siveys, 22.1.2009 02:54:
---
siveys, 22.1.2009 00:38:
Mä näen näiden asioiden välillä aivan selkeitä yhteyksiä. Jos sä haluat kusettaa itseäsi uskomaan, että näitä yhteyksiä ei ole tai niistä on jotenkin turha keskustella, niin ymmärrän, että haukotuttaa.
Vampyrella, 22.1.2009 01:49:
Pakko vielä nostaa nämä lauseet tähän lopuksi. Näissä lauseissa teet olettamuksen, että minä en näkisi yhteyksiä tiettyjen asioiden välillä, tai että minä en haluaisi nähdä niitä. Lisäksi teet olettamuksen, että kokisin tietyt asiat (yhteydet) turhiksi. Tämä on mielestäni keskustelukumppanin aliarvioimista.
---
Hmm.. Mun mielestäni kirjoituksen "tai" sana tarkoittaa sitä, että en oleta sinun (absurdisti) samaan aikaan sekä ignoraavan näiden yhteyksien olemassaoloa että pitävän niitä turhina keskustelun aiheina. Itseasiassa en oleta tuon kirjoituksen perusteella kumpaakaan, mutta väitän, että ymmärrän haukotuttamisen jos kumpi tahansa näistä väitteistä pitää paikkaansa. Täten väitän, että kirjoitukseni taustalla olevat olettamukset eivät millään tavoin aliarvioi keskustelukumppaniani.
Tähän väliin siveysmäisen tyyliin: "Joo tottakai sä voi itelles uskotella noin!"
Vaikka noita Vampyn esilletuomia lauseitas pystyy ku pystyyki tulkitsee niin että "taustalla olevat olettamukset eivät millään tapaa aliarvioi keskustelukumppania" nii se tapa millä näitä olettamuksia oot tuonnu esille kertoo ihan muuta. Mitä jos, niinku minä, myöntäisit ees itelles et oot ihan kusipäinen väittelijä, tai sit kelaisit noi juttus läpi niin et esittämäski teksti sisältäis valmiiks aavistuksen siitä arvostuksesta vastapuolen älykkyyttä kohtaan joka sul muka on.
Mitä taas tuli esimerkkiin missä valehtelu suhteessa ois hyvästä nii voi apua.
Sinällään ehkä tossa vaiheessa vois olla parempi valehdella, mut ohitit täysin sen seikan et pettäminen itessään ylitti räikeesti Vampyn asettamat mielestäni suht helposti ymmärrettävät rajat suhteessa suotavalle rehellisyydelle. Voisko kiitti antaa semmosen esimerkin jossa tehään jotain muuta ku peitellään isompaa epärehellisyyttä?