin pleikkarifanikundeista oman mielikuvitukseni avulla - hyödyn siis itse suunnattomasti lapsuudestani myös valitsemallani alalla. :)

Mulle on suotu mahdollisuus nauttia joulusta maagisena aikana. Uskoin tonttuihin, uskoin joulupukkiin - kyllä, minulle valehdeltiin niistä, kuten useimmille lapsille. Tämä teki joulusta jotakin todella jännittävää ja odottamisen arvoista. Jokainen lapsi joutuu kuitenkin jossakin vaiheessa luopumaan tietystä fantasiamaailmasta. Tämä tulee luonnollisesti kasvun myötä (tosin ympäristöhän siihen kasvuun vaikuttaa, kouluineen päivineen). Lapsi oppii kyseenalaistamaan asioita enemmän. Tieto lisää tuskaa. ;) En ole itse kokenut mitään suurta romahdusta joulupukin suhteen, vaikka pienenä lapsena uskoinkin sen olemassaoloon. En myöskään esimerkissäni viitannut seuraavalla lauseella nimenomaan joulupukista valehtelemiseen: Lapselle ei voi kertoa sellaisia asioita, joita hänen toistaiseksi kehittymätön mielensä ei pysty käsittelemään. Ihan näin selvennökseksi. Tällä lauseella tarkoitin ylipäänsä sitä, että lapselle ei voi kertoa kaikkia asioita juuri niin kuin aikuiset tietävät niiden olevan, vaan asioista on puhuttava lapsen tasolla. Tämä tarkoittaa sitä, että joitakin asioita jää kertomatta. (Miettikää vaikkapa sellaista aihetta kuin ihmisen lisääntyminen :P.)

Joulupukista vielä: Mä koen, että mun vanhemmat ovat halunneet suoda mulle ja systerille ikimuistoisia jouluja täynnä tunnelmaa ruokkimalla meidän mielikuvitusta näillä joulupukki- ja tonttuteemoilla. (Toki nämä olivat myös hyvä konsti ULK-menetelmän, eli Uhkailu Lahjonta Kiristys -kolmikon käytössä. :D) Mä en koe mun vanhempia ilkeiksi, tekopyhiksi valehtelijoiksi, vaikka he ovat ruokkineet mun mielikuvitustani joulupukilla ja samalla kasvattaneet mua rehelliseksi. Mun mielestä sä teet tässä kohtaa kärpäsestä härkäsen. :) Mun joulut tuskin olisivat olleet yhtä ikimuistoisia ja maagisia, jos mun vanhemmat olisivat alusta alkaen tyrmänneet mun mielikuvitusleikkini kertomalla, että joulupukkia ei ole, iskä ja äiti ostaa lahjat ja piilottelee niitä kaapin päällä. Mieleeni tulee tähän liittyen heti yksi pieni lapsi, joka istahti viime jouluna pukin polvelle ja sanoi: ''Mun äiti sanoo, ettei joulupukkia ole olemassa, mutta mä tiedän että sä olet olemassa, koska tässä mä istun sun polvella.'' Lapsi oli onnesta soikeena. Onneksi aina rehellisyydelläkään ei siis pystytä viemään lapsen halua uskoa johonkin ja iloita siitä. :) Lapset tarvitsevat mielikuvitusmaailmansa, kunnes ovat valmiita kohtaamaan todellisen maailman.

Kirjoitit näin: Imo toi on kyllä hyvinkin tuplastandardi. Eihän moni aikuinenkaan ole kovin hyvä käsittelemään sitä että kaikki tulee rehdisti päin näköä, koska yhteiskuntamme ja toimintatapamme perustuvat monessa mielessä kertomatta jättämiseen, valkeisiin valheisiin, uskotteluihin, uskoon ja suoranaiseen valehtelemiseen. Tähän haluan sanoa, että mielestäni lapsen ja aikuisen mieltä ei voi verrata näin suoraan toisiinsa. Lapsi on aikuisen vastuulla. Lapsen kohdalla kyseessä olisi usein lapsen kasvun ja kehityksen mukaisen toiminnan laiminlyöminen, mikäli lapselle kerrottaisiin / näytettäisiin jotakin sellaista, jota hän ei vielä pysty käsittelemään. Aikuinen ihminen puolestaan on vastuussa itsestään, ajatuksistaan ja omasta toiminnastaan - tämä pätee myös siihen ihmiseen, joka läväyttelee asioita rehdisti. Senkin kun voi tosiaan tehdä niin monella eri tavalla. Voidaan myös pohtia, että kuinka me aikuiset ihmiset sitten ikinä oppisimmekaan ottamaan vastaan rehellistä tietoa, ellemme joskus joutuisi kamppailemaan ja kipuilemaan itsemme kanssa saadessamme sitä? Itse olen ainakin kiitollinen siitä, että myös minulle on läväytelty päin näköä, koska tätä kautta olen oppinut paremmin antamaan ja ottamaan vastaan palautetta sekä hallitsemaan tunteitani tarvittaessa ja silloin kun sen tarpeelliseksi näen.

En nyt myöskään ole tässä poissulkemassa sitä, etteikö lapselle voisi olla rehellinen. Pitää vain osata olla rehellinen lapsen tasolla ja miettiä, mitä milloinkin on tarpeellista kertoa lapsen kehitysvaihetta ajatellen. Joulupukki on sellainen asia, josta vanhemmat valehtelevat rakkaudesta lapseensa; eivät vähentääkseen omantunnon taakkaansa, eivät vähätelläkseen lapsen laiminlyömistä tai varmistaakseen, ettei lapsi ala vihaamaan heitä. Ei mitään tällaista, mitä myöskin tapahtuu, ja minkä lapset kyllä tajuavat valheiden läpi. ''Miksi äiti / isä sanoo, että sillä oli taas hammaslääkäri, eikä se siksi tullut hakemaan. Ei sillä voi olla kokoajan hammaslääkäri.'' Tällaisessa tilanteessa lapsi oikeasti tarvitsee rehellisyyttä, lapsen tasolla. Tyyliin: ''Äiti / isä rakastaa sinua, mutta äidin / isän tilanne on nyt sellainen, ettei pysty sinusta tarpeeksi hyvin huolehtimaan.''

Että semmottii. Vatun äijät, hitto mihin OT suohon te mua vedätte - ja mähän seuraan ilman talutushihnaakin. :D
Dementation

Posts: 2,892

#16513 • • Dementation wednesday?
Oletko sinkku? Onko sinulla tylsä elämä?
Tule lukemaan sinkkuluukkuun lapsen kasvatusvinkkejä, se tuo sisältöä elämääsi *lmao*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

tbo

Posts: 935

#16514 • • tbo budhisattva

Umbala, 24.1.2009 22:07:

Mutta mä en luovuta, koska mä olen aivan varma, että joskus on vaan parempi valehdella.



Tää menee Siveydelle kans koska samaahan se on yrittäny propagoida:

mihin kohtaan se raja vedetään?

En sit tiiä oonko jotenki takakiree tän kanssa, mut en näe kovinkaan paljoa eroa siinä valehteeko suhteen ulkopuolisten paneskelusta vai valehteleeko vaikka siitä että WTC-torneja ei tuhonnukkaan terroristit tai että Irakista löytyy massatuhoaseita. Valheita sinällään kaikki, ja kaikilla on negatiivisia seurauksia tulee ne ilmi tai ei. Joo joo, voit kusettaa sitä toista, mutta itsesi kusetus onkin jo astetta hankalampaa. En tiedä vielä ketään joka olis siinä onnistunu. Jos tiedät että toinen ei diggaa ylimääräisten hässimisestä, niin joko a) satutat toista totuudella, mutta osoitat edes hivenen selkärankaa tai b) monimutkaistat tilannetta valehtelemalla siinä mielessä että joudut myös pitämään huolta ettei toinen saa tietää totuutta ja jos jonain päivänä saakin niin oot tilanteessa a) paitti et selkärankaakaan ei enää ole havaittavissa.

Valheella tuppaa useimmiten olemaan aika lyhyet jäljet, ja ihmisiä on sittenkin aika hankala huijata.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Jone

Posts: 8,258

#16515 • • Jone Archibald Haddock
Morjensta pöytään.

Pitänee ilmoittautua vaihteeksi tänne.
DJ Rx

Posts: 2,527

#16516 • • DJ Rx FINRG Recordings

Jone, 26.1.2009 10:11:
Morjensta pöytään.

Pitänee ilmoittautua vaihteeksi tänne.



what the hell???

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

pululu

Posts: 1,102

#16518 • • pululu .jemmutti.

Jone, 26.1.2009 10:11:
Morjensta pöytään.

Pitänee ilmoittautua vaihteeksi tänne.



:(

...sä tiedät mitä mä meinaan sanoa. Tsemppaus tsemppauksesta jne! *hali*

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

siveys

Posts: 2,492

#16519 • • siveys lovely

tbo, 26.1.2009 06:39:
mihin kohtaan se raja vedetään?


Veteen.

Valheella tuppaa useimmiten olemaan aika lyhyet jäljet, ja ihmisiä on sittenkin aika hankala huijata.


Ihmisten käsitys tästä asiasta on täysin vääristynyt koska paljastuneista valheista puhutaan paljon ja paljastumatta jääneistä ei koskaan.

Se on kuitenkin ihan totta, että suurin osa ihmisistä on vaan ihan mielettömän huonoja valehtelemaan - ja tyhmiäkin vielä kaiken lisäksi :)

Lisäksi voisin tähän ehkä vielä mainita sen, että jos ihminen ei itse halua kohdata totuutta niin valehtelemisesta tulee heti paljon helpompaa.
siveys

Posts: 2,492

#16520 • • siveys lovely

Dementation, 26.1.2009 06:20:
Oletko sinkku? Onko sinulla tylsä elämä?
Tule lukemaan sinkkuluukkuun lapsen kasvatusvinkkejä, se tuo sisältöä elämääsi *lmao*


Suomessa sinkku voi yksin adoptoida lapsen, joten miksipä ei? ;)