Replying to SINKKULUUKKU:
siveys, 30.1.2010 16:56:
---
mark hamilton, 30.1.2010 14:30:
Miksi pitää ees ignorata.. jos ei tykkää jonkun jutista niin ei niitä tarvii lukea.
---
Olet ollut mulla klubbarin ignoressa nyt noin kolme vuotta ja valtaosan tästä ajasta olet ollut ignorelistani ainoa henkilö. Syy sille, että olet ollut ignoressani on se, että mulle on monesti tullut ikävä olo lukiessani sun viestejäsi.
Tämä ikävä olo on oman tulkintani mukaan johtunut pääosin ilmiöstä, jota voisi kenties kuvata "myötähäpeäksi". Kyseessä on siis empatian mukanaan tuoma epätoivon tunne, joka nousee seuratessani ilmeisen todennäköistä kykenemättömyyttäsi ymmärtää ympärilläsi olevaa maailmaa (mukaanlukien sitä millaisen kuvan itsestäsi annat kirjoituksillasi) sekä käsitellä tämän seurauksia ikäiseltäsi ihmiseltä oletettavalla tavalla. Ignorella olen yksinkertaisesti pyrkinyt välttämään näitä tunteita.
Otin sinut nyt pois ignoresta ja katson hetken miltä se tuntuu. Minunkin on vähitellen aika oppia käsittelemään tällaisia tunteita muullakin tavoin kuin pakenemalla niitä. Jos jollakulla on hyviä ehdotuksia miten tähän tunnereaktioon voisi suhtautua rakentavasti niin otan ehdotuksia mielelläni vastaan.
---
Ja miksi pitää tolasta masentavaa fraasia vetää mikä mua masentaa että kahdella aivosolulla.. olenko siis Hitler.. eikös kaikki yleensä ole ihan tarpeeksi älykkäitä selviytymään elämästä? Monikaaan varmaan ei itsekkään tajua miten paljon sanomisillaan luokkaavat minun tunteita.
---
Itse en koe sitä loukkaavana jos joku ignoraa minun viestini, joten en kokisi myöskään erityisen loukkaavaksi sitä, että joku tekisi tämän päätöksen kahdella aivosolulla. Ymmärrän kuitenkin, että sinä koit kommenttini ikävänä ja pahoittelen sitä, että en osannut ajatella miten sinä tilanteeseen reagoit. Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa sinun mieltäsi ja olen pahoillani siitä, että reagoit kirjoitukseeni tällä tavoin. Oma motiivini kirjoitukseen oli yksinkertaisesti nostaa esiin mielestäni viihdyttävällä tavalla ristiriitainen näkökulman kinderin toimintaan.
Valitettavasti en ymmärrä miksi viittaat tässä kohdin Hitleriin tai elämästä selviytymiseen tarvittavaan älykkyyteen, joten en koe voivani vastata kysymyksiis mielekkäällä tavalla.
Ei se mitään jos mä esim. johonkin masennustopikkiin puhelen mitä puhelen niin en tarkoita kuitenkaan pahaa vaan mun mielestä jos anonyyminäkin paljastellaan omasta sairaudesta asioita niin oma henkilöllisyys voi paljastua vaikka siten että joku sen jotekin tahallaan onnistuu kalastamaan. Ja tiiän että jotkin ihmiset ovat niin julmia, että sitä tietoa käyttävät pään menoksi. Tosin tämä on minimaalinen riksi että anonyymin voi paljastaa. Koska polisikaan ei kovin varmasti sitä IP-osoitteen perusteella paljasta. Ehkä oltiin kaveraiden kanssa puheltu mm. terapian turhuudesta kun se asia vaan pitää itse opetella niin että vetää masentavat asiat maton alle ja unohtaa niin kyllä niistä vaan pääsee sitten yli.