SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,831,717 views

Zeratul

Posts: 1,170

#16441 • • Zeratul Captain miserable

siveys, 22.1.2009 02:54:
---
siveys, 22.1.2009 00:38:
Mä näen näiden asioiden välillä aivan selkeitä yhteyksiä. Jos sä haluat kusettaa itseäsi uskomaan, että näitä yhteyksiä ei ole tai niistä on jotenkin turha keskustella, niin ymmärrän, että haukotuttaa.

Vampyrella, 22.1.2009 01:49:
Pakko vielä nostaa nämä lauseet tähän lopuksi. Näissä lauseissa teet olettamuksen, että minä en näkisi yhteyksiä tiettyjen asioiden välillä, tai että minä en haluaisi nähdä niitä. Lisäksi teet olettamuksen, että kokisin tietyt asiat (yhteydet) turhiksi. Tämä on mielestäni keskustelukumppanin aliarvioimista.

---

Hmm.. Mun mielestäni kirjoituksen "tai" sana tarkoittaa sitä, että en oleta sinun (absurdisti) samaan aikaan sekä ignoraavan näiden yhteyksien olemassaoloa että pitävän niitä turhina keskustelun aiheina. Itseasiassa en oleta tuon kirjoituksen perusteella kumpaakaan, mutta väitän, että ymmärrän haukotuttamisen jos kumpi tahansa näistä väitteistä pitää paikkaansa. Täten väitän, että kirjoitukseni taustalla olevat olettamukset eivät millään tavoin aliarvioi keskustelukumppaniani.


Tähän väliin siveysmäisen tyyliin: "Joo tottakai sä voi itelles uskotella noin!"
Vaikka noita Vampyn esilletuomia lauseitas pystyy ku pystyyki tulkitsee niin että "taustalla olevat olettamukset eivät millään tapaa aliarvioi keskustelukumppania" nii se tapa millä näitä olettamuksia oot tuonnu esille kertoo ihan muuta. Mitä jos, niinku minä, myöntäisit ees itelles et oot ihan kusipäinen väittelijä, tai sit kelaisit noi juttus läpi niin et esittämäski teksti sisältäis valmiiks aavistuksen siitä arvostuksesta vastapuolen älykkyyttä kohtaan joka sul muka on.

Mitä taas tuli esimerkkiin missä valehtelu suhteessa ois hyvästä nii voi apua.
Sinällään ehkä tossa vaiheessa vois olla parempi valehdella, mut ohitit täysin sen seikan et pettäminen itessään ylitti räikeesti Vampyn asettamat mielestäni suht helposti ymmärrettävät rajat suhteessa suotavalle rehellisyydelle. Voisko kiitti antaa semmosen esimerkin jossa tehään jotain muuta ku peitellään isompaa epärehellisyyttä?

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Zeratul

Posts: 1,170

#16442 • • Zeratul Captain miserable

ravec, 22.1.2009 17:49:
Tapaileeko porukka toisiaan, jotka oikeesti kirjoittelee tälle palstalle?


Yrityksenä tunkeeutuu kysymyksen suojan läpi suoraan ytimeen, nii uskoisin ettei sua olla sen kummemmin lähestymässä ellet oo erityisen hyvännäkönen nainen. ;)
Jos taas kyssäri koski enemmän yleistilannetta, nii säpinää tätä kautta ehkä saa jos sattuu olemaan erityisen hyvännäkönen nainen.


Oikeestihan tää on enemmänki pienen ryhmän taistelupaikka jossa käsitellään kaikkea mahollista ihmissuhteisiin liittyvää, pääsemättä sen kummemmin mihinkään yksimielisiin tai kovin valaseviin johtopäätöksiin. :D

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Zeratul

Posts: 1,170

#16443 • • Zeratul Captain miserable

ravec, 22.1.2009 18:55:
Niin no, tuo mun kirjoitus on peräisin turhautumisen tunteesta...ja siitä etten kekkereissä lähesty niitä ihmisiä, joita kohtaan tunnen jotain. Mulle sattuu tilanteita vain elektronisen scenen ulkopuolella ja tää klubbari on ainut mesta oikeestaan jossa on samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa ei välttämättä tarvitse alkaa käymään keskustelua....että HC on pikkasen eri juttu kuin Trance tai säde on ihan eri juttu s|deffect.

Täytyis löytää joku sokkotreffikanava, jossa on vain scene porukkaa tai antaa ajan kulua....taas


Oma tilanne on lähinnä päinvastainen, musamaku on kaikkee muuta ku elektroniseen päin ja bileissä tulee käytyy lähinnä isohkon klubbari-kaveripiirin takia ja/tai koska on kiva keskittyy tanssimiseen.

Pystyn tosin hyvin samaistumaan turhautumisen tunteeseen joka syntyy siitä ettei saa mitään säätöö aikaseks bileissä käydessä, bileissä vaan porukka tuntuu keskittyvän niihin omiin kaveripiireihinsä tai musasta nauttimiseen (kokemusteni mukaan siis muutki ku mä ite), eikä oo ehkä kaikkein lähestyttävimmässä tilassa.

Ehkä sun sit kumminki kannattais raapustaa seuranhakuviesti tänne foorumille, ei kai siit mitää suurempaa haittaakaa voi olla? Jollei muuta nii voit sit ainaki antaa lisää tutkimusmateriaalia liittyen sinkkuluukun toimivuuten. ;) :D

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

siveys

Posts: 2,492

#16444 • • siveys lovely

Zeratul, 22.1.2009 18:25:
Voisko kiitti antaa semmosen esimerkin jossa tehään jotain muuta ku peitellään isompaa epärehellisyyttä?


Öh.. Miten se, että käyn kiksaseen jotain kuumaa kissaa on epärehellisyyttä?
Zeratul

Posts: 1,170

#16445 • • Zeratul Captain miserable

siveys, 22.1.2009 20:16:
---
Zeratul, 22.1.2009 18:25:
Voisko kiitti antaa semmosen esimerkin jossa tehään jotain muuta ku peitellään isompaa epärehellisyyttä?

---

Öh.. Miten se, että käyn kiksaseen jotain kuumaa kissaa on epärehellisyyttä?


Kelataas takaspäin.

Jutun alkupää on Vampyn mielipide suuntaan "ihmissuhteissa pitäis pelata rehellisesti"
Sun vastustava mielipide oli jotain et "joskus valehtelu on ihan kohillaan", johon esimerkkiä kysyttäessä kirjotit:

No jos mä nyt vaikka käyn seurustellessani polkaisemassa jotain random tsiksii, vaikka ollaan kumppanini kanssa sovittu, että näin ei tapahtuisi niin musta on todennäköisesti parempi pitää pää kiinni asiasta jos a) oon suojautunut aktin aikana taudeilta, b) kykenen itse ongelmitta elämään asian kanssa ja c) on hyvin oletettavaa, että asia ei päädy muita reittejä pitkin kumppanini korviin.



vaikka ollaan kumppanini kanssa sovittu, että näin ei tapahtuisi!

Eihän kyse ollu missään välissä siitä et paneminen ois epärehellisyyttä, vaan siitä et ollaan sovittu ettei semmosta tapahdu, ja tää sopimus on rikottu. Jo alunperin se pettäminen on just semmosta epärehellistä suhdepeliä joka Vampyn mielestä on väärin ja jota vastaan esitit oman mielipitees. Aika samantekevää siis jos valehtelu tilanteessa ois paras keino, jos oma epärehellisyys on siihen tilanteeseen johtanu. Hiukka eri asia ois sit ollu jos yhteinen sopimus ois et muita saa panna, ja toista säästääkseen jättäis syrjähypyn kertomatta, mut hei, oma oli esimerkkis.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Josssu

Posts: 506

#16446 • • Josssu

ravec, 22.1.2009 17:49:
Tapaileeko porukka toisiaan, jotka oikeesti kirjoittelee tälle palstalle?



Mitä? Haetaanko täällä seuraa? *nauru*
Mä lähinnä kirjoittelen tänne "huvittavia" ja uskomattomia kokemuksia mihin olen törmännyt tässä puolen vuoden sinkkuuteni aikana *nauru*
Dementation

Posts: 2,892

#16447 • • Dementation wednesday?
Täällä on muistaakseni joskus huutoäänestetty aika lujaa ulos sellaisia ihmisiä, jotka on tosissaan kirjoitellut tänne semmosia Deitti.net tyyppisiä seuranhakuilmoituksia, eli tää on sinkkuluukku, ei deittipalsta, tai niin ainakin joskus massat on jaloillaan äänestäneet.

Mutta näkeehän täällä aika paljon noita, "olispa joku sellainen joka" - tyyppisiä viestejä, siitä sit privaa menemään vaan jos tuntuu siltä että toinen voisi olla se unelmien prinssi tai prinsessa tai edes yhdeksi illaksi voisitte sopia toisiinne *tirsk*

Henkilökohtaisesti en ole koskaan täältä lähtenyt seuraa bongaamaan, sillä en yleensäkään etsi mitään parisuhdetta, sellainen syntyy jos on syntyäkseen ja mitä taas tulee tuohon muuhun kanssakäymiseen, jota tietenkin sinkkunakin kaipaa, niin siitä on monesti ylitarjontaa ja silloin tällöin kun on hiljaisempia kausia, niin helpompiakin tapoja herutella IMHO on kuin klubbari. *pepsodent*

Voin toki myöntää, että vois olla jännää joskus kokeilla saisko täältä privailemalla seuraa ja toki vastaisin ainakin jotain jos joku joskus laittais privaa että haluais tavata tai tutustua. *vink*

Mut joo, pointti nyt oli että tänne itse topikkiin en koe sopivan mitkään deitti - ilmoitukset tai niihin vastailu, hoidettakoon moiset privassa.

Kunnioittavin terveisin
Sinkkuluukun aktiivikäyttäjä

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

ravec

Posts: 1,102

#16448 • • ravec

Dementation, 22.1.2009 21:54:
Mut joo, pointti nyt oli että tänne itse topikkiin en koe sopivan mitkään deitti - ilmoitukset tai niihin vastailu, hoidettakoon moiset privassa.

Kunnioittavin terveisin
Sinkkuluukun aktiivikäyttäjä


Ok, poistin tekstit.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#16449 • • WiljamiDzay Nyypiö

siveys, 22.1.2009 11:55:

Ja väittäisinpä vielä, että nää mun läpät on aika keskeisiä syitä siihen, että mä olen edelleen sinkku, joten ne on jo siltäkin osin äärimmäisen relevantteja sinkkiksen tavaraa!



Enempää sua tuntematta *lmao* (eikä siis missään mielessä halventava nauru)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

seilori

Posts: 482

#16450 • • seilori

niomic, 22.1.2009 17:56:
---
ravec, 22.1.2009 17:49:
Tapaileeko porukka toisiaan, jotka oikeesti kirjoittelee tälle palstalle?
---
Veikkaisin, että hyvin vähän jos ollenkaan, ainakaan pariutumismielessä. Tähän ei lasketa sinkkuluukku-iltoja ja aikoinaan olleita sinkkuluukkubileitä.

Mutta tiedän varmasti että privoissa tapahtuu senssailua ja täältähän ne sinkut bongaa jos ei muuten ;)



Niin olishan se luontevaa ajatella et kun sinkkubileis on tarkoitus pariutua niin sinkkuluukussa on sama meininki :) (eikä se mua ees häiritsis jos tääl on jotai säpinää, pikemminkin hauskuuttais :)) Mut eipä oo kyllä mulle kukaan privaillu enkä itse muille, ja aika pieni rinki täällä muutenkin taitaa pyöriä :)
Avatar
#16451 • • Muussika Guest

siveys, 22.1.2009 03:19:

No jos mä nyt vaikka käyn seurustellessani polkaisemassa jotain random tsiksii, vaikka ollaan kumppanini kanssa sovittu, että näin ei tapahtuisi niin musta on todennäköisesti parempi pitää pää kiinni asiasta jos a) oon suojautunut aktin aikana taudeilta, b) kykenen itse ongelmitta elämään asian kanssa ja c) on hyvin oletettavaa, että asia ei päädy muita reittejä pitkin kumppanini korviin.



Ookoo, tässä ollaan täysin eri linjoilla. Mielestäni tekosi olisi tällöin todella itsekäs ja kumppaniasi kohtaan väärin, koska olette yhdessä sopineet pelisäännöt (ei muita säätöjä). Mielestäni tällaisessa tilanteessa sinun pitäisi antaa kumppanillesi mahdollisuus päättää, oliko tekosi hyväksyttävä vaiko ei, ja voiko HÄN + voitteko TE YHDESSÄ elää asian kanssa ongelmitta. Suhteessa on kuitenkin kaksi osapuolta, sinun mielipiteittesi lisäksi on myös ne kumppanin mielipiteet. Jos arvostat kumppaniasi, otat myös ne huomioon.

Näin itse ajattelen. Niin me ihmiset vaan ollaan erilaisia. Meillä kahdella on ainakin selvästi erilaiset käsitykset siitä ''reilusta pelistä''. *joo*
Lyylikki

Posts: 2,975

#16452 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

siveys, 22.1.2009 16:36:
Alotettaisko petraaminen vaikka sillä, että laitat avatar-kuvaksesi saman mikä sulla on facebookissa? Jos sillä ei heru niin ei sitten millään! :D



Nykyisen vai vanhan? *pepsodent*
siveys

Posts: 2,492

#16453 • • Edited siveys lovely

Vampyrella, 22.1.2009 22:33:
Niin me ihmiset vaan ollaan erilaisia. Meillä kahdella on ainakin selvästi erilaiset käsitykset siitä ''reilusta pelistä''. *joo*


Sanoinko mä, että mä kuvailisin sitä "reiluksi peliksi", että jättää kertomatta jos on kiksassu jotain muuta? Eikö tässä koko hommassa nyt ollut kyse, että mä keksin esimerkin, joka nimenomaan EI ole "reilua peliä", mutta on joissakin tilanteissa mielestäni parempi vaihtoehto?

Vampyrella, 22.1.2009 22:33:
Ookoo, tässä ollaan täysin eri linjoilla. Mielestäni tekosi olisi tällöin todella itsekäs ja kumppaniasi kohtaan väärin, koska olette yhdessä sopineet pelisäännöt (ei muita säätöjä). Mielestäni tällaisessa tilanteessa sinun pitäisi antaa kumppanillesi mahdollisuus päättää, oliko tekosi hyväksyttävä vaiko ei, ja voiko HÄN + voitteko TE YHDESSÄ elää asian kanssa ongelmitta. Suhteessa on kuitenkin kaksi osapuolta, sinun mielipiteittesi lisäksi on myös ne kumppanin mielipiteet. Jos arvostat kumppaniasi, otat myös ne huomioon.


Tekoni on epäilemättä useimpien (ja jopa minun) mielestä väärin, sillä olenhan rikkonut kumppanini kanssa tekemän sopimuksen.

Se, että jossakin vaiheessa elämäänsä tekee jotakin väärin, ei kuitenkaan mielestäni velvoita satuttamaan muita, joten tästä eteenpäin näkemyksemme selkeästi eroavat. Totuushan on kuitenkin se, että esimerkissäni kumppanini ja me yhdessä voimme elää elämäämme kiksautuksestani huolimatta täysin onnellisina ja tyytyväisinä - aivan kuin en olisi koskaan ketään muuta kiksauttanutkaan - JOS kumppanini ei saa koskaan asiasta tietää. Hänen subjektiivisessa maailmassaan asiaa ei ole edes tapahtunut ellen minä siitä hänelle kerro.

Huolimatta siitä minkälaisen verivalan suhteen osapuolet ovat vannoneet siitä, että koskaan ei petetä ja jos vaikka sitten petetäänkin niin siitä sitten kanssa kerrotaan, voi silti joissakin tilanteissa vain olla parempi, että toinen elää koko elämänsä loppuun saakka tarkoituksella luodussa illuusiossa tämä asian suhteen.

edit: en vaan osaa.. :(
siveys

Posts: 2,492

#16454 • • siveys lovely

Lyylikki, 23.1.2009 08:48:
Nykyisen vai vanhan? *pepsodent*


Herraisä enhän mä sua nyt sentään ihan joka päivä stalkkaa!

Vaan joka toinen päivä.
[Siru]

Posts: 259

#16455 • • [Siru]

siveys, 23.1.2009 09:50:
---
Vampyrella, 22.1.2009 22:33:
Niin me ihmiset vaan ollaan erilaisia. Meillä kahdella on ainakin selvästi erilaiset käsitykset siitä ''reilusta pelistä''. *joo*

---

Sanoinko mä, että mä kuvailisin sitä "reiluksi peliksi", että jättää kertomatta jos on kiksassu jotain muuta? Eikö tässä koko hommassa nyt ollut kyse, että mä keksin esimerkin, joka nimenomaan EI ole "reilua peliä", mutta on joissakin tilanteissa mielestäni parempi vaihtoehto?


---
Vampyrella, 22.1.2009 22:33:
Ookoo, tässä ollaan täysin eri linjoilla. Mielestäni tekosi olisi tällöin todella itsekäs ja kumppaniasi kohtaan väärin, koska olette yhdessä sopineet pelisäännöt (ei muita säätöjä). Mielestäni tällaisessa tilanteessa sinun pitäisi antaa kumppanillesi mahdollisuus päättää, oliko tekosi hyväksyttävä vaiko ei, ja voiko HÄN + voitteko TE YHDESSÄ elää asian kanssa ongelmitta. Suhteessa on kuitenkin kaksi osapuolta, sinun mielipiteittesi lisäksi on myös ne kumppanin mielipiteet. Jos arvostat kumppaniasi, otat myös ne huomioon.

---

Tekoni on epäilemättä useimpien (ja jopa minun) mielestä väärin, sillä olenhan rikkonut pettänyt kumppanini kanssa tekemän sopimuksen.

Se, että jossakin vaiheessa elämäänsä tekee jotakin väärin, ei kuitenkaan mielestäni velvoita satuttamaan muita, joten tästä eteenpäin näkemyksemme selkeästi eroavat. Totuushan on kuitenkin se, että esimerkissäni kumppanini ja me yhdessä voimme elää elämäämme kiksautuksestani huolimatta täysin onnellisina ja tyytyväisinä - aivan kuin en olisi koskaan ketään muuta kiksauttanutkaan - JOS kumppanini ei saa koskaan asiasta tietää. Hänen subjektiivisessa maailmassaan asiaa ei ole edes tapahtunut ellen minä siitä hänelle kerro.

Huolimatta siitä minkälaisen verivalan suhteen osapuolet ovat vannoneet siitä, että koskaan ei petetä ja jos vaikka sitten petetäänkin niin siitä sitten kanssa kerrotaan, voi silti joissakin tilanteissa vain olla parempi, että toinen elää koko elämänsä loppuun saakka tarkoituksella luodussa illuusiossa tämä asian suhteen.


pakko kysyä, miksi sulla edes on kumppani jos haluat kiksauttaa muitakin?

--
normaali on enemmistö, entäs sitten kun me ollaan enemmistö?

siveys

Posts: 2,492

#16456 • • siveys lovely

Zeratul, 22.1.2009 21:12:
Eihän kyse ollu missään välissä siitä et paneminen ois epärehellisyyttä, vaan siitä et ollaan sovittu ettei semmosta tapahdu, ja tää sopimus on rikottu.


Etkö sä juuri itse sanonut, että paneminen on epärehellisyyttä kun sanoit, että "epärehellisyydellä korjataan isompaa epärehellisyyttä" puhuessasi siitä, että "muiden paneminen korjataan valehtelemalla"? Se, että rikkoo tehdyn sopimuksen ei vielä sekään ole "epärehellisyyttä" - se on vain sopimuksen rikkomista, toisin sanoen "epäluotettavuutta".

Jo alunperin se pettäminen on just semmosta epärehellistä suhdepeliä joka Vampyn mielestä on väärin ja jota vastaan esitit oman mielipitees.


Mä kyllä ymmärrän sun pointtisi siinä, että jos kummatkin osapuolet onnistuvat harjoittamaan täysin nuhteetonta "rehellistä parisuhdepeliä" niin tällaiseen tilanteeseen ei koskaan päädytä. Tämä on musta vain täysin irrelevanttia tilanteessa, jossa mun pitää keksiä esimerkki, jossa jokin muu tapa lähestyä asioita kuin "rehellinen parisuhdepeli" on parempi vaihtoehto.

Ihmiset tekevät virheitä. Sellainenkin, joka on itse ollut sitä mieltä, että haluaa harjoittaa "rehellistä parisuhdepeliä" voi joskus ajautua tilanteen viemänä pettämään kumppaniaan sopimusten vastaisesti. Jos tämä on sinun mielestäsi täysin absurdia ja "ihan tyhmä esimerkki" niin suosittelen todellisuuteen heräämistä, sillä tätä tapahtuu ympäri maailman päivittäin.
Funktion

Posts: 1,720

#16458 • • Edited Funktion over 9000
Hämmennämpä tätä soppaa vielä omalta osaltani. Ja esitän heti alkuun toivomuksen että kukaan ei poimi yksittäisiä asioita irti kontekstistaan, tai haasta typerää vääntämistä postin perusteella.

Eli jos nyt otetaan vaikkapa tilanne jossa pariskunta on seurustellut pitemmän aikaa, rakastavat toisiaan ja ovat onnellisia, elämä on kaikinpuolin mallillaan ja yhteiselo toimii. Mutta jostain syystä kuitenkin, elämä vällyjen välissä ei olekaan ihan sitä mitä toinen osapuoli toivoisi sen olevan.

Asiasta keskustellaan, ja tullaan siihen tulokseen että tämä asia ei siitä tule muuttumaan mutta olisi myös harvinaisen typerä syy heittää kaikki menemään sen takia.

Joten, tämä tyytymätön osapuoli sitten päätyy tyydyttämään omia tarpeitaan jonkun muun kanssa, kenties useammankin kerran. Ajatellaan että kyseessä tosiaan olisi yhden illan juttuja, ilman minkäänlaisia tunteita tai muita kiemuroita.

Tämä kyseinen osapuoli kuitenkin tietää omat tunteensa, eli tietää rakastavansa sitä toista osapuolta suhteessa ja tietää että vain hän on sellainen ihminen kenen kanssa voisi harkitakaan elävänsä elämäänsä. Joten olisiko tässä vaiheessa parempi mennä kertomaan kaikesta? Mahdollisesti tuhota kaikki?

Ja kaikessa väärydessään, kuinka väärin se on?

EDIT: Ylläoleva skenaario siis on ihan täysin fiktiivistä pohdiskelua, ei liity minuun henk. koht. mitenkään.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

siveys

Posts: 2,492

#16459 • • siveys lovely
Pitäiskö perustaa PETTÄJÄLUUKKU? Vai oisko ihan PETTOLUUKKU ytimekkäämpi? *nauru*