SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,832,845 views

Mellu-

Posts: 4,006

#16401 • • Mellu-
back in bisness kamelit *hih*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Avatar
#16402 • • Muussika Guest

siveys, 19.1.2009 22:51:

Rehellisyys esimerkiksi itselleen on lähtökohtaisesti aika helppoa kun elää länkkärinä maailmassa, jossa about 18000 lasta kuolee joka päivä nälkään, ihmisten keskipalkka on 3$ päivässä ja kansakunnat sotii keskenään uskosta ja kulttuurista..

Kertokaas nyt, ihan Rehellisesti, että miksi juuri TE ansaitsette elää täällä, rauhassa, vaurauden keskellä, hyvin koulutettuina ja tasa-arvoisina ihmisinä - ja pistämättä tikkuakaan ristiin maailman ongelmien ratkaisemiseksi tietenkin?



More OT, anyone?

Tässä maailmassa ei ole ennenkään ollut kyse ansaitsemisesta, vaan sattumasta ja helvetin hyvästä tai huonosta tuurista. Aiheestahan voisi jatkaa loputtomiin, liittyen myös omaan ammatinvalintaani (rankkoja elämäntilanteita kun löytyy ihan täältä länkkäreistäkin), mutta jotta en jatkaisi tuota sun täysin tämän topikin aiheesta poikkeavaa offtopicointia, niin sanottakoon, että samahan pätee myös ihmissuhteisiin. Useinhan saa ihmetellä, miksi juuri se ja se sydämellinen tyyppi on ''ansainnut'' niskaansa niin ja niin paljon paskaa kerta toisensa jälkeen, mutta kysehän ei olekaan ansaitsemisesta. Nää ihmissuhekuviot on vähän ku korttipeliä: Kukin voi toki harjoitella tiettyjä keinoja, joilla omat voittomahdollisuudet kasvavat prosentuaalisesti, mutta loppupeleissä muut pelaajat vaikuttavat ratkaisevasti siihen omaan voittoon / häviöön. TOSIN, omalla asenteellansahan voi kääntää häviönkin voitoksi, all hail teh human mind!
Freja

Posts: 8,775

#16403 • • Freja Sihteeri
Pääsin niin vauhtiin Viivin ja Wagnereiden selailussa, niin tässäpä vielä yksi, nyt kun aihekin on semisti ajankohtainen.

1135229490764.gif

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Funktion

Posts: 1,720

#16404 • • Funktion over 9000

Freja, 20.1.2009 16:27:
Pääsin niin vauhtiin Viivin ja Wagnereiden selailussa, niin tässäpä vielä yksi, nyt kun aihekin on semisti ajankohtainen.



REPS! :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Avatar
#16405 • • Muussika Guest

niomic, 19.1.2009 19:46:

Siis en osaa ja siitä oon kateellinen!



Yritätkö nyt kusettaa itseäsi? :D
siveys

Posts: 2,492

#16406 • • siveys lovely

Vampyrella, 20.1.2009 15:48:
Tässä maailmassa ei ole ennenkään ollut kyse ansaitsemisesta, vaan sattumasta ja helvetin hyvästä tai huonosta tuurista.


Jep. Jos lyön tyttöystävääni niin se on vaan paska tsägä jos se jättää mut.

Asiat on kato niin yksinkertaisia :D Ne on joko yks tai nolla. Joko ansaitsemista on tai sitten sitä ei ole. Joko sä olet rehellinen itselles tai sitten sä et ole.

TOSIN, omalla asenteellansahan voi kääntää häviönkin voitoksi, all hail teh human mind!


Ja tämän pystyy tietenkin tekemään pysyen täysin rehellisenä itselleen ja läheisilleen.
Avatar
#16407 • • Edited Muussika Guest

siveys, 20.1.2009 18:37:

Asiat on kato niin yksinkertaisia :D Ne on joko yks tai nolla. Joko ansaitsemista on tai sitten sitä ei ole. Joko sä olet rehellinen itselles tai sitten sä et ole.



*haukottel*

Déjà vu. :O

edit: Jätkä on khyl niin hyvä puhumaan niin sekavasti niin eri asioista, ettei mitään rajaa. :D
Josssu

Posts: 506

#16408 • • Josssu
Voi näitä miehiä..Ei voi muuta kuin nauraa *nauru*
"mä poistan sut mun facebook-kaverilistalta" kun vähänkin vihjasee et kannattaisko jättää rauhaan ja keskittyä siihen omaan tyttöystävään.

Jumankauta. Onko kunnollisia miehiä enää olemassa? Vähän vaikuttaa siltä että vastaus on EI!
Narkkareita ja juoppoja kyllä löytyy.
anis

Posts: 2,451

#16409 • • anis

Josssu, 21.1.2009 16:55:
Voi näitä miehiä..Ei voi muuta kuin nauraa *nauru*
"mä poistan sut mun facebook-kaverilistalta" kun vähänkin vihjasee et kannattaisko jättää rauhaan ja keskittyä siihen omaan tyttöystävään.

Jumankauta. Onko kunnollisia miehiä enää olemassa? Vähän vaikuttaa siltä että vastaus on EI!
Narkkareita ja juoppoja kyllä löytyy.



Joo pistää kyllä vituttamaan tämmönen kaksoiseläminen tietyn turkulaisen ihmisen tiimoilta.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Josssu

Posts: 506

#16410 • • Josssu

anis, 21.1.2009 16:57:
Joo pistää kyllä vituttamaan tämmönen kaksoiseläminen tietyn turkulaisen ihmisen tiimoilta.



Nii ja yks Oululainen idiootti *nauru*
Muutetaan Ruotsiin, siellä on hyvännäköisiä miehiä. *lmao*
anis

Posts: 2,451

#16411 • • anis

Josssu, 21.1.2009 17:01:
Muutetaan Ruotsiin, siellä on hyvännäköisiä miehiä. *lmao*



Tai Australiassa! Surffaripoikia*kuolaa*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

DJ Rx

Posts: 2,527

#16412 • • DJ Rx FINRG Recordings

Mellu-, 20.1.2009 13:10:
back in bisness kamelit *hih*



welcome back :D

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Mellu-

Posts: 4,006

#16413 • • Mellu-

DJ Rx, 21.1.2009 19:56:
---
Mellu-, 20.1.2009 13:10:
back in bisness kamelit *hih*

---


welcome back :D


it´s gooooood to be back :D *lmao*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

siveys

Posts: 2,492

#16414 • • siveys lovely

Josssu, 21.1.2009 17:01:
Muutetaan Ruotsiin, siellä on hyvännäköisiä miehiä. *lmao*


"Siellä ne idiootit on sentään hyvännäkösiä!" :D
siveys

Posts: 2,492

#16415 • • siveys lovely

Josssu, 21.1.2009 16:55:
Jumankauta. Onko kunnollisia miehiä enää olemassa? Vähän vaikuttaa siltä että vastaus on EI!
Narkkareita ja juoppoja kyllä löytyy.


.. Tai sitten ne kunnolliset ihmiset ei vaan lähesty sua?
siveys

Posts: 2,492

#16416 • • siveys lovely

Vampyrella, 20.1.2009 18:44:
edit: Jätkä on khyl niin hyvä puhumaan niin sekavasti niin eri asioista, ettei mitään rajaa. :D


No ilmaistaan asia sitten toisella tavalla jos mongerrukseni on kovin epäselvää:

Mielestäni se, että on rehellinen itselleen pitää sisällään myös sen, että on avoin sellaisille ajatuksille kuin esimerkiksi, että ehkä maailmassa voisi olla jonkinlaista ansaitsemista, tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta.

Jos et kusettaisi itseäsi niin hyväksyisit sen, että sinulla ei ole kykyä käsitteellistää maailmaa täydellisesti ja löytää tällaisia absoluuttisia totuuksia. Jos siis vain päätät, että maailmassa ei voi olla kyse ansaitsemisesta ja lopetat tämän asian kyseenalaistamisen, sinä kusetat itseäsi.

Mutta niin - itse problematiikkaan:

Onhan se tietenkin empirian pohjalta ihan älykästä olettaa, että tuolla ylhäällä ei ole mitään setää pilven päällä, joka pitäisi kirjaa siitä, että kaikki maapallolla saavat ansionsa mukaisesti, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö jokainen ihminen pystyisi mielensä sisällä luomaan käsityksen oikeudenmukaisuudesta ja toimia sen mukaan. Mikäli ihmisten käsitykset yhtyvät riittävän paljon niin voidaan jonkin yhteiskunnan sisällä alkaa puhumaan yhteisesti hyväksytystä normistosta.

Mielestäni se on esimerkiksi ihan yleisesti hyväksytty normi, että ihmiset ovat tasa-arvoisia syntymästään ja heillä on oikeus sosiaaliturvaan. Tämä on jopa kirjattu YK:n ihmisoikeusjulistukseen, jonka lähes kaikki maat (yllättäen Suomi mukaanluettuna) ovat ratifioineet. Monikaan meistä tuskin esimerkiksi jättäisi kadulle hylättyä vauvaa ilman hoivaa jos sattuisi sellaiseen törmäämään - tuskin sinäkään.

Totuus - ja kaikkien länsimaalaisten helposti verkosta tarkistettavissa oleva fakta on kuitenkin se, että miljoonat vauvat jäävät vuosittain ilman riittävää hoivaa ympäri maailmaa ja kuolevat. Meidän (lähes) kaikkien arvopohjan mukaista olisi se, että näin ei tapahtuisi ja näitä ihmisiä autettaisiin, mutta miksi näin ei kuitenkaan tapahdu? Miksi me vain katsomme lätkää, lakkaamme kynsiämme, sisustamme kotiamme ja lomailemme Ibizalla sen sijaan, että tekisimme jotakin näiden asioiden muuttamiseksi JOS me kerran olemme rehellisiä itsellemme arvoistamme ja kyvyistämme?

Koko meidän länsimainen hyvinvointiyhteiskutamme on minun mielestäni yksi helvetin iso itsepetos, jossa kuvittelemme kunnioittavamme joitakin arvoja, mutta todellisuudessa emme anna itsemme ajatella mitä nämä arvot meiltä oikeasti ohjaisivat tekemään.

.. puhumattakaan sitten tietenkin niistä kaikista pienistä jokapäiväisistä itsepetoksen muodoista, jotka on rakennettu sisään ihmisen aivojen tapaan käsitellä tietoa ;)
Aeslie

Posts: 356

#16417 • • Aeslie

siveys, 21.1.2009 22:15:
---
Vampyrella, 20.1.2009 18:44:
edit: Jätkä on khyl niin hyvä puhumaan niin sekavasti niin eri asioista, ettei mitään rajaa. :D

---

No ilmaistaan asia sitten toisella tavalla jos mongerrukseni on kovin epäselvää:

Mielestäni se, että on rehellinen itselleen pitää sisällään myös sen, että on avoin sellaisille ajatuksille kuin esimerkiksi, että ehkä maailmassa voisi olla jonkinlaista ansaitsemista, tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta.

Jos et kusettaisi itseäsi niin hyväksyisit sen, että sinulla ei ole kykyä käsitteellistää maailmaa täydellisesti ja löytää tällaisia absoluuttisia totuuksia. Jos siis vain päätät, että maailmassa ei voi olla kyse ansaitsemisesta ja lopetat tämän asian kyseenalaistamisen, sinä kusetat itseäsi.

Mutta niin - itse problematiikkaan:

Onhan se tietenkin empirian pohjalta ihan älykästä olettaa, että tuolla ylhäällä ei ole mitään setää pilven päällä, joka pitäisi kirjaa siitä, että kaikki maapallolla saavat ansionsa mukaisesti, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö jokainen ihminen pystyisi mielensä sisällä luomaan käsityksen oikeudenmukaisuudesta ja toimia sen mukaan. Mikäli ihmisten käsitykset yhtyvät riittävän paljon niin voidaan jonkin yhteiskunnan sisällä alkaa puhumaan yhteisesti hyväksytystä normistosta.

Mielestäni se on esimerkiksi ihan yleisesti hyväksytty normi, että ihmiset ovat tasa-arvoisia syntymästään ja heillä on oikeus sosiaaliturvaan. Tämä on jopa kirjattu YK:n ihmisoikeusjulistukseen, jonka lähes kaikki maat (yllättäen Suomi mukaanluettuna) ovat ratifioineet. Monikaan meistä tuskin esimerkiksi jättäisi kadulle hylättyä vauvaa ilman hoivaa jos sattuisi sellaiseen törmäämään - tuskin sinäkään.

Totuus - ja kaikkien länsimaalaisten helposti verkosta tarkistettavissa oleva fakta on kuitenkin se, että miljoonat vauvat jäävät vuosittain ilman riittävää hoivaa ympäri maailmaa ja kuolevat. Meidän (lähes) kaikkien arvopohjan mukaista olisi se, että näin ei tapahtuisi ja näitä ihmisiä autettaisiin, mutta miksi näin ei kuitenkaan tapahdu? Miksi me vain katsomme lätkää, lakkaamme kynsiämme, sisustamme kotiamme ja lomailemme Ibizalla sen sijaan, että tekisimme jotakin näiden asioiden muuttamiseksi JOS me kerran olemme rehellisiä itsellemme arvoistamme ja kyvyistämme?

Koko meidän länsimainen hyvinvointiyhteiskutamme on minun mielestäni yksi helvetin iso itsepetos, jossa kuvittelemme kunnioittavamme joitakin arvoja, mutta todellisuudessa emme anna itsemme ajatella mitä nämä arvot meiltä oikeasti ohjaisivat tekemään.

.. puhumattakaan sitten tietenkin niistä kaikista pienistä jokapäiväisistä itsepetoksen muodoista, jotka on rakennettu sisään ihmisen aivojen tapaan käsitellä tietoa ;)



Pystyyks siveys allekirjottaa että itse toimii aivan aina kyseisen mallin mukaan aivan kaikessa ^^ Me kaikki tehdää virheitä armoa!
Wiko

Posts: 185

#16418 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin

Josssu, 21.1.2009 16:55:
Voi näitä miehiä..Ei voi muuta kuin nauraa *nauru*
"mä poistan sut mun facebook-kaverilistalta" kun vähänkin vihjasee et kannattaisko jättää rauhaan ja keskittyä siihen omaan tyttöystävään.

Jumankauta. Onko kunnollisia miehiä enää olemassa? Vähän vaikuttaa siltä että vastaus on EI!
Narkkareita ja juoppoja kyllä löytyy.



En mä ainakaan oo vielä tavannu yhtään kunnollista miestä *nauru*
Avatar
#16419 • • Muussika Guest

siveys, 21.1.2009 22:15:

No ilmaistaan asia sitten toisella tavalla jos mongerrukseni on kovin epäselvää:

Mielestäni se, että on rehellinen itselleen pitää sisällään myös sen, että on avoin sellaisille ajatuksille kuin esimerkiksi, että ehkä maailmassa voisi olla jonkinlaista ansaitsemista, tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta.



Mä puhuinkin ansaitsemisesta tietyssä asiayhteydessä, en kokonaisvaltaisesti. Mun mielestä tässä on nyt sellainen problematiikka, että sä vaihdat puheenaihetta jatkuvasti, kun mä koitan pysyä siinä yhdessä tietyssä aiheessa. Tämän jälkeen yleistät kaiken sanomani KAIKKEEN MAHDOLLISEEN ja KAIKKIIN MAHDOLLISIIN KONTEKSTEIHIN, vaikka mielestäni keskustelu ei voi rakentua näin. Yksi osa-alue kerrallaan. Itse koen tämänkaltaisen ''keskustelun'' turhauttavaksi ja noh, turhaksi. Siksipä laitoinkin nuo haukotteluhymiöt tuonne. Mielestäni kirjoitustyylisi on välillä keskustelun toista osapuolta aliarvioiva.

Kuten sanottua, I like it simple. Yksinkertaisuus ei ole mielestäni aina mielen köyhyyttä. Voisin itsekin filosofoida ja psykologioida asioita ympäri ja ämpäri, olenhan kyseisiä aineita opiskellut aikamoisella antaumuksella, mutta itse koen, että moinen tapa ei ainakaan ole hyödyksi ihmissuhteissa / hyvien keskusteluiden luomisessa. Tykkään puhua asioista ns. perusimmeisten tasolla, enkä nostaa itseäni jalustalle tietämyksilläni ja hienoilla termeillä. En myöskään halua yrittää sekoittaa keskustelukumppaniani hyppimällä aiheen laidalta toiseen olettaen, että hän ei kykene ajattelemaan asioita eri näkökulmista.

Tämä ei nyt ole sitten mikään agressiivinen hyökkäus Sinua ja kirjoitustyyliäsi kohtaan, vaan tämä on minulle luontaista suorapuheisuutta. Tämä on myös osoitus siitä, kuinka erilaiset ihmiset haluavat ilmaista itseään eri tavoin, ja kuinka kaikki tavat eivät vaan synkkaa yhteen.

Palatakseni keskustelun alkujuurille, siihen itse aiheeseen:

Kaikki tämä OT lähti siitä, että kyseenalaistit seuraavan sanomiseni: ''Oli sitten mies tai nainen tai androgyyni, millainen tahansa ihmisolento, pääasia on, että hoitaa kaikenmoiset ihmissuhteensa rehellisellä pelillä.'' Kysyit minulta: ''Mitä jos ei ole itselleen rehellinen? Pitääkö silloin mielestäsi jättää suhteilut kokonaan väliin?''

Uskon, että fiksuna miehenä varmasti tajusit, missä kontekstissa rehellisyydestä tässä puhuin. Sitä en tosin tiedä, miksi halusit lähteä kiertelemään ja kaartelemaan asiaa ja laittamaan sitä uusiin asiyhteyksiinsä. Haluankin kysyä sinulta, että haluaisitko sinä, että sinulle tärkeäksi muodostunut seurustelu-/säätökumppani valehtelisi sinulle esim. siitä, että olet hänen ainut seurustelu-/säätökumppaninsa? Haluaisitko sinä, että ihminen, johon kovasti haluaisit tutustua enemmän ja syvemmin, antaisi olettaa sinulle samaa valheiden muodossa, vaikka todellisuudessa olisit hänelle yksi pano muiden joukossa? Entä kokisitko mieluisaksi sen, jos joku ihminen kerta toisensa jälkeen uskottelisi itselleen olevansa valmis uuteen suhteeseen, vaikkei hän sitä olisi, ja tällä tavoin satuttaisi kerta toisensa jälkeen sinua ja / tai montaa muuta ihmistä?

Mä kirjoitin, miten omasta mielestäni on hyvä hoitaa ihmissuhteensa: rehellisellä pelillä. Uskallan väittää, että siinä ei pitäisi olla mitään kauhean vaikeastiymmärrettävää, mutta jostain syystä keskustelu kääntyi jossain vaiheessa kehitysmaiden nälkäänäkevien tilanteeseen. Jokin meni mielestäni pieleen. :D

Asioita ja ihmisten käyttäytymistähän tosiaan voi tutkailla esim. juuri filosofian ja psykologian avulla, irrottaa tunteet ja uskaltautua järjen ja meille suodun ajattelukyvyn vietäväksi. Eri asioita ja ilmiöitä voi ymmärtää paremmin teorian ja tiedon avulla, mutta kaikkia asioita ei tarvitse silti hyväksyä. Mulle tunteet on tärkeä osa itseäni ja ihmisyyttä yleensäottaen, enkä halua irrottaa niitä täysin itsestäni ja ajattelukuvioistani. Siksipä voinkin edelleen sanoa nämä samat sanat:

Oli sitten mies tai nainen tai androgyyni, millainen tahansa ihmisolento, pääasia on, että hoitaa kaikenmoiset ihmissuhteensa rehellisellä pelillä. Se, että voi olla rehellinen toiselle, vaatii myös pohjalle sen suuren urakan, että oppii olemaan rehellinen itselleen.

Mitä tahansa vääryyksiä ja järjen vajaavaisuuksia toi sulle nyt merkitsikään, olen edelleen tätä mieltä. :D
AlexS

Posts: 1,389

#16420 • • AlexS kummasetä
Voooe voooe kun ei oo enää missään vapaana semmosia puheliaita jalat-maassa-tyyppisiä typyjä jotka sietäis "konemusaa", rokimpaa rämpytystä sekä kaikkea muutakin poppia siitä ympäriltä. Edellinen my very own Vanessa Hudgens lookalike lähti pakoon Ausseihin :)


Niin näinkö tänne avaudutaan?

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.