SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,826,593 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#16341 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
I smell some success :)
Avatar
#16342 • • opmdevil Guest
Hirveen vaikee olla ei-sinkku kun yleensä keskustelu tyssää siihen "hei", "moi" tai "terve" tasolle kun ei keksi miten keskustelu kannattaa avata...
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#16343 • • WiljamiDzay Nyypiö

Lyylikki, 16.1.2009 13:10:
I smell some success :)



Mä tiesin että toi "kestää äidiltä tyttärelle" myyntipuhe toimis *jiihaa**nauru*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Lyylikki

Posts: 2,975

#16344 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

opmdevil, 16.1.2009 14:28:
Hirveen vaikee olla ei-sinkku kun yleensä keskustelu tyssää siihen "hei", "moi" tai "terve" tasolle kun ei keksi miten keskustelu kannattaa avata...



Mulla oli saman asian kanssa joskus ongelmia, että kuinka jutella vieraille ihmisille. Sitten mä aloin seurailla mun supliikkien kavereitten toimintaa ja jostain luinkin jonkun läpäläpä ohjeen, että kuinka aloittaa keskustelu vieraan ihmisen kanssa.

Mun vinkit on aika yksinkertaiset.
1. Ihminen puhuu mielellään itselleen helposta aiheesta eli itsestään.
2. Hyvänä keskustelijana pidetään ihmistä, joka osaa esittää kysymyksiä.

Sen sijaan, että sanoo vain morjenstelut, niin kannattaa olla muutamia kliseisiä kysymyksiä takataskussa. Esim. nyt yleisesti siitä, että pitääkö tyyppi kyseisestä paikasta, musiikista, onko ollut hauska ilta, kenen seurassa on tms. Kun toinen vastaa kysymykseen, niin sen sijaan, että tuijottaa tissejä, turbohuulia tai ujouttaan vaikka kattoa, niin keskittyykin kuuntelemaan mitä sillä toisella ihmisellä on sanottavanaan, ja sitten koittaa keksiä jotain kysymyksiä aiheesta. Kannattaa myös esittää jotain omia mielipiteitä ja vaikka ei jostain asiasta olisikaan ihan täysin samaa mieltä, niin omaa mielipidettä ei kannata turhan ponnekkaasti alkaa esittämään. Jos toisen dumaa maanrakoon, niin siitä ei varmaan hurjan monen kanssa keskustelua saa aikaiseksi.

Kannattaa edes yrittää näytellä kiinnostunutta. Feikki valitettavasti paistaa helposti läpi, joten parempi on vain virittää itsensä sellaiselle taajuudelle, että oikeasti on kiinnostunut siitä, mitä sillä ihmisellä on sanottavanaan, eikä vain ajattele sitä keskustelua pakollisena vaiheena ennen baarista yhdessä poistumista.

Tässä perusesimerkki:

- moi
- moi
- onko ollut hauska ilta?
- ihan jees...
- ai no mistä se ihan siihen eteen tulee?
- no emmä tiiä, oon hukannu mun kaverit tänne jonnekkin
- joo, tää on vähän sellanen paikka, johon saattaa hukata kavereita. Onko teitä isokin seurue?
- no minä ja pari työkaveria
- OK. Ilmeisesti teillä on ihan hyvä henki töissä, kun oot ulkona työkavereiden kanssa? Vai oliko teillä jotkut pippalot?
- ei ollu mitkään pippalot, kunhan muuten tultiin perjantaina tuopille töiden jälkeen.
- olispa mullakin sellasia työkavereita, joiden kanssa voisi lähteä ulos. Onko teillä tapana useinkin käydä tuopilla?
- no toisinaan
- missäs sä sitten olet töissä?
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#16345 • • WiljamiDzay Nyypiö

Lyylikki, 16.1.2009 16:04:


Tässä perusesimerkki:

- moi
- moi
- onko ollut hauska ilta?
- ihan jees...
- ai no mistä se ihan siihen eteen tulee?
- no emmä tiiä, oon hukannu mun kaverit tänne jonnekkin
- joo, tää on vähän sellanen paikka, johon saattaa hukata kavereita. Onko teitä isokin seurue?
- no minä ja pari työkaveria
- OK. Ilmeisesti teillä on ihan hyvä henki töissä, kun oot ulkona työkavereiden kanssa? Vai oliko teillä jotkut pippalot?
- ei ollu mitkään pippalot, kunhan muuten tultiin perjantaina tuopille töiden jälkeen.
- olispa mullakin sellasia työkavereita, joiden kanssa voisi lähteä ulos. Onko teillä tapana useinkin käydä tuopilla?
- no toisinaan
- missäs sä sitten olet töissä?



Hirmune ristikuulustelu... mä lähtisin tos vaihees jo karkuun *pökr**nauru*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Avatar
#16346 • • opmdevil Guest

WiljamiDzay, 16.1.2009 16:37:
---
Lyylikki, 16.1.2009 16:04:


Tässä perusesimerkki:

- moi
- moi
- onko ollut hauska ilta?
- ihan jees...
- ai no mistä se ihan siihen eteen tulee?
- no emmä tiiä, oon hukannu mun kaverit tänne jonnekkin
- joo, tää on vähän sellanen paikka, johon saattaa hukata kavereita. Onko teitä isokin seurue?
- no minä ja pari työkaveria
- OK. Ilmeisesti teillä on ihan hyvä henki töissä, kun oot ulkona työkavereiden kanssa? Vai oliko teillä jotkut pippalot?
- ei ollu mitkään pippalot, kunhan muuten tultiin perjantaina tuopille töiden jälkeen.
- olispa mullakin sellasia työkavereita, joiden kanssa voisi lähteä ulos. Onko teillä tapana useinkin käydä tuopilla?
- no toisinaan
- missäs sä sitten olet töissä?

---


Hirmune ristikuulustelu... mä lähtisin tos vaihees jo karkuun *pökr**nauru*



Tuossa pari viikkoa sitten olin baarissa ja siellä oli sellainen hemaiseva muija jolla oli alaselässä tatutointi. Siis, mä tiesin että sillä oli se tatska kun näin sen uimarannalla niinkusta peri kesää sitten ja satuin sen sitten muistamaan. Kysyin sitten siltä, että mitä sen muijan tatutointi esittää ja onko sillä pitkäänkin ollut se. Se oli vähän äimän käkenä kun sillä oli normivaatteet päällä joiden alta se tatska ei sitten näkynyt. Jotain sekavaa selittelyä että en mä mikään stalkkeri ole ja sitten takavasemmalle baaritiskille juomaan vitutukseen...
vns

Posts: 276

#16347 • • vns

opmdevil, 16.1.2009 16:52:
Jotain sekavaa selittelyä että en mä mikään stalkkeri ole ja sitten takavasemmalle baaritiskille juomaan vitutukseen...



*nauru**hali*
jjkobsson

Posts: 959

#16348 • • jjkobsson
Itselläkin se suurin kynnys on mennä juttelemaan vieraille ihmisille baarissa tai missä vaan kun omaan hieman ujon luonteen. Ne ekat lauseet on aina vaikeimpia juuri kun ei meinaa keksiä mitään ns. fiksua sanottavaa. Yleensä juttua kyllä alkaa sitten tulemaan kiitettävästi kun pahin kipsi helpottaa ja jäitä on saatu vähän polteltua.

Monesti tulee vaan katsottua ja mietittyä että oliskohan toi kiva tyttö vai ei ja uskaltasiko sille puhua, mutta sitten joku muu jo korjaa potin.

Pitänee jatkossa vain uskaltautua juttelemaan esim. tuon Lyylikin kirjoittaman esimerkin mukaisesti.

--
||jjkobsson||

Funktion

Posts: 1,720

#16349 • • Funktion over 9000
Myöskin naiset osaa välillä heittää sellaisia "wtf?" kommentteja baarissa. Esim alla oleva skenaario:

Juttelen kaverin kanssa tiskillä eräästä tytöstä jonka hänkin tuntee:

kaveri: "X on hemmetin hieno nainen...."
random muija: *katse silmiin, harittaa harittaa* "...mhäääkin ooooon"

kaveri ei välitä ko. tapauksesta vaan jatkaa:

kaveri: "....ja uskollinen!"
random muija *sama harittava katse* "....mhäääkin ooooon"

Tässä vaiheessa molemmat katsoo ko. random muijaa O_o ilmeellä. Sanomattakin lienee selvää että aika heikkoja keskustelunavauksia :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Avatar
#16350 • • opmdevil Guest
Lisäksi olen törmännyt jonkinlaiseen toistuvaan ilmiään naisten osalta. Eli jos muija tulee juttelemaan, niin on lähes 90% todennäköisyys, että hän sanoo seuraavat kolme asiaa:

- Mä olen kännissä
- Mä en yritä iskeä sua, tulin vain juttelemaan
- Mulla on poikaystävä

Sitten kuitenkin jutut on hyvin henkilökohtaisia ja ties mitä, "en ole saanut munaa kolmeen viikkoon" läppää, niin väkisinkin on vähän, että mitäs nyt. Kun muija seurustelee, se on pois markkinoilta ja jos se ei kerran yritä iskeä ja juttelee vaan huvikseen, niin minkäs teet. Sitten se suuttuu kun on lunnisti niinkuin juttelisi työtoverin kanssa niitä näitä ja lopulta lyö mahaan ja haukkuu homoksi. Että ota tuosta nyt sitten selvää. Insinööri ei nyt oikein ymmärrä tätä.
Funktion

Posts: 1,720

#16351 • • Funktion over 9000

opmdevil
- Mä olen kännissä
- Mä en yritä iskeä sua, tulin vain juttelemaan
- Mulla on poikaystävä



Tää on muuten niiiin totta :D

Ei ole ihan kerran tai kaks kun on tullut vastaan ko. lainit.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Lyylikki

Posts: 2,975

#16352 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

WiljamiDzay, 16.1.2009 16:37:
Hirmune ristikuulustelu... mä lähtisin tos vaihees jo karkuun *pökr**nauru*



Ei sen ole tarkoitus olla ristikuulustelu *nauru*

Kyllä sen aika äkkiä huomaa, että huvittaako toista keskustella vai ei. Jos ei, niin sillehän ei sitten mahda mitään. Lähinnä nyt tolla esimerkillä hain sitä, että niistä vastauksista yrittää keksiä jotain ja sillä omalla välijutustelulla voittaa aikaa keksiäkseen sen kysymyksen.

Jossakin vaiheessa se keskustelu alkaa toki sujumaan niin, että mitään kysymyksiä ei tarvise sen kummemmin esittää eli keskustellaan ihan "normaalisti". Ennen kuin siihen pääsee, niin se toinen pitää kuitenkin saada mukaan sille keskustelutaajuudelle. Toisillehan sitten ei mitään kysymyksiä tarvitse esittää, jos ne pystyy/tykkää/osaa jutella muutenkin.

Mun täytyy kyllä myöntää, että mä olen paljon parempi keskustelemaan ihmisten kanssa muuten vaan, jos mulla ei ole mitään taka-ajatuksia *pepsodent*
Freja

Posts: 8,775

#16353 • • Freja Sihteeri
Mulla taas on se ongelma, et baarista en oo _ikinä_ löytäny järkevää juttuseuraa. Jos jonkun kiinnostavan kundin satun näkeen ja alottaan juttelun, ni se yleensä kaatuu siihen et mua ei si loppujen lopuks kiinnostakaan, koska kundi o nii humalassa/heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D).
Mä oikeesti nautin siitä, et voi jutella tuntemattomien kanssa baarissa, mutta mä en voi jutella humalaisten kanssa saatikka urpojen (ei en nyt siis väitä et joku haluis jutella urpojen kanssa, eh).

Mä saatan vaikuttaa kavereideni mielestä hirveen ronkelilta ja vaativalta, mut mua ei yksinkertaisesti kiinnosta lähteä edes yrittämään ihmisiä joista olis vaan hetken hupia. Mä oon mielummin yksin ja rakentelen linnoitustani, koska yleensä käykin sitten niin että ne, keneen mä oikeesti ihastun, ei sitten ihastu muhun.

...Ja sit Reija saa taas pakit <3

Joo, jos ei yritä ni ei voi voittaakaan, mut musta tuntuu et mä oon yrittämiseni jo yrittänyt. En siis tarkoita ettenkö olis ihmisistä kiinnostunut tai toivoisi jotain tai yrittäisi yhtään mitään, mutta mä en vaa uskalla lähteä näyttämään sitä ihmisille liikaa. Jos jotain kivaa joskus tulevaisuudessa tapahtuu ja joku oikeesti ihastuis kaikkeen minussa ja uskaltais sen jopa kertoa, niin se on hienoa. Itse en vaa tällä hetkellä uskaltais tunnustaa kenellekään mitään eka. Oon niin haavoittuvainen vieläkin.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

[Nuclear]

Posts: 5,855

#16354 • • [Nuclear] el aprendiz

Freja, 16.1.2009 17:49:
Mulla taas on se ongelma, et baarista en oo _ikinä_ löytäny järkevää juttuseuraa. Jos jonkun kiinnostavan kundin satun näkeen ja alottaan juttelun, ni se yleensä kaatuu siihen et mua ei si loppujen lopuks kiinnostakaan, koska kundi o nii humalassa/heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D).


Siis sehän on ravintolaillan paras tarjous, kumminkin se on niin jurris et nukahtaa vaan ku pääsette sänkyyn ja sit aamulla ku krapulassaan heräätte ja panettaa niin duunailette ku kanit konsanaan. Sen jälkeen se jurrinen juntti paljastuukin aivan ihastuttavaks persoonaks selvinpäin ja pian oottekin etuovi.com:ista kattelemassa jo asuntoa ja elämä kukoistaa! Älä missaa elämäsi tilaisuutta!

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#16355 • • Muussika Guest

opmdevil, 16.1.2009 17:09:
Lisäksi olen törmännyt jonkinlaiseen toistuvaan ilmiään naisten osalta. Eli jos muija tulee juttelemaan, niin on lähes 90% todennäköisyys, että hän sanoo seuraavat kolme asiaa:

- Mä olen kännissä
- Mä en yritä iskeä sua, tulin vain juttelemaan
- Mulla on poikaystävä

Sitten kuitenkin jutut on hyvin henkilökohtaisia ja ties mitä, "en ole saanut munaa kolmeen viikkoon" läppää, niin väkisinkin on vähän, että mitäs nyt. Kun muija seurustelee, se on pois markkinoilta ja jos se ei kerran yritä iskeä ja juttelee vaan huvikseen, niin minkäs teet. Sitten se suuttuu kun on lunnisti niinkuin juttelisi työtoverin kanssa niitä näitä ja lopulta lyö mahaan ja haukkuu homoksi. Että ota tuosta nyt sitten selvää. Insinööri ei nyt oikein ymmärrä tätä.



Tässäpä piileekin tämä juttu, joka meidän yhteiskunnassa ja sukupuolirooleissa on mielestäni päin mäntyä. Naisten pitää olla mukamas tosi vaikeesti tavoiteltavia, jotta he eivät olisi huoria. Bullshit, mutta valitettavasti jotkut omaksuvat tämän alistavan roolin. Jos naisen tekee mieli yhden illan juttua, hän voi sen sanoa samoin kuin mies ilmoittaa haluistaan suoraan. Jos nainen on kiinnostunut tutustumaan, hän voi senkin ilmaista suoraan, samoin kuin mies. Kaikki eivät vain ole oikein omaksuneet tätä, vaan odottavat, että teh ultimate jatkuvassa kiimassa ja parittelukumppanin etsintätilassa oleva uros TOTTAKAI hoitaa homman mimmin puolesta. Ei näin.

Tosin, siinähän EI ole mitään pahaa, jos ensin keksii jonkin tekosyyn juttelun aloittamiselle, esim. ''Onpas sulla mageennäköstä leimaa tossa olkavarressa! Missä oot noi hakkauttanut?'' ja myöhemmin paljastaa, että tatuoinnit oli vain tekosyy päästä juttelemaan. Frendini teki näin. :P Itse olen tehnyt mielestäni aikast nolon jutun niinkin nuorena kuin 17-vuotiaana, ja menin pummimaan röökin jämiä yheltä jätkältä päästäkseni juttusille, vaikka en siis polttanut silloinkaan. :D Myönsin sitten, että en edes oikeasti polta. :P Enää en kyllä sentäs moista tekisi.
Takyon

Posts: 2,945

#16356 • • Takyon Möwkö

Freja, 16.1.2009 17:49:
heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D)



Why Oh WHY?!?

Miks naiset on just tollasia? Miks seksin pitää olla tyhmää? :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Freja

Posts: 8,775

#16357 • • Freja Sihteeri

Takyon, 16.1.2009 18:34:
---
Freja, 16.1.2009 17:49:
heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D)

---


Why Oh WHY?!?

Miks naiset on just tollasia? Miks seksin pitää olla tyhmää? :D



Saanks mä korjaa tätä sellaseks et "Seksiä ensinäkemällä"? Ku sitä mä tässä sillee hain. Ku mä en vaa oo sellane tyttö. :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,775

#16358 • • Freja Sihteeri

[Nuclear], 16.1.2009 18:21:
Siis sehän on ravintolaillan paras tarjous, kumminkin se on niin jurris et nukahtaa vaan ku pääsette sänkyyn ja sit aamulla ku krapulassaan heräätte ja panettaa niin duunailette ku kanit konsanaan. Sen jälkeen se jurrinen juntti paljastuukin aivan ihastuttavaks persoonaks selvinpäin ja pian oottekin etuovi.com:ista kattelemassa jo asuntoa ja elämä kukoistaa! Älä missaa elämäsi tilaisuutta!



Pyh! Muhun ei vaa tee hyvää ensivaikutelmaa kundi, joka o iha ympäripäissään. Joten se siitä :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Timce

Posts: 5,381

#16359 • • Timce

Takyon, 16.1.2009 18:34:
---
Freja, 16.1.2009 17:49:
heti ehdottelemassa jotain tyhmää (eli seksiä :D)

---


Why Oh WHY?!?

Miks naiset on just tollasia? Miks seksin pitää olla tyhmää? :D



Tyhmä seksi=Huono seksi.. *joo* Hyvä seksi=Timce seksiä. *joo*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Funktion

Posts: 1,720

#16360 • • Funktion over 9000

Freja
Saanks mä korjaa tätä sellaseks et "Seksiä ensinäkemällä"? Ku sitä mä tässä sillee hain. Ku mä en vaa oo sellane tyttö. :D



<3

Oikeesti! :)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..